Weer aan het werk?

Gestart door Luna, september 10, 2010, 09:41:53 AM

Luna

Lieve Mensen,

Graag wilde ik weten of ik weer aan het werk zou kunnen gaan. En dat kan natuurlijk altijd, maar zal het succesvol zijn en voor mijzelf zeg maar bevredigend, fijn, enz.
Of ik weer wat terug kan keren in de maatschappij.
De vorige legging ging over het gegeven iets met mijn leven te doen.
Ik leg tarot niet heel vaak, maar was nu wel weer benieuwd.
Graag zou ik willen weten of iemand de betekenis iet wat zou kunnen interpreteren.

Weer de legging van 7 kaarten gedaan in de V-vorm, (ik ben niet bekend met andere leggingen en heb altijd alleen maar deze gedaan. of is het keltisch kruis beter te interpreteren?... ::)) maar omdat ik niet kon kiezen paktte ik bij de Hoop/Vrees kaart (kaart 6) twee kaarten.

Mijn vraag was; Hoe nu met WERK?
(Ik ben ook al aan het solliciteren).

1.   Verleden=         Zwaarden 3       (pijn, verdriet, rouw, moeder overleden)

2.   Heden=                      STAVEN 2

3.   Toekomst          STAVEN koning

4.   Antwoord=         Zwaarden 2    (moeite met beslissen, geblokkeerd gevoel)

5.   Energieen=         STAVEN 7

6.   Hoop/Vrees=         STAVEN 3    & Schildknaap KELKEN (kon niet kiezen en in gedachten had ik dat deze twee bij elkaar horen in deze legging voor mezelf)   

7.   Resultaat=         KELKEN 8    (Ik ga weer verder???)

Het valt me op dat het vooral een STAVEN legging is. Qua getallen zijn er;    2 Tweeen,
2 drieeen…

Er komen geen Pentakels (Werk?) in voor.

Hoe interpreteer ik dit m.b.t Werk e.d?

Liefs, Loes :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Lieve Loes,

Hier een interpretatiepoging van mij, Leeuwin.

Zwaarden 3: precies zoals jijzelf omschrijft.

Staven 2: Op een gegeven moment vind jij weer werk. Men heeft zelfs veel vertrouwen in jou. Begin alleen niet tijdens een sollicitatiegesprek over de rouwperiode die je achter de rug hebt want velen vinden dit niet professioneel.

Staven Koning: jouw zelfvertrouwen in de terugkeer op de werkvloer keert terug. Let goed op de kleine lettertjes als je een arbeidscontract krijgt.

Zwaarden 2: heb je momenteel nog sollicitatiegesprekken? Laat het contract desnoods door een prodeo advocaat nalezen want ik heb het idee dat jou iets niet wordt verteld en/of er staan dingen in dat contract die voor meerdere interpretaties vatbaar zijn.

Staven 7: nogmaals; je ontmoet toch een werkgever die wel vertrouwen in jou heeft. Hij/zij is in ieder geval ook eerlijk en zal jou in juridische zin niet belazeren.

Staven 3: je bent bang voor mislukking. Zonde want je hebt goede kansen.
Kelken Schildknaap is een waarschuwing om zakelijk te blijven en je niet te laten beinvloeden door de stemming op dat moment. Als aanrader wil ik je meegeven om niet ter plekke iets te ondertekenen.

Kelken 8: je blijft doorgaan!

Twee tweeén zegt mij dat je na enige problemen breekt met je zakenpartner.
Twee drieén geven nieuwe mogelijkheden voor werk aan.

Gezien het feit dat er voornamelijk staven zijn, zegt mij dat het er in deze fase om gaat dat je onderscheid ziet in betrouwbare en onbetrouwbare werksituaties. Volg hierin goed je intuitie. Het gaat er ook om dat je meer inzicht krijgt in je capaciteiten.

Liefs van Leeuwin

Laure

Hola guapa!

Ik volg Leeuwin in haar interpretaties, het is echt een positieve legging.

Nog een paar aanvullingen voor het plezier:

Jij wil duidelijk "de wereld" in (Loes op Staven 2 staat al op de uitkijk; Loes op Staven 3 is al bijna vertrokken en heeft een achterban verzameld; Loes op Bokalen 8 is vertrokken).

Laat je zeker niet ontmoedigen omdat het zo lang geleden is (Loes op de berg die nog wat angstig is om uit haar schulp te kruipen, voor zichzelf op te komen en al die staven te overwinnen + Bokalen Loes als bedeesde page + geblinddoekte Loes die maar moeilijk een beslissing kan nemen tussen 2 Zwaarden).

Koning Loes gaat ervan genieten om met haar positieve energieën, mensen te helpen.

Zeg Loes, iets helemaal anders:
ik kwam op cath.web een oud topic tegen waarin jij vertelt dat je wil schrijven. Ben je daar ondertussen mee bezig?

xx doosje

Luna

Lieve Leeuwin,

Hartelijk dank voor je interpretatie. Bij een sollicitatie heb ik toch wel heel kort verteld dat ik mijn moeder een jaar geleden verloren ben. Vooral omdat dit een wezenlijke verandering in mijn leven is. Of dit wel/niet professioneel is, daar trek ik me in dit geval dan niets van aan. Als mensen daar op willen reageren als zijnde onproffessioneel, dan laat ik dat bij hun. Verlies van een ouder en zeker op jonge leeftijd is zeer ingrijpend, maar toch kunnen deze dingen in het leven gebeuren.

Ik let eigenlijk nooit extra op contracten en kleine lettertjes, omdat ik daar eigenlijk niet echt achterdochtig in ben. Maar ik zal er extra op letten en je advies ter harte nemen.

Fijn dat je zegt dat ik meer inzicht in mijn capaciteiten krijg :)

Zelf vond ik de legging ook niet verkeerd, alleen de kelken 8 kon ik niet goed interpreteren. Het wordt een vertrek-kaart genoemd. Toch heb ik deze vaker getrokken en heeft hij in mijn ogen helemaalniet zo'n verkeerde betekenis. We gaan in het leven toch vaak verder...

Lieve Doosje,

Jij ook bedankt voor je uitleg en heel positief geformuleerd! 
ik wil inderdaad de wereld weer in!
Schrijven ben ik mee bezig sinds mijn moeder ziek werd. Het is een boek (autobiografisch) over een jonge vrouw die een heel sterke band met haar moeder heeft en haar door ziekte gaat verliezen. Ik schrijf ook voor verwerking, maar bepaalde dingen ben ik nog niet aan toe om te beschrijven, zoals haar sterfbed.
Het schrijven heb ik van mijn moeder, zij schreef een boek, maar van uitgeven kwam het helaas niet meer.
Nu ga ik een legging doen m.b.t mijn school, want daar speelt een hele hoop, vooral qua formaliteiten en wat niet helemaal goed loopt enz.

Liefs, Loes

Kleintje

Heel kort nog een aanvulling: denk dat je ook bewust moet blijven van je balans en in het balans blijven. Is het mogelijk door jouw emotionele recente verleden dat je nogal makkelijk uit balans kan schieten?
Probeer een vorm te vinden!

Laure

He Kleintje, vind ik een mooie aanvulling alvast, zijn dat de 2-en en de staven 7 wankelend op de berg die je dat deden zeggen?

Loes, straf hé dat Leeuwin dat er zo heeft uitgehaald bij Staven 2, dat jij tijdens het sollicitatiegesprek openhartig bent geweest. Maar, waarom heb je dat eigenlijk gezegd van je lieve mama? Ik bedoel zeker niet dat ik het onprofessioneel vind, maar als ik een sollicitatie afnam als baas zou ik niet weten wat ik ermee moest doen. Ik zou me wat ongemakkelijk voelen bij elke vorm van openhartigheid, en zeker als het zo'n ingrijpende emotie was die op de gesprekstafel kwam te liggen tussen de kwartaalcijfers en de SWOT analyses.

Ik bewonder je dat je aan het schrijven bent, het wordt vast erg meeslepend. Ik kan begrijpen dat je nog niet aan dat erg zware hoofdstuk toe bent. Ik vraag me af waarover het boek van je moeder ging...

Groetjes,
doosje

Kleintje

Hai Doosje,

Ja, met name ook door de 2-en maar ook inderdaad de 7 op energieen, wat bij mij toch ook altijd die verdediging omhoog brengt. En dat heeft weer met balans te maken. Zeker weten waar je goed in bent en dat uitstralen. Dan heb je het verhaal van je moeder niet nodig (waarmee ik niet zeg dat je dat voor een doel inzet), maar dan kan je emotie en zakelijk van elkaar gescheiden houden en dus in balans

Laure

psst kleintje, ik ben het, doosje, niet loes, maarreuh, ja wat zie je dat goed voor de rest!

Kleintje

Ja, weet het doosje, maar is een rare eigenschap van mezelf dat ik dan halverwege tegen degene om wie het gaat ga praten uuuuh schrijven. Omdat ik het een vervelend gevoel vind dat ik het OVER iemand heb...vandaarrrr

Laure

oh  :D dat is een beetje raar maar ik kan het begrijpen.

ik heb het wel eens over anderen.

bvb. bokalen 8 is een van de lievelingskaarten van leeuwin, dus ze heeft niet voor iedereen de donkere, droevige en onzekere betekenis die ze op 't eerste zicht uitstraalt

Leeuwin

Bij Bokalen 8 kun je nogal eens weke knieen hebben bij veranderingen maar uiteindelijk is de verandering heel vaak positief bij deze kaart. Uit ervaring weet ik dat het resultaat van de verandering héél mooi kan zijn 8)
Het wordt pas droevig als je geen gehoor geeft aan je behoefte voor iets anders.

Allemaal liefs van Leeuwin :-*

Luna

Lieve Kleintje, Doosje, Leeuwin enz hhihihi, een hele rij  ;D

Erg bedankt voor de reacties want ik ben toch echt aan het denken gezet.
Kleintje, inderdaad ik raak nog makkelijk uit balans en evenwicht en het zou heel goed kunnen dat de kaarten daar ook op wijzen.
Over het wel/niet vertellen over het overlijden. Daar was het toch in de roos van kleintje, toen je zei dat ik het mogelijk als soort doel zei om me alvast wat in te dekken als de emoties toch omhoog zouden komen op het werk ofzo. Jij zei dat niet in die woorden, maar zo is het wel bij mij. Ik vind het nog moeilijk om werk en prive echt helemaal strikt uit elkaar te houden.
Vooral omdat net onder de oppervlakte toch dat grote verdriet zit.
Veel mensen denken na het eerste jaar , dat het dan allemaal wel weer gaat, maar eerlijk waar, dan begint pas het echte besef en nog een hoop verdriet.

Ik ben altijd vrij openhartig en zeg het dan in een sollicitatie, maar had er nog helemaal niet overna gedacht om dat bijvoorbeeld niet te zeggen. Maar ja, als ze dan vragen waarom ik een jaar thuis zit? Of de reden dat ik met de opleiding gestopt ben... Dan weet ik even niet wat te antwoorden
...  :-\ ::)Ja, mensen worden soms al snel ongemakkelijk als het om dit soort zaken gaat. Maar al zou ik zelf het sollicitatiegesprek leiden en iemand zou het vertellen, dan zou ik daar gewoon kort op ingaan en zeggen; "Goh, dan kan ik begrijpen dat het soms nog best lastig is". "Maar goed dat je het even aangeeft". Ik heb het bij twee sollicitaties verteld. Bij de eerste (een baan als intercendente) liep het gesprek uitstekend en zei hij dat ik een goede kans maakte en dat hij mij aan zijn manager ging voorstellen. We hadden het maar heel kort over het overlijden en hij was niet ongemakkelijk. Bij de tweede sollicitatie vertelde degene dat hij zelf enkele maanden geleden zijn vader was verloren en dus begreep dat ik het soms nog lastig heb.

Maar om een lang verhaal kort te maken; Ik zei het wel met reden om ergens (nog) achter te verschuilen. Het is soms nog moeilijk om het helemaal thuis te laten. Al denk ik dat ik het best zou kunnen. Op stage ging ik hiermee al oefenen en het lukte me heel goed. Ik ben vaak zo openhartig en misschien zou het goed zijn omdat eens minder te zijn. Maar omdat ik een vrij emotioneel mens ben is dat voor mij een hele leerschool. Toch bedankt voor het bewust maken aan mij, al zijn het de kleine dingen, ik denk er toch overna. Ik ga nu bedenken of het echt nut heeft om te vertellen over het overlijden. Of dat ik het voor mij houd en blijf oefenen met emoties onder controle leren houden, want dat is mijn grootste uitdaging!

Leeuwin, heel fijn wat je zegt over bokalen 8. Ik ga voor die verandering, zeker weten!

Doosje, klopt het dat jij momenteel saturnus door 4 hebt lopen en dat het straks richting de saturnusterugkeer gaat? Daar kan ik je best wat over vertellen :)

Liefs, Loes
:)