Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Droom over ijsberen??

Gestart door Vespaslet, augustus 31, 2010, 22:56:31 PM

Vespaslet

Hoi mensen!

Ik heb afgelopen nacht  een nogal vreemde droom over ijsberen gehad die ik hieronder zal beschrijven.
Ik ben normaal eigenlijk geen dromer, dit komt bij mij zelden voor maar deze was erg helder en duidelijk.
Ik weet dat ijsberen voor bedrog kunnen staan maar deze ijsberen waren niet agressief.
Als iemand een verklaring heeft voor deze droom hoor ik het graag want ik ben er (nog) niet uit....

Ik sta in een groot landschap vol sneeuw, lichte heuvels, maar alleen sneeuw.
Dan zie ik een stukje van mij af een ijsbeer staan, geen hele grote, meer een half volwassene.
Het is voor mij niet duidelijk of deze mannelijk of vrouwelijk is.
De ijsbeer zit met z'n snuit in de sneeuw en kijkt op en mij aan.

Ik weet dat je niet weg moet rennen voor ijsberen dus probeer ik eerst langzaam achteruit te lopen.
Dit werkt niet want de ijsbeer blijft mij aankijken en dus gooi ik een sneeuwbal naar hem/haar toe.
Ik blijf staan en zie dat er links van mij een iets grotere ijsbeer staat.
Hier gooi ik (geloof ik) ook een sneeuwbal naartoe, maar de beer komt dichterbij.
Dan zie ik rechts van mij een nóg grotere ijsbeer staan die mij dan ook (net als de 1e en 2e ) mij eerst
aankijkt (nadat deze zijn snuit uit de sneeuw heeft gehaald) en daarna ook naar mij toe komt.
Sneeuwballen gooien werkt niet en uiteindelijk val ik dan ook achterover in de sneeuw en de drie ijsberen
staan over mij heen gebogen. De grootste staat volgens mij ook op mij.
Op dit moment word ik ook wakker.

Het vreemde van de droom is dat ik mij geen moment angstig heb gevoeld, ook niet toen ik wakker werd.
De beren waren ook niet agressief en het leek ook niet dat ze van plan waren om mij daadwerkelijk aan te vallen
of op te eten, ze bleven mij alleen aankijken.
Het landschap waar ik in stond was ook erg rustgevend eigenlijk.

Mocht iemand weten wat deze droom betekend voor mij dan zou ik dit graag willen horen,
ik ben namelijk heel erg geïntrigeerd door deze droom.
(Het is nu de volgende avond en ik kan hem me nog volledig herinneren, wat vrijwel nooit gebeurd)

alvast bedankt voor jullie tijd!

Palomino

Hoi Vespaslet,

Wat jouw droom vertelt, of eigenlijk wat de ijsberen je willen vertellen  is dat je gewoon naar je zelf moet luisteren... op je zelf mag vertrouwen :) maar ook de confrontatie met je zelf aan moet kunnen/durven gaan...                                                                                                                                                                             Eerst zie je een kleine ijsbeer in een prachtig helder landschap, het feit of deze mannelijk of vrouwelijk is blijkt niet uit te maken.
De ijsberen, die naar mate de droom vordert, steeds groter worden, wijken niet voor de sneewballen die jij al ter verdediging gooit (terwijl je niet eens wordt aangevallen) en het feit dat 'weet' dat je niet moet wegrennen help ook niet echt om aan de ijsberen te ontkomen...Ze halen eerst hun snuit uit de sneeuw en kijken je stuk voor stuk aan en komen vervogens rustig naar je toe lopen. Je 'weet' al dat je niet weg moet rennen voor de beren, je loopt zachtjes een stukje achteruit en dan val je achterover in de sneeuw...Deze droom vertelt je om je snuit uit de sneeuw te halen  ;)naar je zelf te kijken, niet te serieus te zijn, ook om je zelf te kunnen lachen. Maar tevens om te luisteren, ; naar je eigen innerlijke stem, je eigen intuïtie...zolang dat niet het geval is blijven de ijsberen - van groot tot klein- over jou heen gebogen staan om je dat stilzwijgend in een helderwit landschap duidelijk te maken 8)

Liefs,
Palomino
Geluk is ook zoeken naar betekenis op de momenten dat het leven het minst betekenisvol en hopeloos lijkt.

Ricca

Hallo Sjoerd,

Welkom op het forum. :)

Eerst even over droomdieren in het algemeen. Dieren zijn belangrijke bondgenoten in de innerlijke wereld. Ze kunnen je helpen en beschermen bij allerlei bewustzijnsactiviteiten en bij het verkennen van de innerlijke dimensies. Dieren die in de alledaagse buitenwereld wild, gevaarlijk of onbenaderbaar zijn, zijn in de innerlijke wereld vrienden. Je hebt dat wel aangevoeld, want je was in jouw droom geen moment bang voor de ijsberen, maar verder wist je nog niet zo goed wat je met ze aanmoest - al heb je waarschijnlijk wel gemerkt dat in de droom al jouw instinctieve eigenschappen en waarnemingen op scherp stonden (daarom heb je de droom ook onthouden).

Dieren kunnen in dromen om verschillende redenen naar je toe komen: voor genezing, bescherming, kracht, hulp bij het ontwikkelen van vaardigheden, als troost, als liefdevol gezelschap enz. Elk dier heeft zijn eigen specialiteiten. Er zijn in jouw droom drie nieuwsgierige en zachtaardige ijsberen van verschillende grootte. Hun aantal, drie, is het getal van groei: je bent een kracht in jezelf aan het ontwikkelen. De positieve kracht (wit) van introspectie, bij jezelf naar binnen kijken. 
Lees deze droom maar eens:
http://www.catharinaweb.nl/cathforum/index.php?topic=3256.0

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love