Lieve doosje,
Wat een mooie interpretatie van jouw KK..!!
Je kunt zo mooi met woorden spelen vind ik, zo mooi formuleren, lijkt soms zelfs filosoferen.
Intelligent, warm, grappig…Ik zit regelmatig te glimlachen en herken ook dingen van mezelf. Jong zijn en zo gretig in antwoorden willen weten. Het zoeken, relativeren, je weg zoeken, zo op je eigen unieke manier!

Lief dat je dat zegt (bovenstaand), dat ik vaak positief probeer te blijven. Ik probeer dat steeds wel te doen, omdat ik een paar dingen met mezelf af heb gesproken. Het is een simpele les (als je het met overgave doet zonder teveel :Ja-maar…) die ik mezelf probeer aan te leren en wat aardig lukt. De Wishdom cd (gaan we weer, hihihi) was een bevestiging van wat ik al wist.
Het is een samenloop van omstandigheden geweest. Zo’n 3 jaar geleden leerde ik “the secret” kennen en mijn ziel wist eigenlijk dat dit WAAR was. Toen las ik gedachtenkracht van Ricca en dat was een Eye-opener en een diepe bevestiging die mijn ziel mij gaf. Bijna een levensvisie.
Ik werd me bewust dat ik alles zelf kies, zelfs de pijnlijke dingen, al kan dat ook onbewust zijn en zelfs heel ver gaan! Onbewust jezelf “straffen” bijvoorbeeld” of onbewust dingen naar je toe trekken omdat je ziel er iets mee wil…Ik nam alles aan, (the Secret en later Gedachtenkracht) omdat mijn ziel daar Ja op zei. Innerlijk voelde ik dat het echt zo werkt. Dat ben ik gaan integreren in mijn leven, het is een levenswijze geworden.
Die levenswijze is ook; Overal JA op zeggen, wat het ook is.
Dus als je geen beurs krijgt is dat heel naar en rot voor jou, erg teleurstellend lijkt mij, maar toch moet je er volop Ja tegen zeggen. Je hoeft geen antwoord te hebben, waarom wel/niet.
Alleen maar Ja zeggen, doe je armen maar open en verwelkom het.
Dan verminderd frustratie en wordt je meer “vrij”. Als je je blijft verzetten tegen dingen die je niet kan veranderen, dan kan je frustratie voelen, pijn , wanhoop.
En als je overal Ja op zegt kan je ook frustratie voelen, soms pijn, wanhoop, maar dan is het Ja zeggen een soort medicijn. Want NIETS is toeval en ALLES heeft een reden…
Dan worden dingen draaglijk heb ik gemerkt. Met tranen over mijn wangen van verdriet zeg ik Ja. Zelfs tegen het overlijden van mijn liefste moeder.
Dat gaat heel ver, maar waarom zou ik bepaalde omstandigheden uitsluiten?
Ik heb die manier van denken nu en pas het op ALLES toe. Dus opde mooie dingen en dat uit zich dan in Ja zeggen en dan gaat dankbaarheid stromen (en meer worden, omdat dankbaarheid vergroot, das een geheimpje van het Universum).
Het is als voeding die je eraan geeft.
Zelfde met de minder leuke dingen; Ik zag Ja, soms met pijn in het hart en daar volgt spoedig de verlichting…. En overgave….
Als je overal Ja op zegt zullen nieuwe dingen zich aandienen en zul je groeien.
Pas achteraf zie je waarom dingen zo liepen als dat het ging. En ik heb nog nooit gehad dat ik dacht; het had niet zo moeten gaan. Zelfs pijnlijke dingen kwamen soms mooie lessen uit voort.
En soms doet het leven nu eenmaal pijn en de Budha zegt dat het leven veel lijden is, maar lijden hoort er ook bij en ook daar mag je Ja op zeggen. Je verzetten zou alleen nog maar pijnlijker zijn…
Nu zeg ik Ja tegen een half jaar stage wat ik in moet halen, terwijl ik het al gehaald had!
Ik voel frustratie, ik voel het gevoel van oneerlijkheid, maar toch voel ik ook dat ik dit blijkbaar nodig heb. Dat ik slordig ben geweest en op de blaren moet zitten.
Blijkt nu ook dat in het verleden meerdere cijfers niet zijn doorgegeven, waar ik zelf achteraan moet. Ik voel me echt de zigeunerin (denk dat ik dat in vorig leven was), die zich moet aanpassen aan de maatschappij en haar eisen (want dat zijn het...!)
Bij 1 legging van de toren kwam er de noodzaak uit iets met mijn leven te doen.
De Bekers 7 stonden mogelijk ook voor verschuilen achter… volgens Ricca.
En weer zei mijn ziel; Ja…
Nu heb ik het eerlijk gezegt echt heel zwaar (Loes is tijdelijk kluizenares geworden en wat trek ik voor de toekomst? Juist de Heremiet/kluizenaar).
Ik ben zo terug geworpen op mezelf , maar ik blijf Ja zeggen.
Ik vraag me de laatste tijd af; Hoelang nog binnen op mezelf terug geworpen, maar dan weet ik weer;
Dit kiest mijn ziel, ik kies weer ZELF...

Iedere keer als ik het moeilijk heb draai ik de cd wishdom die het volgende zegt;
Wishdom 1; Als je wilt dat iets anders is, als dat het is, is net zoiets als een kat te willen laten blaffen.
De kat kijkt je dan aan en zegt Miauwww.
Willen dat iets anders is , als dat het is , is hopeloos
Ik heb dat wat “IS” lief. Want als ik mij verzet tegen de werkelijkheid doet het pijn.
Alles wat ik nodig heb is al aanwezig en voorradig.
Ik houd van alles Precies zoals het is en het zal je de weg wijzen.
Wishdom 2 (is een vrouwenstem die letterlijk dit zegt, het is dus een cd die ingesproken is met achtergrond muziek); Niemand is verantwoordelijk voor jouw geluk. Deze uitspraak klinkt misschien confronterend maar kan ook heel bevrijdend werken.
In wezen kunnen we alleen zelf BEPALEN of wij gelukkig zijn. Je kan het nu gewoon zelf beslissen.
je kunt er nu voor kiezen om Ja te zeggen tegen de dingen, of dat je je blijft verzetten.
Weet je.. de dingen zijn zoals ze zijn. We Zijn met wat IS...
Hierin ligt onze sleutel tot geluk; Zijn met wat is. WE kunnen dus zelf beslissen hoe we reageren op IS wat IS.
We kunnen ons er tegen af zetten of leven met wat IS.
we kunnen er elk moment voor KIEZEN.
Voor mij heeft dit met overgave, loslaten en volmondig JA zeggen te maken.
Probeer het maar eens, het helpt mij door dingen heen, ik voel groei.
Ondanks het proces van tranen en veel verdriet en best wel eenzaam op mezelf terug geworpen, toch ben ik dankbaar. Dankbaar dat ik dit blijkbaar allemaal zelf kies en mij er bewust van ben, zonder wie dan ook de schuld te geven

En ik hoop dat anderen er iets aan kunnen hebben, door het uit te proberen in je eigen leven.
Staan op de cd ook zulke dingen als; Overal waar je aandacht aan geeft groeit…. Zou hem je zo op willen sturen doosje, naar Belgie… zou ik fijn vinden om te doen!
liefs, Loes