Het zwaard.

Gestart door Leeuwin, oktober 28, 2010, 21:56:14 PM

Leeuwin

Beste allemaal,

Gewoontegetrouw trek ik iedere dag een tarotkaart. O.a hiermee verkrijg ik steeds nieuwe inzichten in de betekenis van de Tarotkaarten. Vandaag trok ik Zwaarden 7. Omdat ik deze kaart weinig trek werd ik op een gegeven moment nieuwsgierig en deed ik voor mezelf een legging genaamd Het Zwaard.
Ik ben benieuwd naar jullie interpretaties.

1. De kern van de zaak: Het Oordeel
2. Mijn vertrekpunt: De Ster
3. Mijn basis: Pentakels Ridder
4. Een kans/wat mij te hulp schiet: Het Rad van Fortuin
5. Een probleem wordt opgelost: De Wereld
6. Een wens gaat in vervulling: Staven 6
7. Nieuw inzicht: De Keizer

Groetjes van Leeuwin

Marilu

Hallo Leeuwin,
Ik heb me in dit legpatroon verdiept en maakte er het volgende van:
Door de aanwezigheid van vijf kaarten uit de Grote Arcana komt het me voor als een belangrijk thema.
Kern van de zaak: HET OORDEEL. Een bevrijdend inzicht vormt de kern van de zaak: dat er wellicht een persoon in je leven is die slinkse middelen hanteert, waar je nu afstand van kunt nemen.
Vertrekpunt: DE STER. Je gaat uit van de goedheid van een mens en bent daardoor niet uit op het zoeken van conflicten of het argwanend bekijken van andermans handelingen en motieven. Door die houding kun je een zuiverende invloed hebben op je omgeving.
Basis:  Pentakels Ridder.Je komt vooral in actie als je daar een concrete aanleiding voor ziet. Je doet dat dan niet onbesuisd (zoals Staven Ridder zou doen) of met verbaal geweld (zoals Zwaarden Ridder zou doen), maar geconcentreerd en vanuit een soort samengebalde kracht.
Kans/hulp: HET RAD VAN FORTUIN.Inzicht in de gang van het leven, in het steeds terugkeren van bepaalde patronen, maar ook in het fenomeen dat die patronen steeds op een uitgebreider en dus verhelderender niveau kunnen worden beleefd kan helpen. Dus bijvoorbeeld het besef: er zullen altijd mensen zijn die slinkse methoden hanteren, maar jij zult dat steeds beter doorzien en er dan afstand van kunnen nemen.
Een probleem wordt opgelost: DE WERELD.In feite gaat het er om dat je weet dat je op je plek bent in het leven, dat je niet afhankelijk bent van de omstandigheden om je goed te voelen in je levenskracht. De dans van het leven houdt je in beweging.
Wens in vervulling: Staven Zes.Je zult waardering oogsten voor je houding en je acties. Maar je weet tegelijkertijd dat dat geen einddoel is (de 6 blijft in beweging).
Nieuw inzicht: DE KEIZER.Je ontdekt door dit alles kwaliteiten in jezelf waarmee je goed gestructureerd en planmatig te werk kunt gaan. Je oogst respect. Let  op dat je niet vast gaat zitten in dit patroon, want daar is De Keizer wel toe geneigd. En houd je gevoelens stromend!

Leeuwin

Hi Marilu,

Er is inderdaad een persoon in mijn leven die slinkse middelen hanteert. Je slaat de spijker op z'n kop!!! Ik kom op een geconcentreerde en samengebalde manier in actie als daar aanleiding voor is, dat heb je terecht geconstateerd. Geloof me dat ik op dat moment ontzettend sterk kan zijn, in tegenstelling tot wat ze op heden van me denken. Geeft niet hoor, laat ze verder maar lekker denken dat ik naief ben, komt mij wel goed uit! Dit thema speelt namelijk al een klein poosje.
Mijn inzicht in betrouwbaarheid en onbetrouwbaarheid neemt momenteel in sterke mate toe! Het klinkt misschien raar dat ik het zo stel maar het lijkt wel of ik een stukje karma heb uit te werken met deze persoon. M.a.w: momenteel is er stilte voor de storm.
Ik krijg ook steeds meer inzicht in de patronen en structuren van het leven ja.
Wat De Wereld en De Keizer betreft weet ik nog niet helemaal zeker of je goed zit maar ik ga hier in ieder geval wel over nadenken! Je verneemt het dan zeker van mij!

Liefs van Leeuwin

Leeuwin

Hoi Marilu,

Ik heb nog eens wat nagedacht over de slinksheid van sommigen en heb besloten om nog maar eens een extra legging te doen. Dit is om me enigszins te kunnen voorbereiden op wat er gaat komen. Zo kan ik ook de betreffende persoon beter in het oog houden.

1. Blancokaart: Pentakels 5
2. Wat zijn/haar hart voelt: Staven 8
3. Wat hij/zij denkt: Pentakels 3
4. Op grond waarvan zij/hij een mening baseert: Kracht
5. Dit raakt hem/haar diep: Staven Aas
6. Dit verwerpt hij/zij: Staven 10

Betreffende persoon voelt zich zeer alleen staan. Gelet op Staven 8 vraag ik me af of dat gevoel terecht is maar goed, betreffende persoon voelt zich zo.
Duidelijk verlangt hij/zij meer erkenning van anderen en mist duidelijk erkenning van mij (Pentakels 3)
Kracht geeft aan dat ik mijn stemmingen en meningen niet afhankelijk laat maken van anderen.
Blijkbaar raakt hem/haar dat diep.
Persoon in kwestie weigert op dit punt de verantwoordelijkheid voor zichzelf te nemen. (Staven 10)

Ik ben echt benieuwd naar jouw interpretatie Marilu! Uiteraard mogen anderen ook reageren.

Liefs van Leeuwin

Deb

Hai Leeuwin,

Herinner je je nog wat ik een tijdje terug heb geschreven over een persoon in jouw omgeving?
Gaat dit over dezelfde?

1. Deze persoon voelt zich alleen en afgesloten van de buitenwereld.
2. Deze persoon redeneert momenteel vanuit het verstand. Vanuit het verstand blijft deze persoon hangen in de ellende welke vooral bestaat in de belevingswereld van deze persoon. Het hart van deze persoon verlangt naar andere dingen, een nieuw begin. Positieve groei en meer vertrouwen.
3. Deze persoon heeft de indruk zich anders te moeten voordoen. Maakt situaties anders om op die manier medeleven van anderen te kunnen krijgen.
4. Deze persoon heeft de indruk de macht te hebben over situaties en vertrouwt erop dingen zo te kunnen manipuleren dat het voor deze persoon altijd goed uitkomt (waarbij "goed uitkomen" voor deze persoon een negatieve ervaring is. Ehm moeilijk uit te leggen, ik bedoel dat negativiteit deze persoon goed uitkomt zo nu en dan en deze persoon ook op deze wijze de dingen manipuleert).
5. Deze persoon krijgt vaak zat de kans aangeboden uit de situatie waarin deze persoon zich bevindt te stappen maar dit lukt niet. Het verstand werkt tegen. Dit raakt deze persoon gevoelsmatig heel erg (zie 2.)
6. De gedachte dat de ellende waarin deze persoon zich bevindt voornamelijk zelfopgelegd is is voor deze persoon moeilijk te verkroppen.

Ik ben bij deze legging uitgegaan van het idee dat de persoon waarvoor de legging is de ander is, niet jij persoonlijk.

Kun je je vinden in wat ik schrijf?

Liefs,
Deb

p.s. Goed bericht in de privemail :)

Leeuwin

Hoi Deb,

Ik kan me wel vinden in de interpretatie van de kaarten. Je hebt goed gekeken (zo voel ik het tenminste al kan ik het nu nog niet toetsen) naar de situatie van deze persoon. Maar waarom moet die persoon mij dan hebben? Kan het zijn omdat ik dingen over het algemeen vrij scherp aanvoel, dat hij/zij dat niet kan verkroppen?
Ik kan me inderdaad nog vaag herinneren dat jij eens een tijdje terug over zo'n persoon hebt geschreven maar wil er meer te binnen schieten dan moet ik eerst even mijn correspondentie nakijken. Ik bewaar dingen namelijk enige tijd.

Liefs van Leeuwin

Marilu

Dag Leeuwin,
Ik waag een poging:
1. Deze persoon komt over als iemand die graag doet alsof het leven hem/haar onrechtvaardig behandelt (in de kou, buitengesloten, in een armoedige positie). Deze persoon ziet niet (kerkraam) dat het spirituele aspect er is en dat dit kan helpen om een andere verbinding met het leven te krijgen.
2. Deze persoon voelt in het hart dat 'men' het op hem/haar gemunt heeft en dat er van alles op hem/haar af komt, of: dat alles wat in het leven in beweging is ongrijpbaar is en zo maar gebeurt, zonder dat hij/zij er invloed op heeft en er dus ook geen verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen.
3. Deze persoon vindt van zichzelf dat hij/zij al ver gekomen is en door gezaghebbenden goed wordt beoordeeld.
4. Deze persoon is wellicht bang voor de kracht van vrouwen, vooral voor de kracht van het onbewuste en de intuïtie.
5. Deze persoon vindt dat anderen mogelijkheden aangereikt krijgen die hij/zij zelf moet ontberen, maar
6. Het moeilijkste voor deze persoon is om te zien wat zijn/haar eigen aandeel in conflicten is. Hij/zij is geneigd te zeggen dat  hij/zij onevenredig zwaar belast wordt.
Is het iets, denk je?
Veel liefs van Marilu.



















Deb

Hai Leeuwin,

Laatst schreef ik dit:

1. Je kunt soms onder de indruk zijn van je eigen vermogen tot positief denken (ik vind niet helemaal de juiste woorden, misschien "voel" je wat ik bedoel). Geen scenario zo erg of jij kunt -in je gedachten- wel een oplossing bedenken. Dit kan je verwijderen van andere mensen omdat zij een beeld vormen waarin jij ook echt alles aankunt, mensen zullen je niet snel te hulp schieten gezien jouw zelfstandigheid. Daar waar je eigenlijk af en toe verlangt naar een schouder/een paar helpende handen/een luisterend oor. Een kleine keerzijde van je positiviteit.

2. Mensen die uit de diepste krochten op eigen kracht alles overwinnen bewonder je. Je kunt weinig tot niets met mensen die in een slachtofferrol kruipen.

3. In het verlengde van 2. heb je genoeg van omgaan met mensen die continu blijven hangen in hun ellende daar waar ze kansen genoeg krijgen om hier uit te komen (een specifiek vrouwspersoon in jouw omgeving (familie geen vriendin)?)

De legging die je nu hebt gedaan gaat in mijn beleving over de persoon omschreven in 3..

Deze persoon is jaloers op jouw vermogen tot positief denken en probeert hier een graantje van mee te pikken.


Liefs,
Deb

Leeuwin

Hai Deb,

Ik heb al een idee wie dat is, al kan ik dat natuurlijk niet feitelijk bewijzen maar mijn intuitie gaat wel haar kant op. De laatste tijd overkomen me weliswaar niet echt schokkende dingen maar toch wel dingen die mij vreemd zijn. Ik sluit ook zeker niet uit dat zij daar achter zit. Misschien wel omdat ze dat graantje even niet heeft kunnen oppikken.
Zij blijft echter continue in haar geldproblemen hangen en haar verhalen over geld en spullen ben ik dus meer dan zat. Ik heb zeker niks met mensen die continue in hun ellende blijven hangen terwijl er oplossingen voor handen zijn.
Ik heb bij deze vrouwspersoon een gevoel van uitkijken. Ik heb zelf het idee dat ik binnenkort nog weleens ergens achter zal komen maar weet nu even niet wat.

Liefs van Leeuwin

Deb

Hai Leeuwin,

Als je wil kan ik er wel een legging op doen/een kaart voor trekken.

Laat het maar weten!

Liefs,

Deb

Leeuwin

Als je een legging wilt doen over de vrouw die ik in gedachte heb, graag hoor!

Liefs van leeuwin

Marilu

Sorry Leeuwin dat ik hier zo tussendoor schiet, maar heb je mijn commentaar nog gezien? Of kun je er niets mee? Ik ben benieuwd!
Veel liefs van Marilu.

Leeuwin

@Marilu,

Natúúrlijk niet erg als je er tussendoor schiet. Je hebt er zelfs recht op!

1. Deze persoon heeft zeker geen oog voor het spirituele aspect! Voelt zich snel onrechtvaardig behandeld maar ziet het eigen aandeel in het geheel niet.

2. Dit is zeker waar! Als het erop aankomt neemt de persoon in kwestie zelf geen verantwoordelijkheid maar heeft wel de mond vol over anderen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.

3. Staat in een goed blaadje bij het gezag ja. Dat wordt tenminste gedacht.

4. Vooral voor de kracht van intuitie bang ja. Het ongrijpbare wordt als beangstigend ervaren.

5. Ze heeft dit nooit gezegd maar gezien haar reacties op anderen sluit ik dit zeer zeker niet uit!

6. Het is werkelijk altijd een ander zijn/haar schuld. Ze zal niet eens één keer denken ben ik soms te kattig geweest of zie ik het nou verkeerd?

Al met al zit je dicht bij het vuur. Ben benieuwd wat je persoon in kwestie dan precies van me wil. Vannacht droomde ik namelijk dat er iemand door mijn slaapkamerraam naar binnen keek. Ik heb mijn gordijnen dicht. Ben benieuwd wat dit betekent.

Liefs van Leeuwin

Marilu

Dank je, Leeuwin. Wat die droom betekent: ik doe er ook maar een slag naar. Misschien dat deze persoon diep van binnen hunkert om je beter te leren kennen, maar dat niet op een normale manier kan uiten en je daarom in een 'onbewaakt' moment bespiedt om meer over je te weten te komen. Alleen laat jij dat in je waakbewustzijn niet toe (dan zijn je gordijnen dicht).
Je zei zelf al eens dat deze persoon niet voor niets op je pad is gekomen, misschien hebben jullie iets uit te werken met elkaar.
Veel liefs van Marilu.