Spiegeltje spiegeltje

Gestart door Luna, november 29, 2010, 18:23:53 PM

Luna

Hallo Mensen,

Ik heb een jongen leren kennen die ik nu drie keer heb ontmoet. Het gaat vrij diep tussen ons en we zijn erg bezig met spiegelen en aftasten. Ik deed een legging voor ons en ben benieuwd wat jullie ervan denken. Deze jongen heeft gezegt dat hij ons contact heel bijzonder vind en dit nooit eerder heeft meegemaakt met iemand.
(we praten erg veel met elkaar, drie keer al de hele avond tot s'nachts. We praten over ons verleden/pijnlijke (jeugd)ervaringen, psychologie en onze persoonlijkheid). Hij heeft gezegt dat hij denkt dat we van elkaar te leren hebben omdat we bepaalde thema's erg herkennen.
kelken 2 is duidelijk een soort liefde of nader tot elkaar komen. Staat HIJ (de jongen dus) voor deze kaart op plaats 8? en IK als Kelken koningin op plaats 7?
Zwaarden Aas vind ik niet echt een liefdeskaart. Toch denk ik dat dit contact met hem mij en hem wel gaat laten groeien en dat we er allebei verder door komen, dat gevoel heb ik nogal sterk. Leren dus 8)

Dit is de legging;

Keltisch kruis

1. Kracht
2. schildknaap van Kelken
3. Kelken 5

4. De Zon
5. Staven 6
6. Zwaarden ridder
7. Koningin Kelken
8. Kelken 2  
9. staven 8
10. Aas van zwaarden

Liefs, Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hoi Astrofan,

Meteen vielen de kaarten Kracht en Schildknaap van Kelken mij op want het duidt erop dat jullie echt verliefd zijn. Zeker in combinatie met Kelken 2 op de 8e plaats. Kelken 2 betekent o.a je aan jezelf maar ook aan een ander overgeven.
Ik voel dat jullie vriendschap/relatie erg snel gaat. Ik heb het gevoel dat het zaak is om de vriendschap rustig te laten uitgroeien tot een relatie. Als het te snel gaat dan kan het wat onbehapbaar worden voor beiden. Want hoe leuk, lief en aardig iemand ook is: je zult ten alle tijden met iemands minder leuke kanten moeten dealen.
Kelken 5 waarschuwt je namelijk voor een desillusie.

Ben je vaker geneigd (wat relaties betreft) om (te) hard van stapel te lopen? Ik stel die vraag n.a.v de combi Staven 6/Staven 8.

Liefs van Leeuwin

Keizerin

Hoi Astrofan,

Ik heb nog nooit iemand geholpen dus dit is mijn 1e poging; ik hoop dat anderen mij aanvullen en/of hun eigen interpretatie geven. Mij lijkt het een goede legging.

Situatie: hartstocht, en/of: goed leren omgaan met je gevoelens
Invloed: liefdevolle stappen richting elkaar, verliefdheid
Jouw gedachten: misschien ben je bang dat dit op een teleurstelling uitloopt, of denk je terug aan een eerder verdriet? Maar:
Jouw gevoel: je ziet het positief in
Recente verleden: ik denk dat deze kaart staat voor de fijne ontmoeting met de jongen en/of de fijne gesprekken
Nabije toekomst: waarschuwing, er kan een verkoeling van het contact komen of een conflict. Dit hoef je niet groot te zien, kan weinig om het lijf hebben. Maar ik zou even opletten
Jouw houding: begrip, intimiteit, tederheid. Dit is wat je hier beschrijft.
Omgeving: deze kaart staat inderdaad voor hem. Een groeien van liefde (of vriendschap), neem aan het 1e, zie ook de 2e kaart.
Jouw verwachting: er is iets aan het groeien, er gaat snel iets gebeuren tussen jullie
Het antwoord: ik denk dat deze kaart betekent dat jullie goed met elkaar moeten blijven praten en dingen uit moeten praten als er iets is.

(O intussen heeft Leeuwin ook gereageerd, nu ja).

Luna

Hoi Leeuwin en Keizerin     (wat een sterke mooie nicknamen toch ;)), Power-of-The-Womannnnnn!!

Bedankt voor jullie duiding. Zoals Leeuwin zegt, ja het gaat inderdaad erg snel allemaal. Zelf kan ik best weleens patsboem de kriebels te pakken hebben. En om eerlijk te zeggen heb ik tot nu toe iedere dag aan hem gedacht.
Kelken 5 desilusie. IK dacht dar kelken 7 juist een ilusie kaart was. Kelken 5 is niet zo'n heel prachtige mooie liefdekaart, maar vanwaar desilusie? IK dacht meer in de zin van, ehhhm ja en daar gaan we al, ik kan hem niet zo plaatsen, want hierop rust het dus als het ware...

Keizerin noemt de kaarten weer anders als de legging die ik deed. IK ben vooral benieuwd naar het eindresultaat Zwaarden Aas, wat die te betekenen heeft. Maar super dat jullie mee willen kijken :)

Laure

Citeer
we praten erg veel met elkaar, drie keer al de hele avond tot s'nachts.
Daar heb je je Zwaarden Aas! Jullie zijn gelijkgestemden die heerlijk kunnen praten en samen verder mentaal kunnen groeien.
Citeer
We praten over ons verleden/pijnlijke (jeugd)ervaringen, psychologie en onze persoonlijkheid.
En daar heb je je Bokalen 5. De pijnlijke ervaringen in jullie liefdesverleden delen jullie ook...

Dit geeft echter een vruchtbare bodem voor een mooie relatie! Denk aan de lotusbloem die groeit in de modder.

"Like a lotus flower that grows out of the mud and blossoms above the muddy water surface, we can rise above our defilements and sufferings of life"
Of: Als een lotusbloem die groeit uit de modder en boven het wateroppervlak tot bloei komt, zo kunnen wij onze bezoedeling ontgroeien en uitstijgen boven ons lijden.

Leeuwin

@Astrofan,

Als de ergste verliefdheid is verdwenen dan ga je je wederhelft op een iets realistischere manier zien. Je ziet iemand dan wat meer in zijn/haar ware gedaante. Als je te lang op die overbekende roze wolk hebt gezeten en iemands ware aard wordt ontmaskerd dan kun je het gevoel hebben dat die roze wolk een donderwolk is geworden. Of dat je ineens van die wolk afgelazerd bent. Dat bedoel ik met een desillusie! En dan kan het moeilijk voor je zijn om het ideaalbeeld wat je van hem hebt los te laten. Uiteindelijk eindigt deze fase voor nogal wat mensen in een verbroken relatie.
Hiervoor kan Kelken 5 dus waarschuwen. Snap je de context waarin ik dit bedoel een beetje?

Liefs van Leeuwin

Luna

Hai Allen,

Ja dat begrijp ik. Ik weet niet zoveel van tarot kaarten.
Is het omdat het daar zeg maar allemaal op rust? Is die vijfde plaats daardoor dus ook een erg belangrijke plaats?
Het is inderdaad vaak zo dat mensen na een tijd van een rose wolk afvallen.
Eigenlijk ben ik ook helemaal niet aan een relatie toe, dat was ook niet de intentie van de legging.
Het was meer de vraag van; "Hoe tussen hem en mij"... heel open.

Ik ben ook net uit een lange relatie van twaalf jaar en heb een hoop meegemaakt het afgelopen jaar.
Het vrijgezel zijn bevalt me goed! Alleen kwam ik hem nu tegen en roept hij qua gevoel het een en ander op.
We hebben het er samen al over gehad, ik en hem, we denken allebei dat het een leerervaring gaat zijn.
Dus niet dat we een relatie krijgen, maar dat we maybe dezelfde thema's hebben/liefdeservaringen en dat we door spiegelen wat over onszelf op kunnen steken.

Wat doosje zegt klinkt ook heel herkenbaar. We hebben dezelfde soort liefdeservaring meegemaakt, (zoals wel vaker bij mensen het geval is). Beiden vinden we het (nog) moeilijk om echte intimiteit aan te gaan, we hebben zo onze reserves en maniertjes... Nu ik goed naar de kaart kijk kan het inderdaad zo zijn dat het eindigd en je achter blijft met de kelken en weer richting bruggetje moet/mag ofzo :)
Wel jammer, zou deze vijfde plaats kaart echt voor het verbreken staan? Ik las inderdaad ook dat hij staat voor loslaten van het verleden en verder gaan. Ik denk dat hij mij ergens mee kan helpen en ik hem, qua loslaten van bepaalde dingen...

Laure

Citaat van: Astrofan 2011 op december 02, 2010, 08:38:24 AM
zou deze vijfde plaats kaart echt voor het verbreken staan?
Ik las inderdaad ook dat hij staat voor loslaten van het verleden en verder gaan. Ik denk dat hij mij ergens mee kan helpen en ik hem, qua loslaten van bepaalde dingen...

wat bedoel je met 5e plaats? bokalen 5 stond toch op de 3e plaats, onderin het KK?

en  "Ik denk dat hij mij ergens mee kan helpen en ik hem, qua loslaten van bepaalde dingen..."
dat zou staven 6 kunnen zijn

Luna

Citaat van: doosje op december 02, 2010, 09:12:49 AM
wat bedoel je met 5e plaats? bokalen 5 stond toch op de 3e plaats, onderin het KK?
en  "Ik denk dat hij mij ergens mee kan helpen en ik hem, qua loslaten van bepaalde dingen..."
dat zou staven 6 kunnen zijn

ahhh, jaaa, natuurlijk bokalen 5 stond op de derde plaats, onderin (de plaats waar het op rust volgens mijn tarot boek). Ik haal het door de war heen, sorry…

Ik zal zelf eens proberen te duiden. Ik gebruik zelf mijn intuitie hoofdzakelijk, maar omdat ik hem natuurlijk leuk vind en er zelf (te) dichtbij staan kan je soms minder objectief kijken.
Omdat je natuurlijk het liefst rozengeur en maneschijn wilt. Maar ik zal proberen objectief te zijn :P

1. KRACHT;    
Catharinaweb zegt; In onze persoonlijke relaties komt vooral het hartstochtelijk aspect van deze kaart naar voren. Ze symboliseert dan ook relaties die erg levendig zijn en vaak ook dramatische voorvallen kennen...
Ik weet niet hoe ik deze moet interpreteren, dus ik denk zo dat het nogal "krachtig" tussen ons is ;DHet was een heftige aantrekking, mogelijk is dat die kracht?

2. SCHILDKNAAP KELKEN; Hier dacht ik direct het woord; Aanbieden. Wat erbij komt is dat we beiden elkaar iets hebben aan te bieden in de zin van emoties delen. Leeuwin zei dacht ik dat ze opmaakte uit deze twee kaarten dat we verliefd zijn... Zou een kelken schildknaap ook over de liefde gaan...? Ik weet het niet...

3. BOKALEN 5; Ik dacht in eerst instantie dat wij beiden of misschien ik iets achter ons moeten laten. Of dat ik iets achter me moet laten. Tijdens onze gesprekken kwam hij bij mij op een pijnpunt en reageerde ik vanuit oud gedrag. Hij had het er toen over dat ik oude dingen moest verwerken. Hij is tot nu toe de enige die me zo raakte en hij had het zelf ook door. Hij gaf duidelijk aan dat hij mij wilt helpen, maar ik had weg-ren neiging.

4. DE ZON; Ik dacht aan het positieve tussen ons…zoiets, anders weet ik het niet…

5. STAVEN 6; Ik dacht zelf aan een overwinning wat ik of beiden kunnen halen. Het schijnt volgens een keltisch kruis legging uit een boek voor een “wens” te staan, of voordat wat je hoopt. Ik dacht dat als ik dit aanga met hem, dat ik dan zelf weleens een overwinning zou kunnen halen. Het is namelijk zo dat ik ervoor weg wilde lopen. Maar als ik dat niet doe dan kan ik groeien en levert het mij wat op.

6. ZWAARDEN RIDDER; Hmmmmm, we discusseren er soms driftig op los. Ik dacht aan nog wat avondjes waarin er gecommuniceerd gaat worden. Nu ik zo op Cath.web lees vind ik hem niet zo positief voor de nabije toekomst…. Dit staat er; Zwaarden Ridder kan voor een sfeer van onenigheid zorgen, maar de daarop volgende afkoeling kan ons helderheid verschaffen. Meestal ervaren we Zwaarden Ridder als koele distantie, scherpe confrontaties en/of bijtende ironie.  (ik trok deze ook voor mijn stage… moet ik dit nu negatief zien??)

7. KONINGIN VAN KELKEN; Hierin herken ik vooral mezelf. Ik geef graag warmte, liefde, ik heb iets te bieden.

8. KELKEN 2; Hij heeft mij iets aan te bieden en ik hem. We zien elkaar gelijkwaardig. Hij wil mij blijven zien en niet dat ik wegloop omdat hij dingen bij mij oproept. Hij wil lief voor mij zijn, begripvol en mij nabij komen.

9. STAVEN 8; Het gaat nogal snel allemaal, een hoop energie

10. ZWAARDEN AAS; We bereiken samen een hoogtepunt, Azen kunnen voor beloningen staan. We communiceren nog lange tijd en komen samen tot “iets”…

Zoiets…
::)

Laure

Hi Astrofan,

Hé knap van je, je eigen interpretatie!

Andere aanknopingspunten zijn:

- ontbrekende kaart: Staven 7
--> bvb.: het betreft hier een echt gemeenschappelijk proces, een samen wandelen 

- ontbrekende kaart: Ridder Bokalen
--> bvb.: de onbezonnenheid die eigen is aan prille verliefdheid is er niet, de basis (bokalen 5) is daarvoor trouwens te ernstig.

- Q.E.: 13>4: De Dood en De Keizer
--> bvb.: ja nou dat jullie met deze relatie allebei een lange periode in schoonheid kunnen afsluiten.

Misschien geen liefdesrelatie, wie weet,
maar alleszins een esthetische ervaring.

frisse zoen
doosje

Laure

Ik heb echt de indruk dat jouw hogere Zelf je via dit KK smeekt om Liefde toe te laten in je leven.
Over de Kelken Page en de Kracht en het miskennen ervan gaat misschien het liedje van The Smiths: "I Know It's Over"

Oh Mother, I can feel the soil falling over my head
And as I climb into an empty bed
Oh well, enough said..
I know it's over, still I cling
I don't know where else I can go
See the sea wants to take me
The knife wants to slit me
Do you think you can help me?
Sad veiled bride, please be happy
Handsome groom, give her room
Loud, loutish lover, treat her kindly
though she needs you more than she loves you
And I know it's over, still I cling
I don't know where else I can go
I know it's over
And it never really began

But in my heart it was so real
And you even spoke to me and said:
"If you're so funny
then why are you on your own tonight?
And if you're so clever
If you're so very entertaining
If you're so very good-looking
Why do you sleep alone tonight?
I know
'Cause tonight is just like any other night

That's why you're on your own tonight
With your triumphs and your charms
While they're in each other's arms.."
It's so easy to laugh
It's so easy to hate
It takes strength to be gentle and kind
It's so easy to laugh
It's so easy to hate
It takes guts to be gentle and kind
Love is Natural and Real
But not for you, my love
Not tonight, my love
Love is Natural and Real
But not for such as you and I, my love

Laat vannacht anders zijn dan alle voorbije nachten,
Laat de Liefde zo natuurlijk en zo WAAR, laat ze toe,
Geef jullie verliefdheid een begin voordat ze ooit zal eindigen,
Besef dat zachtheid, volgzaamheid en zwakte in liefde krachtiger zijn dan macht.

Luna