Omgekeerde TOREN (weer..!!)

Gestart door Luna, september 14, 2010, 16:19:09 PM

Luna

Lieve Mensen,


Na deze legging ga ik een poos even geen tarot meer leggen. Meestal leg ik ook niet zo vaak als nu, maar ik zit zo in de rats betreft opleiding, stage en formaliteiten...
qua tarot; Ik word er een beetje huiverig van.
Wat is nu het geval?
Ik doe NOOIT aan omgekeerde kaarten omdat het mij ingewikkeld lijkt. Het is al zo’n heel spel met 72 kaarten en dan worden het er 144…
Dus ik deed er gewoon nooit aan en nog twijfel ik, alhoewel (hoe moet je schudden als je ook aan omgekeerde kaarten doet? Alles door elkaar heen ofzo, dan heb je 50% kans op omgekeerde kaarten. Zijn het positieve kaarten dan worden ze omgekeerd dan minder zeg maar…??).

Maar goed.. wat was nou het geval? Ik deed nog 1x de legging met de vraag;
“Moet ik het derde jaar over doen?”.
Ik deed de legging (waaier) met de 7 kaarten. En wat gebeurd er? Bij toekomst komt er uit het niets een omgekeerde toren! Ik had de kaarten netjes en goed geschut, keurig rechtop en als enige draai ik de toren omgekeerd om. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt! Ik schud ze altijd rechtop, dus draai ik ze ook rechtop om. Maar die toren deed dus eigenwijs en net weer die toren!!
Gelijk moest ik denken aan Ricca, die al doorhad dat ik toen eerder al de omgekeerde toren had! Het lijkt alsof de tarot mij een duidelijke boodschap wil geven! Voel hier ook het grote verdriet. Want Ricca zei dat ik mijn gevoelens vasthoud en dat is ook zo. Maar daar kan ik niets aan doen. Ik ben geblokkeerd, het is zo zwaar allemaal, dat geeft ook weer de staven 10 aan in het heden!

De legging is als volgt, met de vraag dus; “Moet ik het derde jaar overdoen?”.


Kaart 1.   Verleden                 Kelken 4                           
Kaart 2.  Heden                        Staven 10 (weer 10 !!!) weer die staven 10 !!
Kaart 3. Toekomst                    OMGEKEERDE TOREN
Kaart 4. Antwoord               Pentakels 9 (trek ik vaak voor mezelf)
Kaart 5. Energieen die de kaarten omgeven;                  Pentakels 7   (werk?)
Kaart 6. Hoop/Vrees            De ZON !! Mooie kaart
Kaart 7 Resultaat               Kelken 6 (vage kaart?)

Nu weet ik het helemaal niet meer te interpreteren. Ze zeggen weleens dat je niet te vaak voor 1 vraag moet leggen. Maar die omgekeerde toren voor de toekomst vind ik toch wel vrij apart.
En dan die kelken 4 en 6 EN pentakels  7 en 9…

Het is opvallend dat ik 3 kaarten hetzelfde leg als 2 weken geleden. Namelijk Pentakels 9 , Staven 10 en de omgekeerde TOREN. Wat is tarot toch een uniek gebeuren! Nam het al serieus maar het gaat me steeds meer verbazen en interesseren en boeien en en  :D ;D ???

Willen jullie nog een keer meekijken? Sorry voor het vele leggen wilde ik bijna (tegen mezelf hihihi) zeggen.

Liefs ,
Loes :)

Zou ik het derde jaar nu over moeten doen, zelf heb ik echt geen flauw idee meer…

Op internet las ik bij Kelken 6 oa; het ontvangen van een gift.... zou dit positief uitpakken als resulaat?

We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Hoi Loes,

Ook mij valt die Staven 10 meteen op. Het geeft mij het gevoel dat je je erg belast voelt. E.e.a uit het verleden heb je nog niet helemaal verwerkt en dat speelt je nog enigszins parten.
Je moet zo hard werken voor je toekomstig examen dat je misschien het gevoel hebt overbelast te zijn (Staven 10).
De omgekeerde toren duidt op een blijvend onbevredigd gevoel. Ik heb het idee dat dit wordt gevoed door misverstanden op zakengebied (Pentakels 7). In de toekomst doen mensen jou (ogenschijnlijk) goede voorstellen en dan blijkt dat overbekende addertje onder het gras er te zitten.
Gelet op Pentakels 9 krijg ik het gevoel dat je je er helemaal alleen voor voelt staan terwijl je best wel wat ondersteuning kunt gebruiken.
De Zon kan aangeven dat je het moeilijk vindt om dingen uit handen te geven. Daardoor vind je het misschien moeilijk om hulp te vragen. Als je om zakelijke ondersteuning vraagt en ook om hulp bij je studie denk ik dat je kans van slagen groot is. Hier kan De Toren een rol spelen. Het blijvend vastzitten in jezelf, in de zin van het niet om hulp kunnen/willen/durven vragen. Pentakels 6 versterkt bij mij nog eens dat gevoel.

Liefs van Leeuwin

Luna

Lieve Leeuwin,

Ik heb nu twee leggingen gedaan en zat eigenlijk nog te wachten op jouw duiding van de legging van formaliteiten. Wat je schrijft klopt echt helemaal!
Dat ik vastzit in gevoelens en me ook wel alleen voel staan inderdaad.

Maar school biedt mij geen hulp aan, ik heb een lange email naar de examencommissie geschreven en het is afwachten. Ik zit nu alweer een jaar thuis en daarvoor ook al een jaar. Mijn moeder werd in Mei 2008 ziek, dat is nu al 2 jaar en 4 maanden geleden en zo lang gaat het al niet lekker.
Wat zou jij denken bij de formele legging of de omgekeerde toren legging... Zou ik het derde jaar over moeten doen? Wat denk jij als resultaat kelken 6....

Nou kijk maar of je nog wil kijken, ik moet het wat los gaan laten, want het gaat mijn dagen beheersen op deze manier en dat voelt ook niet zo "vrij".
Leven kan moeilijk zijn hoor, tjeeee

Liefs , Loes
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!

Leeuwin

Ik zie ineens dat het al bijna vijf uur is en ik moet weg. Ik kijk vanavond zeker naar die formaliteitenlegging van jou. Beloofd :)

Liefs van Leeuwin

Luna

#4
Citaat van: *Loes* op september 14, 2010, 16:19:09 PM
Op internet las ik bij Kelken 6 oa; het ontvangen van een gift.... zou dit positief uitpakken als resulaat?


Ook las ik op internet ; INSPANNING UIT HET VERLEDEN BRENGT BELONING IN HET HEDEN
Hereniging. Geschenken. Herinnering aan of vernieuwing van iets uit het verleden. Onvoorwaardelijk vertrouwen.

Ik vind het soms een vage Kaart (ik beheers tarot gewoon niet zo goed)...
Maar dit geeft me een klein beetje hoop als kaart voor het resultaat.

Zal trouwens nooit vergeten dat ik ooit een legging deed of ik mijn propedeuse zou halen. Kwam er staven 6 uit. De man met de louwerskrans, zittend op zijn paard. Nou toen deed ik even een dansje door de kamer en uiteraard haalde ik mijn propedeuse! Jammer dat ik deze kaart nu niet trek..hihi

O'wjaa, ik zou loslaten he..... zooooo moeilijk is dat.


Wacht geduldig af hoor Leeuwin! :)
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!