Keltische kruis

Gestart door janice, oktober 22, 2010, 15:28:55 PM

janice

Wie helpt me met deze legging,
ik heb plannen om voor mezelf te gaan beginnen en ben benieuwd hoe het uiteindelijk zal gaan lopen.

De keltisch kruis:
1)Kluizenaar
2)Het oordeel
3)Zwaarden Schildknaap omgekeerd
4)Zwaarden Ridder omgekeerd
5)Magier omgekeerd
6)Staven 2 omgekeerd
7)Kelken 10
8)Zwaarden 7
9)De wereld omgekeerd
10)De zon omgekeerd

Intuitie is verstand dat haast heeft

Leeuwin

De Kluizenaar/Het Oordeel
het is heel belangrijk om goed advies in te winnen van zakelijke deskundigen alvorens je iets opstart. Als je, zeker in het begin, te veel zelf wilt doen en/of te weinig advies inwint dan is de kans groter dat het misloopt.
Vooral omdat je ook de gekeerde Zwaarden Schildknaap op de 3e plaats hebt liggen. Dan is de kans op zakelijke bedriegerij groter als je niet bent voorbereid! Als je een zakelijke bijeenkomst hebt, zorg dan dat je niet of heel weinig alcohol drinkt want dan zeg je iemand dingen toe waar je later niet meer onderuit komt. Het ligt absoluut niet aan het feit dat jij onbekwaam ofzo zou zijn want dat ben je volgens mij genoeg. Sommigen hebben een valsheid in zich die je niet onderkend omdat je zelf zo niet bent. Hou daar in ieder geval rekening mee.

De gekeerde Magier/De gekeerde Wereld
De gekeerde Wereld betekent dat je je nog steeds blind staart op het voor jezelf beginnen. Met de gekeerde Magier krijg ik zelfs het gevoel dat je het genant vindt om hulp bij het opstarten te vragen, dat je je moeilijk over die gêne heen kunt zetten. Heeft dit in het verleden al eerder plaats gevonden?

Ik zit je legging nog eens verder te bekijken en ik krijg steeds sterker door dat je moet oppassen voor bedriegerij omdat sommigen niet zuiver op de korrel zijn. Kelken 10 geeft voor mij nog eens duidelijk aan dat je zeker niet over één nacht ijs moet gaan met opstarten.

Liefs van Leeuwin

Ricca

Lieve Janice,

Maar liefst vijf troeven, dat is niet niks. :) Je hebt grote plannen en daar komt heel wat bij kijken. Ook innerlijk... Het thema is inderdaad zelfstandigheid (de Kluizenaar). Wat me verder opvalt is het ontbreken van pentakels, de stabiele grondslag voor een en ander, vooral als het om werk gaat. Maar we zullen zien wat de kaarten verder zeggen...

CENTRUMKAART: Met de Kluizenaar in het Heden lijk je met een serieuze bezinning / heroriëntatie in het leven bezig. Je laat je licht op het verleden schijnen (lantaarn links) om tot een weloverwogen besluit te komen. De Kluizenaar is niet alleen inzicht en verstand, maar gaat dieper. Hij is ook verbonden met de Maan en met je dromen, vandaar dat het KK en je recente dromen veel raakvlakken hebben. Je bent zowel bewust als onbewust met een soort evaluatie bezig en je laatste droom ('Goede cijfers') past naadloos op de innerlijke lijn van het KK (basis-centrum-kroon).

KRUISKAART: Als de Kluizenaar bij de innerlijke lijn hoort, volgt daaruit dat Oordeel dus bij de tijdlijn hoort en meer over de uiterlijke, praktische aspecten van de zaak zegt. Je voelt je geroepen (Oordeel) om iets te veranderen aan een onbevredigende situatie die misschien al te lang geduurd heeft (en voorgesteld wordt door de omgekeerde Zwaarden Ridder). Oordeel is ook nauw verbonden met de Zon en de Wereld en hoewel die laatste twee omgekeerd liggen, is dat toch een super-trio. :) Maar rondom het Heden liggen nóg vier omgekeerde kaarten... Daar is eerst nog werk aan de (eigen) winkel. 

BASISKAART: De omgekeerde Zwaarden Schildknaap blinkt niet uit door moed of optimisme (ik had hier liever een ferme stavenkaart gezien) en heldere communicatie is ook niet zijn sterkste punt. Het hele plan om voor jezelf te beginnen is waarschijnlijk begonnen als een luchtig idee, helemaal niet zo serieus als het nu geworden is met Kluizenaar en Oordeel. Van binnen ben je enerzijds nog behoedzaam (Zwaarden Schildknaap), maar anderzijds ook erg enthousiast (Bekers 10). Het fundament is dus wat dubbel en daarom hou je toch nog een klein achterdeurtje open om ervan af te zien...

Bij de basiskaart als positie van het onbewuste, haal ik ook je droom erbij.

Citaat van: JaniceIk ben in een kantoorgebouw met andere collegas en ben net geevalueerd. Mijn werkgever (in het echt een ex- werkgever) heeft mij hele hoge cijfers gegeven, mn collegas iets minder hoge cijfers. Het wordt opgemerkt door een andere leidinggevende met zwart haar. Hij kijkt me aan en vraagt of mn werkgever verliefd op me is en ik wuif het weg door te zeggen dat iedereen redelijke cijfers heeft ontvangen. Ik doe dat omdat ik bang ben dat mn werkgever misschien in de problemen zou kunnen komen. Hij gelooft me maar ik wordt misselijk van binnen en voel dat de vermoedens van de leidinggevende kloppen.

In een kantoor / werkomgeving word je geëvalueerd, maar eigenlijk onderzoek je je eigen waarde-oordeel over jezelf. Net als Zwaarden Schildknaap wil je weten waar je aan toe bent, welke plek je inneemt tussen de anderen en of je werkelijk 'goed genoeg' bent. Je krijgt heel goede cijfers, maar er wordt gesuggereerd dat ze misschien geflatteerd zijn omdat de beoordelaar (in de persoon van de ex-werkgever) verliefd zou zijn geweest op jou. Dat zijn dus je eigen gedachten (niet dat de man verliefd zou zijn, maar dat je de goede cijfers misschien niet echt verdiend hebt). Je gaat er tegenin door op te merken dat de anderen ook goede cijfers hebben, maar dat klinkt een beetje zwak. Je staat niet pal achter je eigen prestaties. Later maak je jezelf misselijk door te geloven dat de man echt verliefd was, maar dat is slechts de onzekerheid die toeslaat. Het geeft natuurlijk een goed gevoel als anderen je waarderen, maar als je sterk wilt zijn, heb je geen anderen nodig om in jezelf te geloven en laat je ook je goede gevoel over jezelf niet bederven (misselijk) door de motieven van die anderen in twijfel te trekken. Ik kom hier bij de Magiër nog op terug. 

Wordt vervolgd.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

janice

alvast bedankt voor de eerste reacties dames! ricca ik ben benieuwd naar het vervolg!
Intuitie is verstand dat haast heeft