FORMELE kwestie...)

Gestart door Luna, september 13, 2010, 18:25:27 PM

Luna

Lieve  Mensen,
Momenteel zit ik even heel spannend. Er is wat formeel gedoe met mijn opleiding (zeg maar gerust heel wat formeel gedoe).... Om een lang verhaal kort te maken; Ik heb mijn stage gehaald maar er is nooit een stage contract getekent. Dit is mijn eigen nalatigheid geweest. Ook heb ik een inhaalstage van drie maanden gedaan toen ik tijdelijk van de opleiding uitgeschreven stond. Nu moet ik de situatie aan de examencommissie voorleggen. Ik zit nu niet op school, dit gaat om de stage van vorig jaar...Nooit eerder legde ik zovaak tarot als nu. Ik heb de legging van het Keltisch kruis gedaan. Bij kaart 10 Staven 5 (het resultaat) dacht ik dat deze kaart niet zo positief is. toch stond er over deze kaart het volgende op catharinaweb; Kernwoorden: schijngevecht, strubbelingen, wedstrijd, krachtmeting, geharrewar.Staven Vijf is de kaart van de uitdaging, de krachtmeting of de sportieve wedstrijd. Het is geen destructieve kaart, ze doet een beroep op al ons kunnen. Meestal zit er wel een speels kantje aan, soms is er met deze kaart een beetje geharrewar, een beetje gedoe.
Willen jullie met me meekijken, dit is zo ontzettend spannend. Of de examencommissie rekening gaat houden met persoonlijke omstandigheden. Ik heb een heel uitgebreide mail geschreven waarin ik zeg nalatig te zijn geweest, maar ook erg in de war was omtrent mijn moeders ongeneeslijke ziekte. Dit is een stomme zet geweest om dat contract niet te regelen. Ik heb de stage wel gehaald. Mijn stagebegeleider heeft een verklaring opgesteld dat ik het met goed gevolg heb afgesloten.

Hier de Legging; Keltisch KRUIS.

Kaart 1.Pentakels 4             (?) Staat deze voor mij?

Kaart 2. MATIGHEID          periode van bezinning? In verband met bewustzijn vertegenwoordigt deze kaart een overeenstemming tussen lichaam, ziel en geest. We komen met onszelf in het reine en laten kwellende zelftwijfel achter ons.

Kaart 3.  Koning Staven    In vorige legging ook getrokken!

Kaart 4. De MAAN    Deze kaart staat voor wat er Onbewust ook meespeelt. Toevallig staat de 4 astrologisch ook voor kreeft (de Maan) en het vierde huis. Dit laat zien dat ik emotioneel veel nog te verwerken heb (?). Emoties zitten net onder de oppervlakte.

Kaart 5. AAS van Zwaarden   Kernwoorden: overwinning, moed, besluitvaardigheid, zelfvertrouwen, kracht.

Kaart 6. Koning Kelken    Kernwoorden: goede raad, grootmoedig, minnaar, invloed, helper, rijp.


Kaart 7. Staven 8    Staven Acht is de enige van de 78 tarotkaarten die een duidelijke aanwijzing geeft dat er een gebeurtenis voor de deur staat. Ze wijst erop dat er iets aan de gang is, dat er iets in de lucht hangt, en dat het sneller dan misschien verwacht wordt al gaat gebeuren. Meestal brengt deze kaart blijde gebeurtenissen

Kaart 8. Zwaarden 10     Einde van iets??

Kaart 9. Pentakels 10     Weer een 10…

Kaart 10. Staven 5      ???

Liefs Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Loes,

Ik kijk er morgen even naar want ik heb nu even niet zoveel tijd! Ik wil zo zorgvuldig mogelijk te werk gaan bij interpretaties.

Liefs van Leeuwin

FlyhighDivedeep

#2
Hmmm, voor de uitleg van je legging moet je dan ff wachten op Leeuwin,


maar... ;

je hebt je stage gedaan en gehaald, + een een inhaalstage..... en daarbij heb je nog een mail gestuurd dat er in die periode heel veel aan de hand was.....

oftewel mijn advies (teminste wat ik denk en mij ook gerechtvaardig lijkt...); gewoon het gesprek in gaan, en als het er op aan komt deze dingen/zaken(wat er dus aan de hand was in die periode) nog ff naar voren halen / aankaarten.... je hebt namelijk al die zaken al geregeld en gedaan, maar er mist gewoon een papierzaakje/handtekening...

en eventueel kan je de 'verklaring' van je stagebegeleider erbij betrekken (dat zou ik pas later zeggen ... als het voorgaande niet overkomt btw ;) :)  als het voorgaande wel overkomt kan je dit nog ff tussen neus en lippen er bij vertellen.... )

Grtsz, (* en voor de legging dus maar maar ff wachten op leeuwin ;) :) )

FhDd

Kleintje

Ik wacht ook even op Leeuwin ;-)
Maar alvast wel even: zoals ik het keltisch kruis leg staat de 1e kaart niet voor jezelf maar voor de situatie mbt de vraag. Het krampachtige in deze situatie (het vasthouden aan: dat kan beider gelijk zijn bijvoorbeeld) staat jouw harmonie in de weg. Terwijl je daar op dit moment wel behoefte aan hebt

Heb ook nog even een andere vraag: heeft er in het verleden iets gespeeld wat je terug doet denken aan de huidige situatie?

Laure

Citaat van: Kleintje op september 13, 2010, 22:24:50 PM
Het krampachtige in deze situatie (het vasthouden aan
Ja idd, de wens om iets in handen te hebben waar je op kan terugvallen, om zekerheid te hebben, zoals een diploma.
Gematigdheid zie ik als het zoeken naar een oplossing; dat dit een evenwichtsoefening wordt is wel duidelijk, aangezien de examencommissie zich zal moeten wringen in bochten waarin ze eigenlijk niet mag buigen (hihi zoiets), wil ze jou tegemoet komen. Deze kaart staat héél simpel voor "water bij de wijn doen", het juiste evenwicht vinden (kijk op de kaart maar naar d'r voetjes, kan me voorstellen dat jij wel stevig voet aan wal zou willen hebben maar zo is de situatie nu even niet).

Voor de rest is het aan Leeuwin  :P

Laure

hmmm.. wie was dat nu al weer die zei "wat zich herhaalt wil geleerd worden"... don't know..can't remember..

weet je Loes, ik ben/was helemaal zoals jij op dat vlak!!! administratie was jarenlang mijn slechtste kant,
ook ik heb stage gedaan zonder stagecontract, en les gevolgd zonder dat ik was ingeschreven... jep!

staven 5 is echt geen slechte kaart hoor, 'k maak me meer zorgen om zwaarden 10 die een beetje de machteloosheid van de administratie kan aanduiden.
ik vind staven 8 wel een goeie, op jouw positie, beetje inhaalmanoeuvre om toch nog alles in orde te krijgen, het zal wellicht voor een groot deel van jezelf afhangen om ze te overtuigen!

we moeten geloven in de goedheid van de mensen, de bereidwilligheid en het medeleven... ik zal duimen dat de 5 staven in die richting vorm krijgen.

adieu
doosje

Luna

#6
hahha , ja inderdaad , wat geleerd moet worden herhaald zich...

Dus u bent er ook zo eentje doosje ;D...

Zag al meer overeenkomsten moet ik zeggen. Jij hebt ook Saturnus in 4 en Pluto... waarschijnlijk allebei in weegschaal. Bij mij staat saturnus in maagd omdat ik ruim 30 ben, bijna 31. Pluto heb ik in weegschaal in 4 evenals saturnus. Het "papa probleem" ooow wat kan ik daar veel over mee praten...

Jouw Saturnusterugkeer zit er dus aan te komen! Houdt je alvast maar vast, want wat is die belangrijk!!
Ook Neptunus (in boogschutter!) in 6, zoooo, veel overeenkomsten. Neptunus in 6 kan wijzen op werken met energieen en reikie enz...
Het kan bijna niet missen dat je ook kreeft ascendant hebt dan.
Maar dat is iets voor een andere afdeling, de astrologische afdeling.

Qua tarot, die zwaarden 10 baart mij ook wat zorgen en zeker op de plaats van omgeving/de ander.
IK duim er maar voor dat de staven 5 een goede richting krijgen.
Alles heeft een reden denk ik altijd maar. En als het zo moet zijn dan is dat voorbestemd en moet ik ervan leren.
Ik zou wel een meditatie willen doen voor mezelf , iets van Overgave meditatie.
dat ik met wierookje aan en in de Boedha houding hihih, gewoon JA zeg tegen alles.
Want nu voel ik me een beetje slaaf en bezwaard van mijn eigen gedachten en gevoelens.
Ik denk dat ik het maar loslaat...


Mediteer jij weleens? doosje :D (ik namelijk nooit, maar mijn innerlijke stem zegt dat het bij me hoort en dat het mij rust zal geven en mijn leven zal veranderen) :) Vooral in de zin van rust krijgen en niet zo veel in mijn hoofd zitten..
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hier alsnog mijn blik op jouw legging.

Als ik de kaarten 5 en 9 eens goed bekijk dan denk ik dat de achtergrond van jouw gedrag/gevoelens en vraag meer in het feit zit dat je (opnieuw) op zoek bent naar (zakelijke) verbondenheid/uitbreiding van je ambities. Je bent heel erg bezig om erkenning te krijgen. Kan het misschien zo zijn dat die erkenning op dat moment even belangrijker was dan dat papiertje en dat je dat papier over het hoofd hebt gezien?
Pentakels 4 in combinatie met Matigheid zegt mij ook dat je inderdaad een lange periode van bezinning nodig hebt (gehad) waardoor je dus dit soort mirakuleuze vergissingen kunt maken.

Momenteel komt er iets verdrongends boven (of de verdrongen emotie komt over twee a drie maanden naar buiten). Heb jij soms angsten bij je dat je het niet gaat redden en speelt je dat parten?

Kelken Koning geeft aan dat je over ongeveer een half jaar een stuk beter in je vel komt te zitten. Je zult een aantal nieuwe mensen ontmoeteb (Staven 8) Inderdaad blijde gebeurtenissen.
Pas op voor jaloerse mensen! Sommigen kunnen jaloers op jou worden om hetgeen je hebt bereikt. (Zwaarden 10) Je kunt ze best aan hoor maar ik wil je even waarschuwen.

Staven 5 geeft als antwoord aan dat je het voorlopig nog alleen zult moeten doen.

Twee tienen geven een gunstige verandering op het werkvlak aan.
Twee heren geven een stabiele situatie aan en/of een goed advies. Omtrent je stagecontract zal het dus goed aflopen!

Liefs van Leeuwin


Luna

#8
Citaat van: Leeuwin op september 14, 2010, 22:00:07 PM
Kan het misschien zo zijn dat die erkenning op dat moment even belangrijker was dan dat papiertje en dat je dat papier over het hoofd hebt gezien?

Momenteel komt er iets verdrongends boven (of de verdrongen emotie komt over twee a drie maanden naar buiten). Heb jij soms angsten bij je dat je het niet gaat redden en speelt je dat parten?

Twee heren geven een stabiele situatie aan en/of een goed advies. Omtrent je stagecontract zal het dus goed aflopen!


Lieve Leeuwin,

Het klopt inderdaad dat ik erg bezig was met erkenning te krijgen. erkenning van mijn stagebegeleider met wie het contact en samenwerking moeizaam ging omdat we twee uitersten tegenpolen zijn. Ik heb een moeilijke vaderband en mijn stagebegeleider deed mij erg aan mijn vader denken. Ik was heel hard bezig zijn erkenning te krijgen en was veel minder bezig met het papiertje inderdaad.


Ik heb inderdaad weleens angsten dat ik het niet ga redden, maar dat is puur angst en een slechte raadgever. Want ik weet dat ik het gewoon ga halen, ik haal goede cijfers en ben al in het vierde jaar en heb de eerste en tweede periode al gehaald. Het is gewoon mijn eigen onzekerheid die daarin meespeelt. Die onzekerheid zit altijd wel een beetje in me en kwelt me dan hihi  ;D :-\ :PHet is een heel ingewikkeld verhaal allemaal. Maar ik hoef dus alleen nog maar de afstudeerfase en het stagecontract wat nu beoordeeld wordt door de examencommissie.

Jij zegt met 2 heren dat het goed gaat aflopen met het stagecontract! Nou dat hoop ik echt heel erg graag! Maar wat zegt die zwaarden 10 dan op de plaats van omgeving?? Want daar maakte ik me een beetje zorgen om...

Liefs Loes :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Zwaarden 10 kan aangeven dat sommigen hun negativiteit op jou projecteren. Ik heb het gevoel dat mensen jou nogal eens als een projectiescherm zien op wie ze hun gevoelens kunnen projecteren/afreageren.
Het kan ook zijn dat jijzelf de angst hebt om kwetsbaarheid te tonen. Mogelijk omdat mensen je (vermeend) iets aan willen doen.
Jij hebt in ieder geval wel de ervaring dat mensen je zomaar een figuurlijke dolksteek in de rug kunnen geven.

Liefs van Leeuwin

Luna

 ::)  Oke...)   Herken ik niet helemaal, maar goed...




Liefs Loes :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Kleintje

qua zwaarden tien had ik in deze legging juist de indruk dat haar omgeving vindt dat ze hard afstormt op een afronding en bang zijn dat ze zichzelf daarmee misschien te kort doet en het haar ook kwetsbaar maakt...

Laure

Loes! Jij geeft altijd zoveel om over te praten, ik moet me zo concentreren om zeker overal op in te pikken!

Kwestie 1: het "papa-probleem": HAHAHA dat vind ik een leuke term. Ja het ziet ernaar uit dat ik op m'n 28e alsnog ga puberen.
Kwestie 2: onze overeenkomsten: oh wat leuk! Ik vier altijd de verschillen tussen mensen maar een overeenkomstje zo nu en dan is net zo leuk!
Kwestie 3: De Saturnus-terugkeer: WAT? Zit die er nog maar aan te komen? Ik dacht dat ik er volop mee bezig was, en dat als ik maar braaf naar deze masterclass ga ik al snel afgestudeerd zou zijn met de felicitaties van de jury en een Kus van juf Saturnus. En jij zegt dat ik nog maar in pre-school zit.
Kwestie 4: Neptunus in 6: Allez zeg, ik heb dat eens opgezocht, dat staat gewoon in de sterren geschreven dat doosje een ramp is in administratie! Ik zou graag werken met energieën!
Kwestie 5: Alles heeft een reden: Dat klopt, en het einde van iets is het begin van iets beter. We staan ervoor en we moeten erdoor. Alles komt goed op het einde, als het nog niet goed is, is het niet het einde... En nog wat van die leuzen... Ik begrijp je angsten, volkomen. Wat jij nu hebt, dat grijpen naar de tarot om antwoorden te vinden, heb ik nu met astrologie (dat ik pas leerde kennen).
Kwestie 6: Mediteren: Overgave-meditatie! Nee (ik doe dat nog niet)! Ja (ik wil dat doen)! Ik heb een idee! We gaan opzoeken hoe je dat moet doen, we doen het allebei, en we houden mekaar op de hoogte van onze ervaring! Een soort Loes-doosje meditatiedagboek. En anderen mogen natuurlijk ook meedoen!

doosje

Luna

#13
Ha Doosje!

Ja, ik kan weleens wat van de hak op de tak gaan. Maar er zijn ook zoveel interessante dingen!

1) Hahahha, dat je denkt dat je al bezig bent is ook weer zooo logisch. Rond deze leeftijd gebeurd gewoon een hele hoop. Je begint te merken dat je geen jonkie meer bent, immers de 20-tiger jaren vliegen gewoon voorbij. Maar oud ben je ook zeker niet, verre van!!! Je bent eigenlijk in de bloei van je leven en alles lijkt zo veel,soms... ::) Wat ze ook soms het dertigersdilemma noemen. Veel vragen; Heb ik de juiste keuzes gemaakt? Wie zijn mijn ouders en hoe hebben die mij gevormd tot wat ik nu ben? Welke rol heb ik daar zelf in enzzz.

Ja, de Saturnusterugkeer komt er zeker nog aan en die duurt soms wel 2 tot 2,5 jaar. Zelf houd ik me ruim 10 jaar bezig met astrologie dus ik heb wat kennis, maar valt altijd bij te leren!! De Saturnusterugkeer is een heel belangrijk tijdbestek. Het maakt ons ergens namelijk meer verantwoordelijk en volwassen (als het goed is) Het is een soort afrondende fase. De jeugd is straks echt voorbij en het volwassen leven staat om de hoek.
Meester Saturnus geeft soms harde lessen (neen, een juffie is het niet, het is de Heer van Karma en hoort bij de planeet Saturnus, die hoort weer bij Steenbok).

2. Het papa probleem ja , hahahha. Als Saturnus werkelijk in 4 staat is dat soms niet zo hahahha hoor. Maar toch hihihihi we giegelen er gewoon wat om joh, wat moet je anders ;D
Bij mij ging dat wel wat dieper en had daar ook zo mijn processen in. Heeft heel wat gekost om daar uiteindelijk een bepaalde , ja ehm hoe zeg je dat...ingewikkeld gebeuren dus.

3. Ik heb nog wel een leuk artikel over de saturnusterugkeer voor je. Als je je mailadres persoonlijk even in pers.mail stuurt kan ik het sturen. Als je dat niet wilt dan hoor ik dat ook wel weer, ik heb er zelf meestal niet zoveel problemen mee, het is mijn bankrekening en pincode niet :P.

4.Je moest eens weten wat er allemaal in de sterren staat! Het is echt verbazingwekkend hoor astrologie. Het is een wetenschap, althans zo noemen sommige het. "Het staat allemaal in de sterren"  is echt waar! :)

5. Ja, in onzekere situaties willen mensen weleens naar antwoorden zoeken. Tarot kan inzicht geven, astrologie ook een hele hoop, maar uiteindelijk moeten we het zelf doen. En dat blijft zo, wat voor voorspellende krachten we ook zoeken . Toch ga je er soms ook ergens een beetje naar leven en dat kan een gevaar zijn. Maar interessant en boeiend blijft het zeker! zelfs een tikkie verslavend (astrologie voor mij).

6.Ja, dat mediteren schuif ik al jaren voor mij uit. In mijn onderbewuste weet ik dat het mij goed zou doen. Maar doosje, wat is jouw sterrenteken dan? En waar staat je Maan in?

Toedels, Loes  :-*
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Laure

Helaba Loes,

1) Oh crap, ticking all the boxes... ik ben nog geen 30 en heb al een dertigersdilemma! Verantwoordelijkheid opnemen, hoe ik dat woord vroeger uitspuwde! Maar... het moet!

2) Ja ik lachte maar met de naam die je eraan gaf "papa-probleem", ik bedoelde niet dat het een plezierig probleempje was :) Maar toch... uiteindelijk ís het wel degelijk papa zijn probleem, al heeft hij het aan ons overgedragen. Gelukkig kunnen we het overstijgen. Hoe voel jij je nu je van het papa-probleem af bent?

3) Ik kan de pretentie van de wetenschap vaak moeilijk verdragen. Het ene dogma wordt door het scientisme vervangen door het andere. Wat er zich achter de zich steeds verschuivende schermen van de wetenschap, dàt is interessant en moet een drijfveer zijn om wetenschappelijk onderzoek te doen, maar vooral om open te staan voor "nieuwe" werkelijkheden! Astrologie is geen wetenschap, maar dat hoeft ook niet.

4) Voor mij is het ook verslavend, zeker in periodes waarin ik een beetje uit mezelf ben, dan zie ik al die doosjes op de vloer verspreid liggen en gebruik ik de tarot om er weer een babusjka van te maken. Als het antwoord van de tarot slecht is, is dat heel confronterend, we moeten het idd zelf doen.

5) Maan in steenbok, heb eens gezocht wat dat betekent, dat ik koud ben? Echt niet!

Ajuus,
doosje