Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Tel. gesprek

Gestart door janice, oktober 29, 2010, 19:57:25 PM

janice

Ik sta naast mn bed en zie mn telefoon zoomen en in blauwe letters oplichten in mn tas. Mn tas ligt op de grond. Ik vermoed dat mn telefoon al een tijd aan het zoomen is en in mn haast om het op te nemen druk ik per ongeluk op de rechterknop: voicemail.
Maar ik krijg toch een mevrouw aan de lijn. Ze introduceert zichzelf als degene die mij zal helpen met het vinden van werk. Ze heet Loist. Een rare naam die ik nog 1 keer voor de zekerheid hardop spel. Ze lacht erom. Ook vertelt ze me dat ik haar oom goed schijn te kennen.
Het is een een erg grappig en geanimeerd gesprek waarin veel gelachen werd maar ze valt weg en een meisje neemt het gesprek over om te zeggen dat de verbinding verslechterde. Ook zij valt weg, ik roep nog een paar keer "Hallo" maar het blijft stil aan de andere kant en ik verbreek de verbinding.
Intuitie is verstand dat haast heeft

Palomino

Lieve Jan...Leuk je weer te zien :D

Je staat al naast je bed en bent er dus al helemaal klaar voor om jezelf in levende lijve te ontmoeten. Wakkerrrrrrrrrr.....!!!! Je tas, waarin het apparaat om te communiceren zich bevindt, ligt uiteraard op de grond...Het gaat om aarden. Per ongeluk druk je op voicemail, je stelt de confrontatie nog even uit door op de rechter(ratio)knop te drukken. Maar je hebt het al te lang uitgesteld en je krijgt Mevrouw Loist aan de lijn..Zij vertegenwoordigt  ‘Lost in yourself ’. Ik denk ook aan Lois Lane...het vriendinnetje van Superman... Je vindt het een rare naam, wilt die confrontatie (nog) helemaal niet (of niet helemaal) aangaan en daarom spel je het nogmaals H-A-R-D-O-P in jezelf...om jezelf duidelijk te maken dat het er wel de tij voor is. Door het te spellen wil je het jezelf héél duidelijk maken. Loist moet erom lachen en maakt je daarmee duidelijk dat je het eigenlijk belachelijk vindt hoe je met de zaken omgaat. Als iemand anders in je omgeving zo met zaken zou omgaan dan zou je het diegene heel duidelijk laten zien, horen en voelen hoe je daarover denkt.
Daarom is het ook in de eerste instantie een heel geanimeerd  en grappig gesprek maar verslechterd de verbinding. Het is een meisje dat het gesprek overneemt, dat meisje ben jij, en zij valt weg om je duidelijk te maken dat jij wegvalt en de verbinding met jezelf verliest op het moment dat jij je eigen problemen op een ander projecteert..’.Hallo’ is dan niet meer genoeg en dat weet je al en je verbreekt de verbinding omdat je op dit moment niet weet hoe verbinding met je ‘zelf’ te krijgen wardoor je verbinding hebt/vindt met de buitenwereld waardoor je werk vindt maar meer ook waardoor het gaat werken voor jou...waardoor jij het voor je kunt laten werken.

Liefs van Palo
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

janice

Bedankt dat je naar mn droom hebt willen kijken en ja het is leuk om hier zo afentoe eens rond te neuzen! :)
ik kan me goed in je analyse vinden maar ik kom er later op terug, eerst snel naar bed, heb maar 3 uur geslapen vanacht, ondanks dat extra uur.

Ricca

Lieve Janice,

Welkom terug. :D Mooie uitleg van Palo! Ik duik nog even wat dieper in de naam Loist. Er zit misschien nog meer in...

1) i = I = ik... Loist is lost in itself (zoals Palo ook al zei).

2) Loist... loister klinkt als luister (met een duits accent)... loisteren / luisteren... naar de stem aan de telefoon... of naar de bazuin van Oordeel in je KK... in beide gevallen een roep van binnenuit.

3) Loist... lijkt op solist / soloïst... en doet me denken aan de Kluizenaar in je KK... voor jezelf beginnen...

4) Ik dacht ook aan Loïs Lane, maar als de vrouw Loist heet, is het eigenlijk Loïs T. (of Loïs Tane?). Lo = l'eau = water... Het water is T. of thee... of misschien is het roestig (stain). Het water lijkt hoe dan ook een kleurtje te hebben (tan).

5) Of misschien moet je stain lezen als steen... de steen in de vijver...

6) Omdat je de letters van de naam een voor een spelt, hebben ze misschien elk een eigen betekenis.

L is een hoekvorm... en doet me denken aan de wijzers van een klok... Het Rad van Fortuna... een tijd van verandering... of tijd voor verandering.

O is de open mond van verrassing of verbazing (Staven 2 omgekeerd in je KK - met een ronde wereldbol). Of de ronde vorm van de Zon in je KK.

I ben je Zelf... in het midden... Zet jeZelf in het centrum. I is ook één... de Magiër in je KK... of de kaarsrechte rug van de Kluizenaar...

S is de slang in het paradijs... de twijfel

T is de T-vormige boom van de Gehangene... de omgekeerde Wereld in je KK... de rust van een andere kijk op de dingen...

Nu alles nog bij elkaar voegen. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

In de droom dacht ik oook aan Lois Lane , vandaar het spellen maar het eindigde toch echt met een T,
Zou Loist ook een gids kunnen zijn ?

Ricca

Vanwege de blauwe letters? De telefoon ligt naast je bed... ik zou het niet te ver-van-je-bed zoeken. :) Loist kán natuurlijk wel een gids zijn, maar ik neig ertoe te denken dat zij een deel van jou is, een stem in jezelf. Ze kondigt aan dat ze je zal helpen met het vinden van werk, iets heel praktisch dus (chakra 1 / de tas ligt op de grond) en ook iets dat om het gebruik van doelgerichte mannelijke energie vraagt. Ik zou in dat geval eerder een mannelijke gids verwachten, d.w.z. een gids die zich als mannelijk manifesteert (gidsen kunnen hun verschijningsvorm aanpassen en kiezen vaak voor een vorm die past bij de taak die ze uitvoeren). En als Loist een gids was, hoe zou je dan haar oom kunnen kennen? Heb je zelf een idee hoe dat zit met die oom?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

nee niet vanwege de blauwe letters (als het paarse letters waren geweest dan was het misschien wat anders gewees) maar vanwege het gesprek zelf ... en omdat ik deze droom al eerder op een andere forum had laten analyseren en daar kwam naar voren dat het een engel betrof.
Het zou een overleden tante van me zijn geweest die me als kind nog heeft vast gehouden toen ze zelf ook leefde en ze blijkt nu in het hiernamaals een engel te zijn. Ik weet niet welke tante het zou kunnen zijn.
Maar daarom heb ik en mijn nuchtere zelf besloten om de droom op mn oude vertrouwde forum te laten analyseren ;) vandaar de vraag.
en nee de oom ken ik ook niet.

Laure

heb ook iets gevonden over Loisten:
"Loisten zijn volgers van Eloy (Loys) Pruystinck uit Antwerpen. Ze geloven dat de
heilige geest niets anders is dan je eigen geest. De ziel is onsterfelijk, maar het stoffelijke lichaam is
verdoemd. De erfzonde en de hel bestaan volgens hen niet."
::)

Ricca

Citaat van: doosje op november 05, 2010, 09:51:45 AMdat de heilige geest niets anders is dan je eigen geest

Gedachtekracht. :)

Wel een beetje vreemd verhaal trouwens, over die tante/engel, Janice. Engelen hebben nooit een leven op aarde gehad, gidsen wel. Dat is het verschil tussen gidsen en engelen. Mensen worden na hun overlijden geen engelen... en ook niet automatisch gidsen... Er kan altijd contact zijn met een overleden familielid, ook als die geen gids is, maar wel de intentie heeft om jou te helpen.

Namen doorgeven schijnt nogal moeilijk te zijn. Herinner je je nog de droom van Pink over Jeanne? Dat bleek om Johanna (Jehanne) te gaan. Zegt de naam Louise jou iets? Een tante Louise (Loïse)? Haar man zou dan een oom van jou moeten zijn...

Wie Loist ook is, de droom is in ieder geval een goed-nieuws-droom. En de inhoud van het gesprek is waarschijnlijk belangrijker dan de vraag wie wie is. :)

Liefs,
Ricca   
From Ricca with Love

janice

ik vond het ook een apart verhaal en ik weet dat engelen geen aardse bestaan hebben gehad, overigens heb ik daar ook weer antwoord op terug gekregen :
We hebben ook engelen onder de mensen, deze hebben meer te bieden dan gewone mensen, je kun het aan hun energie voelen. Meestal zijn ze ontwikkelt en helpen anderen op een goede wijze via helen, steun, troost, liefde, kracht, moed, inzichten enz.
De persoon die mn droom heeft geanalyseerd ziet zichzelf ook als engel, een echte. en ze herkendt andere engelen in menselijke gedaante op fotoos omdat deze vleugels met zich mee schijnen te dragen op fotoos .... de grootte van de vleugels kan varieren ...

Hoe dan ook het doorkrijgen van deze naam was trouwens een eitje, het ging echt om de naam loist maar ik heb idd een tante genaamd louise, een levende ;)
Ze is uiteraard getrouwd (geweest) haar man is dus mn oom ,maar niet op een incestieuze manier  :-X

janice

dus palo en ricca, ik denk idd dat de stem in mn droom onderdeel van mezelf moet zijn gweest.