Fijn als anderen ook naar mijn legging willen kijken?

Gestart door Keizerin, september 04, 2010, 21:16:25 PM

Keizerin

Hallo iedereen  :),

Ik ben een nieuw lid hier, ben een vrouw van tegen de 40, sinds ongeveer een jaar bezig met tarot. Na een jaar oefening heb ik wel de basale kennis wat betreft de interpretatie, maar ik leer nog bijna iedere dag nieuwe dingen. Ik merk dat ik op een punt ben aanbeland dat ik veel behoefte heb om met anderen van gedachten te wisselen over de tarot en van hen te leren (hopelijk ook een beetje in wisselwerking).

Sinds 10 jaar ben ik chronisch ziek - dit brengt altijd veel goedbedoelde reacties bij anderen teweeg, zoals raadgevingen e.d., maar ik zou het fijn vinden als je dit voor kennisgeving aanneemt. Er zijn in ieder geval geen psychische problemen. De reden dat ik dit toch noem is omdat het te maken heeft met de legging die ik graag wil bespreken. Ik heb sinds 5 jaar thuiszorg die mijn huishouden voor me doen, maar gisteren heb ik te horen gekregen dat ik minder uren ga krijgen (ze bezuinigen hard op de thuiszorg). Dit brengt me in grote problemen omdat ik zelf heel weinig kan en mijn ouders ook al ouder zijn en kwalen hebben. Ik ga samen met mijn ouders een bezwaarbrief schrijven.

De legging die ik (voor de eerste keer) heb geprobeerd is De Hogepriesteres. Dit zijn de kaarten. Ik heb mijn voorlopige interpretatie erachter gezet.

1. Thema: Munten 6. Ja mooi gezegd: Thuiszorg.
2. Gestremd door : De Keizer. Massief, Macht: De Gemeente die me opnieuw beoordeelt.
3. Invloed heden: Staven Ridder. Heftigheid, strijd. Te heftig?
4. Toenemende invloed: Bekers 6? Het wordt een herinnering??? :-((
5. Afnemende invloed: Munten Schildknaap. Ja minder thuiszorg.
6. Mijn onbewuste: Munten 8. Ik leer? Invalkrachten?
7. Mijn bewuste: Staven Koningin omgedraaid. Anderen perken mijn vrijheid in. Ik ben koppig, moet uitkijken dat ik niet teveel klaag en niet chagrijnig word.
8. Toekomst: - Zwaarden 9. Ai :-(((
- De Zon. Dus: kan alle kanten op? Maar meest waarschijnlijke negatief. :-(
Of het betekent: me laten meeslepen door de zorgen en angst om te verliezen, of het positief benaderen.
9. Geen Grote Arcana. (Advies: Zwaarden Aas).

Bij de 8ste kaart kon ik niet kiezen tussen 2 kaarten dus heb ze allebei gepakt. Ze lijken erop te wijzen dat er 2 tegengestelde mogelijkheden zijn?

O ja, ik geef zelf de voorkeur aan eenvoudige, alledaagse termen als Munten en Bekers. Ik zie dat op dit forum andere termen gebruikelijk zijn, ik zal me in latere posts proberen aan te passen... Maar je begrijpt het zo ook wel toch?

Graag hoor ik jullie ideeën over mijn legging en de interpretatie! Alvast heel erg bedankt voor je reactie.

Leeuwin

1. Deze kaart kan ook oneerlijkheid in zaken aangeven, zoals het in mindering brengen van uren in jouw situatie. Het oneerlijke zit hem hierin dat ze schijnbaar niet goed naar jouw situatie gekeken hebben ???

2. Dit is dus inderdaad een verkeerde beoordeling van de gemeente. Of...ze proberen het gewoon: als je het accepteert dan treffen ze het, zo niet jammer!

3. Naar mijn idee niet te heftig

4. Het in mindering brengen van uren is van de gemeente een verkeerde beslissing. Ze zullen dus nog een poos bij hun standpunt blijven.

6. Je gaat het een stuk rustiger aan doen.

8. De strijd zal niet al te lang duren (kort maar heftig). Ondanks dat je het even zwaar hebt ben je toch in staat om rustig en bij jezelf te blijven, zelfs tijdens de strijd.

9. Hou vol waar je mee bezig bent!!

Liefs van Leeuwin

Keizerin

Hartelijk bedankt voor je reactie, Leeuwin! Ik ga er eens goed naar kijken. Ja, dat is een goede, die 2 kaarten op 8 te zien als chronologisch. Dan is het positief dat ik die Zwaarden 9 als eerste koos!  :)

(Overigens ben ik helaas niet de enige die te weinig hulp krijgt. Ze bezuinigen gewoon keihard op de thuiszorg dus dit is structureel. Maar goed, ik zal daar hier maar niet verder over schrijven  :-X).

Keizerin

Ik ben even een tijdje niet op dit forum geweest, ga dit wel vaker doen hoor, maar de situatie is op dit moment op z'n zachtst gezegd Staven 10.  :-\

Je lijkt misschien gelijk te hebben met je uitleg van kaart 2 in mijn legging, Leeuwin. Ze komen volgende week maandag toch nog op huisbezoek; hopelijk zullen ze dan een betere beslissing nemen. Het is wel vreemd want ik heb de uitspraak al zwart of wit. Maar goed, als ik maar meer uren krijg...

Tot later.

Leeuwin

Je hebt al zwart op wit staan dat je recht hebt om meer uren dan je nu krijgt? Kijk dan zeker uit dat ze het niet alsnog proberen om je die uren niet te geven. Stel al je zintuigen goed af!

Heel veel sterkte en liefs van Leeuwin

Keizerin

Dank je, ik zal zeker opletten. Nee, ik bedoelde, ik heb de beslissing dat ik terug word gezet in uren al zwart op wit. Dus beetje raar dat ze er nu toch ineens op terug komen, zonder dat we bezwaar hoeven aan te tekenen. Maar goed, als ik maar de uren die ik nu krijg kan behouden, dus mij hoor je niet klagen als ze dat toch gaan beslissen.

Keizerin

Hallo Leeuwin en andere mensen op dit forum,  :)

Nog even vertellen hoe het verder is gegaan, het herindicatiegesprek leek niet zo positief, ik kon mijn verhaal doen en er werd geluisterd, maar ze vertelde me een aantal keer dat ze waarschijnlijk niets voor me kon doen. Gelukkig belde ze later toch dat ik er nog een uur per week bijkrijg. Ik ga nu een half uur achteruit, dus de schade is beperkt. De kaarten hebben het goed voorzien, en jij hebt het goed uitgelegd: korte tijd van bezorgdheid, daarna positief nieuws.  :)

Ik ga nog een tijd herstellen van mijn vijfdubbele Staven 10, daarna kom ik regelmatiger op dit forum.

Groeten!  :-*

Leeuwin

Hoi Keizerin,

Ik vind het heel erg fijn voor je dat de schade beperkt is gebleven!! Dat die vijfdubbele Staven 10 maar snel mogen veranderen in Staven Aas: een goed nieuw begin.
Ik hoop dat je snel weer op dit forum komt.

Liefs van Leeuwin