Een afdaling nog dieper dan de kelder

Gestart door Leeuwin, oktober 09, 2010, 22:35:02 PM

Leeuwin

Hoi Julia :)

Dit weekend begin ik met mediteren en daarna met loslaten. Kijk maar eens naar mijn legging Eye-opener en dan zie je dat ik een beetje geduld weleens kan gebruiken ;) Wist ik wel hoor maar het kwam in de legging voor.
Ik let nu ook extra op mijn dromen want uit ervaring weet ik dat die voor mij nogal eens belangrijke boodschappen kunnen overbrengen.

Heb jij hetzelfde met een persoon als ik of gaat het bij jou om iets anders? Alleen vermelden als je erover wilt praten hoor!

Liefs van Leeuwin

Julia

Citaat van: Leeuwin op oktober 14, 2010, 22:04:58 PM
Heb jij hetzelfde met een persoon als ik of gaat het bij jou om iets anders?

Lieve Leeuwin,

Jazeker! Soms overvalt me iets en zit ik óók met een media-markt-gevoel (ik ben toch niet gek?!  ;D). Ik gebruik dan het truukje "moet even naar het toilet". En al zittend op de doos, zucht ik drie keer heel diep en scan ik mijn lichaam af: wat neem ik waar (wat gebeurt er), wat voel ik (erkennen dat ik me ....... voel; dat haalt vaak al de druk van de ketel. Onderdrukken maakt het groter), wat vertelt dat mij en wat heb ik nodig/wat wil ik? Dit om bij mezelf te blijven, om voor mezelf te zorgen. Om te handelen met respect en mededogen voor mezelf én ook de andere partij. Dat is in het begin heel moeilijk, maar oefening baart echt kunst. Ik word er steeds handiger in.

Soms lukt het ook niet. Dan sta ik erbij en kijk ik er naar (naar mezelf). Maar ook dat is heel informatief. Erkennen dat ik het even niet weet. Dat ik het niet even kan rechtbreien, kan sussen, kan regelen, controle over kan hebben, perfect ergens in te zijn. Ik kan dat nu loslaten, zonder dat ik in één of andere patroon/mechanisme stap, dat is al winst. Ik sta mezelf toe het op dat moment niet te weten, met de wetenschap dat ik altijd op een later tijdstip ergens op terug mag en kan komen. Ook mijn intenties zijn goed en het ligt niet in mijn aard iemand  bewust te kwetsen. Ik ga er ook van uit dat de ander dat ook niet wil. Tja, dat loopt soms niet synchroon en valt het kwartje wat later. Maar vallen doet-ie... :)

Lieve groet, Julia

klaproos1945

ik ken de betekenis van tegenslag
om dat iemand met mijn hart verdween
kom vertel me even wat je voelt
zachtjes tikt de regen tegen het zolderraam
ooo luister wat de regen wilt vertellen
regent het onderhand kwartjes