toekomstboek en keukenzaak in mijn huis

Gestart door danseres, augustus 11, 2010, 13:08:33 PM

danseres

2 dromen die ik me herinner:

Ik droom dat ik met mijn danserlerares en haar man (?) en nog een hoop andere mensen in een grote ruimte ben. Er zijn ook veel geesten aanwezig en mijn danslerares weet dat ik ze kan zien en voelen. Ze overhandigd me een enorm dik en groot boek (beetje als het boek van Sinterklaas ;D) waarin voor iedereen toekomstvoorspellingen staan en vraagt me de mijne hardop voor te lezen maar dit lukt me niet. Ik haper bij iedere 3 woorden, stotter en kom er niet doorheen. Dan neemt ze het boek weer terug en ik baal want nu weet ik nog niet wat mijn toekomstvoorspelling is.

Droom 2:
(even vooraf; ik woon in Spanje en heb mijn appartement in NL verhuurd): ik ben in NL en ga naar mijn woning kijken. Dit is ineens een vijftiger jaren rijtjeshuis. maar er blijkt een keukenzaak in te zitten. Al mijn spullen zijn weg, de muren zijn doorgebroken en er is niks meer van mijn huis terug te herkennen. Ik ben woedend en vraag naar de directeur. Ik scheld hem uit en zeg dat ie helemaal geen toestemming hiervoor had en dat ie bij de gemeente eerst een welstandsaanvraag had moeten indienen of dit wel mocht en dat zij dan bij mij hadden toestemming hadden moeten vragen. De man is heel begripvol. Ik zeg dat hem dit geld gaat kosten, wel 50,000 Euro en hij knikt ok.
Ik ga het regelen met de gemeente en even later ben ik met een hoop mensen aan de slag om het weer in de oorspronkelijke staat terug te brengen. Ik ben ergens blij omdat ik door het vele geld (nu ineens meer) het huis nóg mooier kan maken dan het was en verbeteren maar anderzijds ben ik verdrietig omdat mijn mooie spulletjes weg zijn en niet meer te vervangen.

Heeft die laatste droom te maken met een verandering in mijzelf?

unyvs

Beide dromen lijken over verandering te gaan...
Ik heb niet zoveel kennis m.b.t. dromen en symbolen dus ik kan je niet veel bieden, maar als ik deze dromen zou hebben zou ik zeker denken dat beiden gaan over een overgangsfase naar iets nieuws, iets dat (droom 1) nog onbekend is. In droom 2 zou het kunnen gaan over een verandering die door jou niet geheel gewenst is / was maar die je nu wel in eigen handen neemt en zelf richting geeft?

danseres

Dankje! ik zat ook in die richting te denken. Ik dacht misschien dat ik het oude nog niet los kan laten, vandaar dat ik treur om mn spulletjes/meubels die weg zijn en de toekomst nog niet helder kan zien, kan lezen? ik haper bij het lezen, mss wil dat een bepaalde onzekerheid voor de toekomst laten zien? de geesten die ik zag in mijn droom, stelden me een soort van gerust..

iets in die richting?

Ricca

Lieve Danseres,

Ik had je een uitleg van de afscheidsceremonie-droom beloofd, maar ga eerst naar deze droom (droom 2) omdat hij volgens mij óók over je moeder gaat. En over jouw moeite met accepteren van haar toestand.

Er is iets vervelends gebeurd met je huis in NL. Een huis kan voor een persoon staan en in dit geval denk ik aan de persoon van je moeder (je 'thuis' in NL). Het huis (je moeder) is helemaal veranderd, je herkent het bijna niet meer en het is ook niet meer 'bij de tijd' (is een vijftiger jaren rijtjeshuis geworden, een soort terugval in de tijd). Het is nu een 'keuken-zaak' (nóg een verwijzing naar je moeder, want keuken = moedersymbool). De muren zijn doorgebroken, alleen de buitenkant is nog intact (jouw idee van wat er met je moeder gaande is: een innerlijke afbraakproces lijkt van haar een soort leeg omhulsel te maken).

Je reageert met boosheid en roept de 'directeur' (God?) op het matje, want dit had volgens jou niet mogen gebeuren. De directeur is begripvol, maar je eist toch een grote schadevergoeding. Misschien omdat je op dat moment gewoon niets beters weet te doen dan iets of iemand de schuld te geven. Het geld moet alles weer goedmaken... Nou staat geld in dromen zelden voor echt geld. Ik denk dat het bedrag dat je eist, laat zien dat het jou heel veel waard zou zijn als je moeder weer gezond werd. En dus hoezeer je haar nodig hebt.

Later ben je samen met anderen bezig het huis weer in de oorspronkelijke staat te brengen... Het geldbedrag dat je krijgt (de hoop op herstel) is zelfs nog groter geworden. Dit hoort bij de ontkenningsfase. Maar toch weet je ook wel dat het nooit meer zo zal zijn als het was. Je bent verdrietig omdat iets heel dierbaars (de mooie spullen) verloren is gegaan en niet meer te vervangen...

Nu ga ik verder met de afscheidsceremonie-droom.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

danseres

Wow Ricca, heb hier gewoon kippenvel van. Ik wist dat er iets belangrijks was met deze droom maar je uitleg hier vind ik héél bijzonder, mooi en heel logisch ook! ik ga hem bewaren en weer eens teruglezen!

Dankjewel lieve Ricca voor al het werk dat je in mijn dromen steekt!

xxx