Auteur Topic: De Hebreeuwse Levensboom en Tarot  (gelezen 25874 keer)

Leeuwin

• Gast
Re:De Hebreeuwse Levensboom en Tarot
« Reactie #15 Gepost op: oktober 30, 2010, 14:05:03 pm »
Hoi Lucifall,

Voor de zoveelste maal zit ik met aandacht dit topic te lezen. Zoals Marilu ook al vermeldde: met homeopathische dosering tot je nemen want meer kan ik nog niet verstouwen.
Ik heb een vraagje. Tarotkaart De Kluizenaar, past die bij de negende sefirot? (Yesod) Of is het lantaarntje van de kluizenaar te zwak van licht? Hoe moet ik dit zien?

Liefs van Leeuwin

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #16 Gepost op: oktober 30, 2010, 23:30:15 pm »
Hoi Leeuwin,
Homeopatische dosering is helemaal Oke, in deze. Het blijft een systeem, naast een systeem, ook al passen de 2 systemen van tarot en kabbala zo mooi in elkaar.
Hier volgt dan (helaas) toch weer een overdosis…:

Het is prima mogelijk om de Kluizenaar (9) op het 9de sefirot te leggen. Ook al is de kluizenaar verbonden met het pad van Yod(=hand) op de levensboom.
Yesod, sefira, van de Maan.
De Maan, welke het zonlicht reflecteert. Net zoals het lantaarntje van de kluizenaar, licht lijkt te reflecteren. Het licht voelt niet zwak aan, het licht straalt, wat je kunt zien, aan de streepjes, om het stralen te benadrukken. Ook de staf van de kluizenaar, lijkt licht te reflecteren.

In de levensboom is het 9e sefira het fundament, welke de reflectie is van Tipharet, en het licht van de Zon, waar Tipharet mee verbonden is, reflecteert Yesod, middels de Maan door naar Mal***h, het Koninkrijk, de wereld, waarin wij leven. Alle krachten welke samenkomen in Tipharet stromen via Yesod naar Mal***h, Koninkrijk, Ook naar ONS koninkrijk van vlees en bloed, ons stoffelijk omhulsel.

P.F. Case , Introduction to the Study of Tarot, is geheel gebaseerd is op de Grote Arcana gerelateerd aan de Sefirot.
De Magier past op 1, Hogepriesteres op 2 , Gerechtigheid op 2 enz. en de kluizenaar op Yesod.

Over Yesod schrijft hij het volgende:
“Yesod, in het Hebreeuws gespeld als ISVD, combineert de letter Yod (= de kluizenaar) I, met het woord SVD, een Mysterie. Dus de geheime betekenis van Yesod is “het mysterie van Yod”
Naar tarot toe vertaalt kunnen we dit dan dus lezen als:
“Yesod is het mysterie van de kluizenaar”

Verder vervolgt Case:
“De sephra Dtzenioutha zegt: “Yod staat boven alles” (Symboliseert de Vader), en met hem wordt NIETS anders geassocieerd. Deze doctrine vinden wij terug in de titel en de symboliek van de 9e troefkaart, welke ook correspondeert met Yod uit het Hebreeuwe alfabet.
De Heremiet leeft alleen, geïsoleerd; en de afbeelding toont hem “boven alles” op een besneeuwde bergtop. Zijn witte baard suggereert dat hij de Meest Heilige Oude Ene is.”

Dit verbindt 9 Yesod met Ain Suph, welke boven Kether ligt en vergeleken wordt met Niets.
Deze Meest Heilige Oude Ene, wordt verbonden aan Ain Suph en Yesod in Kabbala.
(In dit systeem van correspondenties van Case wordt de Dwaas, 0 op Ain Suph geplaatst.)”
De Dwaas en de Kluizenaar zijn dus ook verbonden. Want 9 en 0 zijn ook zeer nauw verbonden aan elkaar.
0 symboliseert alles wat aan manifestatie vooraf gaat.
9 is het laatste getal en wijst op heelheid, perfectie.
Het Enige Perfecte wezen kan alleen maar het Absolute zijn, en het Absolute is Niets,0.
In de tarot is 0 een jongere, welke omhoog kijkt, in het ochtendlicht, maar de 9 is een gebaarde oude man, welke omlaag kijkt, in de nacht.
En ja, wat lijken ze eigenlijk op elkaar, de kluizenaar en de Dwaas.
9 is het verschil tussen de Dwaas en Kluizenaar.
Tellen we hier nogmaals 9 bij op, komen we bij de Maan, Kaart 18.
Ook een 9 kaart, en deze wordt dus ook op Yesod geplaatst.
Op de kaart de Maan, vallen Yods naar beneden, Goddelijke zegen valt naar beneden.
Yods representeren de kluizenaar. Maar ook The Man in the Moon, het mannetje in de maan, zijn gezicht, lijkt op die van de Kluizenaar.

Er zijn meer redenen waarom de 9 met 0 verbonden is.
In de numerologie wordt altijd gewerkt met het terugbrengen van getallen naar 1 enkel getal. Hier hebben de 9 en de 0 een grote samenhang.
Bij alle getallen boven de 10 eindigend op een 9 zal het getal eenzelfde waarde hebben als je deze 9 in een 0 verandert.
Bijvoorbeeld 19 wordt 10, 29 wordt 20, 39 wordt 30, 49 wordt 40.
Brengen we deze getallen terug naar een enkel getal dan krijgen we respectievelijk:
19 en 10 = 1; 29 en 20 = 2; 39 en 30 =3 en 49 en 40=4
Als we de 9 vermenigvuldigen met 2 krijgen we 18 , wat gereduceerd weer 9 is. De 9 komt altijd in zichzelf terug. Ook de 0 kent deze eigenschap. Vermenigvuldig iets met 0 en je komt uit op 0.

Case vervolgt:
“In het kort, zijn de heremiet en de Dwaas twee aspecten van 1 principe, wat het “fundament”(= Yesod) van alle dingen is.
De Heremiet is de Oude Ene, de bron van alle bestaan, boven alle dingen, en toch alles ondersteunend. Hij gaat aan alles vooraf, en is dus ook voor altijd jong, zoals in het symbolisme van de Dwaas. Toch zal Hij doorgaan wanneer alles “vergaan”is, en Hij is het Doel van al onze Hoop. Dus hij kan worden gerepresenteerd als een gebaarde Oude Man, de Heremiet. Hij is gehuld in mysterie; maar ook de sleutel tot datzelfde mysterie”

Liefs Luus

Leeuwin

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: oktober 31, 2010, 02:32:04 am »
Hoi Lucifall,

Hierbij wederom mijn grote dank voor je zeer uitgebreide reactie aan mij. En natuurlijk ook aan de anderen. Ik bewaar je overdosis zorgvuldig, zal hier op een constructieve manier mee omgaan :)

Enige tijd geleden deed ik voor mezelf de legging het geheim van de Hogepriesteres. In die legging stond dat De Maan op korte termijn een belangrijke rol in mijn leven zou gaan spelen. Welnu, momenteel is dit zéér merkbaar! Ik voel het zelfs aan al mijn chackra's en dit klinkt technischer dan ik bedoel.
Al sinds enkele jaren trek ik dagelijk voor mezelf een Tarotkaart van Raider Waite. De Kluizenaar heb ik dit jaar nu al opvallend vaak getrokken. Dit is dus een 9-kaart, ook van de 9e sefirot Yesod. Deze sefirot staat voor het aanleggen van je (nieuwe) fundament.
Laat ik dus nu vage fysieke klachten hebben (die makkelijk zijn op te lossen hoor!) die naar mijn idee zeker met de onderste chackra (fundament dus) te maken hebben. E.e.a wordt mij nu dus overduidelijk! En dan is de maan momenteel ook nog op mij van invloed, wat dus ook met deze sefirot te maken heeft. Ik heb het gevoel dat ik, zonder overdreven zweverig of vroom te zijn, midden in een aardingsproces zit. Chesod vindt dat ik het beginstadium van het leerproces hierin voorbij ben en leert mij hierin nu stevigere lessen voor een betere toekomst. Ik weet even niet hoe ik het anders moet formuleren.

De Kluizenaar is die Oude Ene, de bron van het bestaan schrijf je. Contact met de oorsprong is voor mij de laatste jaren steeds meer van belang geweest, op een positieve manier. Ben me steeds meer gaan verdiepen in mystiek. Ik ben wel heel maar perfect?  :-\ Al hoewel?! ;) ;) ;D wat perfect betreft..

Liefs Lion-woman

lucifall

• Volledig lid
De Maan, Luna en Fundament. Een levenservaring.
« Reactie #18 Gepost op: oktober 31, 2010, 08:49:16 am »
Lieve Leeuwin,

Bedankt voor je reactie.
Onbewust, als de Maan, heb je iets in mij wakker gemaakt op deze vroege morgen. Een harde les, uit mijn leven. Een harde les welke ook met fundament te maken heeft en met de Maan. Schijnbaar weer te doorleven door jouw woorden.
De Maan heette Luna in dit geval. Luna, mijn beste vriendin.
Wij ontmoetten elkaar in een cafe in 1987, en raakten spontaan aan de praat. Ze vertelde dat ze de volgende dag moest verhuizen en geen idee had hoe ze dat moest gaan doen. Ze kwam uit Hardenberg, werkte in een asielzoekercentrum in Alkmaar en kon niet echt veel mensen in Haarlem. Na wat vrienden opgetrommeld te hebben stond er de volgende dag een verhuisteam om haar met het verhuizen te helpen. Haar bijnaam, was Luna.En wij gingen haar helpen, te verhuzien naar een nieuw fundament. Luna, Een vrouw, mooier als Sophia Loren, Groot, Lang donker haar, Doordringende bruine ogen, stralend, altijd supermooi kleurrijk gekleed,een Leeuw. Leeuw als jij Leeuwin….. Zij organiseerde altijd alle leuke dingen in ons vriendenclubje. Zij redde het clubje in moeilijke tijden. Met 4 vriendinnen waren we. Soms is het vreemd hoe het lot mensen bij elkaar brengt. Ik begrijp dit nog steeds niet helemaal goed, en zeker het nut, is mij een raadsel. Enfin om een verhaal van jaren kort te maken. Allen werden wij ziek, ernstig ziek. Dat lot bepaalde dat wij allen op een ander plekke op de aarde gingen wonen. Marijke met het vermoeidheidssyndroom naar Australie, Mandy naar Ierland, na het overwinnen van vulva-kanker, en Luna verhuisde delen van het jaar naar Griekenland. 2 maal had zij kanker overwonnen, baarmoeder en borstkanker. Tijdens de behandelingen heeft ze toen ook diabetes gekregen. Krachtig als Luna was, leerde zij goed leven met Diabetes. Helaas na jaren insuline spuiten werd het haar steeds moeilijke haar suiker op peil te krijgen. Ik woonde inmiddels 15 jaar samen met een lieve vriend (in Nederland) en werd zelf getroffen door een auto-immuunziekte aan de schildklier. De man waar ik mee woonde was Heel lief, maar zo lief, dat ik niet meer met hem groeide. (Hij een maagd (De Kluizenaar), en ik een Ram. Nachten zat ik alleen maar achter de pc, me te verdiepen in alles wat met tarot te maken had. Ik had een eigen slaapkamer en was eigenlijk alleen, en toch samen. Luna was weer voor een half jaar in Griekenland, en wat was internet dan fijn! Toch konden we communiceren, over internet legde ik haar de kaart. Het zal haar laatste keer in Griekenland worden. Ze ontmoette er een man, het gekke was, dat toen we elkaar na die ontmoeting, voor het eerst spraken, ik  honderuit msn-de over ene Tassos, een Griekse Filosoof, waar ik mij op dat moment in verdiepte. Zij viel stil, haar nieuwe vlam droeg die naam. We fantaseerden hoe het zou zijn als we konden beamen. Gewoon op een knopje drukken, zodat we elkaar even in de ogen konden kijken.
Ondanks dat het door de warmte van Griekenland met de diabetes relatief erg goed ging, en ze de helft hoefde te spuiten wat nodig was, kreeg ze een probleem aan haar nieren en belandde in het ziekenhuis. Vervroegd keerde ze naar huis, en daar zij haar huis verhuurd had trok ze bij mij in. Die man kwam ook over. Ze was zo verliefd, maar die man, bleek een vreemd mens, welke haar steeds gekker leek te maken. Haar suiker sloeg op hol, en ze belandde meerdere keren in het ziekenhuis na diverse tia’s veroorzaakt door de diabetes. Hij was weer teruggegaan.
De laatste keer ziekenhuis, zei ze me, San , als dit nog eens gebeurd, dan wil ik niet meer.
Mijn relatie was niet meer goed, en omdat Luna terug zou gaan naar haar eigen huis hebben we overwogen dat ik met haar mee zou verhuizen. Naar haar huis. Dan kon ik haar huis huren als zij in Griekenland was en als ze in Nederland was zouden we het huis samen bewonen. Een lange relatie verbreken maakt veel wakker. Onverwacht kon Luna haar woning ruilen met een schitterende hofjeswoning in de binnenstad. De stress, het idee, dan in een verhuizing te zitten, deden mij besluiten, te blijven waar ik was. Ik zette de stap niet, was er dus nog niet klaar voor.
De avond voor haar verhuizing naar dat schitterende huisje werd ik gebeld door een vriend van ons. San ik heb slecht nieuws. Ik sta voor het huis van Luna, de politie heeft de deur opengebroken, ze is overleden. Na onderzoek is gebleken dat zij 4 dagen overleden, alleen, in haar huis heeft gelegen. 4 hele dagen. Het huis waar ik woonde had al 4 dagen onverklaarbare stroomuitval. Ze nam de telefoon niet op, maar goed, ze was druk, dat was mogelijk. Zaterdag zouden we weer voor haar neus staan om te verhuizen. Na alle strijd die Luna gestreden had, een klontje suiker welke haar had kunnen redden, werd diabetes haar fataal. 4 December 2006 werd Luna begraven.
Op de Zaterdagavond, toen ik huilend op de bank zat en naar de Pleiaden keek, klonk plotseling haar stem: “Sanny ik kan beamennnnnnnnnnnnn, nu”  ’s nachts kreeg ik een visioen, Luna, in een strijdwagen, in de donkere hemel, razend door de 7 Pleiaden, de 7 zusters.
Haar kaartlegging, welke ik gedaan had, een chakra-legging, op de vraag, kom in ooit nog in Griekenland. Ik had gezien, dat zij terug zou keren en bevrijd zou zijn van al haar problemen.
Het antwoord lag in de vraag verborgen. Ze had immers het woordje ooit gebruikt.
De legging heb ik nog steeds, de kaarten zitten nog in hetzelfde witte zijde met een licht blauw lintje eromheen. Slechts 1 keer gebruikt.
Ik was compleet stuk van het verlies, verweet mezelf, niet meeverhuisd te zijn, dan had ze nog geleefd. Ik kon het niet verkroppen dat ze 4 dagen lang dood in haar huis gelegen had.
Op 1 April 2007 ging ik naar haar graf. Woonde nog met die man, hij was mee.
Ik dronk een fles Karsenthee, oftewel Rose, op haar graf en goot natuurlijk ook een beste slok over Luna. Op dat moment besloot ik mijn huis te verlaten.
De volgende dag, pakte ik een tentje, en ben in een tent gaan wonen, op een kunstenaarsdorp, onder de rook van Amsterdam.
Luna had mijn fundament alsnog veranderd.
De beslissing die ik nam, op 1 April. Vanuit mijn tentje naar mijn werk, waar ik een duizend-dingen-doekje in de commercie ben. ’S Morgens onder de waterzak, en fluitend op de fiets naar mijn werk. Ik exposeerde met glasschilderwerk (tarotgebaseerd) op openbare werken. Las de kaart op alle festivals daar. Ging zelfs met een groep van het dorp naar een Thema-feest van Hippies, waar wij de boel in hippy-style opkuisten. Schilderen (bloemetjes) en ik las de kaart voor heuse nuchtere Mokummers.
Wat was ik gelukkig! Wat was ik vrij! Wat maakte dit NIET-fundament mij blij!
En ja, tuurlijk, het wordt kouder, en het lot wilde, dat ik iemand ontmoette daar. Woonde ook in een tentje, had hetzelfde interieur!  We konden bij een lieve vriend op een kamertje van 2 bij 3. Tuurlijk wil je dan maar 1 ding: een woning, of woninkje.
Op haar sterfdag, een jaar later, logde ik, zoals dagelijks in, op Funda.
Een woning in het centrum van Haarlem, en betaalbaar! Gelijk bellen, Nee, mevrouw, deze woning is er niet meer. Ik informeerde hoe het kon dat een woning met die huur niet via de reguliere woningkrant aangeboden werd. U kunt zich inschrijven bij ons, wij hebben ook woningen welke buiten de gemeente door onszelf verhuurd worden. Onderwijl ik met deze vrouw sprak, typte zij door, Oh, ik zie dat er over 2 weken een woning vrijkomt. Ik heb geen gegadigden, als u zich nu inschrijft bent u eerste kandidaat.
Zo zorgde Luna wederom voor een nieuw fundament. Een fundament, welke ik dagelijks vier.

Leeuwin

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: oktober 31, 2010, 14:55:34 pm »
Hoi Lucifall,

Ik heb je zeer openhartige verhaal een wel een paar keer doorgelezen. Deze maan gaat in jouw leven wel erg diep om tot een nieuw fundament te komen! Hoe is het nu met je? Heb je al aardig wat op dat fundament gebouwd of nog niet?
Een hele harde les ja. Ik weet het niet zeker want ik ben geen profeet. Maar kan het zijn dat jij door deze gebeurtenissen moest leren dat emotionele banden belangrijker zijn dan geld of zoiets? Misschien heb ik het wel helemaal mis maar heb jij misschien de Noordelijke Maansknoop in het 8e huis? Dit huis geeft namelijk o.a confrontaties met de dood aan.
Of Pluto in 6, geeft ook heftige ziektes aan. Maar nu ga ik off-topic vrees is aangezien dit de Tarot Arcana afdeling is. Maar ik wilde het toch even vragen.

Jullie zijn allemaal aangepakt door ziekten en dat bagatelliseer ik helemaal niet maar Luna is wel héél erg hard aangepakt. Ik zou het ook niet meer hebben als ik van een vriendin hoorde dat ze vier dagen dood in haar huis heeft gelegen. Ik weet niet hoe ik op dat moment zal reageren.
En wat een 'toevalligheden' zijn er tussen jullie gebeurd hé? Dingen die achteraf dus helemaal niet zo toevallig blijken te zijn, zoals jij je in Tassos verdiept en zij een nieuwe vriend met die naam ontmoet.

Met die man waar je vijftien jaar mee hebt samengewoond was je eigenlijk wel alleen maar je hebt daar op een heel krachtige manier op ingespeeld. Je hebt jezelf goed ontwikkeld door o.a veel over tarot te gaan lezen.

Met mijn verhaal heb ik, net als jij hebt gehad, het gevoel dat er aan mijn fundament getrokken wordt. Ik weet natuurlijk nog niet hoe dit gaat aflopen maar toch zie ik het met het volste vertrouwen tegemoet. Gek hé, zonder dat ik nog weet waarom. Ik hou je op de hoogte!!

Heb je inmiddels al wat nieuwe vriendinnen of nog niet?

Ik kom nog wel terug op jouw verhaal. Heb nu even wat minder tijd omdat ik zo weg moet. Ik wil alles wel met aandacht schrijven.

Tot later en liefs van Leeuwin

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #20 Gepost op: november 01, 2010, 06:45:50 am »
Hoi Leeuwin,

Aan mijn fundament werd destijds getrokken en ik deed er niets mee. Dat is denk ik de boodschap geweest van deze gebeurtenis in mijn leven, vertrouwen op dat het altijd goed komt.
Soms sudderen mensen jaren door, terwijl ze kostbare tijd van hun leven verliezen.
Ruw wakker geschud was ik dan later wel in staat deze stap te zetten.
En naar wat voor een fundament?  Een Tent! De mooiste tijd van mijn leven, want er leiden vele wegen naar Roma!

Hoe vreemd stappen soms ook zijn, wat jij al zegt: VERTROUWEN dat het goed komt. Dat is in feite, ons enige fundament. Want Engelen zullen onze val breken als wij als Dwaas in de afgrond duikelen.....
Ik heb nog een ander houvast, als ik Luna mis, kijk ik altijd naar de Maan, altijd is er dan een stukje van haar bij mij, en diezelfde Maan geeft mij het vertrouwen dat je iedere ziel, welke je naaste is, in dit leven, je deze ziel veel later, op een ander pad, weer treffen zult.
En ja, ik heb vriendinnen, 1 daarvan, ook een leeuwin, ook zo kleurrijk overigens, ontmoette ik op weg naar Roma.

Liefde en Licht
EN VERTROUWEN

Luus

doosje

• Master lid
« Reactie #21 Gepost op: november 01, 2010, 07:09:10 am »
Kalimera!

Ik heb ook echt kippenvel van je verhaal, Luus, bedankt voor het verhaal. Ik kan me er een hele film bij voorstellen, waarin alle emoties 10x aan bod komen. Heftig, intens. Ja de dood hoort bij het leven. Ik had niet gedacht dat je zo'n hippie achtergrond had, cool (ja sorry, vind ik cool  :-\). Geweldig dat Luna zorgenloos terugkeert naar Grienkenland, de boomerang is geworpen! Alles komt goed op het einde! Als het nog niet goed is, is het nog niet het einde.

Leeuwin

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 01, 2010, 12:06:14 pm »
Hoi Lucifall,

Vaak is het zo dat het in eerste instantie niet helemaal of helemaal niet duidelijk is waarom er zo aan dat fundament wordt getrokken. Je maakt intense dingen mee, op dat moment moet je ermee dealen en dan maar hopen dat je alles goed verwerkt. De diepere boodschap ervan komt pas later.
Vaak is het zo (is mijn ervaring) dat er op het dieptepunt van je leven ineens de redding komt, al dan niet door eigen toedoen. Dit is vooral zo als je je verlaat op het instinct van De Dwaas ja. De Dwaas geeft het ontwikkelen van Eigen-Wijsheid aan, hetgeen iets anders is dan Eigenwijs. Dat laatste is de negatieve kant van De Dwaas.

Brand je ook kaarsjes voor Luna als je naar de maan kijkt? Kijk je vaak naar haar foto?

Al zeg ik het zelf: leeuwen zijn kleurrijk ja. Ik heb dan niet te veel make-up op want anders ben ik net een geverfde roos. Maar ik heb wel veel kleurrijke kleding, paars is mijn lievelingskleur. Grijs en beige zijn niet erg aan mij besteed.

Liefs van Leeuwin

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #23 Gepost op: november 01, 2010, 19:13:29 pm »
Hoi Leeuwin

Ja, ik brand vaak op die wijze een kaarsje voor haar.
Ik als Ram, speel graag met Vuur  ;)
Haar foto staat in mijn kledingkast, met een tempeltje stenen,bling-bling, bloemies een reisknuffel van Luna, en 1 van mij. We zien elkaar dus minimaal dagelijks!
Bedankt voor je lieve aandacht. Ik wens vurig dat jouw nieuwe fundament, datgene zal zijn, wat je zoekt.
Geloof gewoon in de Maan,
en alles zal goedkomen.

Hihi Doosje
KALIMERA! Dat klinkt bekend!
en JA ik ben een wat oudere hippie LOL, van slechts 47!
Maar ken een Dame, Olga, omstreeks de 70 nu, The Mistress of Divine Crazyness, die is ook nog steeds hippie,
en toert wekelijks met haar auto vanuit Duitsland naar Ruige Oorden in het festivalseizoen en zet daar dan haar tempeltje op met rood fluwelen kussentjes en gooit dan astro-stenen voor een ieder die daar behoefte aan heeft.
Daar een middag tegenaan kijken, leert overigens, een tarotlezeres, welke lezeres, dan ook, een goede les,
vergeet NOOIT de indruk welke je achterlaat op iemands waar je de kaart voor leest of op een andere wijze divineert.
De persoon waar je voor leest, kent jouw woorden vaak 10 jaar later nog!
"Hippie"-zijn geeft mij het gewicht aan de andere kant van de balans. (ben dagelijks zo'n commercieel monster)
Niets Cools maar WARM......

Liefs Luus

Leeuwin

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: november 02, 2010, 00:32:45 am »
Hoi Lucifall,

Wow, met vuur spelen :D klinkt spannend ;) Details, details.. ;D ;D ;D Ik ben niet nieuwsgierig (maar ik weet wel graag alles, ahum)

Nu je me schrijft geloof in de maan...zonder overdrijving heb ik ongeveer een week geleden het gevoel gehad dat de maan mij "riep". Ik wilde leuk uitgaan maar iets in mij zei dat ik thuis moest blijven. Ik keek die avond op een gegeven moment naar buiten en zag dat het volle maan was. Het was net alsof mij iets duidelijk werd gemaakt, al kan ik dan nog niet precies verwoorden wat.
Als er nieuwe ontwikkelingen zijn omtrent mijn fundament dan laat ik het je weten.

Liefs van Leeuwin

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #25 Gepost op: november 02, 2010, 06:49:50 am »
Nog even voor Leeuwin,

Mijn Noordelijke Maanknoop staat in Kreeft. (de helft van 8  ). Kan daarin ook een betekenis in schuilen?

Enne.......
Met welke tarotkaart zouden we de Noordelijke Maanknoop kunnen corresponderen?
De Dwaas, doordat de noordelijke maansknoop zoveel met Karma te maken heeft?
Of met de Wereld met haar kosmisch bewustzijn?

Luus
« Laatst bewerkt op: november 03, 2010, 20:17:52 pm door lucifall »

doosje

• Master lid
« Reactie #26 Gepost op: november 02, 2010, 08:37:52 am »
Met welke tarotkaart zouden we de Noordelijke Maanknoop kunnen corresponderen?
Is voor iedereen 'n andere kaart, nee? Heb eens gelezen dat de ZMK-NMK as als een pijl is, met de ZMK als basis en de NMK als: daar gaat ie heen. Moest gelijk denken aan de pijl-legging, hier uitgelegd: http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?topic=3328.msg41248#msg41248

Hey Luus, ja tuurlijk ben jij lekkur warm!

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #27 Gepost op: november 03, 2010, 18:14:14 pm »
Hoi Doosje
De Maanknoop ligt voor ieder in een ander sterrenbeeld. maar ook ieder wordt geboren onder een "eigen"sterrenbeeld. Ik bedoelde eigenlijk, te vragen, met welke kaart we de Noordelijke Maanknoop zouden kunnen verbinden.
Aries is vb verbonden aan de Keizer, Taurus aan de Hogepriester enz.

Ik zal binnenkort eens kijken waar mijn ZMK ligt en kijken of ik op de pijllegging uit kan komen.

Liefs en coole warmte Luus  ;)
« Laatst bewerkt op: november 03, 2010, 20:17:02 pm door lucifall »

Leeuwin

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: november 04, 2010, 00:46:48 am »
@Lucifall,

De NMK in het 8e huis is het karma om extreme bezitsdrang uit vorige incarnaties te boven te komen. In vorige levens begreep je niet helemaal het belang van de waarden van andere mensen en ging je gewoon je eigen gang, je niet bewust wezend van de invloed wat dat op anderen had. Ook gevoelsextremen!
Mensen met deze NMK maken vaak ziekten van zichzelf en anderen mee. Het zijn ziekten die hen heel dicht bij de dood brengt, waardoor ze het leven opnieuw gaan waarderen. Het kan ook een symbolische dood zijn van extreme gedragspatronen.
De NMK in Kreeft gelooft dat ieders persoonlijke leven een strikte privéaangelegenheid is. Hij/zij kan daarom een muur(tje) om zich heen bouwen. Ook zware lasten van de familie. Het loslaten van controle. Een ondersteunende factor voor anderen worden.

Liefs van Leeuwin

lucifall

• Volledig lid
« Reactie #29 Gepost op: november 04, 2010, 17:04:17 pm »
@ Leeuwin
Bedankt voor deze kennis. Ik kan me in wat je noemt bij NMK in Kreeft goed vinden. Alleen dat muurtje bouw ik niet zo om me heen, ik hou me eigenlijk meer bezig met door muurtjes heenbreken......
Maar zware lasten van familie klopt, Loslaten van controle, vind ik een moeilijk ding.. (Zon in Ram) en door mijn Maan in Vissen ben ik vaak tot steun voor anderen, waardoor ik mezelf wel eens vergeet.
Ik heb me nog nooit bezighouden met de Maansknopen.  Maar vind dit zeker erg boeiend!

Bedankt
Luus