Auteur Topic: Wie wil er even meekijken?  (gelezen 3340 keer)

Opti-Mystique

• Master lid
  • Hoe je je voelt bepaalt wat je creëert!
    • Healthy by Nature | Praktijk voor Natuurlijke Gezondheid
Wie wil er even meekijken?
« Gepost op: augustus 03, 2010, 11:17:40 am »
Dear all,

Ik heb een jaarlegging gedaan en zo te zien komen er een paar interessante maanden aan. Hoewel ik er zelf al een idee bij heb, zou ik het fijn vinden als anderen omwille van de objectiviteit even meekijken en hun visie erbij geven... :)

juli: Zwaarden 8
augustus: Staven 5
september: Zwaarden 10
oktober: de Dood (omgekeerd)
november: de Hogepriester (omgekeerd)
december: Matiging
januari: de Ster
februari: ...

Oh ja: in de kern ligt Staven 10 als basis voor mijn persoonlijke ontwikkeling.

Nu heb ik er ook nog een VHT-legging bijgedaan, met de vraag over een verschuiving van werkzaamheden die mij weer prikkelen en positieve energie geven. Ik heb het gevoel dat ik nu in een spagaat zit tussen werk willen gaan doen waar mijn hart meer ligt, en 'vastzitten'  aan een minimaal inkomstenniveau zodat ik alle balletjes in de lucht kan houden, die ik nu in de lucht heb. De uitkomst is als volgt:

Verleden: Zwaarden 8 (daar ist-ie weer)
Heden: Pentakels 6
Toekomst: de Toren

Zwaarden 8, maar vooral ook wat Ricca in het Arcana-forum schrijft bij de Toren maken een interessante link tussen mijn beide leggingen:
Citaat
...De Toren heeft betrekking op het loslaten van het traditionele hiërarchische godsbeeld én op het loslaten van de uiterlijke kennis van de Hiërofant...

Wat vinden jullie van de VHT-legging over mijn werk?
En wat betekenen de Dood en Hogepriester beiden omgekeerd; zie ik iets over het hoofd in mijn persoonlijke ontwikkeling?

Alvast bedankt voor jullie tijd en energie! ;)

hartelijke groeten,
Dolf
« Laatst bewerkt op: augustus 03, 2010, 11:28:30 am door HappyBeingDolf »

doosje

• Master lid
Re:Wie wil er even meekijken?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 03, 2010, 11:48:50 am »
Hey Dolf,

Ik wil effe meekijken, eerste indruk o.b.v. jouw kaarten en randinfo:
Zwaarden 8: Je wil wel uit je kooi raken maar je "kan" niet (hoewel dat spagaat misschien beter door Zwaarden 2 wordt voorgesteld, heb steeds moeite met het verschil tussen beide kaarten)... Er zijn wel vele redenen te vinden om te blijven en evenveel om weg te gaan. Dan volgt in augustus (Staven 5) toch nog de uitbraak uit je kooi. Zwaarden 10, eindelijk redenen genoeg netjes geallinieerd om er volledig mee te kappen. Toch nog erg veel twijfels of je wel de juiste beslissing nam met De Dood omgekeerd...De Hogepriester omgekeerd staat immers, zo heb ik al ondervonden, voor het buiten de lijntjes kleuren van de maatschappelijke normen... Je gaat jouw idealen vormgeven maar betaalt een prijs. Niet gemakkelijk. In dat opzicht herinner ik mij de New Vision kaart + uitleg die Ricca postte n.a.v. Staven 10... Het valt zwaar hoge idealen na te streven, traantjes vallen wanneer je dan die boer ziet die zo vanzelfsprekend in harmonie lijkt met het Universum, terwijl jij zo ploegt en zwoegt. Eerst water en de rest komt later, in december geeft de rechtopstaande Matiging al enige geruststelling. Natuurlijk besef je wel dat er nog een lange weg te gaan is, maar je bent weer opgeladen voor je nieuwe reis en ziet op 25 december de Ster al blinken. Zie hem shinen, die Dolf!

??????
doosje

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2010, 11:24:58 am »
Hoi Doosje,

Grappig dat je Zwaarden 2 noemt; deze kaart zat bij beide leggingen in de achtergrondfactoren (eerste en laatste kaart van het gesloten deck).

Je hebt een mooie uitleg gegeven, dank je wel!

hartelijke groet,
Dolf

doosje

• Master lid
« Reactie #3 Gepost op: augustus 23, 2010, 05:52:59 am »
Hoi Dolf,

Graag gedaan natuurlijk, denk jij dan hetzelfde over de legging of had je andere ideeën...want...ik kan dus fout zijn, gebeurd niet veel, maar kan!
 ;)

doosje

Ricca

• Moderator
  • Master lid
  • :: SAMEN ::
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2010, 12:16:59 pm »
Lieve Dolf,

Voor mij gaat een VHT-legging geheel over het heden. V en T zijn je huidige overtuigingen over verleden en toekomst. Beide kunnen veranderd worden.

Heden/Pentakels 6: Je zit met de vraag of je financiële middelen wel toereikend zijn om je droom te volgen...
Toekomst/de Toren: ... en vooralsnog geloof je niet dat je het financieel zou 'bolwerken'.
De Toren heeft hier dus een heel simpele betekenis.

De omgekeerde Hiërofant in de jaarlegging zinspeelt ook op de Toren, d.w.z. op een bevrijdende doorbraak, maar hier gaat het om iets anders. Bijvoorbeeld om het loslaten van de leiband van de wetenschap, je eigen ideeën vinden of eigen manieren om met bestaande (traditionele) opvattingen te werken. Originaliteit dus.
Ken je de Toren uit de Pen Tarot? Niet schrikken hoor! ;)
http://img.photobucket.com/albums/v242/ricca/tarot/Tr_Pen.jpg

Je hebt trouwens niet de Toren gelegd, maar de omgekeerde Hiërofant, dus het kan ook een vriendelijke bevrijding zijn. Zeker als Matiging de volgende kaart is.

Liefs van Ricca   
From Ricca with Love

Opti-Mystique

• Master lid
« Reactie #5 Gepost op: september 27, 2010, 15:17:24 pm »
Hi Ricca,

Dank je wel voor je antwoord. Ik zie het nu pas, want ik was al even niet op bezoek geweest... ::)

Ik denk inderdaad nu dat het om een bevrijdende doorbraak gaat, een vriendelijke bevrijding, en het loslaten van al dan niet eigen opvattingen. En ook dat de overtuigingen over verleden en toekomst veranderd kunnen worden. Door het mezelf bevrijd hebben van de emotionele sluier kan ik heel anders naar mijn ervaringen in het verleden kijken, en zie ik in dat mijn in het verleden behaalde resultaten... mijn toekomst niet bepalen.

Een prettig hulpmiddel hierbij is het boek 'Begin!' van Patty Harpenau, dat ik nu aan het doorwerken ben. Leuke oefeningetjes om eens helder te formuleren, ook naar mezelf, wie ik nu eigenlijk ben en wat die droom die ik wil volgen dan is... het 'voor me gaan zien' :)
Dit boek kwam in september op mijn pad en ik zie hiermee mijn gedachten, de 10 Zwaarden, in een ander licht. wat een ander licht aan de horizon brengt. Het kan niet anders dan tot de transformatie van 'de Dood' leiden. Of hoe was het ook alweer: bij 'de Dood' sterft het ego?!

Als ik door 'Begin!' heen (en er uit) ben, zal ik wellicht ook gehoor geven aan mijn lang uitgestelde introductie (ik heb je geh... uhm: gelezen Doosje, ook die hint zie ik vandaag voor het eerst ;D ) hier op de site. Het belooft nog een strak stukje tekst te worden... ;) Misschien leuk om mijn 6-jarig jubileum op het forum te vieren?! Haha!! :P

hartelijke groet,
Dolf
« Laatst bewerkt op: september 27, 2010, 15:31:53 pm door HappyBeingDolf »

Luna

• Volledig lid
  • Wat zich "Herhaald" wil "Geleerd" worden!
« Reactie #6 Gepost op: september 27, 2010, 20:51:44 pm »
Als ik door 'Begin!' heen (en er uit) ben, zal ik wellicht ook gehoor geven aan mijn lang uitgestelde introductie (ik heb je geh... uhm: gelezen Doosje, ook die hint zie ik vandaag voor het eerst ;D ) hier op de site. Het belooft nog een strak stukje tekst te worden... ;) Misschien leuk om mijn 6-jarig jubileum op het forum te vieren?! Haha!! :P

Ja, lijkt me leuk om te lezen! Hoop dat de anderen dan ook nog wat jubileum-alsnog-voorstelrondjes doen ;D
We leven in een Genadig Universum,
Alles is bedoeld om je dichter bij Jezelf te brengen!