FORMELE kwestie...)

Gestart door Luna, september 13, 2010, 18:25:27 PM

Luna

Aloa Doosje  ;D


1. nehhhh, ik zeg niet dat Jij het dertigers dilemma hebt. Ik zeg alleen dat het een term is die je momenteel hoort en dat ik het ook wel kan begrijpen. Vroeger was het simpel, trouwde je gewoon, kreeg je kinderen en je man werkte (vrouwen hadden toch vaak geen carriere, op enkele na). Nu zijn er 101 mogelijkheden en meer...
Bij mij viel/valt het dertigerdilemma best mee. Op mijn 23-ste kreeg ik mijn dochter en dat was bewust. Ik ben al 10 jaar de eeuwige student en 7 jaar de studerende mams. Nu straks eindelijk hbo-opgeleid, maar dan is weer het probleem dat ik 0- werkervaring heb  :-\ Ook altijd wat he...) Keuzes maken is het in het leven en ik heb geen dag spijt dat ik voor de opleiding maatschappelijk werk heb  gekozen,past helemaal bij me! Wat studeerde jij Doosje?

2. Nou van het papa-probleem ben ik echt nog niet helemaal af hoor.Ik denk dat als je daar een thema mee hebt , dat het wel lang gevoelig blijft liggen. Ik spreek graag van thema's, omdat ik denk dat iedereen bepaalde thema's heeft die heel bepalend zijn, maar das lang verhaal... Zou jij zeggen dat je een papa-probleem hebt of niet? en wat versta je daaronder. Misschien wordt het wat te persoonlijk op deze site om daarover uit te wijden. Maar ik heb mercurius in schorpioen en die analyseert graag psychologisch, diepzinnig enzz. Ga weleens de diepte in , maar moet steeds meer leren omdat op een forum minder te doen, hihihi. Staan best veel persoonlijke dingen van mij hier. aan de andere kant ben ik anoniem en is het allemaal niets om voor te schamen. Allemaal heel menselijke dingen waar wij over schrijven toch!

3.Astrologie is mijns inziens wel een wetenwschap, alleen helaas nog niet zo (h)erkend door menigeen. Liss Green heeft een dik boek geschreven; Astrologie wetenschap van de twintigste eeuw. Astrologie gaat misschien ooit nog wetenschappelijk erkend worden! Voor mij is het al een feit dat het sterrenstelsel alles bestuurd :)

4. Ja confronterend he als er iets minders uitkomt, maar wel heel leerzaam en erg in de sp[]iegel kijken met zowel tarot als astro!

5.Ik zou nooooit van jou zeggen dat je koud bent doosje, verre van!! Maan in steenbok kan een wat (hard)werkende ouder aangeven (vaak de moeder als het dus om de maan gaat. )Mensen  met maan in steenbok moesten ergens al jong op eigen benen leren staan. Dat maakt hun harde werkers die soms wat streng/hard voor zichzelf zijn en soms ook voor anderen. Niemand is helemaal koud of warm, lauw of heet. We hebben allemaal verschillende kanten en de astrologie geeft daar inzichten in.

Liefs van Loes :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

#16
Een vereiste om over wetenschap te spreken is dat je de theorie moet kunnen controleren. We zouden wel kunnen zeggen: "Dat is geen probleem voor de astrologie, Jan is een ram, en ik vind dat Jan wel vurig is". Maar het probleem is dat wetenschap ook objectief is, en we spreken voor onszelf als we onze waarneming van Jan formuleren, we zijn daarin dus subjectief.
Ik zie het zo: de waarheid (die voor iedereen anders is, maar dat terzijde) bestaat uit:

1) De waarheid die we objectief kennen: de wetenschap, die ook systematisch is en controleerbaar; de dingen die we kunnen waarnemen met onze 5 aardse zintuigen, die we kunnen meten=weten.

2) De waarheid die we aanvoelen, we voelen intuïtief aan dat het waar is: ons 6e, 7e, 8e... zintuig: de dingen die we (nog) niet kunnen aantonen, ze liggen buiten het bereik van onze meetinstrumenten. Ze kunnen het beoogde eindpunt van ons wetenschappelijk onderzoek zijn, zo gaan we steeds hoger maar hoe hoog we ook gaan, de sterren blijven steeds buiten handbereik.

3) De waarheid die we nooit zullen kennen. Of de waarheid van anderen.

Voor mij is astrologie wel waarheid, maar (nog) geen wetenschap.

Niet dat ik een discussie wil uitlokken... Ik vond het gewoon leuk om hardop over deze kwestie na te denken.

Al 10 jaar student! Ik ook! Al heb ik ook al lesgegeven.
Maar ik ben nog geen mams! Wat knap van je zeg, volhouder! Ik ken nog een liedje van vroeger, van Kinderen voor Kinderen, Mama doet de moedewmavo, waaaaw hoow, waaaaaw hooow, maaw et went...
Superliedje, zoals alle andere goeie ouwe nrs. van KVK, ken ze allemaal van buiten, jij ook?


Niks is me te persoonlijks om hier op de site te vertellen! Ik heb hier al heel veel verteld, soms is dit forum echt mijn podium waar ik de grootste drama's ten berde breng, mijn vingers dansend op het toetsenbord, tranen spatten op het scherm ik zie nauwelijks nog wat ik schrijf. Verzend ik mijn emoties dan ben ik gekalmeerd. En dan wacht ik op antwoord, en dat is telkens liever dan lief en mooier dan mooi en zo hartverwarmend en het geeft me zoveel steun, standing on the shoulders of giants, ik ben echt KEIBLIJ met dit forum.
De laatste tijd heb ik echter wat veel aandacht gevraagd en ik wil nu ook weer niet die BN zijn op TV waarvan je zegt "get die ben ik nu echt wel kotsbeu gezien, met zijn tragikomedie". Het gaat voorlopig trouwens wel weer, ik ben in blijde verwachting van mijn volgende crisis.


Vrijdagavond weer...
Papa kijkt met ons tv
Niks biljarten, niks café

Tijd om te gaan slapen.

Leeuwin

Als je persé astrologische bewijzen wilt, zet dan tien mensen met hetzelfde sterrenbeeld in een kamer. Hoewel ze alle tien een ander karakter hebben, zie je bepaalde zelfde karaktertrekken toch terug. Heel fascinerend om te zien.

Liefs van Leeuwin

Xuma


Lieve meisjes Loes en Doosje,

e.e.a. begint zich inderdaad behoorlijk van het onderhavige topic te verwijderen ook wat ik nu ga schrijven, maar een korte reactie op het onderwerp is astrologie een wetenschap wil ik mijzelf niet ontzeggen.
Ik wil graag in het kort de geschiedenis schetsen van de astrologie, die door sommigen beschouwd wordt als de oudste wetenschap op de planeet.

Sinds de oudheid vormden astronomie en astrologie één wetenschap, waarvan vele archeologische vondsten tot op heden getuigen.
(Zie o.a. Stonehenge, en de pyramyden, zoals zij gevonden zijn in het oosten en in het afrikaanse continent, waarbij door archeologen en andere wetenschappers werd vastgesteld, dat vele van deze bouwwerken zijn vervaardigd met het oog op de standen van de Zon en andere destijds bekende planeten.)
Sinds de 10de eeuw werd astrologie beschouwd door het katholicisme als duivelswerk en vallend onder de noemer hekserij en werden in de daarop volgende eeuwen allerlei decreten door allerlei pausen uitgevaardigd die astrologie ten strengste afkeurden en verboden.
Ten gevolge daarvan vonden in de 15de eeuw de talloze heksen-processen plaats tijdens de inquisitie.
Verbrandingen, folteringen, martelingen en vele executies.
Gedurende de 10de en 15de hebben hierdoor de astronomie en de astrologie zich van elkander afgescheiden.

Ik wil mij niet mengen in een discussie of astrologie wel dan niet een wetenschap is.
Waar het mij om gaat is, dat ik keer op keer in de praktijk hebben mogen constateren dat het werkzaam is, dat het werkt, dat mensen zich herkennen; dat astrologie en hun eigen horoscoop in het bizonder, hen een waardevol, levenslang instrument kan verschaffen op hun weg van zelfkennis en zelf-evolutie.

:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Xuma


Overigens begint een serieus te nemen astroloog met de bestudering van de eigen horoscoop en het onderzoeken ervan aan de hand van de dagelijkse praktijk.
Een astroloog die niet is uitgerust met enige zelfkennis is ook niet in staat om anderen van nut te zijn.
Wat onbekend is in jezelf kan je ook niet waarnemen bij de ander.
Ook en misschien juist voor astrologen geldt: begin bij jezelf, ken uzelve.

:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Laure

#20
Ohlala,

Ik zocht even op wat chiron-conj-venus als effect had, blijkt dat Teilhard de Chardin dit aspect ook had.
De man die het christelijke geloof en de wetenschap wilde verzoenen.  :D

Ik kan geloven dat astrologie ooit een wetenschap is geweest, zelfs als dusdanig is ontwikkeld door Goddelijke ingenieurs met een zeer geavanceerde wetenschappelijke kennis. En dat ze het misschien ooit nog wordt.
Ik weet dat statistiek deel uitmaakt van de wetenschappelijke methode; met statistiek worden waargenomen cijfers verwerkt, er kan mee gerekend worden en vervolgens zelfs voorspeld worden. Bvb. demografische evoluties worden voorspeld, of het weer van morgen wordt afgeleid uit de waarnemingen van gisteren en vandaag.

Ik denk dan dat astrologie uitgaat van
1) astronomie (een wetenschap), die de standen van de planeten en sterren etc. objectief kan voorspellen plus
2) van een niet-wetenschappelijke kennis die de standen van de planeten kan linken aan een aardse persoonlijke, voor ons aardbewoners, subjectieve ervaring. Dat deze link inderdaad bestaat, waarheid is, wil zeggen dat een geavanceerde wetenschap aan de basis ervan ligt. De Architect-wetenschapper houdt zijn plannen echter verborgen, maar als techniekers kunnen wij wel werken met de door hem aangeleverde methoden.

Ik weet niet of de term "wetenschap" beschermd is, maar als ze dat zou zijn zou objectiviteit een onontbeerlijke pijler in de omschrijving ervan zijn. Ik denk zeker ook dat geschiedenis en paradigma's etc. een belangrijk onderdeel vormen van een discussie hierover. Nochtans vind ik het jammer dat de wetenschap ons zover gedreven heeft dat iets alleen nog maar waarde heeft als het kan bewezen worden.

Psychologie wordt ook wel eens gedragswetenschap genoemd; sociologie menswetenschap (denk ik toch, begeef me op glad ijs want hier ken ik werkelijk niets van). Maar die leiden gedragingen af van objectief te omschrijven ervaringen... Zij beschrijven de "nurture" in de nature/nurture voedingsbodem voor gedrag. Denk ik toch.

Ik las een post van Ricca over dieren, en onthield de woorden "natuurlijk" en "bovennatuurlijk". Voor mij maken ze deel uit van de waarheid, maar is het woord "natuurlijk" meer gelinkt met onze 5 "externe" zintuigen om objectief waar te nemen en is de term "bovennatuurlijk" meer verbonden aan een "innerlijke wetenschap". Gek dat het wetenschappelijk dogma meer getrouwheid verleent aan externe factoren dan aan innerlijke.

Goed ik ben hier ook erg verward over en doe mijn best om mijn mening te laten standhouden. Ik vind het fijn hierover te denken en te praten.
Alles begint met de definitie van wetenschap natuurlijk, en van waarheid, die voor iedereen anders is. Het is altijd leuk om mekaar "in het land van de waarheid, waar geen paden zijn" te ontmoeten voor een koekje en een babbeltje.

Tot later voor meer  :-*

Laure

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Toch schijnt de minderheid op dit forum daadwerkelijk te typen, de meeste lezen achter de schermen mee.
We hechten allemaal een andere waarde aan privacy, zeker?

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Madameke mamake houdt van u.
:D haha, schattig zene

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Het is niet de taak dat anderen mij aardig vinden, ik mag mezelf aardig vinden. of; Het is niet anderen hun taak om jou aardig te vinden, dat is jouw taak!
(...)
Ook een mooie tekst is dat je uniek bent in alles wat je bent en dat je daarvan mag houden door in de spiegel te kijken.
Ha! Leuk, ik trok eergisteren een inzichtkaart "wees gewoon jezelf, dat is alles". Komt goed joh, wie zou ik anders zijn. Geen idee of er hier zo'n Hapinezz magazine verkocht wordt. Ik vind het eigenlijk erg moeilijk om zulke gulle woorden voor waar aan te nemen, wanneer ze anoniem zijn.

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
dat alles waar je aandacht aan geeft groeit. En dat als je vanuit dankbaarheid leeft, dat dankbaarheid vermeerderd.
Waarachtig!

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Ik heb ze uitgeprint en in een doos bewaar ik ze. Soms laat ik het mensen lezen.
Melige Loes, sickly honey! hahaha! Jij bent lief, eerlijk, open, echt.
Uit Wikipedia: Sint Loes, patroonheilige van de weg naar geluk. Zij wordt in de kunst meestal afgebeeld met volgende attributen: Het lifestyle magazine Hapinezz uit de jaren '10 van de 21ste eeuw, een cd "Words of Wisdom", een buideltasje ter hoogte van het hart - vermoedelijk de symbolische opslagplaats van het eigen geluk, en een lief dochtertje aan haar zijde.

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Fijn dat je echt overal zelf verantwoordelijk voor bent, want slachtofferschap kost zoveel nutteloze energie en is nergens goed voor)
Soms wel moeilijk: waar eindigt mijn verantwoordelijkheid, waar begint die van een ander?

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
wij zijn Rijk, zo Rijk en staan daar soms nog te weinig bij stil. Stil worden, is ook zo'n mooie ...stilte...Amen... :) alhoewel nog erg moeilijk voor mij..
Pfff, wat een spiritueel gepraat weer he en allemaal door elkaar heen, mijn geest is soms nog zo rusteloos.......
Ja, vergeet niet te ademen!
Het zijn wel allemaal prikkelende gedachten!
Ik vind het alleen moeilijk om ze een voor een te beantwoorden, dat kan ik niet, maar ik heb wel alles wat je schreef tot me laten doordringen. Wat je zegt over geheimen laten doordringen vind ik mooi, ze infiltreren, vibreren, resoneren met wat je al weet.

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Saturnus door huis 4 geeft ook heel veel dromen aan. Je schijnt in deze periode extra veel te dromen, Melie uyldert schreef daar ook al over in een van haar boeken.
Ja? Ik kijk er naar uit.

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Je bent niet eenzaam als je erg goed met jezelf overweg kan en je eigen beste vriendje bent.
Dat zei ik ook al wel eens, maar die "als" is helaas een belangrijke voorwaarde.

Citaat van: *Loes* op september 19, 2010, 14:40:47 PM
Leeuwin zei ook dat ik het voorlopig nog even alleen moet doen, nou mij Best! Het bevalt me wel goed dit mooie proces waar ik deelgenoot van mag uitmaken! Dit heeft vooral betrekking op het rouwproces waar ik in zit. Spiritualiteit geeft mij heel veel kracht en inzicht en als ik dat niet had zou ik het nog moeilijker hebben denk ik.
Ik vind dat jij dat hartstikke mooi doet, leven, je mag fier zijn als een spirituele pauw!

liefs,
doosje