Mijn pijl gaat scheef gvd

Gestart door Laure, augustus 29, 2010, 16:18:54 PM

Laure

Ik heb een pijltje/talentenlegging gelegd voor mijn studie/loopbaan.

1. Uitgangspunt: Bekers Koning

2. Stuwkracht/aangrijpingspunt: VIII Kracht
3. Welke kwaliteiten ik ontwikkel: XX Oordeel - omgekeerd
4. Waartoe ik mij aangetrokken voel: Zwaarden Ridder
5. Waar gaat de pijl naar toe: Bekers 10 - omgekeerd

6. Stimulerende invloed: Pentagrammen Page
7. Remmende invloed: XXI De Wereld

Wat een ellende, een goed afgeschoten, beloftevolle pijl, maar lijkt zijn doel te missen. Bokalen 10 omgekeerd, like wtf? Ik lees overal dat dit staat voor een breuk... Ligt het misschien aan het doel? Klopt het doel niet? Richt ik mijn pijlen op het verkeerde doel? Moet ik mijn carrière herzien? (Binnen een paar maanden krijg ik transit Pluto conjunct maan in 6e huis in Boogschutter). Ik werk al een jaar zonder loon en kan enkel verder met de studie als ik de beurs binnenhaal. Ben zo ... bang?  

Remmende invloed: de wereld? Betekent dit dat het gedaan is, ik ermee ophoud? Of dat het gewoon een lang proces is, dat even nergens naar lijkt, soort van doorgedreven ontleding alvorens tot de synthese te kunnen komen?

Wat bokalen Koning in een koude carrière legging komt doen begrijp ik ook niet. De kracht van de wil wordt getemd door das Mädchen, schoontje dat! Het oordeel omgekeerd als lesje dat ik leer, klopt, ik moet leren om niet in het schuldgevoel te blijven zitten dat ik opliep toen ik het verprutste op school. Bokalen 10 is echt wel mijn werkomgeving, het is er gewoon zalig, iedereen superaardig én professioneel, wow. Even verduidelijking gevraagd over deze uitkomstkaart die omgekeerd ligt, kreeg Pentagrammen 3. Oké geen slechte kaart, zit inderdaad nog steeds in de kinderschoenen mijn studie, maar kan rekenen op goede begeleiding. En toch heb ik veel angst dat de kaarten me willen zeggen dat ik ga stoppen.... Waarom?????

Please help, iemand een woordje raad, steun, troost, visie, schouderklopje, high five, ... voor doosje?

Da one and only,
doorndoosje

klaproos1945

hoi doosje
hoeveelste jaar ben je aan het studeren?
wat zijn de beweegreden dat je het gevoel van ik ga stoopen zo sterk voelt?
en wat is je werkelijke doel wat je wilt bereiken?
waar komen de schulgevoelens vandaan die je ontwikkeld hebt en wat kan je met schulgevoelens doen?

mijn schouderklopje is dat je er open overr bent uitgekomen om je angsten te bespreken
ik wil je steunen in deze moeilijke tijd van beslisingen nemen
veel liefs van klaproosje

Laure

Oh Klaproosje, bedankt!

Wel het is eigenlijk een voortgezette studie, ik ben er al een paar jaar mee bezig, maar ik moest eerst erg veel bijstuderen en moest ook lesgeven, zodat ik er nu 1 jaar voltijds mee bezig ben.

Waarom ik zo sterk voel dat ik ga stoppen? Ik had een paar tarotleggingen online gedaan en die eindigden nu eens met Staven 4 omgekeerd, dan met de Dood, dan met Zwaarden 10, dan met Pentagrammen Ridder omgekeerd, ... allemaal kaarten die niets goeds beloven! En dan is er nog de faalangst die er altijd al was, die even van het toneel was verdwenen en nu weer lijkt los te barsten... Mijn nek zit zo vast als beton.

Het is een studie van 4 jaar en ik moet ze echt afmaken. Ik wil de mensen die me steunen niet teleurstellen en ik wil mezelf ook niet teleurstellen. Ik was lang geleden de primus van de klas tot ik een jaar moest overdoen en het leek alsof ik mijn zelfvertrouwen van 0 moest opbouwen en iedereen mij dom vond. Ik zou graag iets bereiken, ik heb gewoon iets goed te maken, ik wil iets bewijzen, ik wil mijn plaats in de wereld innemen. Ik wil die studie afmaken met succes, en ik wil dan een boeiende baan en een functie in de maatschappij, zoals iedereen; en ik wil niet meer zoveel achterstaan op mijn leeftijdsgenoten.

Ik vind het zo jammer dat ik nu weer verdrink in de twijfels waarvan ik dacht verlost te zijn. Bah.

Bedankt voor je steun, lief klaproosje

doosje

Laure

Ik vond een beschrijving van Bokalen Koning die verklaart waarom hij de basis is van de legging;
"Om succces te bereiken, heb je jezelf discipline opgelegd en heb je zelfs je dromen onderdrukt, al je creativiteit richt je op sociaal verantwoorde doelstellingen...".

Gaat dit er misschien over dat ik op carrière vlak graag mijn gevoelens en rede op één lijn heb, en dat nu niet het geval is? Of dat ik eigenlijk misschien liever/beter iets creatiefs had gedaan en dat ik nu moeite heb om mijn creativiteit te vieren in een wetenschappelijke omgeving?

Oooh ik weet niets meer. Iedereen van 28 loopt me voorbij met de kin omhoog en de vuist in de lucht, roepend "ik weet het", "ik weet het ook", "ik weet wat ik wil", en doosje kijkt omlaag en schopt tegen een steentje... want ik weet het verdomme nog altijd niet.

klaproos1945

het is toch niet je eigen tempo wat je in de weg staat?
kan het ook zijn dat je de luxe stad nog niet hebt verlaten en iedereen
je laat zien hoe goed ze zijn?
en kan je het schoppen tegen het steentje meschien niet creatiever zien
als het schopje onder je derieeren van kom op meisje je kunt het?
sawot al 28 jaar ik ben toch bezig al is het in mijn eigen tempo!
en die faalangst( die mij zelf ook heeft tegen gehouden) laat die
niet de baas zijn in het behalen van je doel
neem een creative hobby waar je je creativiteit in kan ontwikkelen?
klaproosje

Laure

#5
Ja dat is het, ik ga gewoon te traag, het is inderdaad mijn trage tempo dat me dwarszit.
Zeer zeker, maar dat zie ik niet terug in de kaarten?
Ik heb de luxe stad vorig jaar al verlaten maar ik wil terug, want hoe bouw ik ooit een gezin zonder deftige baan?
Ik kan niet aan mijn leven beginnen zonder geld. Ik ben niet zo moedig als Marx of vele schilders , die geen geld nodig hadden om hun dromen te volgen. Ik wil wel zo zijn en daarom ben ik gestopt met lesgeven maar nu ben ik weer bang en niet moedig.
Ja ik heb zeker een schopje nodig onder m'n derrière, hahaha!!
Klaproosje, heb jij ook faalangst gekend dan, en heb jij je laten tegenhouden? Wil jij daar iets meer over vertellen? Heb jij alsnog gedaan waar je angst voor had?
Ja Klaproosje, ik neem gewoon een creatieve hobby!!!!!!!!!!!!!!! Goed idee!!!!!!!!!!!! XXXXXXXXXXxxx... en dikke knuffel, bedankt voor het gesprek hoor wil je een tasje thee xxxx

Leeuwin

Hoi Doosje,

Een adviesje van mij vind je vast niet erg ;)

Zowel aan Bekers Koning als aan het uitgangspunt Kracht zie ik dat je wel degelijk in staat bent om te doen wat je wilt.
Ik denk dat het om te beginnen je onzekerheid is die je remt. Het Oordeel geeft voor mij sterk aan dat het raadzaam is om iets aan die onzekerheid te doen, ook al ben je niet zo moedig als Marx. Je kunt er veel meer mee bereiken dan dat je tot nu toe doet.
Doordat je dat niet doet (vanwege je angst) blijf je een onbevredigd gevoel houden. Is e.e.a niet met elkaar te combineren? Kan dit de reden zijn dat ik Zwaarden Ridder wel zie maar niet voel in je legging?

Pentagrammen Page/De Wereld geven mij het gevoel dat je weinig ondersteuning vindt in je directe omgeving.  Het zegt mij ook dat je nog wel een tijdje op eigen kracht verder gaat.
Doosje, als je de kracht van die Zwaarden Ridder omarmt dan moet je eens weten tot hoeveel je in staat bent! Ik hoop voor je van Zwaarden Ridder een goedmoedige zwieper krijgt zodat je in een klap van je faalangst af bent. Ik heb het idee dat het deze legging in positievere zin gaat veranderen.

Liefs van Leeuwin

Xuma


Gezien je leeftijd zou je je in je Saturnus-terugkeer kunnen bevinden lieve Doosje.
(Deze vindt plaats tussen je 28ste en je 32ste levensjaar.)
Staat je Saturnus in Weegschaal ?  En weet je ook op welke graden en in welk huis ?
Saturnus, die ondermeer bekend staat als de leermeester via het leerproces van de pijn, moedigt ons in deze periode aan ons af te vragen of we de afgelopen jaren hebben geleefd overeenkomstig onszelf en wat we zelf wensen, of dat we hebben  geleefd op een wijze waarvan we denken dat anderen het van ons verwachten.
Is de studie die je momenteel volgt de richting die je werkelijk wilt ?
Zo ja, ben je er ietwat teveel op gefocust waardoor je je meer joyfulle kwaliteiten verwaarloost ? 
(All work and no joy makes all of us a dull boy.:))
Zo nee, wat en welke richting zou je nou echt voor jezelf willen kiezen ?
Het idee dat je denkt dat dit de laatste kans is die je krijgt hoort ook bij deze Saturnus-conjunctie; in werkelijkheid blijven er kansen op je pad komen, je hele leven lang.
De Saturnus-terugkeer is tevens een periode van afsluiten en opnieuw beginnen.
In ieder geval is het een van de gewichtigste perioden in je leven: een bepaalde ervaringscyclus wordt afgerond en er kunnen grote wijzingen optreden.

Tot slot: je lijkt me redelijk boos op en ongeduldig met jezelf en dat is begrijpelijk en hoort bij je proces.
Verwijl echter in je moeilijke tijden ook zo nu en dan bij je kleine innerlijke meisje om haar te koesteren en te troosten....

:) Xuma   
Just a closer walk with Thee...........

Laure

Citaat van: Leeuwin op augustus 30, 2010, 00:32:04 AM
Een adviesje van mij vind je vast niet erg ;)
Aaaah nee, ben ik héél blij mee!

Citaat van: Leeuwin op augustus 30, 2010, 00:32:04 AM
Ik denk dat het om te beginnen je onzekerheid is die je remt. Het Oordeel geeft voor mij sterk aan dat het raadzaam is om iets aan die onzekerheid te doen, ook al ben je niet zo moedig als Marx. Je kunt er veel meer mee bereiken dan dat je tot nu toe doet.
Zo voelt het, ja. Ik heb alle remmen dichtgegooid zo lijkt het wel. Ik moet inderdaad eindelijk werk maken van de onzekerheid, het is te allesoverheersend geworden.

Citaat van: Leeuwin op augustus 30, 2010, 00:32:04 AM
Doordat je dat niet doet (vanwege je angst) blijf je een onbevredigd gevoel houden. Is e.e.a niet met elkaar te combineren? Kan dit de reden zijn dat ik Zwaarden Ridder wel zie maar niet voel in je legging?
Ja! Ik ontvang geen intellectuele bevrediging, hoewel dit mijn drijfveer is. Wat zeg je dat mooi van Zwaarden Ridder, ja hij zit in de legging en nee, ik voel hem ook niet. Heeft vast met die remmen te maken die ik op zijn paard heb geïnstalleerd. Allicht is de angst niet met de moed te combineren.

Citaat van: Leeuwin op augustus 30, 2010, 00:32:04 AM
Pentagrammen Page/De Wereld geven mij het gevoel dat je weinig ondersteuning vindt in je directe omgeving.  Het zegt mij ook dat je nog wel een tijdje op eigen kracht verder gaat.
Aha, zo zie jij de Wereld in deze legging. Wel, ik krijg thuis lekker eten en voedsel voor het hart ook al, mijn hart luchten doe ik hier op het forum, anderzijds: ik verdien nog geen geld en ben bang dat ik de beurs niet ga krijgen.

Citaat van: Leeuwin op augustus 30, 2010, 00:32:04 AM
als je de kracht van die Zwaarden Ridder omarmt dan moet je eens weten tot hoeveel je in staat bent! Ik hoop voor je van Zwaarden Ridder een goedmoedige zwieper krijgt zodat je in een klap van je faalangst af bent. Ik heb het idee dat het deze legging in positievere zin gaat veranderen.
 Ik hoop het zo! Het lijkt wel alsof mijn hart stilstaat van de schrik, het lijkt me zalig die angst te overwinnen. Het lijkt wel alsof de laatste jaren alles in het teken staat van deze angst, het wordt echt tijd.
Hartelijk bedankt, Leeuwin, om je visie te geven, ik heb weer veel inzicht bij gekregen nu. Je hebt het heel mooi verwoord zeg!
Veel liefs,
doosje

Laure

Citaat van: Xuma op augustus 30, 2010, 09:53:43 AM
Gezien je leeftijd zou je je in je Saturnus-terugkeer kunnen bevinden lieve Doosje.
Staat je Saturnus in Weegschaal ?  En weet je ook op welke graden en in welk huis ?
Ja inderdaad! Ik ben even online gaan kijken en Saturnus staat in m’n geboortehoroscoop in Weegschaal, in het 4e huis, op 18°26’. Ik heb trouwens ook Mars daar in Weegschaal in het 4e huis en blijkbaar staat transit Mars nu conj. Saturnus en transit Saturnus staat conj. Mars, allebei met weinig speling (orbs).

Citaat van: Xuma op augustus 30, 2010, 09:53:43 AM
Saturnus, die ondermeer bekend staat als de leermeester via het leerproces van de pijn, moedigt ons in deze periode aan ons af te vragen of we de afgelopen jaren hebben geleefd overeenkomstig onszelf en wat we zelf wensen, of dat we hebben  geleefd op een wijze waarvan we denken dat anderen het van ons verwachten.
Is de studie die je momenteel volgt de richting die je werkelijk wilt ?
Zo ja, ben je er ietwat teveel op gefocust waardoor je je meer joyfulle kwaliteiten verwaarloost ? 
(All work and no joy makes all of us a dull boy.:))
Zo nee, wat en welke richting zou je nou echt voor jezelf willen kiezen ?
Oh jee, dat is pal op de kwestie!!! Dat is inderdaad wat me bezig houdt! Iedereen van m’n vrienden zegt “je kan dat wel, blabla” maar dat is niet waar, wat weten zij daar nu van, ik vind dat niet leuk. En voor m’n familie ben ik altijd het slimme kindje geweest, dat was mijn plaats in de familie, en ik vind het zo rot dat ik ze zou teleurstellen en dat ik mijn plaats moet afstaan. Inderdaad ben ik er op gefocust, het is numero uno in mijn leven, alles valt en staat met deze studie. Ik straf mezelf omdat het niet goed gaat, dan blijf ik thuis in de weekends, zogezegd om te werken maar dat komt er dan niet van want ik zit gewoon te kniezen, en dan ben ik nog kwader op mezelf etc. Johnny has become a very dull boy, indeed. Gelukkig heeft deze Johnny nog dit forum om zijn frustraties te luchten!
Wat iets leuks had moeten zijn, proefjes doen met zand, bijleren, uitvindertje spelen, is veranderd in een dwangneurose om te studeren die echter niet tot uiting komt door een dwangneurose om niet te studeren die voortkomt uit faalangst. Hmm… toch wel.

Citaat van: Xuma op augustus 30, 2010, 09:53:43 AM
Het idee dat je denkt dat dit de laatste kans is die je krijgt hoort ook bij deze Saturnus-conjunctie; in werkelijkheid blijven er kansen op je pad komen, je hele leven lang.
De Saturnus-terugkeer is tevens een periode van afsluiten en opnieuw beginnen.
In ieder geval is het een van de gewichtigste perioden in je leven: een bepaalde ervaringscyclus wordt afgerond en er kunnen grote wijzingen optreden.
Goh dat is weer mooi gezegd, en goed om weten… zeer geruststellend hoor, lieve Xuma, want ik vrees inderdaad dat ik geen kansen meer krijg… en daarom dringt de tijd.

Citaat van: Xuma op augustus 30, 2010, 09:53:43 AM
Tot slot: je lijkt me redelijk boos op en ongeduldig met jezelf en dat is begrijpelijk en hoort bij je proces.
Verwijl echter in je moeilijke tijden ook zo nu en dan bij je kleine innerlijke meisje om haar te koesteren en te troosten....
Dat kleine meisje is wel heel blij om te horen dat dit bij het proces hoort, je hebt geen idee wat een bullenbak die doosje kan zijn voor me. Dat doosje maar snel die lessen leert, zodat ik achterop het paard bij Zwaarden Ridder kan.

Je bent hartstikke bedankt, Xu! Wat mooi toch dat iedereen zijn visie, vanuit zijn perceptie en zijn perspectief kan geven. Zo aanvullend!
Veel liefs,
doosje

Leeuwin

@Doosje,

Jij bent vroeger altijd het slimme kindje geweest schrijf je. Is dit misschien de oorzaak van je faalangst? Jij bent altijd op dat slimme voetstuk geplaatst en je had misschien het gevoel dat je daar niet vanaf mocht komen. Het kan zijn dat je bang bent om af te gaan? Ben je bang om gestraft te worden als jij dat doet?
Heb je altijd het idee gehad dat je moest presteren?

Liefst van Leeuwin

Laure

#11
Leeuwin,
Ja zo is het helemaal, ik werd op een voetstuk geplaatst en ik ben bang om af te gaan!!! Haha lees mijn droom maar, het komt er zo in naar voren:
:-* :-* :-*

"Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results" -A. Einstein

Op weg naar huis denk ik een kortere weg te nemen door een deur naar links in te gaan (hoewel er in werkelijkheid geen kortere weg bestaat dan diegene die ik bewandelde). Ik kom uit in de Muziekacademie van onze gemeente. Dat is in werkelijkheid een mooi gebouw, het ruikt er altijd naar verf alsof het pas vernieuwd is en je hoort overal gedempte muziekklanken. Enfin.
Ik kom langs de deur achterin in een donkere zaal terecht, daar zie ik een heer die me aanspreekt: “zijn ze er al”? Ik bedenk dat het de burgemeester is, en ik vind dat hij er niet uitziet als een burgemeester, ik acht hem te jong, te hip, te klein en mager, hoewel hij al 50 en grijs is. Ja wat een vooroordelen heb ik! Ik denk ook “gast, waarom vraag je dat aan mij, zie ik eruit alsof ik dat weet, ik ben toch niet van de organisatie!”, maar ik zeg hem  gewoon “Ik weet het niet”.
Ik wil door, ik kijk op m’n horloge: Ongeveer 20:05, iets na achten dus, het publiek zal weldra aankomen. In de zaal staan stoelen gereed en vooraan is een podium, met op het podium een deur naar buiten - oef, een uitweg. Door de deur naar links, en ik ben weer buiten. Ik vervolg mijn gewone weg huiswaarts, maar deze ezel neemt toch weer een deur naar links met het idee van een short-cut. Ik kom weer in een donkere zaal, weer in de zaal waar nu het publiek gezamenlijk is gearriveerd. Het zijn allemaal deftig geklede, serieuze mensen van 50 à 60 jaar.
Verdorie, ik wil naar buiten. Ik moet weer het podium op om daar een andere deur te nemen, maar ondertussen is er al een man aan zijn speech begonnen (geen idee waarover hij het had, ik kon alleen maar denken “oen, zie je nu niet dat ik op je podium loop”, maar hij genoot zo van de aandacht van het publiek dat hij me niet zag). Ik heb echter doodsangst om de clown te zijn die de voorstelling voor het publiek verstoord en vlucht zo snel ik kan de deur links op het podium in. Ik kom in een zeer kleine berging, ik ben blij om aan de ogen van het publiek ontsnapt te zijn, maar wil nog steeds gewoon naar huis. Rechts in de berging is een deur - ik bedenk dat het een mooie berging is met goede, betrouwbare en degelijke materialen en goed afgewerkte deurlijst etc. De deur blijkt een kastje met documenten etc., een hoge kast die niet helemaal is volgestapeld, maar niet wat ik zoek want ik wil gewoon naar buiten. Ik sluit de kast weer.
Links dan is een hoog raam, een goed afgewerkt Velux raam. Ik geraak aan het raam, open het en kijk naar beneden. Ik lijk vrij hoog van de straat te zitten. Ik weet niet of ik kan springen, ik zou wel uit het raam kunnen klauteren en me dan aan de loshangende roofing-flappen kunnen vasthouden, die zien er stevig genoeg uit, maar ik tuur en tuur en ik kan echt niet inschatten hoe hoog ik dan nog met m’n benen zou bengelen en of ik veilig zou kunnen springen.
Dan word ik wakker in m’n droom en volgt een soort epiloog waarin ik m’n moeder vertel over de droom, in telegram-stijl weliswaar, en vraag hoe ik moet weten hoe hoog ik zit, en of ik me veilig kan laten vallen. Zij antwoord, heel absurd, je moet dan denken aan Tim (lief van m’n zus) en zijn fiets. Daar ben ik natuurlijk niets mee.

Wat ik over de droom denk:
- Ik loop in de droom dus in cirkels, steeds naar links, het probleem én de uitweg zijn mijn gevoelens.
- Eerder dan het huis is de muziekacademie mijn bestemming, ik kan er niet omheen, ik mag nog niet naar huis vooraleer ik in de academische wereld (univ.) gedaan heb wat ik moest doen.
- Er is geen shortcut, ha ha ha dacht je dat dan? Ik sta ervoor en ik moet erdoor.
- Ik beland op het voetstuk/het podium, maar dat is tegen mijn zin.
- Ik denk dat de burgemeester en de heer die de speech geeft, staan voor aspecten van mezelf waar ik geen respect voor heb, ook voor ik als publieksclown heb ik geen respect.  Het beste voelde ik me in dat kleine kot op het podium: wel op het podium, maar onttrokken aan het oog van een volwassen publiek (ouders, professor, mensen naar wie ik opkijk).
- Het nietszeggende antwoord van mijn moeder spreekt boekdelen: zij zorgt goed voor me, maar ik kan met haar niet praten over mijn angsten en problemen. Dat zou haar droevig maken.
- Ook in het kleine kamertje wordt me duidelijk gemaakt dat ik nog niet naar huis mag: het hoge raam dient als raam en het is geen deur. Zou ik toch willen ontsnappen dan durf ik deze sprong niet wagen. Ik zit vast, mijn angsten houden me vast.
- Het kleine kamertje is klein en er liggen niet zoveel documenten; toch is wat er ligt van deugdelijke kwaliteit en is er plaats voor meer.

doosje (die in werkelijkheid op niemand neerkijkt hoor, hoogstens op mezelf!!!!!!!!!!!)

Leeuwin

@Doosje,

Ten eerste hartelijk dank dat je zoveel vertrouwen in mij hebt dat je je droom met mij wilt delen.  :-* :-* :-*
Ik ben zo brutaal geweest om je droom aan Zwaarden Ridder te linken. Als ik stout geweest ben dan zeg je het maar hoor :) ;)

Gebouwen staan voor meningen en overtuigingen die je gedurende je leven hebt gevormd. Die vooroordelen die jij in je droom hebt, zijn dat misschien de vooroordelen die jij als kind/puber hebt meegekregen? Bij oud hoort schijnbaar automatisch saai en jong sprankelend. Inderdaad een zwaar vooroordeel (in je droom dan hé ;)!
Mensen (je ouders en/of leraren) zorgde er altijd wel voor dat je midden in de belangstelling stond vanwege je slimheid. Het feit al dat je naar die deur zoekt als uitweg vond je dat helemaal niet leuk. Want als je op een voetstuk wordt geplaatst kun je niet jezelf zijn.
Niet alleen moet je leren om dingen goed te doen. Het klinkt heel raar Doosje maar fouten maken moet je ook leren. Doordat jij regelmatig op dat "perfecte" podium bent geplaatst heb je niet geleerd om fouten te maken. Door die vooroordelen (fouten maken is immers slecht, kan niet) kun je slecht met fouten maken omgaan.

Ik krijg de indruk dat je in je droom altijd de kortste weg naar huis wilt nemen. Je weet dus duidelijk wel waar je staat en als je daar op een korte/snelle manier wilt komen, waarom dan de langzamere manier? Toch neem je een andere weg waardoor je met een (kleine) omweg naar huis gaat. Zit hier misschien een kink in het zwaard van Zwaarden Ridder? Want waarom luister je in die droom niet de kortste weg?

Die mensen zijn allemaal deftig gekleed. Het geeft mij een gevoel dat je niet vaak/veel/snel uit de pas mocht lopen. Het is maar de vraag wat die mensen van vroeger daaronder verstonden. Ik sluit zeker niet uit dat hier bij jou ook een bron van faalangst zit. Kan het zijn dat je hierdoor meer voor een baan met zekerheid wilt gaan dan voor het schilderen? Komt van hieruit het idee dat je een deftige baan moet hebben? Want anders ben je niet beminnenswaardig ofzo? Zeg het alsjeblieft als ik ernaast zit hoor!
Je wilt steeds door een deur naar buiten. Misschien zoek ik het nu wel erg ver maar heeft dit en het geen ik in de bijna laatste alinea heb geschreven misschien invloed op relaties? Ik heb geen deftige baan en daarom niet beminnenswaardig?

Die berging kan weleens voor jou talenten en/of mooie eigenschappen staan die vroeger door mensen onder het vloerkleed zijn geveegd. Weet je ook nog wat er in die documenten stond of niet meer? Een berging staat namelijk voor het opruimen van het onbruikbare. Misschien een rare vraag maar wilde je ouder en/of omgeving graag dat jij beroemd zou worden?

Dat raam en het openmaken ervan geeft voor mij je intense verlangen naar contact met andere kinderen aan.
Hoe jij dan met je benen zou bengelen...daar fantaseer je over. Je was bang dat je geen vaste grond onder je voeten zou krijgen. Kan het zijn dat dit ook meespeelt bij je faalangst?
Heel absurd als reactie als jij je wilt laten vallen. Vervolgens een voorbeeld waar je niets aan hebt. Gingen ze vroeger ook zo met jou om? Schermen met anderen zodat jij in verlegenheid werd gebracht? Zodat jij met je wensen geen kant op kon (a.h.w gevangen zat)? Kan het zijn dat dit nog steeds jouw handel en wandel bepaalt/

Door deze droom samen met jou wat extra te analyseren hoop ik je een duwtje in de rug te geven waardoor je hopelijk van die faalangst af komt. Bekijk alles eens rustig, kijk maar of je er wat mee kan, analyseer de droom nogeens extra. Let in het vervolg op AL je dromen, ze kunnen belangrijke boodschappen voor je hebben.
Het vertrouwen van Zwaarden Ridder gaat hopelijk bij je groeien.

Je bent het waard Doosje :-*

Liefs van Leeuwin

Xuma


Ach lieve Doosje wat een getob in je hoofd.
En wat lijk je streng en onbarmhartig voor jezelf.

Op de eerste plaats: jij bent niet gek en je gaat ook niet gek worden.
Laat ik het zo zeggen: volgens de elementenleer van lucht, vuur, aarde en water zijn wij meer of minder geneigd om resp. te denken, te doen, waar te nemen of te voelen.
Bij ieder van ons zijn deze elementen op een andere wijze verdeeld en alhoewel ik me kan vergissen aangezien ik je horoscoop niet ken, denk ik dat je nogal wat lucht hebt en dus op de eerste plaats werkt en reageert met je denkvermogen.
Onze grootste kracht is tegelijkertijd ook onze grootste kwetsbaarheid.
Je bent erg slim, intelligent, de andere kant van de medaille is dat je met dat denkvermogen ook de meest vreselijke afbrekende gedachten over jezelf kunt creëeren; maar neem maar van me aan: je wordt niet gek.
Wel lijkt je hoofd je momenteel te zwaar, te vol en ik kan me voorstellen dat je snakt naar ontluchting.
Ik raad je dan ook aan toch de stoute schoentjes aan te trekken en met behulp van iemand die je vertrouwt
je hoofdje wat te ledigen door erover te praten, of anders met iemand die ervoor heeft doorgeleerd.

Je droom laat allerlei obstakels zien die je ontmoet vooraleer (bij jezelf) thuis te komen.
Je angst/afweer van autoriteiten, je podiumangst, je faalangst, je verlatingsangst; angsten die wij, indien wij oprecht zijn naar onszelf, a l l e m a a l in min of meerdere mate, en op onze eigen unieke wijze, tegenkomen op onze weg naar zelfkennis en evolutie.
Wel wordt je nu vanwege je Saturnus-terugkeer, zoals eerder gezegd extra aangespoord om keuzes te maken, andere keuzes misschien dan voorheen, of andere keuzes dan anderen van je verwachten.

Want waarom bevindt je je uitgerekend in een MUZIEK-academie, een mooi gebouw, waar het altijd ruikt en
voelt alsof het pas VERNIEUWD is ?

:) Xu
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

       
       
       Voor Doosje.

       De Muziek-Academie;
       een mooi
       mooi gebouw
       een plek
       voor het oefenen
       van muziek 
       waar altijd gedempte
       muziek klinkt
       waar je altijd gedempte
       muziek hoort
       achter deuren.
       
       en dan       
       de geur:
       je ruikt en
       voelt de geur
       van altijd pas geverfd
       je ruikt
       je ziet
       de kleur van altijd
       pas geverfd want
       de Muziek-Academie:
       
       altijd alles
       pas vernieuwd
       altijd vernieuwing en
       zojuist vernieuwd.

       :) Xuma
Just a closer walk with Thee...........