Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Terug op school

Gestart door unyvs, augustus 17, 2010, 14:43:24 PM

unyvs

Ik droom al jaren met enige regelmaat dat ik terug ben op school en dat ik er hevig aan twijfel of ik mijn examen / proefwerken wel zal halen.

Moet er misschien bij vertellen dat ik als tiener een jaar in de VS ben geweest en daar op een High School zat, in het 'senior year', het laatste jaar, maar ik zou daar geen examen doen, dat had ik in Nederland al gedaan.
Het jaar liep slecht af door hevige problemen met het 'gastgezin' en ik ben (wat) eerder naar huis teruggegaan. Vaak droom ik dat ik terug ben of terug ga naar de VS en daar die High School weer bezoek en dan wel examen moet doen.
Het gevoel van 'niet aangesloten zijn' bij de school en medeleerlingen dat ik in feite in de VS had komt in de dromen vaak terug.
Verder heb ik, zo'n zeven jaar daarna, een universitaire opleiding niet af kunnen maken door ziekte.

Ik heb geprobeerd te begrijpen waar dit voor staat, maar ik kom er nog niet ver mee. Vandaar dat ik hier om inzichten vraag.


Kiwiwoman

Wel, afmaken waar je aan begonnen bent, denk ik dan!

Je krijgt nu voor de 3e (derde!) keer de kans.

Wat het ook is, waar je aan begonnen bent, dat weet je zelf het beste en dat hoeven wij niet te weten, maar je moet het afmaken. Dan ben je er door en dan komen die dromen niet meer.

It's that simple!  :D

En heel, heel veel sterkte om te bereiken wat je 'moet'. Ik denk aan je.


Ricca

Lieve Unyvs,

Nu begrijp ik waarom deze lettercombinatie je zo aansprak dat je er je nickname van gemaakt hebt. :)

Proefwerken of examens zijn testen van bekwaamheid op een bepaald gebied. Iedere keer als je in een droom twijfelt of je je examen wel zult halen, twijfel je aan je eigen vaardigheden , ben je bang dat je *ergens* niet goed genoeg in bent of dat je niet aan bepaalde verplichtingen of aan de verwachtingen van anderen voldoet. Maar eigenlijk gaat het natuurlijk om je eigen verwachtingen... Het heeft meestal niets met schoolprestaties te maken, maar met kwaliteiten of vaardigheden op een ander gebied (persoonlijke leven, relatiegebied, gezondheid, arbeidsleven, spiritueel gebied etc.)

Je stelt jezelf (je zefvertrouwen of gevoel van eigenwaarde) a.h.w. op de proef. De examinator is vaak een kritisch aspect van jezelf, het examen is een zelf-onderzoek en de angst voor een negatieve uitslag is een vorm van zelfkritiek. Examens zijn i.h.a. ook grote veroorzakers van stress... 

Als je deze dromen geregeld hebt, moet je eens opletten waar je op dat moment in je leven onzeker over bent. Praat je met jezelf op een strenge of op een liefdevolle manier? Als je jezelf erop betrapt dat je iets moet van jezelf, kijk dan of je het kunt veranderen in iets vriendelijks, in iets dat je mag - een suggestie in plaats van een opdracht.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

unyvs

#3
Heel hartelijk bedankt voor de reacties.

Beiden zeggen mij het nodige. Toen ik las 'afmaken' kreeg ik een schokje. Er is inderdaad nu een situatie in mijn leven die zich herhaalt, dat wil zeggen dat ik een patroon zie en dat ik ook echt het idee heb dat het nu voor de laatste keer is dat dit terugkomt.

Tjonge, Ricca... over die naam...  Eh... wow....!

Wat je verder schrijft is over terug naar school is heel behulpzaam en ik zal dit zeker in gedachten houden mocht ik nog weer zo'n droom hebben.
De situatie die ik noemde is er ook één waarin ik voor mijn gevoel uitgedaagd word om het 'deze keer 'goed' te doen'...  :)