nieuwjaarspijl

Gestart door Leeuwin, augustus 21, 2010, 22:30:58 PM

Leeuwin

Omdat ik morgen jarig ben, schiet ik graag een nieuwjaarspijl voor mezelf af. Om gelijk maar met de legging van Ricca te beginnen: waar komt mijn pijl neer als ik hem afschiet? Welke talenten ga ik ontwikkelen?

1. Uitgangspunt: De Keizer

2. Stuwkracht/aangrijpingspunt: Gerechtigheid
3. Welke kwaliteiten ik ontwikkel: Pentakels 8
4. Waartoe ik mij aangetrokken voel: Koning van Kelken
5. Waar gaat de pijl naar toe: Koning van Pentakels

6. Stimulerende invloed: De Toren
7. Remmende invloed: De Geliefden

Ik ben zeer benieuwd wat jullie hiervan maken! Heb zelf wel enig idee maar ben bang dat mijn beeld te gekleurd is daar het om mezelf gaat.

Allemaal liefs van Leeuwin

star in the night air

Ik doe een gooi!  ;D

Het uitgangspunt is controle, kracht, binnen de lijntjes en structuren blijven en je vaderlijke invloed. Volgens mij is een sterke basis creeren nu de start? Gerechtigdheid geeft aan dat je dingen gaat afwegen, dat het verleden (je karma) je ontwikkeling voortstuurt, en daarbij horen ook beslissingen. Je leert, en je leert je te focusen. Vervolgens twee koningen, volgens mij twee heren die op het podium gaan verschijnen. Een zorgzame, waar de aantrekkingskracht zit, maar je gaat voor zekerheid, stabiliteit. Twee 'uitersten' waar je een keuze tussen moet maken, en dat is lastig, dat remt je, maar gelukkig kan je niet veel heel lang opkroppen en dat dat ook tot uitbarsting komen, dat blijft je stimuleren tot groei. Ik sta te kijken van die drie 'mannen', inclusief geliefden. Weet waar je voor gaat, weet waar je voor kiest zou ik zeggen. Okay, ik vind mijn interpretatie wat vaag, maar hoop dat je er wat aan hebt.

Leeuwin

@Star in the night air,

Die sterke basis voor een nieuwe start is zeker waar! Alleen wil ik juist buiten de lijntjes gaan! Controle en kracht heb ik zeker ja. De interpretatie is inderdaad enigszins vaag maar ik weet niet of dit aan jou ligt. Ik kreeg namelijk ook een heel dubbel gevoel hierbij. Ben benieuwd naar de reacties van anderen.

Liefs van Leeuwin

leentje

Dag Leeuwin,

van mij nog geen interpretatie (zo ver zit ik nog niet)
maar wel alvast een fijne verjaardag!

Leentje

Ricca

Lieve Leeuwin, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Liefs en  :-* :-* :-*
van Ricca
From Ricca with Love

Xuma

Van harte gefeliciteerd met je geboortedag lieve Leeuwin  :-* en een briljant jaar toegewenst !   

Lieve groet van Xu
Just a closer walk with Thee...........

Julia

Van harte Leeuwin  :-*

Stevige 5 van Juul

P.s.: doe mij maar appel  ;D

Leeuwin

@Leentje, Ricca, Julia en Xuma

Dank jullie zéér hartelijk voor jullie felicitatie!  :-* :-* :-* :-*

Liefs van Leeuwin 8)

roro

heee leeuwin!!!

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Hoop dat je een fijne dag heb gehad en nog een avond uiteraard.

Zonnetjes en heel veel liefs

roro

snowdrop

Nog net op tijd (geloof ik): van harte, Leeuwin!  :-* Snow

Leeuwin

@Roro en Snowdrop

Jullie ook bedankt voor de felicitaties :-* :-*

Liefs van Leeuwin 8)

Leeuwin

Beste allemaal 8),

Nu ik dan eindelijk mijn pijl heb afgeschoten ben ik tot de conclusie gekomen dat deze legging voor mij voor meerdere interpretaties vatbaar is.
Gelet op Pentakels 8, denk ik dat ik qua werk een nieuw aanbod krijg wat de nodige onzekerheid met zich meebrengt. Vooral gecombineerd met De Toren en De Geliefden vind ik dit heel erg doorklinken.

Toch denk ik dat deze legging ook op het relationele vlak van toepassing zou kunnen zijn, hetgeen Star in the night air ook al heeft gesuggereerd. Op dit punt ontwikkel ik structuur en kracht. Eerst gaat er een uitbarsting komen op het relationele vlak en dan zal in ieder geval een relatie spoedig verbeteren. Het kan zijn dat ik de keus moet maken tussen twee mannen maar daar ben ik echter niet helemaal zeker van.

Dit is wat ik er van denk maar als jullie andere ideeén hebben dan hoor ik dat graag.

Liefs van Leeuwin. Erg tof dat jullie me zo gefeliciteerd hebben!!

Laure

Happy birthday Leeuwin,

Veel succes dit jaar, hopelijk wordt het net zo boeiend als het voorbije jaar (ik raad een jaar waar je tevreden op terug blikt?)!!!

Ik dacht ook eerst aan je werk toen ik de legging zag (puur uit gewoonte eigenlijk), maar veranderde dan van mening toen ik de uitleg van Star in the night air las. Ik zou het dus ook niet weten. Ik vind de relatie-optie de makkelijkste, dus ik ga daar even mee verder.

Je zegt dat je niet binnen de lijntjes wil kleuren, maar de 8 pentagrammen die je gaat ontwikkelen lijkt me net zo'n kaart van binnen de lijntjes blijven, de Keizer ook. De stimulerende invloed (Toren) vind ik erg mooi, Leeuwin gaat zich blootgeven zoals nooit tevoren, dat moet ook, als je wil werken aan een relatie (8 Pentagrammen)! De enige moeilijkheid daarbij - gezien jij heel eerlijk wil zijn t.o.v. jezelf en anderen (Gerechtigheid) is de keuze (Geliefden) die gemaakt moet worden: aan wie geef je je bloot (ehm.. figuurlijk hé)?

Geniet nog van de birthday-after! en van alles wat dit jaar op je pad komt!!!!
Hele dikke knuffel en drie dikke bezen,
doosje
PS ikke ook appel ajb  

Ricca

Nog een (aanvullende) interpretatie...

Met vier Grote Arcana is het wel een pijl van formaat. Wat zit daar een kracht achter! En niet alleen de sterke wil van de Keizer. Gerechtigheid en Pentakels 8 liggen volgens mij omgekeerd. Er is iets dat je als onrechtvaardig beschouwt en dat roept spanningen op (GeR omgekeerd), maar je bent bezig te leren er op een andere manier mee om te gaan (Pent 8 omgekeerd). En dat lijkt te lukken, want Pentakels Koning zit er veel meer ontspannen bij dan de Keizer. Hij oogt tevredener en gelukkiger.

Misschien houdt die andere manier in dat je je kunstzinnig gaat uiten (Bekers Koning). Bij de combinatie Keizer (steen) en Pent 8 (gereedschap) en Bekers Koning denk ik aan beeldhouwen o.i.d. Heb je daar ooit aan gedacht? Je zou er goed in zijn (= betekenis van positie 4).

En dan zou de Toren ook een explosie van creativiteit kunnen zijn. Een explosie die de voorhang van Gerechtigheid scheurt, waardoor de zon van de Geliefden in beeld komt... en Pentakels Koning zich helemáál de koning te rijk voelt. :)

Liefs,
Ricca 
From Ricca with Love

Leeuwin

Hoi Ricca,

Wat een boeiende aanvullende interpretatie heb jij mij gegeven! Nog een mooi verjaarscadeau erbij.

Ik ben er nog niet helemaal uit wat ik nou eigenlijk precies als onrechtvaardig beschouw. Althans...op welk vlak dit bedoeld wordt maar ik denk hier wel degelijk over na.

Wat die uiting op kunstzinnig gebied betreft dacht ik meteen wauw! Hier zit een grote kern van waarheid in, helemaal toen je over beeldhouwen begon. Toevallig heb ik sinds kort contact met iemand die potten bakt. Ik heb al een tijdje het idee dat zij mij op een ander pad zet, ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen. Het kan heel goed zijn dat ik door haar met pottenbakken en/of beeldhouwen begin, zeker nu jij mij dit zo meedeelt.

Die Toren duidt inderdaad op een doorbraak. Het kan heel goed zijn dat hier het beeldhouwen mee bedoeld wordt. Ik schrijf de laatste tijd nogal veel dus op schrijversgebied sluit ik voor mezelf een doorbraak ook niet uit. Maar dat ik me op een gegeven moment de koning te rijk ga voelen, dat idee had ik ook al! Ik bedenk me ineens dat het onrechtvaardige gevoel van mij kan slaan op mijn creativiteit die op dit moment te weinig naar buiten komt. Maar nogmaals: ik blijf daar nog even over nadenken en ik vind je interpretatie verpletterend treffend!

Liefs van Leeuwin