Het meisje met de zwavelstokjes

Gestart door Laure, september 30, 2010, 12:29:08 PM

Laure

Ik had een jaar lang al mijn hoop gesteld op een beurs, heb de aanvraag ingediend, maar nu blijkt dat door een administratieve formaliteit ik deze sowieso niet kan krijgen.
Mijn vraag is dus: Hoe gaat het verder met mijn financiële situatie?

Tijdslijn:
Nu: Staven 6 Omgekeerd - Faling in de samenleving
Okt. '10: Zwaarden Koningin - Je zoekt een oplossing uit de impasse.
Nov. '10: Bokalen 9 Omgekeerd - Nog niet gaan zitten op je lauweren, je moet verder zoeken.
Dec. '10: Zwaarden Aas - Je wil je diensten aanbieden aan de maatschappij in ruil voor een lauwerkrans  (een beloning/loon).
Jan. '11: Pentagrammen 5 - Het sneeuwt, het is koud, en je hebt geen nagel om aan je gat te krabben.
Feb. '11: Zwaarden 7 - Je gaat dan maar stelen :-p of je bedenkt een plan om toch aan geld te komen.
Maa. '11: Bokalen Ridder - Je volgt je hart, er is stilaan beterschap.
En verder durfde ik niet kijken.

Keltisch Kruis:
1. Hier gaat het om: Zwaarden Aas - Je wil je diensten aanbieden aan de maatschappij in ruil voor een lauwerkrans  (een beloning/loon).
2. Dit komt erbij: Zwaarden 4 Omgekeerd - Tegenstand, plannen gedwarsboomd, afgedwongen stilstand, je kan niet verder met je oorspronkelijk plan.
3. Hier steunt het op: Zwaarden Koningin - Je zoekt een oplossing uit de impasse.
4. Recent verleden: Staven Aas - Al je hoop was gevestigd op die éne opportuniteit om geld te verdienen, wat ben je een oen!
5. Bekroning: XII De Gehangene Omgekeerd - Je blijft hangen in een slechte situatie, tegenzin.
6. Nabije toekomst: XIII De Dood Omgekeerd - De gewenste doorbraak blijft uit.
7. Ik: XIX De Zon Omgekeerd - Je levenslust wordt de nek omgewrongen.
8. Omgeving: XXI De Wereld - draait door. Stop the world, I want to get off.
9. Angst: V De Hierophant Omgekeerd - Je bent bang geen plaats in de maatschappij te vinden.
10. Uitkomst: Bokalen 8 Omgekeerd - Je blijft nog wat aanmodderen; er is toch nog iets in de bekerstapeling dat je aandacht trekt. Een nieuwe mogelijkheid om de droom af te maken waar je ooit aan begonnen was? Of een illusie? Hoever, hoe diep, kan je gaan? Toch moet je doorgaan, blijven lopen, blijven hopen dat de wind weer keert.

Q.E.: 84>12>3 Wachten.
Ontbreekt: XIV Matiging (het evenwicht werken-loon is er NIET); XX Oordeel (doorbraak blijft uit); Pentagrammen kaarten (vertel me iets nieuws)

Armoe troef dus...
Mijn enige lichtpuntje is Bokalen Ridder... Mon amour, au printemps tu reviendras...
Konden de vogeltjes me in tussentijd maar meenemen op hun vlucht naar 't warme zuiden.

Iemand een idee wat Bokalen Ridder mij gaat laten zien?

xx sprakeloosje

Ricca

Lieve Doosje,

In al je 'sprakeloosheid', geef je toch uitdrukking (en energie) aan overtuigingen over jezelf die je beter niet zou kunnen voeden. Bijvoorbeeld:

Citaat van: Doosje... wat ben je een oen!"
Wees toch alsjeblieft voorzichtig met wat je over jezelf zegt. Elke uitspraak over jezelf heeft een effect op jezelf.

Er zit zóveel moois in je Keltisch Kruis! Dat kun je er zelf ook uit halen. Hang de Gehangene weer op z'n kop, bekijk het allemaal eens met andere ogen en kom dan met een interpretatie die iets beter bij je ware zelf past. Je kunt het. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Laure

Citaat van: Ricca op september 30, 2010, 13:58:17 PM
bekijk het allemaal eens met andere ogen en kom dan met een interpretatie die iets beter bij je ware zelf past.

Hey Ricca  :)
Ik denk dat ik begrijp wat je zegt...  :-\ als ik me overgeef aan het nu, en vertrouw in de goedheid van het grotere geheel dan wordt het allemaal weer draaglijk. Het is inderdaad dit verzet tegen de traagheid dat het zo ondraaglijk traag maakt.

Een schildpad heeft hier geen problemen mee. En mijn moeder zegt dat een schildpad tenminste een dakske boven zijn kop heeft.
Dat is waar.

xx doosje

Ricca

Doosjelief, ik heb het over jouw interpretatie van je Keltisch Kruis.

Interpreteer het eens alsof het voor iemand anders is, bijvoorbeeld voor een heel dierbare vriendin aan wie je alle geluk van de wereld (Wereld) gunt. Dan kom je waarschijnlijk tot een liefdevollere (en dus meer waarheidsgetrouwe) lezing van de kaarten. Maar die ga ik je niet voorzeggen. :P

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Luna

#4
Hai doosje,

Mijns inziens;

Het klinkt behoorlijk zwartgallig, de legging voor jezelf...
Hier wat steekwoorden;

Falen in de maatschappij-- Het sneeuwt, het is koud, je hebt geen nagel om aan je gat te krabben--
Je blijft hangen in een slechte situatie,Tegenstand, plannen gedwarsboomd, afgedwongen stilstand, je kan niet verder met je oorspronkelijk plan--
Je levenslust wordt de nek omgewrongen (Oeiiii) :-X

Je interpreteert de situatie als vrij negatief voor jezelf (een soort noodlottig zelfs) en als je dat voedt en aandacht geeft doe je jezelf er mijns inziens mee tekort..

Je bent zo'n heerlijk, optimistisch, positief, opbouwend, guitig  :P doosje op dit forum en ik dacht Oeii, dit moet je jezelf niet toe gaan wensen, want negatief kan ook groeien, al is het gelukkig veeeel langzamer als positieve gedachten!

Dag Lieve doosje
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

Citaat van: Ricca op september 30, 2010, 16:04:32 PM
Interpreteer het eens alsof het voor iemand anders is, bijvoorbeeld voor een heel dierbare vriendin aan wie je alle geluk van de wereld (Wereld) gunt.
Mjah dat is een goed idee, ik zal het zo proberen. Dat zal niet makkelijk zijn, mijn vriendin is half doof voor de goeie dingen die ik zeg, maar we gaan het proberen.

Ik kom later terug met een probeersel.

x doosje
en koosje

Laure

Hey Loes, n.a.v. je post aan Xuma en je vermelding van de brand,
herinner ik mij nu jouw post over de brand, ooit, toen.
ben hem gaan zoeken, heb hem net weer gelezen.

Nu begrijp ik wel wat je bedoelt met "pas op"...

xx doosje
en koosje

Laure

#7
Ondertussen heb ik afstand kunnen nemen van het KK voor doosje. Ik bekijk alles met nieuwe ogen.
Ik ben blij dat ik dit gedaan heb, Ricca, ja, ik zie dat ik even op de troon van Zwaarden Koningin moest gaan zitten om de kaarten te kunnen interpreteren voor het gevallen Kind, lief koosje. Ik weet nu ook â€" hopelijk â€" wat je bedoelt met “keer de Gehangene weer om”.

Bij het opruimen vond ik vandaag een postkaartje met een afbeelding van drie kindjes die op een “zandsurfplank” een duin afroetsjen, met opschrift “Le sens de la vie, c’est toujours en avant. Le chemin s’ouvrira devant vous, à mesure.” Vrij vertaald: De zin van het leven ontvouwt zich voor je, al doende/al levende.
Nog vandaag, las ik een filmbespreking, een uiteenzetting van de symboliek van de film “Pan’s Labyrinth” (“El Laberinto del Fauno”). Het hoofdpersonage Ofelia wordt ingewijd in de verlichtte onderwereld. Om verlicht te worden moet zij drie testen ondergaan, die volgens het artikel neerkomen op a) het vinden van de sacrale vrouwelijkheid (of zoiets), b) het weerstaan van materialistische verlokkingen, en ten slotte c) zelfopoffering.
Beide bevindingen heb ik enigszins betrokken bij de interpretatie van het KK.

Ik begin bij de gewonde soldaat op Zwaarden 4… ’t Is tijd om op te staan, hij is klaar met zijn rustperiode, maar toch blijft hij liggen. Is hij niet gedreven om zich weer op de battlefield te begeven? Jawel, maar hij durft niet, het is dat hij de confrontatie vreest.

3 Zwaarden priemen in zijn mentale hart (overigens had ik een maand ofzo geleden een on-line legging gedaan met dezelfde vraag. Ik was ze kwijt en vond ze zonet terug. Zwaarden 3 stond op de positie van mezelf).
Oude angsten, zeker, onverwerkte emoties vormen een mentale blokkade. In het huidige KK krijgt Koosje de omgekeerde Zon-kaart als significator. Koosje dat van haar wit paard gevallen is. Het wit paard staat voor puurheid en vertrouwen, meen ik. Goed, Koosje is dus haar vertrouwen kwijt. Zij durft niet deze oude ideeën over zichzelf loslaten (Hierophant omgekeerd). Zij vertrouwt niet op de waarheid dat zij overal thuis is, dat elke stap een stap in de goede richting is, dat elke weg verlicht is. Koosje gaat nog liever nergens heen dan het risico te lopen verkeerd te lopen. En daarom loopt Koosje dus schijnbaar toch verloren, hoewel ze overal ter Wereld thuis is.

Tweemaal gehoord deze week: “Voor elk probleem bestaat er een oplossing.” Jawel, ik luister goed naar wat De Wereld mij vertelt.
Waarom dan zo “untouchable”? Waarom dat dik wolkenpakket tussen De Wereld en De Zon? Het is aan Zwaarden Koningin om de wolken voor de zon te verdrijven. Om haar “cool” te bewaren en de problemen liefdevol aan te pakken. Het is aan Zwaarden Koningin en het Kind om “terug vriend” te worden.

De Gehangene omgekeerd: Opdat je jezelf zou willen overgeven, moet je je Wil willen opofferen. Pas dan kan je je overgeven. Pas dan staat de kraan open. Pas wanneer je je onvoorwaardelijk geeft is kan er iets in de plaats komen: inzichten, doorbraken.
Pas wanneer je er durft op vertrouwen dat de zachte kussens van de Wereld je val zullen breken, pas dan zal je het witte paard (of zandsurfplank) weer terugvinden, dan kan je verder reizen.
De Dood (omgekeerd) stapt dan ook weer op zijn paard, en de reis kan worden verder gezet in de richting der verandering. Maar opdat de uiterlijke transformatie zou kunnen intreden is er dus eerst een mentale transformatie nodig. Gelukkig zit de Koningin stevig op haar troon en inderdaad
Citaat van: Ricca op september 30, 2010, 13:58:17 PM
Je kunt het. :)
Eens het vertrouwen is hersteld doet het er ook niet meer toe waarheen de figuur op Bokalen 8 gaat. Ligt de kaart omgekeerd, dan is het goed, dan zal de Bokalen toren toch nog afgewerkt worden. Ligt ze rechtop, dan gaat de reis verder, dat is ook goed.

De Ridder van Bokalen zit in het voorjaar op zijn witte paard en brengt veranderingen met liefde.
Toch wordt het een koude winter en ga ik maar vast mijn tentje in de tuin opslaan. Om te wennen aan een zwerversbestaan? Ook, maar ook om mij te verzoenen met het feit dat ik overal thuis ben, en dat de sterrenhemel, het universum een warm deken is dat me koestert.
Zo wordt het Universum mijn baboesjka, en Zwaarden Koningin mijn matroesjka, rond het Kind van mijn Russische poppetjes. Veilig en geborgen, straatarm maar zo rijk als de zee diep is!

Ik wil ook nog zeggen dat ik de laatste maanden veel zonnebloemen zag (dat was wel normaal, zo in de zomer, maar ik zag ze ook in boeken etc.); ook droomde ik eenmaal over “dimensies” waarop ik dan overdag bij opzoekingen over dimensies terecht kwam bij een filmpje over bewegende hagedissen van Escher. Ik ging toen verder zoeken op hagedissen en vond dat zij hun zicht hernieuwen door in de zon te kijken (net zoals zonnebloemen). De volgende dag zag ik voor het eerst een hagedis op mijn 15 jaar oude fietsroute. Zonnebloemen en hagedissen wilden mij iets zeggen. Misschien om de dingen anders te bekijken…

Loes, ik ga een voorbeeld nemen aan jouw optimisme. Jij hebt al zoveel meegemaakt… En jij bent niet klein te krijgen. Ik ga naast mijn Sint Rita voor de hopeloze gevallen nu ook Sint Loes aanspreken. Voortaan vraag ik me af: “What would Loes do?”, en dan doe ik dat met durf en veel zin in het leven.

Chutzpah!

doosje

Luna

#8
Lieve doosje,

Wat een mooie interpretatie van jouw KK..!!

Je kunt zo mooi met woorden spelen vind ik, zo mooi formuleren, lijkt soms zelfs filosoferen.
Intelligent, warm, grappig…Ik zit regelmatig te glimlachen en herken ook dingen van mezelf. Jong zijn en zo gretig in antwoorden willen weten. Het zoeken, relativeren, je weg zoeken, zo op je eigen unieke manier! :)

Lief dat je dat zegt (bovenstaand), dat ik vaak positief probeer te blijven. Ik probeer dat steeds wel te doen, omdat ik een paar dingen met mezelf af heb gesproken. Het is een simpele les (als je het met overgave doet zonder teveel :Ja-maar…) die ik mezelf probeer aan te leren en wat aardig lukt. De Wishdom cd (gaan we weer, hihihi) was een bevestiging van wat ik al wist.

Het is een samenloop van omstandigheden geweest. Zo’n 3 jaar geleden leerde ik “the secret” kennen en mijn ziel wist eigenlijk dat dit WAAR was. Toen las ik gedachtenkracht van Ricca en dat was een Eye-opener en een diepe bevestiging die mijn ziel mij gaf. Bijna een levensvisie.
Ik werd me bewust dat ik alles zelf kies, zelfs de pijnlijke dingen, al kan dat ook onbewust zijn en zelfs heel ver gaan! Onbewust jezelf “straffen” bijvoorbeeld” of onbewust dingen naar je toe trekken omdat je ziel er iets mee wil…Ik nam alles aan, (the Secret en later Gedachtenkracht) omdat mijn ziel daar Ja op zei. Innerlijk voelde ik dat het echt zo werkt. Dat ben ik gaan integreren in mijn leven, het is een levenswijze geworden.

Die levenswijze is ook; Overal JA op zeggen, wat het ook is.
Dus als je geen beurs krijgt is dat heel naar en rot voor jou, erg teleurstellend lijkt mij, maar toch moet je er volop Ja tegen zeggen. Je hoeft geen antwoord te hebben, waarom wel/niet.
Alleen maar Ja zeggen, doe je armen maar open en verwelkom het.
Dan verminderd frustratie en wordt je meer “vrij”. Als je je blijft verzetten tegen dingen die je niet kan veranderen, dan kan je frustratie voelen, pijn , wanhoop.
En als je overal Ja op zegt kan je ook frustratie voelen, soms pijn, wanhoop, maar dan is het Ja zeggen een soort medicijn. Want NIETS is toeval en ALLES heeft een reden…
Dan worden dingen draaglijk heb ik gemerkt. Met tranen over mijn wangen van verdriet zeg ik Ja. Zelfs tegen het overlijden van mijn liefste moeder.
Dat gaat heel ver, maar waarom zou ik bepaalde omstandigheden uitsluiten?
Ik heb die manier van denken nu en pas het op ALLES toe. Dus opde mooie dingen en dat uit zich dan in Ja zeggen en dan gaat dankbaarheid stromen (en meer worden, omdat dankbaarheid vergroot, das een geheimpje van het Universum).
Het is als voeding die je eraan geeft.
Zelfde met de minder leuke dingen; Ik zag Ja, soms met pijn in het hart en daar volgt spoedig de verlichting…. En overgave….

Als je overal Ja op zegt zullen nieuwe dingen zich aandienen en zul je groeien.
Pas achteraf zie je waarom dingen zo liepen als dat het ging. En ik heb nog nooit gehad dat ik dacht; het had niet zo moeten gaan. Zelfs pijnlijke dingen kwamen soms mooie lessen uit voort.
En soms doet het leven nu eenmaal pijn en de Budha zegt dat het leven veel lijden is, maar lijden hoort er ook bij en ook daar mag je Ja op zeggen. Je verzetten zou alleen nog maar pijnlijker zijn…

Nu zeg ik Ja tegen een half jaar stage wat ik in moet halen, terwijl ik het al gehaald had!
Ik voel frustratie, ik voel het gevoel van oneerlijkheid, maar toch voel ik ook dat ik dit blijkbaar nodig heb. Dat ik slordig ben geweest en op de blaren moet zitten.
Blijkt  nu ook dat in het verleden meerdere cijfers niet zijn doorgegeven, waar ik zelf achteraan moet. Ik voel me echt de zigeunerin (denk dat ik dat in vorig leven was), die zich moet aanpassen aan de maatschappij en haar eisen (want dat zijn het...!)
Bij 1 legging van de toren kwam er de noodzaak uit iets met mijn leven te doen.
De Bekers 7 stonden mogelijk ook voor verschuilen achter… volgens Ricca.
En weer zei mijn ziel; Ja…

Nu heb ik het eerlijk gezegt echt heel zwaar (Loes is tijdelijk kluizenares geworden en wat trek ik voor de toekomst? Juist de Heremiet/kluizenaar).
Ik ben zo terug geworpen op mezelf , maar ik blijf Ja zeggen.
Ik vraag me de laatste tijd af; Hoelang nog binnen op mezelf terug geworpen, maar dan weet ik weer;
Dit kiest mijn ziel, ik kies weer ZELF... ::)

Iedere keer als ik het moeilijk heb draai ik de cd wishdom die het volgende zegt;

Wishdom 1; Als je wilt dat iets anders is, als dat het is, is net zoiets als een kat te willen laten blaffen.
De kat kijkt je dan aan en zegt Miauwww.
Willen dat iets anders is , als dat het is , is hopeloos
Ik heb dat wat “IS” lief. Want als ik mij verzet tegen de werkelijkheid doet het pijn.
Alles wat ik nodig heb is al aanwezig en voorradig.
Ik houd van alles Precies zoals het is en het zal je de weg wijzen.

Wishdom 2  (is een vrouwenstem die letterlijk dit zegt, het is dus een cd die ingesproken is met achtergrond muziek); Niemand is verantwoordelijk voor jouw geluk. Deze uitspraak klinkt misschien confronterend maar kan ook heel bevrijdend werken.
In wezen kunnen we alleen zelf BEPALEN of wij gelukkig zijn. Je kan het nu gewoon zelf beslissen.
je kunt er nu voor kiezen om Ja te zeggen tegen de dingen, of dat je je blijft verzetten.
Weet je.. de dingen zijn zoals ze zijn. We Zijn met wat IS...
Hierin ligt onze sleutel tot geluk; Zijn met wat is. WE kunnen dus zelf beslissen hoe we reageren op IS wat IS.
We kunnen ons er tegen af zetten of leven met wat IS.
we kunnen er elk moment voor KIEZEN.

Voor mij heeft dit met overgave, loslaten en volmondig JA zeggen te maken.
Probeer het maar eens, het helpt mij door dingen heen, ik voel groei.
Ondanks het proces van tranen en veel verdriet en best wel eenzaam op mezelf terug geworpen, toch ben ik dankbaar. Dankbaar dat ik dit blijkbaar allemaal zelf kies en mij er bewust van ben, zonder wie dan ook de schuld te geven :)

En ik hoop dat anderen er iets aan kunnen hebben, door het uit te proberen in je eigen leven.

Staan op de cd ook zulke dingen als; Overal waar je aandacht aan geeft groeit…. Zou hem je zo op willen sturen doosje, naar Belgie… zou ik fijn vinden om te doen!

liefs, Loes


We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

Hai lieve Loes,

Wat een mooie brief weeral... Ik heb hetzelfde met jouw teksten, wat jij schrijft komt meteen bij me binnen. Het is alsof wij dezelfde taal spreken (wat natuurlijk ook wel is...). Het heeft vast te maken met de overeenkomsten in onze horoscoop!
En dan die andere overeenkomst: onze administratieve nalatigheden! Ik ben een jaar bezig geweest met het voorbereiden van de beursaanvraag, en nu blijkt dat het van meet af aan een verloren zaak was! Ik had die beurs nooit kunnen krijgen. Ja echt k@k dat jouw stage ongeldig was, het leven als ex-zigeunerin is niet gemakkelijk in deze maatschappij waar de mens het moet afleggen tegen de onvermurwbare bureaucratie.

Toch markant hoe de meest eenvoudige waarheden, waarheden die door eenieder kunnen begrepen worden, de weg wijzen naar geluk:
- "Zeg maar ja tegen het leven", vind ik een hele goeie! Is ook een liedje van Wim Sonneveld, ken je hem? Bekende Nederlander! Mijn katje dankt haar naam aan een van zijn liedjes :-)
- "Don't worry... about a thing... cause every little thing... is gonna be alright" (van Bob Marley, dit zing ik soms fanatiek terwijl ik mijn kop tegen de muur bonk... :-X haha) Op het einde komt altijd alles goed, als het nog niet goed is, is het nog niet het einde" (vergeten wie dat ooit zei).
- Gedachtenkracht: denk het, droom het, zie het voor je, doe je ogen open en kijk: daar staat het. Dat topic heb ik lang links laten liggen, toen ik het las vond ik het geweldig, zal het nog eens moeten herlezen en stelselmatig in de praktijk brengen.
- Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk en maar goed ook.
- Je kiest zelf de ervaringen die op je pad komen.
- Het verzetten tegen pijn doet de pijn alleen maar toenemen. En dan zijn we weer bij "zeg maar ja tegen het leven"...
Die zaten dus allemaal in jouw post en ik heb ze even voor mezelf herhaald :-)

JA! Dat zal ik dus beginnen zeggen, een heel eenvoudige tip, die kan ik wel onthouden!
Yes! Oh yes, oh darling, yeeeessss...
Nu moet ik denken aan Julia haar kanttekening: "omarm het leven, maar knijp het niet fijn".

Ach Loes, wij komen er ook wel, als wij lief zijn voor onszelf en lief zijn voor anderen, wat kunnen wij nog meer doen?

:-*

Laure

Ik heb engelenkaarten getrokken op http://www.para-astro.be/kaarten/index/Engelenkaarten voor Verleden - Heden - Toekomst, verbazend hoe goed ze overeenkomen met mijn dromen en kaartlegginge, met de situatie zoals ze is!

Aartsengel Gabriël(le)
Ik ben bij je als een van je Beschermengelen. Je vraagt je misschien af waarom er een Aartsengel bij je is. Ik ben een heleboel mensen tegelijkertijd behulpzaam en jij bent er één van. Ik help iedereen wiens levensdoel gericht is op schilderkunst en communicatie. Ik wil je helpen om je talenten op te poetsen en om je vertrouwen te laten hebben in je natuurlijke gaven. Vervolgens zal ik de deuren openen om je talenten ten toon te spreiden op een manier dat zij andere mensen kunnen helpen.
Wat ik van jou terug vraag is integriteit en samenwerking. Vertel me maar over je angst, je verlangen, je verwarring, je onzekerheid en je dromen. Vraag mij maar om te helpen. Ik nodig je uit om door de deuren van je mogelijkheden te lopen, die ik voor je open. Ik ben voortdurend aan je zijde! Het is mijn werk om je te coachen en als zodanig zal ik je steeds aansporen. Onthoud dat ik je alleen maar een duwtje in de rug geef omdat ik weet dat je wel een handje van 'boven' kunt gebruiken.

Isaiah
Je bent rijp voor nieuwe mogelijkheden en je voelt de drang om je op nieuwe terreinen te begeven. Lieverd, de nieuwe en opwindende veranderingen in je leven zijn onafwendbaar. Je kunt niet meer terug! In plaats van op safe te spelen, heb je besloten om er voor te gaan. Dit is de reden dat ik nu bij je ben en je de extra moed en steun te geven die je nodig hebt.
Hoe dan ook, je hoeft je niet te haasten. Dit is een tijd van rijping, zodat alles op een natuurlijk innerlijk ritme kan groeien. Wees er van verzekerd dat de veranderingen in je leven precies op het juiste ogenblik zullen gebeuren. Intussen zullen het Universum en de Engelen over je waken. Je bent veilig en zeer geliefd. Hartelijk gefeliciteerd met deze nieuwe fase in je leven!

Francesca
"Wat is je grooste wens op dit moment? Visualiseer hem en het zal in orde komen. Negativiteit zal het proces tegenhouden."
Je hebt aan het Universum en de Engelen gevraagd: Wat komt er hierna op mijn weg? Wij hebben echter op jou gewacht, zodat je deze beslissing voor jezelf kunt nemen! Dat is waarom je je zo verlaten hebt gevoeld de laatste tijd. Deze impasse was er omdat je bang bent dat je de 'verkeerde' beslissing neemt. We kunnen je helpen een besluit te nemen, maar uiteindelijk is het volgende hoofdstuk helemaal voor jouw eigen rekening. Deze periode in je leven is niet vastgelegd.
Je wensen zijn als schilderijen die je creëert op het canvas van je leven. Net als een kunstenaar moet je beslissen welk onderwerp, welke achtergrond en welke voorgrond je in je schilderij wilt aanbrengen. Neem de tijd om te mediteren en te contempleren over deze belangrijke beslissing. Wees creatief en blijf bij jezelf. Maar onthoud het volgende: Als je geen besluit neemt is dat hetzelfde als besluiten dat alles hetzelfde blijft.

Luna

Citaat van: doosje op oktober 04, 2010, 13:04:14 PM
En dan die andere overeenkomst: onze administratieve nalatigheden! Ik ben een jaar bezig geweest met het voorbereiden van de beursaanvraag, en nu blijkt dat het van meet af aan een verloren zaak was! Ik had die beurs nooit kunnen krijgen. Ja echt k@k dat jouw stage ongeldig was, het leven als ex-zigeunerin is niet gemakkelijk in deze maatschappij waar de mens het moet afleggen tegen de onvermurwbare bureaucratie

Ha doosje, wat moest ik lachen om die zin over de ex-zigeunerin en de onvermurwbare bureaucratie.. ;D

Over die administratieve (rare) fouten wil ik iets met je delen. Ik hield me nog niet zoveel met Saturnus door de huizen bezig, tot zo’n drie jaar geleden. Het is zo dat Saturnus ongeveer zo’n 1,5 tot 3,5 (afhankelijk van hoe groot het huis van de horoscoop is) door de huizen heengaat.
Daar geeft deze Heer van Karma lessen en soms niet zulke leuke. Het huis wat voor 4 komt is 3, das logisch. Maar huis 3 staat voor communicatie, korte contacten, contracten, briefwisselingen, emailverkeer enzz, het is het huis van Tweelingen. Dus Saturnus liep door huis 3 (alweer zo’n 3 jaar geleden, wat gaat de tijd hard!!). En ik las in de bibliotheek een boek van Karen Hamaker/Zondag. Zij schreef dat tijdens Saturnus door 3 er van alles mis kan gaan qua administratie, contracten e.d. Ik dacht nog; Dat zullen we weleens zien.
Toen gebeurde het dus ook; Ik kreeg onwijs veel problemen met de kinderopvang van mijn dochter, want ik had iets verkeerd ingevuld wat grote gevolgen had. Ik kreeg hoge rekeningen die allemaal op ingewikkelde manieren verrekend moesten worden met geld van de belastingdienst waar ik recht op had en wat de opvang behoorde te krijgen.
Tijdens Saturnus door 3 had ik dus een gigantische klus aan adminstratie oplossen. Ik schreef bezwaarschriften, wijzigde bedragen in de computer en had urenlang gesprekken bij de opvang waar er hele mappen uit de kast werden getrokken met contracten, uren en bedragen.
Wekenlang ben ik toen bezig geweest, ik werkte heel hard om het recht te breien.
Saturnus laat ons altijd geconfronteerd worden met verantwoordelijkheid en hard werken.
Ik heb heel veel werk verzet en uiteindelijk is alles opgelost en heb ik maar zo’n 150 euro zelf moeten betalen. Terwijl het om duizenden euro’s ging! Het was zoveel werk omdat het met de belastingdienst was en de opvang en de uren en de bedragen enzzz.
Ik kwam er dus achter dat Saturnus door 3 inderdaad vreemde verrassingen kan geven op administratief gebied. Wat ik daarvan geleerd heb en waar ik heel blij mee ben; Ik heb een map met papieren en alles is perfect geordend! Al mijn administratie loopt nu helemaal goed en dat voelt erg fijn uiteraard. Maar waar kom ik nu achter? Er zijn 3 jaar geleden (juist Saturnus liep toen door huis 3) een aantal cijfers niet doorgegeven die ik wel behaald heb! Het is me een raadsel waarom het bij iedereen wordt doorgegeven en bij mij niet. En nee, ik heb hier zelf geen enkele verantwoordelijkheid in, de leraren horen het door te geven! Ook zo’n uber vreemd iets; We moesten portfolio’s maken en digitaal opsturen. Van iedere leerling was het te zien en van mij niet. Dus ik gaf aan dat ik het echt had opengezet (je moest toestemming geven tot inzage in je digitale portfolio) en op mirakuleuze wijze kon ze er ineens wel in kijken, terwijl ik het al die tijd al open had gezet. Dat gebeurde allemaal tijdens Saturnus door 3. Maar nu moet ik dus 3 jaar later een aantal dingen aan gaan tonen. Nu gaat dat me wel lukken, want ik heb de opdrachten uitgeprint en ik ben in mailverkeer van drie jaar geleden gedoken en weet ook nog leraren en leerlingen met wie ik samen werkte, maar ik vraag me af; Waarom IK????
Ik ben vaak genoeg zelf nalatig geweest, maar als ik het eens niet ben , ben ik wel weer pechvogel van vreemde verdwijn truken en dingen die nu juist voor mij niet doorgegeven zijn.
Ik heb er hard voor gewerkt en nu moet ik er zelf achteraan, wat worden er op hoge scholen een hoop fouten gemaakt en wie moet ze oplossen…? JUIST…
Jouw voorbeeld van de beurs is zo’n typisch voorbeeld van Saturnus door 3. Je zaler iets van moeten opsteken? Ik vraag me ook weleens af waarom die dingen gebeuren, maar er schijnen overal wel “dingen/ dossiers enz “kwijt” te raken. Je hoort het toch wel vaker dat er dingen zoek zijn bij instanties, bedrijven enz. Laatst hoorde ik dat er tentames weg waren! Het is weleens gebeurd dat leerlingen hele opdrachten opnieuw moesten maken! Daarom aan jou ook de tip, zeker nu Saturnus door 3 loopt, bewaar bewijsstukken!
En ja, het kan vervelend zijn om bij Saturnus stil te staan, maar gek genoeg klopt het echt wat er verteld wordt over zijn invloed door de huizen van je horoscoop.
Wou ik even kwijt aan je, ik ben zelf ook nog steeds verbaasd. Maar doosje, om wat voor soort beurs ging het dan? En vanwaar de misvattingen als ik vragen mag?

Liefs, Loes
:)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

Jeetje Loes, bedankt voor de waarschuwing... Je hebt inderdaad nogal Saturnus-gerelateerde verhalen, joh!

Ik heb de laatste jaren op administratief vlak inderdaad veel gekke dingen ondervonden.
Uurroosters die niet klopten (waardoor ik 150% moest werken en maar 100% betaald werd), een sollicitatiebrief die "opeens" een verkeerde code had (waardoor ik een week onbetaald heb gewerkt), agenda 10x gedubbelcheckt en toch afspraken gemist, etc. Mijn laatste ervaring was dus de beurs. Een der beursvoorwaarden was dat je niet meer dan X maanden in een bepaalde branche mocht werken; ik voldeed daaraan maar door een andere interpretatie van hunnentwege voldoe ik er toch niet aan. Had ik dit vorig jaar geweten had ik niet al m'n zwavelstokjes opgebrand.

Ik zal alleszins zorgvuldig zijn met bewijsstukken - maar die les had ik al geleerd

Och ja, het is gelijk dat het is. Saturnus lijkt een echte uitdager, vakantie kent ie blijkbaar niet? Werpt hij je steevast op jezelf en je eigen discipline terug, in elk huis/op elk gebied dat hij werkzaam is? Heeft deze strenge leraar het beste met ons voor, zoals een goede huisvader? Zal ik ooit uitkijken naar zijn lessen, of ga ik blijven spijbelen? Ik heb de indruk dat hij niet aan febbekakskes* doet en dus niet voor mijn charmes als leerling gaat zwichten. Dergelijke leraars vind ik best moeilijk, behalve dan als je keihard je best doet en slaagt in de toets, dan gaat deze leraar fier op je zijn en je gaat je bijgevolg erg fier op jezelf zijn.

*Vlaamse uitdrukking, = favorietje van de leraar