Hulp bij Keltisch Kruis

Gestart door Albaicin, oktober 03, 2010, 11:08:17 AM

Albaicin

Hola,

Ik lees met veel belangstelling de berichtjes op dit mooie forum, ik vind het allemaal heel interessant en boeiend en mooi om te zien hoe mensen elkaar lief advies en inzicht geven, ik vind dat heel bijzonder.
Een jaar geleden ongeveer ben ik mij ook gaan interesseren voor de tarot, maar ik durf het nog niet goed aan om een legging zelf te duiden.

Ik heb wel de afgelopen tijd regelmatig kaartjes getrokken via catharinaweb, ook de liefdeslegging etc.
Met betrekking tot mijn vraag over mijn relatie trok ik veel bekers Aas, de geliefden, matigheid, keizerin.
Positief voor mijn gevoel.
Nu heb ik onlangs een KK laten trekken op deze relatie, en daar heb ik toch wel een heel verdrietig gevoel aan overgehouden omdat mij verteld werd dat het nooit ging gebeuren, met name door de kaart op positie 10: pentakels 2. Verderop in dit forum heb ik gelezen in de tekst van Ricca, dat deze kaart helemaal niet perse een negatieve kaart is, maar juist een speelse. En nu ben ik even de draad kwijt.

Wat de relatie betreft, het gevoel tussen beiden zit absoluut goed (relatiekaart is ook de geliefden), maar door omstandigheden is dit een verhaal dat erg moeizaam verloopt. Een scheiding (die al liep voordat ik in beeld kwam) die afgewikkeld moet worden met alle strijd, frustraties etc.
Uit een KK dat hierover in januari is gelegd bleek dit ook (er was kracht nodig en matigheid, rustig aan), maar de uitkomst daar was superpositief hogepriesteres op 3, bekers 10 op positie 6, geliefden op 9 en bekers 9 op 10. In de kern echter gehangene gekruist door de dwaas.

Het KK dat onlangs werd gelegd was als volgt:
1. dwaas
2. staven 5
3. bokalen 10
4. zwaarden 7
5. zwaarden 9
6. gehangene
7. bokalen 3
8. bokalen 8
9. bokalen 6
10. pentakels 2

Ik heb er te weinig verstand van om dit zelf goed te kunnen duiden, maar het komt wel negatief over.
Maar nu heb ik onlangs een (erkende) paragnoste ontmoet die mij zei dat ik nog even op de proef gesteld zou worden, maar het toch echte liefde was en dit verhaal met ons gewoon goed ging komen.
Ik snap dat ik nu zweverig over kom, maar ja verliefde mensen zijn soms zo  ;)

Kortom, ik weet niet of er ook nog een positieve draai aan deze legging te geven is, of er een les uit te halen valt, een tip om het anders aan te pakken. Overigens weet ik niet precies welke vraag de legster gesteld heeft bij het trekken van de kaarten, het is op afstand gedaan.

Als een van de forumlezers mij hierbij wil helpen zou ik dat ontzettend lief vinden.

Liefs,
Albaicin



Albaicin

Ik vergeet erbij te zetten wat de duiding was die ik kreeg bij de getrokken kaarten:
1. de dwaas: geen uitleg
2. staven 5: geen uitleg
3. bekers 10 (lag onder de kern): zijn gedrag
4. zwaarden 7 (links van de kern): geen uitleg
5. zwaarden 9 (boven de kern): zijn gevoel
6. gehangene: ik bedrieg mezelf met het idee dat het wel weer in orde komt
7. bokalen 3: ik moet contact blijven houden met vrienden en familie, is belangrijk bij verwerking verdriet)
8. bokalen 8: afscheid, pijn en verdriet van hem
9. bokalen 6: herinneringen, nostalgie
10. pentakels 2: heen en weer geslingerd worden tussen gevoelens.

Liefs,
Albaícin

Leeuwin

De Dwaas en Staven 5 geven aan dat julllie beiden eerst eens goed moeten overwegen wat jullie nou eigenlijk met jezelf en elkaar willen. De samenwerking is/was op dat moment ver te zoeken.
Hij wil(de) ergens wel een relatie maar anderszijds was hij ook op zijn vrijheid gesteld. Ik heb het gevoel dat hij in het begin moeite had om zich hierover te uiten. Hij had/heeft sterk het gevoel niet of nauwelijks beminnenswaardig te zijn (Zwaarden 9) Ingrijpende gebeurtenissen tijdens de kindertijd sluit ik hierbij als oorzaak niet uit.
Hij kan in dit proces echter leren dat zijn gevoelens weinig of geen grond hebben. Hij heeft de kans om (met ondersteuning van jou) aan zijn onzekerheid te werken. (De Gehangene)
Contact met vrienden en familie is zeker belangrijk! Niet alleen in deze situatie maar sowieso.
Kelken 8 geeft pijn en verdriet aan.
Ik zie Bokalen 6 eerder als een verkeerde beslissing om de relatie te beeindigen.
En wel om de redenen die ik eerder bij Pentakels 2 beschreef.

Liefs van Leeuwin

Albaicin

Dank je wel lieve Leeuwin voor je tijd en je aandacht.
Je slaat helemaal de spijker op de kop met je beschrijving van de situatie, dat is echt mooi om te lezen.
Ik ben ook blij met jouw interpretatie van bekers 6.
Mijn gevoel zegt ook dat het nog niet een verloren zaak is, maar er er tijd nodig en er moet gepraat worden.

Dank je wel,

liefs,
Albaícin

Leeuwin

Hoi Albaican,

Iets in mij zegt dat jullie beide in een proces van genezing zijn beland. Dan moet je dus niet wegvluchten maar juist samen gaan staan en samen je innerlijke wonden helen. Want dat proces is nu tussen jullie en voornamelijk hij loopt hiervoor weg. Dat is tenminste mijn indruk. Ga dus samen staan.

Liefs van Leeuwin

Albaicin

Ja daar heb je helemaal gelijk in en daar vecht ik ook voor.
Maar het het is moeilijk hij sluit zich af, komt terug en is volledig emotioneel om zich daarna weer af te sluiten en dat is een vast patroon.

Wat ik mij afvraag over bekers 8 is of dat zijn gevoel is, of dat van de omgeving.
Ik heb wat intuitiefbegaafde mensen in mijn omgeving die mij aansporen vol te houden, maar er zijn er veel die mij aanraden hem de rug toe te keren. Ik vraag mij af of die kaart op positie 8 nu op zijn gevoel slaat, of de invloed van mijn omgeving.

Ik vind je inzicht echt bijzonder mooi en goed, dank je wel daarvoor.

Liefs,
Albaícin

Leeuwin

Bekers 8 is de omgeving die met lede ogen aanziet hoe jij knokt voor je relatie. Volg dus altijd je gevoel.
Bedankt voor het vertrouwen wat je in mij stelt.

Liefs van Leeuwin

Albaicin

Dank je wel voor je wijze woorden, ik zie de legging nu een stuk minder somber in, gelukkig, en dat had ik nodig om vol te houden.

Liefs,
Albaícin