Eye-opener

Gestart door Leeuwin, oktober 14, 2010, 21:45:12 PM

Leeuwin

Zoals in een door mij pas geplaatste topic staat, stuit ik momenteel op een blinde vlek van mij. Om hier meer inzicht in te krijgen, heb ik een legging voor mezelf gedaan, genaamd De Duivel. Ik heb wel een idee wat die blinde vlek van mij zou kunnen zijn maar omdat ik zeker wil weten dat mijn zelfwaarneming zuiver is, wil ik graag mijn visie met jullie delen.

Verduiveld.

1. Dit jaagt me schrik aan: De Zon/Koningin van Kelken

2. Dit fascineert mij: Kracht/Pentakels 5

3. Hiervan heb ik schoon genoeg: Zwaarden 8/Staven 8

4. Hieraan moet ik nodig nog wat doen: De Dwaas/Pentakels 10

5. Dit wijs ik af: De Kluizenaar/Koning van Pentakels

6. Hieraan zal ik wennen: De Wereld/Bekers 4

1. De onzekerheid dat ik niet mezelf kan zijn. Het zit 'm hierin dat ik het gevoel heb dat ik altijd mezelf moet kunnen redden, daar ik anders kopje onder ga. Hulp aanvaarden in een verbintenis met anderen kan weleens een streep zetten onder mijn zelfredzaamheid. Dat is natuurlijk niet zo, ik maak alleen bekend dat ik dat zo voel.

2. Assertiviteit en taaiheid fascineren mij. Ik bewonder dit vaak in anderen.

3. Doordat ik nog weleens gebrek aan geduld heb, vooral bij mensen die de eigenschappen bij punt 2 niet zo erg hebben veroorzaakt enige spanning tussen hen en mij.

4. In deze nieuwe levensfase moet ik op zoek (doe ik al!) naar een nieuwe omgeving voor mezelf. Naar mijn gevoel duidt dit voor mij ook een sterke binding met de oorsprong der dingen aan en ik moet daar ook meer mee gaan doen.

5. Ik moet mijn licht meer op andere talenten laten schijnen. Ik ben te sterk gefixeerd op kracht. Andere eigenschappen blijven zo te lang op de bodem (onbewuste?) liggen.

6. Ik moet uitkijken dat ik niet blijf navelstaren! Anders wordt het alsnog vervelend.

Dit is even een visie op mijn eigen legging maar uiteraard zijn andere interpretaties meer dan welkom. Schroom niet als je totaal iets anders ziet dan ik want ik sta heel erg open voor nieuwe inzichten.

Heel veel liefs van Leeuwin

Deb

Hoi Leeuwin,

Ik heb -om het zuiver te houden- alleen gekeken naar de kaarten die je hebt getrokken.
De legging "De Duivel" ken ik niet dus ik zal mij houden aan de omschrijving van de posities die jij hebt gegeven.
Wat mij in eerste instantie opvalt is dat de posities bestaan uit een Grote Arcana kaart en een kaart uit de Kleine Arcana, behoudens de kaarten bij positie drie welke dan weer beide de achtste kaart zijn van hun reeks.

1. Je kunt soms onder de indruk zijn van je eigen vermogen tot positief denken (ik vind niet helemaal de juiste woorden, misschien "voel" je wat ik bedoel). Geen scenario zo erg of jij kunt -in je gedachten- wel een oplossing bedenken. Dit kan je verwijderen van andere mensen omdat zij een beeld vormen waarin jij ook echt alles aankunt, mensen zullen je niet snel te hulp schieten gezien jouw zelfstandigheid. Daar waar je eigenlijk af en toe verlangt naar een schouder/een paar helpende handen/een luisterend oor. Een kleine keerzijde van je positiviteit.

2. Mensen die uit de diepste krochten op eigen kracht alles overwinnen bewonder je. Je kunt weinig tot niets met mensen die in een slachtofferrol kruipen.

3. In het verlengde van 2. heb je genoeg van omgaan met mensen die continu blijven hangen in hun ellende daar waar ze kansen genoeg krijgen om hier uit te komen (een specifiek vrouwspersoon in jouw omgeving (familie geen vriendin)?)

4. Je neemt het leven over het algemeen zoals het komt. Dit was voor een tijd in je leven een prima manier . Op dit moment ben je op een punt aangekomen dat je meer helder hebt wat je wilt maar dit gaat niet vanzelf. Door je oude "houding" lukt het je niet  om je verlangens waar te maken. Je zult je "houding" dus moeten veranderen en meer actie ondernemen om datgene dat je voor ogen hebt waar te maken.

5. Je draagt heel veel wijsheid in je mee welke je prima zou kunnen gebruiken om anderen te helpen. Dit doe je dit nog niet genoeg (omdat je je niet boven anderen wilt stellen en denkt dat je dit doet als je hen gaat "helpen"?).

6. Niet iedereen kan de schoonheid van het leven ervaren zoals jij deze ervaart. Je kunt mensen iets brengen maar het is aan hen om het ook aan te nemen.

Ik hoor graag of je er iets mee kunt!

Groetjes,

Deb

klaproos1945

hoi leeuwin
hier een visie van mij op de legging hier boven
op mijn manier heb ik er eens naar gekeken
in het bewuste niveau van de zon
heeft de munten koningin er een beetje schrik van
zij heeft niet in de gaten dat zo als zo vele van ons
we de negativiteit mee liften in de dagelijkse gang van
de dingen die we doen het is de denkwijze die de
negativiteit op de eerste plaats zetten en het is
de speciale relatie van het ego waar we op gebaseerd
zijn of het is het gemis dat men door de ander heeft laten invullen

vaak geven we als het gereedschap de materialistische rijkdom
en kunnen hier in toch niet het geluk vinden dat we nodig hebben
we moeten eerst aan de leegte werken die het geluk nog in de weg
staat en wel bij ons zelf voordat we de diamant vinden gaan we
in de diepte zelfs tot diep in de wortels van het bestaan en we zullen
opgewassen zijn van de verschillende situaties in porties van vindingrijkheid
en moed wat we in het potje van zelfrespect zullen doen als we de belletjes

horen rinkelen als ons denken weer eens een triomf van de zegewagen wilt behalen
dit is niet de juiste kracht en we forceren weer eens ons zelf of de ander
vroeger zijden we wel eens de baby huilt  echt ze wilt zijn zin krijgen
dit overspoelde de ware gevoelens en we werden weer eens verwent
terwijl we krijste de echte kracht echter die opent het ego en brengt
een  nieuw gevoel van vrede en rust in de liefde voor het leven

we maken een bloemenkrans in het anima van ieder mens

nu de heremiet onder aan de berg zit gaat hij /zij toch anders naar het leven kijken
hij weet nu wel dat omkijken geen zin heeft hij keert zich nog eenmaal in zichzelf
om zo achter de waarheid te komen van zichzelf omdat we pas echt een streep
achter ons verleden zullen zetten als we weten wat er nog aan negativiteit in de gedachten
rondspookt wat ons nog op een dwaalspoor kan zetten of brengen nu beseft de kluizenaar
pas dat dit gedeelte is overgeslagen en weet men wat men zoekt in de leemtes die we ooo
zo graag door de ander heeft laten invullen of oo zo graag bij andere invullen

dit is echter het gene dat ons van de eigen bron afbrengt
we vergeten hier door te genieten van het goede van de aard
in ons zelf we hebben een muurtje gebouwd om het karakter
de dingen die we aangeleerd hebben door opvoeding en dergelijke
zijn de talenten nog niet helemaal tot hun recht gekomen

je zult aan je eigen innerlijke wereld wennen en dit als je nieuwe omgeving
aanvaarden de talenten tot ontplooiing brengen en dit is de vreugde voor je zelf
maar ook van de andere jullie zullen zich hierdoor vrijer voelen omdat de leegte
kan gevuld worden met de hernieuwde levens visie en de deuren van het hart
zullen openstaan in je eigen natuurlijke vorm

in liefde klaproosje


Luna

#3
Lieve Leeuwin,

Duiden kan ik nog niet zo goed, maar ik herken een aantal dingen in jou.
Ook ik houd van kracht, assertiviteit en sterke persoonlijkheden, deze dingen vind ik ook fijn in mezelf. Dat zijn de kanten die ik van mezelf (en anderen) graag zie. Maar wat is een sterke persoonlijkheid, wat verstaat ieder voor zich daarvan? Voor mij betekende het een lange tijd; Altijd (groot woord) Sterk zijn met een hoofdletter, assertief en een sterke eigen mening.
Maar toch heb ik mijn mening iets bijgesteld. Nu weet ik niet of Sterke persoonlijkheid nu wel/niet zo belangrijk is. Pas echt sterk zijn (weer dat woord, wanneer houdt het nou eens op;)), is als je je kwetsbaar durft op te stellen denk ik. Als je met vele facetten van jezelf durft te komen en je Sterk zijn niet alleen maar associeert met vrij vaak aan het 'vechten' zijn, zelfs tegen je eigen kwetsbaarheid (spreek uit ervaring, k'zeg niet dat jij dat ook zo hebt Lion Woman ;D)
Ik heb een heel diep proces gehad met mijn eigen kwetsbaarheid, ik kon die gewoon niet tonen.
Ik had vroeger moeite met mensen die heel kwetsbaar konden doen, zwakke mensen noemde ik dat. Later kwam ik erachter dat ik twee heel tegengestelde kanten in mij heb. Ik ben sterk,maar ook  kwetsbaar. Dat sterk zijn is vooral een houding die ik me al jong heb aangeleerd om mij te beschermen tegen mijn eigen kwetsbaarheid. Ik denk dat er vele mensen zijn die dit herkennen. Dus juist heel "sterke" (tussen aanhalingtekens), assertieve, krachtige personen kunnen dus ook heel kwetsbaar zijn. Hoe meer moeite je hebt met soft-mensen, gevoelige zielen, hoe grote moeite je waarschijnlijk nog met die kant in jezelf hebt. Die twee kon ik ook moeilijk rijmen met elkaar en met elkaar verbinden. Hoe zitten wij mensen toch in elkaar he, echt overlevers, de nickname Leeuwin is ook weer een sterke ;)
Maar 'Sterk' zijn kan ook opbreken...

of sterk van jezelf Moeten zijn, nog zwaarder...(een opgave voor mij al die jaren.. :-\)

Nog steeds ben ik daar mee bezig, het blijft soms worstelen om mij steeds weer kwetsbaar op te stellen en toch doe ik het gelukkig vaker en vaker. Ik kon/kan geen arm om mij heen (vrij moeilijk) omdat ik altijd sterk MOEST zijn. Het zit al in het woordje MOETEN. Nu kies ik liever voor mogen; ik mag ook kwetsbaar zijn en hoef niet altijd sterk te zijn, zo vermoeiend!!Ik wil daar vanaf en dit kaartje was vaak van toepassing in fases van mijn leven;

“mijn kwetsbaarheid is mijn kracht, mezelf zijn is veilig”!

Dat moest ik zeggen tegen mezelf anders ging ik steeds weer in het patroon van sterk moeten zijn.
Ik hoop dat anderen (jij) of wie dan ook , iets aan die tekst kunnen hebben. Omdat veel mensen worstelen met irriaties naar anderen, die veel over zichzelf zeggen. Nog niet gaccepteerde kanten. Het kan ook leuk zijn om te onderzoeken waar je je NIET aan ergert. Dat zijn de dingen die je van jezelf omarmt. Of als je je niet ergert heb jij die dingen gewoon niet zo in je! of ook een mooie; wat je in anderen bewonderd zegt ook vaak iets over jezelf. Vaak heb jij dat talent of eigenschap dan ook. Je vind ook mensen vaak leuk die een stuk van jezelf laten zien (spiegeltje) wat jij ook leuke kanten aan jezelf vind, maar die je bij anderen ook ziet!

Mogelijk (dat is wat ik dacht) heb je ook moeite om je kwetsbaarheid te omarmen, omdat je het (nog) afwijst in jezelf. Ik las Xuma en Julia oa; en vond het prachtig om te lezen!
Toevallig was ik ook deze maand bezig met een boek over "je eigen schaduw ontmoeten". Er zat een gratis proefboekje in mind-magazine en toen zag ik geheel niet ontoevallig weer een boek over schaduwkanten. Zo komen de dingen gewoon naar je toe, het Universum stuurt het.
Ik viel jaren geleden erg over de botheid van vriend en goede vriendin. Kwam ik erachter dat ik helaas ook weleens zeer bot uit de hoek kan komen. Die kant verwierp ik in anderen,maar had ik dus zelf. Laatst had ik het erg vaak bij een jongen erover dat ik hem oppervlakkig vond. Ik zei het iets te vaak. Ik irriteerde me ook aan zijn oppervlakkigheid die ik oow zo goed in het vizier had. ik zei dat hij nooit echt open was een steeds maar weer oppervlakkig. Nu zou ik van mezelf nooit zeggen dat ik oppervlakkig ben. Maar toen hij mij rechtstreeks naar mijn gevoel vroeg sloeg ik dicht, extravert en spraakzaam als ik kan zijn.
Ik kies zelf wanneer ik OPEN ben. Ik ben volgens mijzelf namelijk zo’n open persoon. Maar zo open ben ik lang niet altijd, want rechtstreeks aan mij vragen laat soms mij in een zeer oppervlakkige rol schieten. je kan een hele hoop zeggen, maar toch weer niets. Ik kan open vertellen over mijzelf, maar over echte angsten en dat soort dingen zal ik voor mezelf houden. ik hoor trouwens bijna niemand over zijn/haar angsten. mensen houden die dingen voor zichzelf. we lopen ook niet te koop met onze schaduwkanten, we schamen ons ervoor of verwerpen ze in onszelf en anderen! terwijl wij mensen op elkaar lijken en allemaal soortgelijke angsten hebben, we willen allemaal acceptatie, waardering, liefde enz. en we zijn allemaal bang voor dingen; in de steek gelaten worden, verworpen worden enz. daarmee zetten we ons zelf in een gevangenis dat we die dingen zo weinig delen. we zouden juist ook steun bij anderen kunnen vinden in die eenzame kanten in onszelf die we nog zo moeilijk onder ogen kunnen zien dat we ze nog zo projecteren op anderen.Toen de jongen zei; je hebt het wel erg vaak over oppervlakkig zijn ging ik nadenken. Ik heb ook al geleerd wat irritaties bij anderen over jezelf zeggen, zeer interessant en leerzaam om daarmee naar binnen te kijken bij jezelf.

Was op een training voor call-center medewerker voor tijdelijk. De coach was een zeer assertieve dame van 27 jaar, levendig, extravert, doortastend. Ik weet dat ik die eigenschappen ook heb. Ik denk ook best capaciteiten als coach te hebben, wilde daar ook iets mee, zou later wel workshops / curcussen op willen zetten, leiding geven/ coachen etc.
Ik keek in positieve zin tegen deze dame op en voelde geen enkele irritatie naar haar. Ik zag herkenning.
Wat was nu het probleem? Ik was zo bang, bang is een groot woord, maar ongemakkelijk, dat deze dame mij niet zou mogen en af zou wijzen! Terwijl ik bij haar juist herkenning zag en aansluiting wilde. Ik moest naar klanten bellen en heb vaker gehoord dat ik commercieel zou kunnen zijn en ik weet van mezelf dat ik goed kan verkopen. Die eigenschappen als ; doortastend, enthousiast enz zie ik in mezelf wel terug. en toch worstelde ik met gedachten als; zij mag de mensen aannemen en mij gaat ze afwijzen. Een echt rotgevoel omdat ik weet dat ik juist die capaciteiten heb, maar dat zij daar niet tegen zou kunnen ??? ::)is vast totaal niet waar, maar heeft me mezelf te maken om in dat spiegeltje te kijken.
Dus om heel duidelijk uit te leggen; het heikele punt lag hierop (ben heel eerlijk en niet lachen aub,stel me kwetsbaar op);
Ik dacht dat zij het irritant vond dat ik ook die sterke eigenschappen heb. Dat ze mij als bedreiging zou kunnen zien omdat ik ook zou kunnen wat zij kan; coachen en leiding geven.
Waarschijnlijk belachelijk, maar dit zegt waarschijnlijk ALLES over mezelf.
Vaak moet je het dan ook omdraaien. Want als zij genoeg zelfvertrouwen heeft zou ze juist die kwaliteiten in mij zien en hoef ik me nergens druk om te maken.
Het heeft te maken met mijn eigen onzekerheid , maar mogelijk ook van gevoelens van een soort rivaliteit maar op een positieve manier. Ik keek tegen haar op, zag herkenning, maar zou eigenlijk het liefst doen wat zij deed. Zij is echt een fiere dame met haar 27 al een hele groep te trainen en coachen met veel enthousiasme. Ik vind best moeilijk die gevoelens van afwijzing die ik eigenlijk naar mezelf heb , als ik denk dat ZIJ mij afwijst.
Feedback van anderen is welkom, altijd! Ik onderzoek mijn schaduwkanten graag.
ahum... ::)

Ik zei tegen een vriend dat de reis naar je donkere kelders een reis voor helden moet zijn. In donkere kieren dingen onder ogen zien. Maar je wordt er wel HEEL en COMPLEET van.
Je moet alleen genoeg lef hebben. De vuistregel blijft; waar je aan irriteert zegt echt iets over jezelf, al kon ik me nooit in oppervlakkigheid vinden, het zal in mij zitten, ergens in een spelonk….

Liefs, Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Luna

#4
Citaat van: Leeuwin op oktober 14, 2010, 21:45:12 PM
2. Dit fascineert mij: Kracht/Pentakels 5

1. De onzekerheid dat ik niet mezelf kan zijn. Het zit 'm hierin dat ik het gevoel heb dat ik altijd mezelf moet kunnen redden, daar ik anders kopje onder ga. Hulp aanvaarden in een verbintenis met anderen kan weleens een streep zetten onder mijn zelfredzaamheid. Dat is natuurlijk niet zo, ik maak alleen bekend dat ik dat zo voel.

2. Assertiviteit en taaiheid fascineren mij. Ik bewonder dit vaak in anderen.

5. Ik moet mijn licht meer op andere talenten laten schijnen. Ik ben te sterk gefixeerd op kracht. Andere eigenschappen blijven zo te lang op de bodem (onbewuste?) liggen.


Kracht fascineert jou!   Assertiviteit en Taaiheid   (het fascineert je in jezelf!) Je hebt die kanten omarmt en het fascineert je zelfs (mooi woord), heeft zelfs te maken met in beslag genomen worden, onderste boven zijn op een mysterieuse manier. Ik heb het opgezocht;..fas - ci - na - tie [-` naa(t)sie] («Latijn) de -woord (vrouwelijk) betovering; het beheersen of beheerst-worden door de blik of aanblik ' Je hebt dus sterke kanten, je komt voor jezelf op, je komt krachtig op anderen over en bent TAAI, gehard/Bestand tegen...


Hier zeg je dat je TE sterk gefascineerd bent op Kracht... Je bent er teveel mee bezig, het woord fascinatie laat dat ook weer zien. Fascinatie heeft te maken met "het beheerst je"

Citaat van: Leeuwin op oktober 14, 2010, 21:45:12 PMte sterk gefixeerd op kracht...
fixa - tie [fik` saa(t)sie] de -woord (vrouwelijk) fixaties 1 vastlegging, bepaling; 2 het gefixeerd-zijn; 3 psychologie gevoelsbinding aan een bep. persoon of toestand '
Waarom ben je TE sterk gefixeerd op kracht? Moet je je staande houden in iets? Overleven/vechten?
fixatie laat ook dat TE zien. Het is een vastlegging, bepaling, zelfs een gevoelsbinding...t

hier laat je ook je strijd zien van sterk willen blijven, jezelf willen redden, anders gevoelsmatig kopje onder…. Maar het is toch niet waar dat hulp aanvaarden een streep zet onder je zelfredzaamheid? Het is toch een uitdaging om hulp te leren vragen en aanvaarden en evengoed zelfredzaam te zijn? kwetsbaar opstellen, zonder angst om overweldigd te worden...of jezelf te verliezen, daardoor juist heel te worden  (hier ligt ook mijn les, daarom herken ik zoveel)

Ik hoop dat je erachter komt wat de droom je wilt vertellen en wat het nu is wat je irriteert aan die collega. Misschien voel je je onbewust afgewezen (of is dat mijn thema? hahah). Ze zeggen dat zoveel procent projectie is, maar het schijnt ook dat sommige dingen waar je je aan irriteert een enkele keer niets over jezelf zeggen. Ik heb hier veel overna gedacht. Vrij introverte mensen kunnen zich irriteren aan extaverte aanwezige mensen. Soms kan het zijn dat je juist die eigenschap wat meer zou willen hebben. Ik irriteerde me ook aan mijn objectieve, nuchtere, soms koele stage begeleider. Misschien omdat ik zulke eigenschappen weinig heb, maar ze (onbewust) wel zou willen hebben , op zijn tijd dan he. Ben ook blij met mijn eigen levendigheid en hij was gewoon een droogkloot...ahum) Zo kan het op vele manieren uitwerken. Misschien irriteer je je aan haar oppervlakkigheid van die collega (blackberrie en blabla praatjes) omdat je zelf soms andere manieren zoekt die ook oppervlakkig of ontwijkend zijn maar dan op een andere manier. En dat je dat niet van jezelf ziet. Of misschien is het wel iets heel anders...

Van Tarot weet ik niet heel veel, maar waagje;
1. De koningin van Kelken jaagt je angst aan/ Zij staat juist ook oa voor kwetsbaarheid en kwestbaar opstellen, dit vindt je moeilijk. ook gevoelens laten zien is moeilijk... 8)

2..
De pentakels 5 fascineert jou. Ja de zwakkere die toch sterk zijn in hun overleving. Juist dat ze altijd doorgaan en zich staande houden. Misschien heb jij die kant ook wel; hoe moeilijk het ook is, je zult overleven/doorgaan/ zelfs op blote voeten door de sneeuw ;D
De kracht fascineert jou, ja das duidelijk! Lion Woman :D klinkt zo leuk.

3. Je hebt schoongenoeg van zwaarden 8, oftewel erin vast zitten, in die gevoelens van kracht/kwetsbaar/ enz, maar de touwen zitten los, dus je kunt elk moment van je afgooien en eruit vandaan lopen op het paadje...je bevrijden van die tegenstrijdige gevoelens, de blinddoek afzetten (blinde vlekken??) de blinddoek laat zien dat je dingen (nog) niet ziet, als je de touwen losmaakt kun je die blinddoek afzetten, d.m.v introspectie en zelfonderzoek, wat later in de kaarten naar voren komt.
Staven 8 (positieve kaart) maar misschien heb je schoongenoeg van je Kracht, het is toch een heel krachtige kaart die staven 8.

4. hier moet je nodig wat aan doen; De DWAAS ! Die projecteert niet zo op anderen, is zichzelf, spiegelt niet maar IS. Pentakels 10 laat Heelwording in alles zien in mijn ogen, vervolmaking

5.dit wijs je af; de kluizenaar, dus mogelijk wijs je nog af om je terug te trekken/keren in je binnenste om daar dit te onderzoeken. Je hebt nog weerstand om introspectief naar jezelf te zijn.

6. hier zal je aan wennen; de wereld en bekers 4 dat is toch geweldig! die bekers 4 staat voor stbiliteit en in evenwicht met anderen en jezelf. de wereld ; bekroning, succes (las ik) of het BEREIKEN VAN JE DOEL!

je gaat hier dus goed mee bezig. de kluizenaar laat je zien af te dalen in je zelf, je terug te trekken voor zelfonderzoek. Zodat je daar kan nadenken over hoe dat bij jou werkt met Kracht, fascinatie, TE Sterk, dat soort dingen , die ik stuk voor stuk herken zo grappig is dat!

Heb maar wat geprobeerd hoor Leeuwin :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Lieve *Loes*, Deb en Klaproos :)

Ik dank jullie heel hartelijk voor de uitgebreide, voor mij waardevolle bijdragen die jullie mij bij deze hebben geleverd. Ik kan dit goed gebruiken voor mijn huidige leerproces.

@*Loes*,
Ik ben, gelukkig alweer een tijd geleden erg ziek geweest. Ik had een hormoonprobleem die een tijd lang door mijn voormalige huisarts was onderkend. Ik heb anderhalf jaar geknokt om beter te worden. Kort na ontdekking van dit probleem lag ik erg slecht. Ik zal het maar eerlijk zeggen maar ik heb een bijna-doodervaring gehad. Hierdoor ben ik zo veranderd dat ik mijn leven weer helemaal opnieuw moest inrichten. Dit na eerst flink te hebben geknokt om beter te worden. Als je zo knokt dan, geloof me maar, kom je je diepste overlevingsdrang tegen. Ik was werkelijk verbaasd hoeveel kracht ik in mijn donder had en hoe sterk mijn hang naar het leven was.
Zeker is hierdoor kracht, assertiviteit en Taaiheid iets wat mij is blijven boeien. Ik heb inderdaad nog steeds het gevoel van vasthouden die kracht! Die kracht voelen geeft mij een veilig gevoel. Als ik dat gevoel vast hou dan kom ik er zeker wel. Zo voel ik dat tenminste.

Het is niet zozeer een ergernis, meer dat ik het benauwd krijg van types (helpers) die zich heel afhankelijk van mij opstellen. Die constant willen helpen en hun gevoelens en meningen blijven afstemmen op mij. Ik weet dat hier een schaduwkantje van mij zit. Dit is dus niet die onbewuste kant waarover ik het hier wil hebben maar een bewuste kant. Mijn benauwde gevoelens bij dit soort mensen is te herleiden naar mijn eigen moederband. Mijn moeder is en was een type dat heel moeilijk dingen uit handen kon geven en al helemaal de zorg voor haar kinderen. Haar controledrang was ook groot. Ik kan wel zeggen dat ze met haar zorg (wat ze op zich goed bedoeld heeft) me gewoon helemaal fijngeknepen heeft. Hierover kan ik nog wel een hele (astrologische!) uitleg doen maar ik beperk me nu even tot deze uitleg om het verhaal helder te houden. Niet dat ik hierover niet meer wil vertellen want ik wil open genoeg zijn!!!!!
Zodra ik ook maar denk dat ik zo iemand voor me heb dan krijg ik het benauwd en maak ik me uit de voeten.
Ik val vaak op mannen met een brutale look, dat is iets wat ik geweldig vind en vaak ook in hen bewonder.

Ik moet leren dat mijn kracht er toch wel is, de teugels op dit punt laten vieren. (Wat schrijf ik eigenlijk zojuist over mijn moeder? ??? denk ik nu ineens.

Een portie zelfonderzoek mijnerzijds is dus voor mij nog wenselijk. In ieder geval een balans zien te vinden tussen die kracht en me kwetsbaar opstellen. Ik richt mijn blik volop op op De Dwaas en Pentakels 10.
Ik ga zeker ook met de tips van Julia en Xuma aan de gang!

@Deb,

Ik voel wat je bedoelt hoor! En je voelt het zeker goed aan! Je hebt groot gelijk als je zegt dat mensen mijn behoefte aan een stevige schouder onderschatten. Ik wil graag flink overkomen zodat ik zeker weet dat mensen mij niet onderschatten. Diezelfde moeder die mij zo fijn kneep, had geen tot weinig oog voor mijn werkelijke kracht waardoor ik, zeker na mijn ziekte, het idee had dat ik mezelf moest bewijzen door krachtig over te komen.
Ik kan inderdaad niks met mensen die jarenlang in een slachtofferrol kruipen terwijl er wat aan hun situatie te doen is. Ik heb van die mensen inderdaad genoeg.
Ik vind de rest van je interpretatie ook heel erg kloppen. Ik kan hier zeker wat mee!!!
Vele malen bedankt!

Jullie allebei liefs van Lion-woman ;D ;D ;D Ik vind hem hééél leuk!!!!