nieuwjaarspijl

Gestart door Leeuwin, augustus 21, 2010, 22:30:58 PM

Ricca

Ja, pottenbakken past ook in het plaatje. :)

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

@Ricca,

Ik hou je op de hoogte van de verdere afloop!

Groetjes van Leeuwin

Leeuwin

@Ricca,

Vandaag heb ik een mirakel meegemaakt, dat vind ik tenminste.

Je zegt in een van je berichten dat ik me mogelijk kunstzinnig ga uiten (beeldhouwen). Sinds kort is er een fanatiek pottenbakster in mijn leven, daarom vind ik het nog steedsa bijzonder dat jij die kunstzinnige uiting van mij in die legging zag.
En wat krijg ik vandaag als verlaat verjaardagscadeau? Juist: een boek met als titel Het Geheim Van De Regenkruik van Barbara Wood. De hoofdpersoon maakte zelf regenkruiken! Sorry hoor maar ik vind dit heel bijzonder.
Voor mij duidelijk een voorbode dat ik daadwerkelijk iets ga doen op dit gebied.

Liefs van Leeuwin


Xuma

Dear Leeuwin,

je kunstzinnige aanleg wordt eveneens aangegeven door je Neptunus in 4 en je Venus in 12;
dat beiden bovendien een driehoek vormen maakt de aanwijzing nog indringender.
(Wel wat lastig op aarde zetten ivm je 12de huis.)

Ik zie ook grote, krachtige, kleurige werken op doek en papier voor me.
Misschien kan je overwegen schilderlessen te nemen....

:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

@Xuma,

Ik ben inderdaad gek op kleuren en als zeg ik het zelf: ik heb ook goede feeling voor kleurcombinaties. Ik sluit niet uit dat ik ook hiermee iets ga doen als jij dat zo sterk voor je ziet. Ik vind het inderdaad nog wel even moeilijk hoe ik dit ga praktiseren maar als het zo moet zijn dan komt er toch wel een mogelijkheid op mijn pad denk ik, mits ik natuurlijk zelf ook moeite ga doen.
Communicatie (schrijven) wordt ook belangrijker voor mij want steeds vaker pak ik mijn pen om plotselinge uitdrukkingen op te schrijven of om stukjes te schrijven.

Liefs van Leeuwin :)

Ricca

Citaat van: Leeuwin op augustus 27, 2010, 00:57:57 AM
Je zegt in een van je berichten dat ik me mogelijk kunstzinnig ga uiten (beeldhouwen). Sinds kort is er een fanatiek pottenbakster in mijn leven, daarom vind ik het nog steedsa bijzonder dat jij die kunstzinnige uiting van mij in die legging zag. En wat krijg ik vandaag als verlaat verjaardagscadeau? Juist: een boek met als titel Het Geheim Van De Regenkruik van Barbara Wood. De hoofdpersoon maakte zelf regenkruiken!

Wat een mooie synchroniciteit. :) Misschien volgen er nog wel meer...

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Leeuwin

Zodra er nog meer synchroniciteiten komen laat ik het je weten Ricca.

Xuma, bij nader inzien nog een vraagje. De kleur die je het meest voor je zag: was dat kobaltblauw? Ik krijg een beeld van koblat en lichtblauw door. Als het zo is dat je die kleur het meest hebt gezien kan dat namelijk een betekenis hebben.

Liefs van Leeuwin

Xuma


Ik zag tallijke (vooral) primaire kleuren, waarbij vooral het rood (ZM ?) in het oog sprong.
Het waren abstracte of in ieder geval geabstraheerde werken.

Wat het schrijven bestreft zou je ook kunnen denken aan dichten of dichterlijk werk (Neptunus).
In schrijvers-verband zou je kunnen kijken of er verbindingen zijn met vooral Mercurius, en vervolgens met eventueel Saturnus en/of Jupiter.

:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

@Xuma,

Weer zoiets.  8) Toevallig vandaag naar een schrijversclub op zoek geweest! Tot op heden niets gevonden maar ik hou moed! Dichterlijk werk heeft zeker mijn voorkeur. Rood staat o.a voor oplaaiende passie, in dit geval dus een weg naar (gedeeltelijk) nieuw werk. Ik hou jou en alle anderen op de hoogte.

Liefs van Leeuwin

Xuma


Rood is ook de kleur van kracht, assertiviteit, strijdbaarheid, daadkracht, kortom het is de kleur van Mars, ( de rode planeet) die als ik me wel herinner, conjunct je Maan staat. Is Mars ook de heerser van je 10de huis ? En Chiron staat bij jou in Ram ?

Heb je nog gekeken welke verbindingen Venus c.q. Neptunus maken met andere planeten ?

:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

 
...voor wat betreft schilderen zou je gewoon doek, penselen en verf (acryl om mee te beginnen) kunnen kopen bij Action, waar schilderspullen erg goedkoop zijn (al is het doek van mindere kwaliteit maar uitstekend om mee te starten) en vervolgens zonder veel na te denken: schilderen schilderen met allerlei kleuren en kijk wat daaruit ontstaat.
Geef niet op als het resultaat je niet meteen aanstaat, maar laat het een tijdje los en rusten, ga vervolgens verder net zolang totdat er iets ontstaat dat je bevalt en verrast.
Schilder aldus totdat je een cadeautje voor jezelf hebt gecreeƫrd.
Indien blijkt dat e.e.a. je vreugde bereid kun je alsnog de schildersezel aanschaffen.

:) Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

@Xuma,

Ja, Cheiron staat bij mij in Ram. Hij maakt een driehoek met mijn ascendant. Je hebt het goed onthouden: Mars staat conjunct mijn Maan in Boogschutter/huis 5.

Neputuns en Venus maken bij mij een driehoek. Deze planeten maken ook een driekhoek met de NMK in Vissen/huis 9.

Venus/Zwarte Maan staan conjunct/huis 12.

Zon maakt een vierkant met Neptunus.

Mercurius/Pluto conjunctie maken een driehoek met Neptunus. Mercurius/Pluto conjunctie staat bij mij in het 3E huis. Deze conjuctie staat opposiet NMK maar weer driehoek met Venus.

Ik neem je schilderstips ter harte waarvoor mijn dank.

Liefs van Leeuwin

Laure

Woww ja te gek dat Ricca dat er zo concreet (concrete) kon uithalen!

Boetseer, schilder, bak en beeldhouw ze, Leeuwin!

Leeuwin

Thank you Doosje!

Liefs van Leeuwin :-*

Xuma


Met alle soorten van plezier Leeuwin !
:) Xu
Just a closer walk with Thee...........