Hi Leeuwin,
Ik zie net dat je ook gepost heb, bedankt voor je hulp! Ja ik vind het echt een héél interessante legging en ga ze ook eens op m'n eigen situatie toepassen! Ik heb je post echter te laat gezien want onderhand al alles neergeschreven en nu ga ik het even in dit venster copy-pasten. Nu zie ik dat jij de Maan - omgekeerd als iets heel positiefs aanwendt in de legging, dat er eigenlijk "sluimerende talenten" zijn alsook "nog te ontwikkelen talenten" die dan (Maan) ook sluimerend zijn, beetje in en uit het water van het onderbewuste... ik kan er echt inkomen maar heb het zo niet verwerkt in mijn interpretatie, en geen tijd meer om ze nog te veranderen!
Roro,
De opeenvolging van de kaarten 16 (Toren) – 17 (Ster) – 18 (Maan) duiden op een proces van trauma – helen – verdergaan ; maar de kaarten zijn omgekeerd, er loopt dus iets verkeerds in het proces. Maar wat?
De figuur op de Zwaarden 2 kaart heeft haar hart-chakra geblokkeerd. In jouw legging ligt deze kaart omgekeerd en staat ze voor de talenten die je hebt en waar je je bewust van bent. Ik denk, roro, dat jouw hart-chakra te open is! Misschien heb je ooit gezegd “mijn hart staat wagenwijd open voor iedereen, ik wil meeleven met anderen en ik verlang emoties ten volle te ervaren.” Misschien zei je ook wel “ik wil graag transcendente ervaringen”? En dat is allemaal heel mooi, maar misschien wat teveel van het goede soms?
De stimulerende zaken (Page Pentagrammen) vragen je met aandrang om jouw sluimerende talenten (Pentagrammen 8 ) te benutten! Van zodra jij jouw droomjob gevonden hebt is er geen twijfel: jij gaat gewoon keihard werken en studeren! Maar… dan moet je wel eerst die droomjob vinden en daar wringt voorlopig het schoentje. De pentagrammen staan voor tastbare zaken, en voorlopig concentreer je je teveel op je dromen om je de juiste richting te wijzen.
Bokalen 7 als blokkade en de omgekeerde Ster houden namelijk in dat jij zodanig veel boodschappen vraagt/krijgt in jouw dromen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zoveel tekens, zoveel mensen en nummers en symbolen passeren de revue in je dromen maar je krijgt moeilijk grip op de boodschap die ze meebrengen. Ook met de omgekeerde Toren krijg ik het gevoel dat je de zoektocht naar je ideale job forceert. De toren valt van zichzelf om op de rechtstaande kaart, er is dus geen nood om zelf mee te duwen. Dan forceer je dingen, je forceert de tijd (nummer van de toren is 16 > 1+ 6 =7, getal van de tijd, en het ego), je krijgt al dingen te zien die eigenlijk voor je toekomst bestemd waren en die je dus nu nog niets zeggen. Je kan dit proces niet controleren roro, als je te hard zoekt naar de waarheid loop je ze soms voorbij, weet je. Je zal nog moeten leren (Maan omgekeerd) om de juiste tijd af te wachten, nog niet voortijdig op pad te gaan, niet te ver te willen reizen (in je dromen dan), nog niet meteen te diep te graven in je onderbewustzijn op zoek naar symbolen en tekens… Neen, het is beter even volledig bewust jouw idealen vorm te geven, zeer realistisch en pragmatisch te zijn (Page pentagrammen). Je kan dat zeker bereiken, Bokalen Aas omgekeerd zegt dit, dat je je idealen kan vormgeven, op voorwaarde dat… je je hartchakra (vermoed ik toch) kan intomen, en paal en perk stelt aan al wat daarmee gepaard gaat. Er bestaan loopbaancentra waar je naartoe kan voor loopbaanbegeleiding, om je te helpen zoeken naar een antwoord op de vraag “wat voor een carrière wil ik nu eigenlijk”?
Dit is voorlopig hoe ik het zie, roro… ik denk dus samengevat dat je een beetje meer “aarding” nodig hebt. Ik weet dat jij alle lessen wil leren, dus dat komt zeker goed. Bij een andere legging zei Ricca dat het goed kan zijn om omgekeerde kaarten te hebben in je legging, dat zijn evenveel aangrijpingspunten om je legging en je proces ten goede bij te sturen!
Veel succes ermee!
En: ik weet niet hoe het zit met leggingen voor een ander; is dit nu mijn bovenbewuste dat een antwoord geeft op jouw vraag, is het jouw bovenbewuste dat mij even als channel gebruikt heeft, is het een gemeenschappelijk bewustzijn waar iedereen kan van aftappen? In ieder geval, het is wel mijn visie op de kaartlegging, vergeef me dus als ik fout zit.
Heel veel heel liefs
doosje