Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Bevroren man

Gestart door danseres, december 03, 2010, 20:47:00 PM

danseres

Dit is de droom van iemand anders die mij gevraagd heeft of ik weet wat het kan betekenen maar ik ben er niet helemaal zeker van dus hopelijk kan iemand helpen.

Hij droomt over een oude maar zeer sterke man die helemaal van ijs is. Ze zijn tegenover elkaar gaan zitten op de grond in de sneeuw en de oude man zegt tegen hem; 'jij hebt mij bevroren gemaakt.'

Meer niet.
Nu denk ik, dat die oude man hijzelf is. Zoals hij zich van binnen voelt, oud en koud van hart. Hij ziet zichzelf sterk maar ik denk dat het door de kou is die hij voelt die hem hart heeft gemaakt.

Zit ik er ver naast? wat denken jullie?

Groetjes!
Danseres

Kiwiwoman

Hij laat zichzelf geen gevoelens toe in de angst dat hij geen controle meer over zichzelf heeft.

Je zou hem kunnen vertellen, dat hij NIET minder sterk wordt van gevoelens hebben en tonen en dat hij juist MEER mens wordt.

Zoiets kan ook tijdelijk zijn, zoals ik met mijn ziektebestrijding. Ik moest sterk zijn en volhouden. Zodra - en dat kan best even duren - het gevaar (mijn ziekte) voorbij was, kon ik weer ontspannen en gevoelens tonen.

Hee bedankt!

Dat brengt precies onder woorden wat ik de laatste twee jaar ondervonden heb!

danseres

Dan is het niet voor niets dat ik deze droom hier heb geplaatst. Toeval bestaat niet he! ;D
Ik leef met je mee want ben sinds 8 jaar chronisch ziek dus je struggle is mij niet vreemd.
In ieder geval bedankt voor je uitleg, daar kan ik wel wat mee!

liefs,
Danseres

roro

Heey Dansers,

Ik denk niet dat die man alleen voor hem staat, ik denk wel dat het gaat om iemand die hij zo heeft laten voelen.
Ruzie, vriendin, familie...
Hij luistert niet, krijg ook meteen verstopte oren als ik aan die man denk hahahaha... heel gek.

Wellicht kan je hij er wat mee.

Liefs

danseres

Dankje maar die verstopte oren dat zegt m niets. :-\ hahaha!
Hem kennende is het wel een beetje zoals hij zich ziet. hij doet van de buitenkant of ie hard is geworden maar tis een hele gevoelige man, ver en heeeel diep van binnen.

Ik weet niet, tis ook een beetje weinig misschien om wat mee te kunnen.

Bedankt in ieder geval!

roro

Nee ik bedoelde bij mij, metaforisch is het. Alsof hij niet ech luistert naar iemand.
Hij is zo geblokkeerd en niet durven zeggen wat ie echt voelt en wilt dat hij zijn oren bijna dicht heeft.
En ik denk dat de ander persoon het hem wil zeggen maar hij hoort het niet en daarvoor staat die droom...

ahahah

Ricca

Hi Danseres,

De droom gaat over schuldgevoel. De oude man beschuldigt de dromer ervan dat die hem 'bevroren heeft gemaakt' of misschien wel 'in de kou heeft laten zitten'. Dat betekent dat de dromer zich schuldig voelt. Tegenover iemand anders of tegenover zichzelf - ik denk tegenover een sterke man in zijn omgeving, mogelijk zijn vader. Soms weten ouders geen andere weg om een situatie meester te zijn en gebruiken ze schuldgevoel en het onthouden van liefde (ijs) om hun kinderen te domineren (sterke man). De droom maakt de dromer bewust van zijn schuldgevoel en is ook een dringende aansporing om zich van dat schuldgevoel te ontdoen. Want daardoor zit hij ook zelf in de kou. Hij zou meer van zichzelf mogen houden.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Oh dat is ook een mooie verklaring en gezien zijn situatie op dit moment (hij zorgt voor zijn ouders, zijn vader heeft het aan het hart en zijn moeder Alzheimer en hij is bij ze komen wonen weer vanwege problemen die hij voor de zoveelste keer had in zijn leven), kan ik me daar ook heel wat bij voorstellen!!

Ik ga het hem gauw voorleggen en zeggen dat ik het misschien toch bij het verkeerde eind had. ;D

danseres

Ik wilde hier nog eens op reageren vooral naar Ricca toe. Ik denk dat jij volledig bij het rechte eind zat. Zijn vader is (of beter gezegd was, want hij is niet veel later plotseling overleden!) een enorm sterke, dominante man en de dromer, een hele gevoelige jongen, die altijd in een haat/liefde strijd met hem zat. Ook een heel sterke jongen maar wel met een hele gevoelige kant die erg onder het juk van zn vader heeft geleden. hij heeft daardoor een sterk minderwaardigheidsgevoel gehad en (geloof ik) daardoor hele verkeerde beslissingen gemaakt in zijn leven.

Ricca wilde je ff bedanken want vaak na een jaar of 2 snappen we de dromen ineens omdat gebeurtenissen (zoals het overlijden van zijn vader) de dromen ineens in een ander perspectief plaatsen!

Ricca

Wat lief dat je dit na zoveel tijd nog even komt melden, Danseres. Dank je! :) Soms hebben dromen inderdaad een paar jaartjes nodig om helemaal duidelijk te worden.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love