Hi Loes,
Pentakels 3 is inderdaad niet de meest passionele kaart maar ik vind het een hele goeie voor een relatie die momenteel on-hold staat.
Ik moet denken aan jullie drietjes, jij, hij en je kindje, als een werkbaar systeem, een goeddraaiend huishouden is alleszins een goede basis voor een gelukkig gezin.
De Gehangene omgekeerd neemt dezelfde positie in als de persoon op de Wereldkaart... wat dat wil zeggen kan je wel elders terugvinden op het forum denk ik... Maar ik denk dat deze kaart je hier duidelijk maakt dat jij het in de nabije toekomst nog niet zal toelaten om je over te geven aan een relatie.
De aas van staven en de wereld in het centrum van de legging zijn eenvoudig te verklaren: jullie hebben de relatie afgerond en de vraag is nu of ze opnieuw zal kunnen beginnen met een vernieuwde "spark", een vernieuwde vlam, passie...
Ik denk niet dat De ridder van Zwaarden onderin te gehaast is, integendeel zelfs... alles op zijn tijd. Kelken 4 toont je desinteresse (voorlopig), en je absolute noodzaak aan een emotioneel evenwicht, de weigering daarbij van een overmaat aan emotie. De bokalen aas in het verleden heb je immers omgekeerd, leeggegoten, het was gewoon niet het moment, het was teveel voor je, al die emoties.
Ik moet denken aan dat liedje van de Dire Straits, Romeo&Juliet: "When you're gonna realise, it was just that the time was wrong, Juliet?"
De Romeo in jouw geval hoopt in ieder geval dat alles goedkomt, denk ik (Gerechtigheid)..
Ik zie er zeker toekomst in...
Liefs
doosje