Hulp met interpratie aub! Keltisch kruis -> Waar gaat onze relatie heen?

Gestart door Scathach, november 26, 2010, 10:07:44 AM

Scathach

Lieve mensen,

Ik ben nieuw op dit forum dus even een korte voorstelling.

Ik leg de tarot kaarten sinds mijn 14de, iets meer dan 15 jaar nu. Ik leerde de tarot kennen via mijn stiefvader, die de kaarten als paragnost al jaren professioneel legt.
Voor mij zijn de kaarten altijd een steun geweest, een medium dat me inzicht gaf als er moeilijke knopen moesten worden doorgehakt. Het is een hobby waar ik wel enige aanleg voor heb en af en toe leg ik de kaarten voor een goede vriend of familie.
Tegenwoordig leg ik de kaarten zelden voor mezelf, als ik het wel doe is dat meestal omdat ik ergens een dood punt heb bereikt.

Zoals nu dus :)

Ik vroeg de tarot; Waar gaat mijn relatie heen?

Ik ben nu zo'n anderhalf jaar samen met mijn vriend, onze relatie had een erg tumultueus begin, we hebben samen heel wat negativiteit van buitenaf (en eigen innerlijke demonen) moeten overwinnen om bij mekaar te kunnen blijven.

Ook nu nog is onze relatie nooit vanzelfsprekend en ik heb toch dikwijls het gevoel het dat we te veel in verschillende werelden leven om onze relatie op lange termijn te laten blijven werken.

Ondanks alle twijfel en tegenspoed steekt de liefde met kop en schouders boven alle negativiteit uit. Het is de lijm die ons bij elkaar houdt, maar soms vraag ik me af of mekaar doodgraag zien genoeg is :-S

Legging: Keltisch Kruis

Hier ben ik nu
1. De Toren
Een plotse verandering gooit mijn (ons?) leven om

Dit kruist het
2. Koning van Kelken
Steun van de man in mijn leven

Hierop rust het
3. Staven 5
Onlangs hebben we heel wat hindernissen overwonnen

Dit ging eraan vooraf
4. Staven 6
Toch overwinning na zware tegenwerking

Dit kroont het
5. Ridder van Kelken
Ik groei op emotioneel vlak en stel mijn hart meer open voor liefde 

Zo gaat het verder
6. De Zon
Succes op al mijn ondernemingen, Hogere bescherming

Mijn angst
7. De Dwaas
Angst voor nieuwe begin, het onbekende  -> Heb vertrouwen in eigen intuitie

Omgeving
8. Het Rad van Fortuin
Accepteer dat het leven verder gaat, geluk nog ongeluk is van blijvende aard

Hoop en ideaal
9. Koningin van Kelken
De realisatie van een droom

Dit staat vast
10. Kelken 10
Duurzaam geluk op het thuisfront

Ik kan wel dieper op deze legging ingaan, maar zou jullie feedback erg waarderen!

Blessed be

Scathach

Leeuwin

Koning van Kelken zegt mij dat jullie je allebei eerst op jezelf moeten bezinnen. Want gezien De Toren zit er toch wat te broeien wat niet goed voelt. Het treft een noodzakelijke verandering om je relatie goed te houden. Er zijn bij jullie een aantal relatiepatronen verstard, die niet meer bij jullie passen maar nog wel zijn blijven bestaan.
Staven 5: zoek beide uit in wat voor een situaties jullie elkaar beperken c.q ondermijnen en wissel hier op een rustige manier met elkaar van gedachte.
Staven 6: een strijd om de relatie overeind te houden is voorbij. Mogelijk zitten hier nog wel wat oude patronen in, kan er de vinger even niet goed opleggen.
Ridder van Kelken: je liefde voor hem zal weer helemaal opbloeien. Je bent bang om over zaken te praten die je dwars zit omdat je bang bent om elkaar kwijt te raken. Weet dat door zwijgen een relatie juist kapot kan gaan! :o
De Dwaas: vertrouw op je intuitie. Wat is bij jou de grootste bron van angst t.o.v je partner? Als jij je angsten accepteert en aanvaardt dan veranderen je angsten in liefde.
De Zon: het komt allemaal goed!! 8)
Het Rad van Fortuin: weet dat je in een relatie vaak je ups en downs hebt. Wees daar niet bang voor!
Koningin van Kelken: je hoopt dat je je liefde weer ten volle kunt geven.
Kelken 10: gelukkige langdurige verbintenis. Vooral met de Zon gecombineerd zéér gunstig voor je relatie.

Liefs van Leeuwin