Auteur Topic: Mijn pijl gaat scheef gvd  (gelezen 8622 keer)

doosje

• Master lid
Re:Mijn pijl gaat scheef gvd
« Reactie #15 Gepost op: september 01, 2010, 10:15:43 am »
Xxxxxxuma, mijn oogjes glinsterden toen ik je gedicht las  :D  :D wat een mooi cadeau!! Het doet onze muziekschool eer aan!
Ik stel me voor dat ik met elke regel van jouw gedicht een stapje zet in de academie, door de gangen, op de trappen van blauwe hardsteen, langsheen de deuren waarachter deze muzikale taferelen zich afspelen! Stapje voor stapje, en heel anders dan het sneltempo van de droom.
N.a.v. het gedicht wordt het me plotsklaps duidelijk waarom ik in cirkels ga:
“een plek voor het oefenen”!!! en “altijd vernieuwing”!!!
Daarom keer ik steeds weer! Om deze les te leren, de oefenschool in het overwinnen van mijn angst, altijd maar opnieuw, again and again!
Citaat van: Xuma
"Het idee dat je denkt dat dit de laatste kans is die je krijgt hoort ook bij deze Saturnus-conjunctie; in werkelijkheid blijven er kansen op je pad komen, je hele leven lang."
Sweeeet!

doosje

• Master lid
« Reactie #16 Gepost op: september 01, 2010, 10:20:14 am »
Hoi lieve Leeuwin en lieve Xu,

Citaat van: Leeuwin
Ten eerste hartelijk dank dat je zoveel vertrouwen in mij hebt dat je je droom met mij wilt delen.
…Door deze droom samen met jou wat extra te analyseren hoop ik je een duwtje in de rug te geven waardoor je hopelijk van die faalangst af komt….
… Let in het vervolg op AL je dromen, ze kunnen belangrijke boodschappen voor je hebben.

Leeuwin, ik ben gewoon heel erg blij dat jullie zoveel tijd uittrekken en moeite doen om me bij dit proces zo goed bij te staan. Wat een eer om zoveel hulp te krijgen bij dit proces dat zo belangrijk is voor me.
Helaas onthou ik m’n dromen doorgaans niet; het is dankzij het einde van de droom (waarin ik de droom meedeel aan m’n moeder) dat ik ze heb kunnen onthouden
Ik heb al een hele dag kunnen nadenken over jullie feedback. De aanknopingspunten om mijn droom en kaartlegging een plaats te geven binnen m’n huidige astrologische context en overeenkomstig m’n gevoelens zijn talrijk! Gisteren doorheen de dag dwaalden ze door m’n hoofd tot ze mekaar vonden, en nu begint het verhaal vorm te krijgen.

met behulp van iemand die je vertrouwt je hoofdje wat te ledigen door erover te praten, of anders met iemand die ervoor heeft doorgeleerd.
Jullie zijn de enigen die het totaalplaatje zien, en ik nu ook, en ik draag de verantwoordelijkheid voor wat ik ga ondernemen. Ik weet dat er een moment bestaat waarop een mens professionele hulp moet durven vragen, maar een goed gesprek is ook erg helend en geeft ook “ontluchting”.

Je droom laat allerlei obstakels zien die je ontmoet vooraleer (bij jezelf) thuis te komen.
Gebouwen staan voor meningen en overtuigingen die je gedurende je leven hebt gevormd.
Dat past helemaal in mijn beleving.

Mensen (je ouders en/of leraren) zorgde er altijd wel voor dat je midden in de belangstelling stond vanwege je slimheid. Het feit al dat je naar die deur zoekt als uitweg vond je dat helemaal niet leuk. Want als je op een voetstuk wordt geplaatst kun je niet jezelf zijn.
Want waarom bevindt je je uitgerekend in een MUZIEK-academie?

Tja, ik heb geen muziek-talent, maar het zal zeker iets te betekenen hebben… Weet je, ik leerde vroeger enorm graag, op mijn rapport stond altijd “is zeer leergierig” (daar schaamde ik me voor want ik dacht dat dit wilde zeggen dat ik te gierig was om mijn kennis te delen). Nu associeer ik leren met verantwoordelijkheid, beoordeeld worden, de krabbenmand in de kapitalistische maatschappij, etc…. het plezier is gehavend. Ik stond vroeger graag eens in de schijnwerpers! En nu eigenlijk nog wel… Ik ben het zelf die, mijn hart volgend (links, toch?), in de muziekacademie terecht kom. Maar door paniekreactie wil ik dan weer weg. Ik word niet op het podium gedwongen. Toch kan ik het beste werken wanneer niemand op m’n vingers kijkt, en dan kan ik daarna – na zeer lange tijd, wanneer het eindelijk af is – pronken met het resultaat.
In een muziekacademie worden muziek en academie bij elkaar gebracht, plezier én studie. Ik moet leren om weer plezier te hebben tijdens het studeren, zoals weleer.

Die berging kan weleens voor jou talenten en/of mooie eigenschappen staan die vroeger door mensen onder het vloerkleed zijn geveegd. Weet je ook nog wat er in die documenten stond of niet meer? Een berging staat namelijk voor het opruimen van het onbruikbare.
Dat vind ik een mooie beschrijving van de berging. Deze berging was zeer goed verlicht (daglicht), i.t.t. in de zaal waar het donker was (misschien kunstmatig verlicht op het podium maar dat viel niet op). Het viel me op dat de berging met vakmanschap was opgebouwd, maar dat de kamer er vergeten bij lag, er stond haast niets. Geen idee wat  er in de documenten stond, ik heb ze in de droom niet bekeken. Ik wilde gewoon naar huis, hoewel ik, bij het openen van de deur van die kast, dat kortstondig vergat.

denk ik dat je nogal wat lucht hebt en dus op de eerste plaats werkt en reageert met je denkvermogen…
…Onze grootste kracht is tegelijkertijd ook onze grootste kwetsbaarheid…
…dat je met dat denkvermogen ook de meest vreselijke afbrekende gedachten over jezelf kunt creëeren.
Ik weet ook niet hoeveel lucht ik heb, maar ik kan me wel 100% vinden in je omschrijving, ik ben m’n ergste vijand zo lijkt het wel. Ik loop tenslotte zelf het podium op in de droom.
Wel lijkt je hoofd je momenteel te zwaar, te vol en ik kan me voorstellen dat je snakt naar ontluchting.
Aaaah dat zou zo’n deugd doen! In die zaal in m’n droom had ik het zo benauwd, dat Velux-raam te openen was een opluchting en liefst wilde ik gewoon weer naar buiten.
Dat raam en het openmaken ervan geeft voor mij je intense verlangen naar contact met andere kinderen aan.
Weg van de “ouderen” vluchten, dus? Toen ik uit het raam keek zag ik ook een bus voorbijrijden richting thuis (doorgaans bevatten die veel jongeren). Ik dacht gewoon “dju die heb ik ook gemist”, ik heb eigenlijk zelden aansluiting gevonden bij leeftijdsgenoten, ben wel een beetje de outkast in de berging, haha! Ik kan ermee lachen, maar het is inderdaad een gemis. (Ik heb wel een vrienden hoor, geen vriendenkring echter, en ik heb niet de behoefte om ze vaak te zien)

WORDT VERVOLGD

doosje

• Master lid
« Reactie #17 Gepost op: september 01, 2010, 10:21:41 am »
VERVOLG
Die vooroordelen die jij in je droom hebt, zijn dat misschien de vooroordelen die jij als kind/puber hebt meegekregen?
Je was bang dat je geen vaste grond onder je voeten zou krijgen. Kan het zijn dat dit ook meespeelt bij je faalangst?
Gingen ze vroeger ook zo met jou om? Schermen met anderen zodat jij in verlegenheid werd gebracht? Zodat jij met je wensen geen kant op kon (a.h.w gevangen zat)? Kan het zijn dat dit nog steeds jouw handel en wandel bepaalt...wilde je ouder en/of omgeving graag dat jij beroemd zou worden?
Dit kan ik zo plaatsen:
Ik kom uit een familie waar niemand ooit hogere studies gedaan heeft, mijn zus en ik werden aangemoedigd om dit wel te doen. Ik had als ukkie een voorsprong op mijn oudere zus; mijn vader benoemde dit ook, zij was dom en ik was slim (“ons zusje is een wonderkind”); ik vond de positieve aandacht leuk, maar kromp mee ineen wanneer mijn zus zo werd aangesproken. Ik heb eigenlijk altijd het idee gehad dat mijn succes ten koste gaat van anderen. Mijn moedige zus heeft nu het ene na het andere diploma behaald, met een ijzersterke discipline waar ik een puntje kan aan zuigen. En Whatever Happened to Baby Jane? Vergane glorie! Het bepaalt de handel en wandel, van m’n zus, en van mij, wat je zegt!

Je angst/afweer van autoriteiten, je podiumangst, je faalangst, je verlatingsangst
Goed gezien, Xuma, ik heb inderdaad ook angst/afweer/ontzag van autoriteiten.
Bij oud hoort schijnbaar automatisch saai en jong sprankelend.
Met de hand op het hart, ik ben er gelukkig al vaak genoeg getuige van geweest dat plezier van alle leeftijden is! Het is eerder dat ik “oud” associeer met “oordeel”. En nu zie ik ook wat die kaart XX Oordeel (omgekeerd) in m’n pijl-legging komt doen.

Wel wordt je nu vanwege je Saturnus-terugkeer, zoals eerder gezegd extra aangespoord om keuzes te maken, andere keuzes misschien dan voorheen, of andere keuzes dan anderen van je verwachten.

Niet alleen moet je leren om dingen goed te doen. Het klinkt heel raar Doosje maar fouten maken moet je ook leren. Doordat jij regelmatig op dat "perfecte" podium bent geplaatst heb je niet geleerd om fouten te maken. Door die vooroordelen (fouten maken is immers slecht, kan niet) kun je slecht met fouten maken omgaan.
Vorig jaar heb ik een héél belangrijke keuze moeten maken (Leeuwin weet dit vast nog!), ik hoop dat mr.  Saturnus dat toen gezien heeft, hoewel het een hele opoffering was ben ik toen mijn hart gevolgd (Bokalen Koning) en heb de koe bij de horens gevat (of de leeuw bij de bek, VIII Kracht): ik ben een onzekere carrière begonnen. Dit was sowieso al tegen de stroom in. Ik heb toen iedereen toch kunnen overtuigen, alleen blijkbaar mezelf nog…steeds...niet...
En inderdaad, hoewel ik één grote mislukking ben, ik kan toch niet om met falen. Dat heb ik niet geleerd. Hoe zou ik dan überhaupt met faalangst kunnen omgaan?

…Kan het zijn dat je hierdoor meer voor een baan met zekerheid wilt gaan? …
…heeft dit misschien invloed op relaties? Ik heb geen deftige baan en daarom niet beminnenswaardig?
Absoluut acht ik mij om deze redenen niet beminnenswaardig voor mensen die me niet van tevoren al onvoorwaardelijk liefhebben. Ik verstop me liefst, tot het moment dat ik mezelf en m’n werk waardig genoeg acht.

Ik ben zo brutaal geweest om je droom aan Zwaarden Ridder te linken.
Ik krijg de indruk dat je in je droom altijd de kortste weg naar huis wilt nemen. Je weet dus duidelijk wel waar je staat en als je daar op een korte/snelle manier wilt komen, waarom dan de langzamere manier? Toch neem je een andere weg waardoor je met een (kleine) omweg naar huis gaat. Zit hier misschien een kink in het zwaard van Zwaarden Ridder? Want waarom luister je in die droom niet de kortste weg?
Zwaarden Ridder is inderdaad mijn gids op weg! Hier zit de link, ja klopt.
Echter, in de droom meen ik écht dat het korter zal zijn als ik linksaf ga (hoewel dit niet zo blijkt, en ik weer zsm uit de zaal vlucht). Ik denk dat ik mijn hart gevolgd ben en dan staalhard wil ontkennen wat ik daar aantref, uit angst om te falen.
Ah nu begrijp ik het!!!!!!
Ik sluit zeker niet uit dat hier bij jou ook een bron van faalangst zit.
C’est ça!

Het is een zeer lang verhaal geworden, met al die elementen. Ben zoooo blij dat de puzzelstukjes ineen vallen, nu! Ik ga het nog wat laten consolideren. Mijn volgende pijl behoort een speelse vogel te zijn die plezier schept in zijn vlucht.

Enorm bedankt!
<3 Veel heel liefs,
doosje

doosje

• Master lid
« Reactie #18 Gepost op: september 01, 2010, 10:23:28 am »
in het diepe dal van mijn demonen zit de faalangst
op de loer om me zelf te verdedigen dat ik de dingen
niet hoef te doen om mijn levensdoel te bereiken
eigenlijk heeft de faal angst twee gezichten en zecht
me als ik terug kijk dat ik het toch niet kan bereiken
wat ik wil en vraagt men zich af waarom zou ik het dan
nog doen ik kom toch alleen maar nare dingen tegen
en zo professioneel als die andere zijn wordt ik toch niet
en ik ga verder met me te verdedigen in de toekomst
waar mijn gezicht van stoer doorgaan in de frustratie
beland van de uiterlijke verwondingen in de hoop van
ooit nog eens van woonplaats te veranderen in de
spiegel van de erkenning heb ik me met de faalangst
verzoend wetend dat hij/zij aanwezig is en probeer ik
er zo liefmogelijk mee om te gaan en ik zal veel geduld
moeten opbrengen omdat ik graag die dingen wil doen
waar ik angsten over heb zoals het uiten van mijn emoties
wetend dat faalangst in de illusie verborgen zit we kunnen
niets anders doen dan te proberen deze los te laten en te
integreren in ons rijping proces dat compleet word als we
gaan begrijpen dat de frustraties de uitlopers van de angst
zijn en de veroorzaker kunnen zijn van het lelijke eendje
dat nooit een zwaan is geworden tot dat het vertrouwen
in zichzelf de parel van de vrouwelijkheid de schoonheid
kan bewonderen van de eenvoud en daar genoeg mee heeft
in zijn/haar ontwikkeling waar langzaam maar zeker de integratie
ontstaat van een persoonlijke ontwikkeling in het mannelijke als
het vrouwelijke kan het kind in ons zelf groeien tot een mooie
zwaan http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/KZN-NV.jpg

Klaproos en het verwoorden van het onbeschrijfelijke gevoel, zoals alleen jij dat kan!  :-*

Leeuwin

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 01, 2010, 12:56:05 pm »
@Doosje,

Met alle respect voor je ouders hoor maar kinderen met elkaar vergelijken vind ik absoluut niet goed. Elk kind heeft zijn/haar eigen kwaliteiten en als ouders hoor je daar trots op te zijn. Ook voor jouw zus vind ik dit heel erg.
Ik weet die keuze van jou echt nog wel hoor! :)
Werk alleen zegt niks over jouw beminnenswaardigheid maar wel hoe je met mensen omgaat. Dat laatstse is véél belangrijker. Sommigen vinden status en aanzien inderdaad belangrijker. Laat die mensen gewoon voor wat ze zijn en trek je eigen plan.
Bang zijn om wat je aantreft in jezelf? Nobody is perfect hoor Doosje. Al hoewel.... ;) ;) ;) ;) Nee hoor, iedereen heeft wat.
Ik hoop voor je dat je op den duur hele goede en fijne contacten krijgt met mensen.

Liefs van Leeuwin

doosje

• Master lid
« Reactie #20 Gepost op: september 01, 2010, 14:32:32 pm »
Tja zo was mijn vader, mijn moeder "haat" hem daarvoor en zus heeft schrik van hem. Maar ja, zo gaat dat, hij had dat weer van zijn ouders en die hadden het van hun ouders enz.

Werk alleen zegt niks over jouw beminnenswaardigheid maar wel hoe je met mensen omgaat.
Hmm... maar je wil je partner toch altijd (naast beminnen) een beetje bewonderen, nee?

Nobody is perfect hoor Doosje. Al hoewel.... ;) ;) ;) ;)
:P ;D

Heeft echt ontzettend deugd gedaan om alles eens te kunnen bespreken, ik heb veel aan jullie xx
doosje

Leeuwin

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: september 01, 2010, 23:25:51 pm »
Een klein beetje bewonderen oké
het voetstuk nee.
Maar dat weten we inmiddels al

Heel veel sterkte met alles! :-*

Liefs van Leeuwin

doosje

• Master lid
« Reactie #22 Gepost op: september 02, 2010, 07:14:50 am »
Ik wilde nog toevoegen dat ik eergisteren thuis aankwam en een regenboog zag (de belofte van Bokalen 10?),
en gisteren reed ik langs de muziekacademie en vloog er een luchtballon boven, die volgde me a.h.w. even op weg naar huis en toen zag ik een loslopend hondje naast m'n fiets rennen (zoals op de Zot-kaart).
Speelsheid, denk ik, is belangrijk (maar dat klinkt dan weer te gewichtig voor de speelsheid).

xx klaagje
ik bedoel,
xx doosje
 ;)

Xuma

• Master lid
« Reactie #23 Gepost op: september 02, 2010, 10:04:51 am »

Het was ook bedoeld als een cadeautje lieve Doosje, speciaal voor jou.

(Wel heb ik vrijwel immer, na het schrijven, na alles wat ik schrijf en heb geschreven en het is af en afgeleverd, vrijwel onveranderlijk nieuwe invallen van hoe het mooier en beter had gekund.
Zoals in de eerste strofe:
een mooi gebouw
een muzikaal gebouw
een gebouw van muziek
een huis van muziek
etc.
Bij ..en dan in de tweede strofe zou En beslist met een hoofdletter hebben gemoeten.
En bij het laatste deel viel me achteraf van allerlei aan speelsigheid binnen met het woord vernieuwing.
Want ja, het kan altijd mooier. Het kan altijd beter.) 

Toen je me in een eerder bericht schreef dat je Saturnus in het 4de huis staat had ik me al voorgenomen om er later op in te gaan; ik zag daarna in een bericht aan vriendin Leeuwin dat je zelf al over je vader berichtte, waarmee dit huis ondermeer van doen heeft.
Ik denk echter dat ik e.e.a. dan tzt naar het astrologie-forum dien over te hevelen, misschien tegelijkertijd met nog wat nadere informatie over de terugkeer van Saturnus; zou je dat interesseren ?
En wil je dan wel even kijken of en welke aspecten je radix-Saturnus maakt ?
Ook vraag ik me af of je wellicht een aspect hebt tussen Mercurius en Uranus vanwege je gave om de juiste verbanden te leggen, alsmede je vermogen om achter de "werkelijkheid" te kijken; mooi hoor Boxje !

:) Xu

Just a closer walk with Thee...........

Xuma

• Master lid
« Reactie #24 Gepost op: september 02, 2010, 10:23:28 am »

....zou de Muziek-Academie kunnen staan voor

het oefenen,
het heroefenen,
het uitoefenen en
beoefenen van
de Kunst van het Leven ?

Een levenskunstenaar
van levenskunst ?

:) Xuma

doosje

• Master lid
« Reactie #25 Gepost op: september 02, 2010, 12:30:43 pm »
Wel heb ik vrijwel immer, na het schrijven, na alles wat ik schrijf en heb geschreven en het is af en afgeleverd, vrijwel onveranderlijk nieuwe invallen van hoe het mooier en beter had gekund.
Haha, dat is heel herkenbaar! Maar deze zeer mooi geformuleerde nabeschouwing verheft de fout meteen tot poëzie!

Je kan dat trouwens aanpassen hoor in de vorige post (via "wijzig" ofzo). Ik heb het gedicht opnieuw gelezen en kan je het a.h.w. horen vertellen, mmmooooiiiii!!!

....zou de Muziek-Academie kunnen staan voor

het oefenen,
het heroefenen,
het uitoefenen en
beoefenen van
de Kunst van het Leven ?

Een levenskunstenaar
van levenskunst ?
Ik krijg het water in de mond van wat je schrijft, en het is niet eens eetbaar! Het wakkert vast m'n honger aan naar het leven, de kunst, de kunst van en in het leven, en het leven uitgebeeld d.m.v. de kunsten! Ik heb eigenlijk nog maar zeer recentelijk/nieuw/vers een grote nieuwsgierigheid voor kunst ontwikkeld. En de houten kastdeur in de berging was trouwens ook pas/vers geverfd (lichtgrijs/blauw). Het was een oude berging die gerenoveerd/vernieuwd was. In een KK die ik deed i.v.m. de studie kwamen 3 pages voor, die ook staan voor  vernieuwing.

:o ::) :-*

doosje

• Master lid
« Reactie #26 Gepost op: september 02, 2010, 12:39:05 pm »
Toen je me in een eerder bericht schreef dat je Saturnus in het 4de huis staat had ik me al voorgenomen om er later op in te gaan; ik zag daarna in een bericht aan vriendin Leeuwin dat je zelf al over je vader berichtte, waarmee dit huis ondermeer van doen heeft.
Ik denk echter dat ik e.e.a. dan tzt naar het astrologie-forum dien over te hevelen, misschien tegelijkertijd met nog wat nadere informatie over de terugkeer van Saturnus; zou je dat interesseren ?
En wil je dan wel even kijken of en welke aspecten je radix-Saturnus maakt ?
Ook vraag ik me af of je wellicht een aspect hebt tussen Mercurius en Uranus vanwege je gave om de juiste verbanden te leggen, alsmede je vermogen om achter de "werkelijkheid" te kijken
Hé ja leuk, zou me zeker interesseren!
Ik heb effe m'n horoscoop gecheckt:
Saturnus in Geboortehoroscoop:
Saturn 18°26' Я Libra, in House IV
Sun opposite Saturn orb -6°39'
Saturn conjunction Pluto orb +7°07'
Moon square Saturn orb -5°43'
Saturn semi-square Uranus orb +0°37'
En transit Saturnus:
Saturn 4°18' Libra
Saturn Aspects:
Saturn conjunction Mars orb -0°33'
Saturn sextile Uranus orb +0°13'

Ik heb Mercury bi-quintile Uranus orb +1°06', ik hou idd veel van verbanden en analogieën, tot vervelens toe!

Ik kan deze berichten verplaatsen naar het Astrologie-forum, ik moet dan eerst zoeken of er al zo'n topic bestaat.

Heel leuk en lief dat je dit wilt uitklaren, ik vind het ontzettend fijn

:D den boxy

Xuma

• Master lid
« Reactie #27 Gepost op: september 03, 2010, 09:45:00 am »
Dear Döselein,

graag nog even de stand van Uranus in teken en huis, daar ik ook enigszins de relatie tussen Saturnus en Uranus wil toelichten in deze.

:) Xuma

doosje

• Master lid
« Reactie #28 Gepost op: september 03, 2010, 11:48:42 am »
Ik ben benieuwd zeg, Xuma

Uranus stond bij m'n geboorte in Boogschutter, in het 5e Huis.
 ::)

alvast bedankt!!!
doosje

doosje

• Master lid
« Reactie #29 Gepost op: september 04, 2010, 16:26:32 pm »
You are not here just to do what you know how to do.
You are not here just to learn what you already know.
You are here to learn what you do not know and what you do not know how to do.
You are going to do it, and it is not necessarily easy or hard.
It is just a matter of doing it.
In doing it willpower becomes "willingness",
willingness becomes "ability",
ability becomes "openness",
and when convergence takes place it is "grace".
Then we come into alignment once again."

John-Roger