snap t'r niks van Legging

Gestart door Luna, december 11, 2010, 11:15:06 AM

Luna

Hi,

Weer eens een legging gedaan, is toch wel leuk en interessant...
S'avonds deed ik een legging voor de liefde en daar kwam als antwoord zwaarden 10 uit, ik kon niet anders denken als het einde van iets... terwijl ik niet eens een relatie heb! Die zwaarden 10 vond ik geen leuke uitkomst dus ik dacht; morgen nog een keertje proberen. (terwijl zo moet je niet denken met tarot, want je pakt toch wat je pakken moet) ::)

Dus ik heb een hele nacht de kaarten in een waaier op tafel laten liggen. Ik ben dan zo'n malle doos dat ik denk; laat de kaarten de sfeer en energie van mijn domijn (mijn stulpje) maar eens opsnuiven, hihihiih. Hoe leg ik dat uit, ik dacht laat ze maar even lekker in mijn sfeer liggen. Ik geloof dat een huisje de energie van de bewoner uitstraalt. Ik zie dit als positief, mensen voelen zich vaak thuis bij mij, omdat ik mezelf zo thuis voel in mijn huisje, altijd bezig met creatief bezig zijn en veranderen. Ga zo maar nieuw Topic aanmaken op algemeen forum.

Maar goed de volgende dag ging ik keltisch kruis leggen, net dus. De vraag was; Hoe met mij en de liefde of hoe met mij algemeen. Ik had niet een heel duidelijke vraag, maar het was duidelijk bedoeld als voor mij. Bepaalde kaarten blijven in periode’s toch terug komen…vast geen toeval.

dit is em;

1. Kelken 3                           (nou erg leuk moet ik zeggen)
2. Koningin van Staven           (nou mooi toch)
3. de Keizer                          (oke....)
4. Aas van zwaarden            (deze kwam vorige legging op plaats 10 te liggen)
5. Zwaarden 2                      (komt ook weer terug…!)
6. Schildknaap van kelken    (mijn lieve schildknaap, je blijft terugkomen !!)
7. De duivel                           (oefff, voor mezelf, wat heeft dit te betekenen?)
8. De wereld                        (de omgeving ziet mij als de wereld, oke….)
9. Aas van Pentakels             (mooi, mooi, maar wat is plaats 9 ook al weer?)
10. Zwaarden 10                   ????

Hoe kan ik deze legging zien? Vooral zwaarden 10 op de tiende plaats. Is het een einde van iets? Maar de Aas van zwaarden is ook zo’n soort kaart of niet?

Toedels…
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Mikal

Hai,

Even een korte reactie van mijn kant.
Ik moet denken aan een bepaalde gedachte die jij in het verleden hebt aangenomen (aas van zwaarden op positie 4). Wellicht heeft dit iets te maken met de keizer (op positie 3, dus waarop deze legging/jou probleem is gebaseerd) misschien vind jij dat je een man in je leven nodig hebt om je zeker te voelen of omdat jij vind dat je dat nodig hebt om jezelf stabiel te voelen o.i.d. De duivel op de plaats van jou staat denk ik ook voor dat je jezelf belemmerd, wellicht die opvatting van hoe het hoort die jou in de weg zit om echt de liefde te vinden.
Zwaarden 10 zou ik dan opvatten als dat je die gedachte die jou in de weg zit overboord gooit zodat je open en onbelemmerd de liefde tegemoet kan gaan.
Positie 9 staat voor je hoop en angsten zoals ik deze legging ken tenminste. Het is handig om dit voor het leggen duidelijk te hebben voor jezelf wat de positie van de kaarten inhouden.
O ja, en jou omgeving vindt jou volgens mij al perfect zoals je bent en compleet.

Succes ermee!
Liefs.

Leeuwin

Hoi Astrofan,

Ik trek iedere dag een kaart voor mezelf en dan spiegel ik die kaart en de gebeurtenissen en indrukken van die dag. Mijn ervaring is dat je toch die kaarten pakt die voor jou op dat moment van toepassing zijn. Op dit punt zijn de kaarten moeilijk te manipuleren.
Zwaarden 10 geeft jou m.i de boodschap door dat je het verleden, en al het (liefdes)verdriet dat je daarin hebt opgedaan moet loslaten. Het was niet door jouw toedoen dat die mensen zo waren. Ze hadden en hebben hun eigen levenslessen in dit aardse bestaan uit te werken.
De Duivel wijst je erop dat je niet in herinneringen van negatieven ervaringen moet vastbijten maar symbolisch je ketenen moet afgooien en je kunt laten vallen. Als je laat merken dat je openstaat (De Wereld) voor het positieve dan zul je die mensen naar je toetrekken die al langer dan jij besefte, vertrouwen in je hebben en die jou liefde willen geven.

Schildknaap van Kelken zegt mij dat jij hier op termijn een begin mee gaat maken.

Liefs van Leeuwin

Luna

Hoi Mikal en Leeuwin,

Ik herken er wel wat in dat ik bepaalde denkwijzen achter mij moet gaan laten. Bepaalde aannames die ik had/heb.
De duivel staat mogelijk ook voor wat eigen schaduwkantjes, wat niet ongebruikelijk is in de liefde, je ontkomt er denk ik niet aan. Ik hoop dat ik bepaalde dingen achter me kan gaan laten.
Maar waarom staat de Aas van zwaarden voor verleden en zwaarden tien op het uiteindelijke resultaat vraag ik me af, het lijkt alsof ik weer een stapje terug ga, immers Aas komt na zwaarden 10...

En wat zegt de plaatsing 1 en 2 ; Kelken 3 en Staven koningin in het hart van de legging? En de Aas van pentakels op plaats 9 (hoop/vrees) waarschijnlijk heb ik er wel positief vertrouwen in, aan de koningin te zien!

Ik denk dat ik t.z.t een curcus ga volgen in de tarot, want ik vind het heel interessant, maar kan er zelf nog niet zo heel goed mee duiden..
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hoi Astrofan,

Kelken 3 is je veelzijdigheid en Staven Koningin op plaats 2 geeft aan dat je je nog niet volledig bewust bent van de vele goede dingen die je in je hebt en/of je liefdesvermogen. Deze kaart maant je als het ware om je hiervan bewust te worden.
Zwaarden Aas in het verleden zegt mij dat je met een aantal mensen of situaties radicaal bent gekapt. Ik sluit niet uit dat je t.o.v die mensen nog enige boosheid koesterert. Daarom schreef ik aan jou over Zwaarden 10: weet dat die mensen zo handelden omdat ze zelf niet (altijd) anders konden. Zij hebben ook een stukje karma uit te werken hier op aarde. Hoe moeilijk het ook is: blijf niet in die boosheid hangen maar probeer het hun te vergeven, trek vervolgens een streep onder het verleden en ga verder. Ik heb het gevoel dat ook die Staven Koningin je hierop wil wijzen.
De Duivel wijst zeker naar je schaduwkantjes en waarschuwt je ook om je niet door je onzekerheid/boosheid te laten leiden.

Liefs van Leeuwin