Hoe concentreren jullie je?

Gestart door Keizerin, november 27, 2010, 13:48:02 PM

Keizerin

Even een algemene vraag: hoe concentreren jullie je voor een legging of trekking? Ik spreek de laatste tijd hardop uit dat ik mijn ongefundeerde angst en hoop loslaat. Maar mijn legging blijkt toch zo nu en dan nog te positief of te negatief te zijn. Vandaag een legging dat wemelde van de Zwaarden: o.a. 3, 5, 9 en 10. Dank je wel. :o Het kan natuurlijk (hoop het niet), maar het lijkt me eerder dat ik het feit dat ik me vandaag een beetje opgejaagd en geïrriteerd voel toch niet van me af heb kunnen zetten.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord.

roro

Adem halen.
Geen ruis in de buurt of wat dan ook.
Voor mij is het heel erg makkelijk maar diep adem halen is wel erg essentieel vind ik.
Alle ruis etc kan je dan even weg blazen en dan Als ik niet geconcentreet ben, is het zo weg.

Keizerin

Dank je Roro. Ja dat vergat ik te schrijven, diep ademhalen en uitzuchten/blazen doe ik ook vrijwel altijd. Lijkt inderdaad vaak te helpen - maar voor de keren dat het niet werkt heb ik nog geen oplossing. Ik ga iig denk ik de legging vandaag maar over doen, kijken of hij nu nog zo negatief is. Ik kan me niet indenken dat hij klopt, omdat ik dan toch een Toren moet trekken ook, als er zoveel negatiefs op me afkomt. Er zat zelfs niet eens een Grote Arcanakaart in de legging.

Ik trok gisteren als dagkaart Zwaarden 8; misschien betekende dat wel dat die dag mijn concentratie niet goed was. Ik kan misschien in het vervolg vantevoren een kaart trekken over mijn concentratie. Maar paradoxaal genoeg heb ik wel concentratie nodig om de juiste kaart te trekken.  ;D

star in the night air

Hoi,
Dat is soms lastig. Ik voel het meestal vrij snel als ik kaarten leg dat ik er volledig niet in zit. Maar ik adem inderdaad ook diep in en ik probeer met altijd met in denkbeeldig wit licht te omhulzen, als bescherming. Als dat me al niet goed lukt, is meestal de legging ook wat te snel in uitvoering en dus de concentratie niet optimaal.
Liefs,
Star

Leeuwin

Hoi Keizerin,

Ik maak mijn huiskamer donker, doe sfeerverlichting aan en zet zachte klassieke muziek op. Ik geef me dan over aan mijn dromen. Als ik klaar ben met mediteren hierover dan kijk ik pas naar de haalbaarheid hiervan. O ja, ik steek ook nog sandelhoutwierook aan, werkt heel rustgevend.

Liefs van Leeuwin

roro

zorg altijd dat wanneer je het doet, er rust is in je zelf maar ook je omgeving.
Fijne muziek op doen, bepaalde wierook of iets degrelijks.
Als je niet rustig word, ga dan eerst even wandelen, alles weg laten waaien en dan nog een keer doen.
Mocht ej alsnog niet rustig/geconcentreert zijn is eerst belangrijk om daar mee aan te slag te gaan.

Veel succes!!!

Keizerin

Dank jullie wel voor je adviezen!  :) Ja dat lijkt me wel goed, even mediteren en aan het eind een korte visualisatie-oefening (hoewel ik die altijd moeilijker vindt dan de legging  :-\). Muziek moet wel uit bij me tijdens de legging, anders leidt het me juist af. En ja zo stil mogelijk, maar juist als het stil is merk je hoe weinig stil het is - ik bedoel rijden er auto's langs, stampen buren e.d. Maar ik heb me al aangewend dat als ik een geluid hoor, ik opnieuw naar het begin van de stapel ga om een kaart te zoeken. Kaarten leg ik ook altijd gesloten neer, zodat ik niet de kans loop me tijdens het leggen blij of juist teleurgesteld te voelen over een getrokken kaart. Dat zou dan de rest van de kaarten die ik trek kunnen beïnvloeden.

De legging waar ik het over had heb ik gisteren over gedaan. Het blijft echter wemelen van de zwaarden (alleen minder 'negatieve' zoals Zwaarden Aas en Zwaarden Koning) en op de plaats van de Zwaarden 5 kwam een Zwaarden 7 en op de plaats van de Zwaarden 10 kwam De Dood. Het lijkt er dus op dat de legging helaas toch in de juiste richting zat.

dameblanche

hallo keizerin
maak je helemaal leeg, zorg dat je goed gaard bent en niet beinvloed wordt door gedachten van angst en onzekerheid.
hierdoor zie je niet hoe je je legging juist moet intrepreteren en raak je steeds meer verward.
de dood, de duivel en de div. zwaarden staan dan in een geheel ander licht.
gr. dame blanche

Luna

Hallo Keizerin,

Van mezelf ben ik best een energiek typje, de energie stroomt lustig door me heen :) dus wat concentratie betreft; Soms brand ik een kaarsje of wierookje, of zet een zacht muziekje op. de ene keer leg ik aan tafel, de andere keer op mijn bank die groot genoeg is!

Ik persoonlijk heb bij tarot gemerkt dat je wel een beetje geconcentreerd moet zijn en de vraag voor je hebben enzo. Maar ook al was ik de ene keer wat meer onrustig, de kaarten werkten altijd!
De ene keer deed ik er iets langzamer over om de kaarten aan te wijzen, de andere keer ging dat van hop-hop-hop ;D

Ik denk dat de tarot je altijd datgene vertelt vanuit je onbewuste (?) wat het je vertellen wilt.

Persoonlijk ben ik een voorstander van maximaal een keer of twee drie per maand ofzo tarot te trekken. Maar zelf doe ik het niet dagelijks, het wordt dan verwarrend denk ik. En ik vind dat de "lol" of het leuke, hoe zeg je dat, er ook af gaat bij dagelijks trekken, maar ieder voor zich. Het wordt dan zo'n levensstijl zeg maar (verslavend? k'wee nie?). Om zo affentoe de tarot box eens te pakken werkt voor mij het leukste. Ik heb het spel een aantal jaar. Soms deed ik het maanden en maanden niet. (onder andere toen mijn mama overleed, ik had er to-taal geen behoefte aan!). En soms trek ik weer wat vaker...
Een legging een tijd op je in laten werken is ook niet verkeerd.

Toch merk ik dat bepaalde leggingen ook wel weer snel qua tijd-marche voorbij gaan. Het is dan ook een leuk discussie'tje hoe lang een legging werkzaam zou zijn. Op het forum is er al over gesproken,maar ik weet niet hoe je linken maakt daarheen...Ooit trok ik voor een vriendschapbreuk Kelken 2 en het kwam goed, maar wel pas na een paar maanden.

Samengevat; ik denk dat de tarot je ten alle tijden toch wel vertelt wat je weten moet. dat je dan de ene keer wat minder geconcentreerd bent lijkt bij mij niets uit te maken.
Wel als je na een legging nog eens en nog eens gaat leggen. Ik probeer dat zelf niet te doen. Me beter te concentreren op de eerste legging. Het is merkwaardig, wonderbaarlijk interessant iets die tarot, het verbaasd me steeds weer 8)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Keizerin

Dameblanche, je hebt gelijk hoor. Eigenlijk wil ik geruststelling van de kaarten en valt het tegen als ze me dat niet bieden.  :-\ Ik moet hier inderdaad anders mee leren omgaan. Denk dat ik er binnenkort een nieuw topic over open, misschien is het ook voor anderen interessant.

Astrofan, dank je voor je uitgebreide reactie. Ik geloof zelf eigenlijk dat als ik zoals ik hierboven schrijf geruststelling van de kaarten wil, ze me dat vaak ook zullen geven, ook al is de situatie helemaal niet zo. Dat is me regelmatig gebeurd. Dus dat moet ik echt van me afzetten. Overigens geven ze me lang niet altijd wat ik bewust of onbewust wil, ik heb nog niet duidelijk hoe het werkt. Maar ik deel van harte je fascinatie! Ik merk dat als ik me ergens onzeker over voel, ik behoefte heb aan een legging. En er is al lang iets in mijn leven dat onzekerheid geeft. Maar toen ik daar minder mee bezig was, had ik ook veel minder behoefte aan een legging of zelfs een dagkaart.

Die tijd, ja dat is een interessante, heb ik ook weleens over nagedacht maar ben ik nog lang niet uit. Ik zal dat topic waar je het over hebt eens zoeken!