Zou dolgraag dringend antwoord krijgen middels een legging! Bedankt!

Gestart door Ramayogi, augustus 01, 2010, 20:28:37 PM

Ramayogi

Beste forumleden,

Op dit moment is het heel spannend in het leven van mijn vrouw en mij. In deze economische tijd is het voor ons heel moeilijk ons bijna 25 jarig oude bedrijf overeind te houden. Onze reserves zijn nagenoeg op en we leven al wekenlang van dag tot dag in de hoop op betere tijden. Tegelijkertijd is er ook een enorme berusting in mij omdat ik sterk voel dat er een grote verandering ten goede aankomt. Vroeger was ik namelijk altijd angstig om mijn zgn. verworvenheden te verliezen en was vaak depressief. Nu voel ik bijna altijd prima en dat ondanks de dagelijkse confrontatie met schuldeisers en de bijna onmogelijkheid de boel te laten draaien. Dat laatste vind ik heel vreselijk omdat ik er niet op uit ben andere mensen te benadelen. De omstandigheden zijn gewoon zwaar en daar ik onder gebukt.

Ik wil jullie om een legging vragen. Ik ben heel benieuwd wat deze oplevert: raken we al onze bezittingen kwijt en moeten we opnieuw beginnen of komt er inderdaad een plotselinge ommmezwaai ten goede zoals ik zelf denk te voorvoelen.
Ik ben zelf ook bekend met Tarotkaarten, maar vind het in deze veel te moeilijk een eigen legging te doen, omdat ik in deze de neiging zou kunnen hebben te veel en te vaak te kijken en dingen ten voordelen uit te leggen.
Bedankt voor de leging. Ik kijk er heel nieuwsgierig naar uit...               
Ram))

Leeuwin

Ramayogi,

Ik heb de volgende kaarten voor je getrokken

Koningin van Pentakels
De Maan
Staven 7

Ik heb het gevoel dat deze strijd om het bestaan nog wel even voortduurt. Ik krijg ook het gevoel dat je op zakengebied met een onbetrouwbare partner te maken hebt. Ik heb het idee dat je met geld wordt belazerd maar het kan natuurlijk ook anderszins iets zijn. Heb jij of iemand anders hier nog ideeén over?

Liefs van Leeuwin

Ramayogi

Beste Leeuwin,

Bedankt voor je korte legging. Er is niemand die ons ergens mee belazerd. Ik heb wel vaak het idee dat onbewuste krachten het ons moeilijk hebben gemaakt. Zodra we iets doen dat positief zou kunnen uitwerken, is het resultaat iets soms absurds negatiefs.

Thx, Ram......Het zou leuk zijn als er nog meer responses komen. Ik ben er dankbaar voor!



Ricca

Hallo Ramayogi,

Welkom op het forum. :)
Een Keltisch Kruis voor jou:

1. Centrumkaart: Pentakels Koningin
2. Kruiskaart: Pentakels 5
3. Basis: Bekers 2 omgekeerd
4. Recent Verleden: Bekers 4 omgekeerd
5. Kroonkaart: Staven 8 omgekeerd
6. Nabije toekomst: Bekers 8 omgekeerd
7. Zelf: Zwaarden Aas omgekeerd
8. Omgeving: Staven 9 omgekeerd
9. Hoop en Vrees: Staven 7
10. Uitkomst: de Keizerin

Ik moet de legging nog uitwerken, dat zal even duren, maar zo kun je er al vast zelf naar kijken. :P Ik vind het wel opvallend dat Leeuwin ook twee van deze kaarten heeft getrokken.

Op de vraag of jullie alles zullen kwijtraken en opnieuw moeten beginnen óf dat er een ommekeer ten goede zal komen, kan ik geen antwoord geven, want de toekomst zijn jullie nog bezig zelf te creëren. Wees nooit bang om de kaarten in je voordeel uit te leggen, maar grijp juist ieder lichtpuntje aan om je eigen vertrouwen te versterken! De omstandigheden mogen dan zwaar zijn, het zijn uiteindelijk je eigen overtuigingen en verwachtingen die bepalen wat er zal gebeuren.

Er liggen zeer veel omgekeerde kaarten die je kunt zien als evenzovele kansen om dingen te veranderen of uitdagingen om trouw te zijn aan je idealen e.d.

En wat de Keizerin als Uitkomst betreft... Als er geld genoeg is, heeft de Keizer (de mannelijke energie) het voor het zeggen. Zo gaat het tenminste vaak... Maar als er geldgebrek is, heeft de Keizerin het voor het zeggen. Als niets meer helpt, wordt het vrouwelijke instinct er bijgehaald (of de vrouwelijke intuïtie = de Maan van Leeuwin). Dan mag zij het doen. Dat is een van de redenen waarom we, ondanks alles, nog steeds een wereld hebben. :)

Je hoort nog van me.

Liefs van Ricca
From Ricca with Love

klaproos1945

                                                                        hoy ramayogi

                               vandaag heb ik in de blindevlek legging de schijven koningin in de schaduw staan
                               zij heeft de basis van zijn/haar leven tot een vruchtbare oase gemaakt (de rust die u vanbinnen voelt)


                             waar teleurstellingen geen plaats meer vinden omdat het innerlijke kind inzicht heeft
                             verkregen zich niet meer met de verkeerde voeding die de teleurstelling met zich mee
                             brengt te voeden en heeft zijn/haar emotionele waardering verkregen in alle gebieden
                             voor zichzelfweet hij/zij dat de woestijnen vruchtbaarder zijn dan vroeger nu de

                             teleurstelling anders bekeken worden in de bewustwording van de schaduw kan men
                             het resultaat beter afstemmen als de dingen of zaken geordend zijn en verkrijgen we

                             matrieele en geestelijke welvaart in tevredenheid keren we ons wijs naar de juiste zaken
                             en hervinden we onze talenten in de vreugde van het aardse bestaan

                             veel succes in het hervinden van u zakelijke talent
                                    veel liefs van klaproos1945

Ramayogi

Zowel Ricca, Leeuwin en Klaproos: bedankt voor jullie commentaar en leggingen! En Ricca, uiteraard ben ik zeer benieuwd hoe jij de getrokken kaarten interpreteert.!
Ik heb zo'n 30 jaar geduid met gewone speelkaarten. Ik had wel een Tarotspel, maar gebruikt die pas sinds een jaar of twee. Inmiddels ben ik ook aardig thuis in de grote Arcana. De reden dat ik jullie gevraagd voor een legging is omdat ik een lezing voor mijzelf lastiger vind dan voor een ander persoon. Zeker de laatste tijd heb ik de neiging veel en veel te leggen voor mijzelf en dan erken ik de neiging objectiviteit te verliezen in de veelvoud aan getrokken kaarten.

Ricca, ik ben blij met dit keltisch kruis. Eerst schrok ik van zeven omgekeerde kaarten. Ik werk zelf namelijk niet met omgekeerde kaarten, want ik vind het over het algemeen een negatieve nuance geven aan de betekenis.
Mischien is dit dan ook wel het juiste moment er mee te beginnen. Nog wel even eerst een vraag erover: lees je eerst de normale rechte interpretatie van de omgekeerde kaart om er vervolgens een extra nuance van de omgeerde betekenis aan te geven? Die laatste neiging zou ik zelf eerder hebben omdat de betekenis van een omgekeerde kaart zoveel korter en sumierder is dan een rechte kaart.

Uiteraard kon ik het niet laten om zelf de kaarten even neer te leggen zoals jij ze had getrokken Ricca. Ik noteer dan voor mijzelf onmiddelijk mijn eerste indrukken. Ten eerste het grote aantal (7) omgekeerde kaarten, het feit dat er maar 1 grote Arcana ligt en dat de kleine Arcana voor mijn gevoel ook alleen maar 'kleine 'kaarten zijn. Voor mij opvallend is de Pent Koningin in het midden en de Keizerin aan het einde van de rit. Voor mijn gevoel is de Keizerin de verhoogde trap van de Pent. Koningin. Beiden staan voor de materie met dat verschil dat de koniging een rijke materiele vrouw is die de materie beheerst en er mee kan omgaan. De Keizerin is voor mij de echte gever. de Dionysos van de overvloed: zij geeft de oogst, de overvloed en alles wat vructbaar is.
Beide kaarten komen vaak terug in mijn leggingen. In mijn meditaties heb ik zelfs een soort contact met de Keizerin: ik heb het gevoel dat de kracht en rijkdom die zij vertegenwoordigt vlak naast me staan.
De pentacles 5 geeft aan dat er gebrek is aan financiele middelen en is het tegenover gestelde van de pent. koningin. In die zin een contradictie met de pentacles Koningin.
Alle andere kleine kaarten vallen wat weg voor me. Alsof het kleine maar vervelende bijkomstigheden op mijn pad zijn. Er wordt geknokt om het bestaan met methodes van alle dag. Op die weg doen zich allerlei vervelende situaties voor die nog even moeten worden aanvaard.
Dan plotseling aan het einde van de rit staat daar de ontmoeting met de Keizerin. Helemaal aan het einde van de legging staat daar het momentum waar alles zich opeens zal veranderen: de weg is gelopen en plotseling ontvang ik waar ik nu al zolang aan heb gewerkt.
Om uit de huidige gebrekkige situatie te komen ben ik al lang met iets nieuws bezig dat van de een op de andere dag de situatie radicaal te voordele zal doen veranderen. De laatste tijd heb ik het idee dat ik er iedere dag mee gereed kan zijn en het ten uitvoer kan gaan brengen. Op dat moment lijken de Pentacles Koninging en de Keizerin wer volledig met elkaar herenigd!

Enfin , ik kon het niet laten ook mijn eigen reactie te geven. Ik ben uiteraard benieuwd naar je/jullie commentaar. Het is inderdaad trouwens opvallend Klaproos dat mijn hart vol vreugde en rust is, terwijl om mij heen de oorlog woedt.

Rama

klaproos1945

hoi rama
staven acht
in de verkennig van de regenboog kleuren is de toegang
tot het leven die u zelf de gerechtigheid geeft om door
de poort van het begrip te gaan en laat de onzekerheid
niet blijven hangen bij de twijfels en de eindelose discusies

maak het leven vruchtbaar op de grond van vrede ga terug
naar de oerbron en zet de kroon op de basis van u bestaan

bekers acht
traditioneel staat deze kaart voor zelfverloochening afstand
doen en berusten in het lot het gaat hierbij om het vinden
van de zin die de afgeloten gevoelens te laten keren tot
helderheid van u gemoeds toestand en is het los laten

van wat niet meer van toepassing is geef de controlle op
om de zachtheid te hervinden in een andere structuur

zwaarden aas
de harde kant van het zaken leven heeft u innerlijke hart
afgesloten voor de realiteit dat een ingewikkeld onaantastbaar
dogma heeft ontwikkeld het is gaan veranderen in het groeiproces

en geeft nieuwe kansen en mogelijkheden die voor het grijpen liggen
als u niet meer mee doet aan de strijdlustige belangen die leiden
tot rusteloosheid van onvrede hebben met jezelf

u omgeving zal veranderen als u zelf donker en licht gaat verenigen
dan kan de ontwikkeling van de verwondingen en traumatiche
ervaringen helen het vergt wel karaktersterte die de tegenstellingen

opgeroepen hebben en de weerstand maakt de schaduw donker
maak deze tot het licht door de scheppende energie van de zon
in verbinding te brengen met de intuitive maan en verkrijg zo

het vertrouwen in u zelf en de andere


klaproos1945

#7
staven zeven
wanneer u de heldenmoed heeft gevonden om onbevreesd
de gevestigde orde om te zetten in een nieuwe fase van het
leven dat met vallen en opstaan is berijkt kan het leven in de
groei bevorderen want het leven is nog lang niet afgelopen
laat de vrees niet toeslaan want als vanzelfsprekend kunt u
de processen of deelfacen van het leven herkennen en inschatten
in het weten dat zaken soms moeten herstruktueerd worden

de keizerin
het is een vruchtbare periode alles is rijp en klaar benut de mogeljkheden
die u heeft en wees bewust van de eeuwige cycles van vergaan en
onstaan in het leven waar we zelf structuur aan brengen in een
eeuwige spiraal van boven naar beneden en weer terug dit is de weg
om de honing te zoeken en is de spiraalvormige dansvlucht de richting
waar de nectar te vinden is de geheime roos van het leven

veel liefs van klaproos1945-2010

http://www.youtube.com/user/MysticZen#p/u/1/OpRBo5_HFUg

Ricca

Citaat van: Ramayogilees je eerst de normale rechte interpretatie van de omgekeerde kaart om er vervolgens een extra nuance van de omgekeerde betekenis aan te geven?

Hi Rama,

Ja, ik ga uit van de betekenis van de rechtopliggende kaart en kijk dan op welke manier deze in dit geval van richting veranderd zou kunnen zijn, of welk aspect van de kaart misschien niet helemaal tot uitdrukking komt. Het hoeft niet altijd tot een negatieve betekenis te leiden. Neem Bekers 4 uit het Keltisch Kruis. Rechtopliggend staat die kaart vaak voor grote terughoudendheid bij het aannemen van hulp of bij het aangrijpen van kansen die zich aandienen. Omgekeerd en liggend op Recent Verleden zegt de kaart me dat je er juist wel alles aan gedaan hebt om je bedrijf te redden, je hebt geen mogelijkheden laten lopen of kansen onbenut gelaten. Daarmee mag je jezelf dus wel feliciteren.

Zeven omgekeerde kaarten lijkt misschien wat veel, maar zou je dat ook zeggen van zeven rechtopliggende kaarten? :) Het aantal valt nog wel mee. Het is eigenlijk niet de bedoeling om alle kleine kaarten op een hoop te vegen, maar ik geef toe: Pentakels Koningin en de Keizerin springen er wel uit. Ook qua zonnige lucht. Pentakels Koningin is de belangrijkste kaart en een gegeven in de legging. De Keizerin moet nog arriveren en met hoeveel kracht zij eventueel zal verschijnen is afhankelijk van de legging als geheel.

Mijn eerste indruk van al die omkeringen was, dat er wel een hoop kunst- en vliegwerk nodig is om bij de Keizerin (overvloed) uit te komen. Dat idee werd versterkt door de vliegende staven op Staven 8... Het lijkt een beetje op paniekvoetbal en na de verloren WK-finale weten we dat dat niet de beste manier is... Ik las dat je ook aan een plan B werkt... dat echter nog niet helemaal van de grond is gekomen (Staven 8 omgekeerd).

Als het om de praktische aardse zaken gaat, is Pentakels Koningin een van de beste kaarten die je kunt hebben. Zeker in een tijd van financiële tegenspoed (Pentakels 5). Je bent goed in staat om moeilijke taken op te pakken, verantwoordelijkheden op je te nemen en je bent goed tegen moeilijke situaties opgewassen.

De confrontatie met de schuldeisers (Staven 7 op Hoop en Vrees) heeft jou juist de kracht gegeven om boven je depressies uit te stijgen - maar roept ook de vraag op waar je zou zijn als je niet meer hoefde te vechten. M.a.w. misschien heb je die strijd nodig en is het meer Hoop dan Vrees op deze positie. Een soort ambivalentie die je er onbewust van zou kunnen weerhouden om vol voor de overvloed van de Keizerin te gaan...

Maar Pentakels Koningin (jij) weet ook wel dat bezittingen nooit automatisch je behoeften vervullen of je de gevoelens geven die je wenst. Ze zijn eerder de gereedschappen om je te helpen bij het tot uitdrukking brengen van jezelf en het verkrijgen van een heldere kijk op wat in het leven belangrijk is. Geldzorgen kunnen je echter ook een rad voor ogen draaien en die heldere kijk vertroebelen (Zwaarden Aas omgekeerd). Als je je zorgen maakt, is je aandacht als een laserstraal op de problemen gericht en vaak helpt dat die problemen juist in stand te houden.

Bekers 2 omgekeerd staat voor een innerlijke verdeeldheid. De twijfel of je je gevoel en innerlijke leiding zult volgen óf het verstand dat aandringt op maatregelen... De omgekeerde Bekers 8 op Nabije Toekomst lijkt te zeggen dat de tijd voor een beslissende stap nog niet gekomen is (misschien slaat dat op je alternatieve plan).

Ik ben een beetje kriskras door de legging gegaan. Wat rest er nog... Staven 9 omgekeerd op Omgeving. Omgeving zou voor het economische klimaat kunnen staan. Normaliter zou ik daar Staven 5 (concurrentiestrijd) verwachten, maar het klimaat is harder geworden, velen hebben hun hoofd gestoten (het verband om het hoofd) en er heerst wantrouwen. Gelukkig ligt de kaart omgekeerd, waardoor hij toch wat milder wordt. Hier en daar begint het besef door te dringen dat te overwinnen obstakels van innerlijke aard zijn. Uiteindelijk is iedereen in een crisistijd zijn persoonlijke crisis aan het uitvechten (of hij dat nu beseft of niet). Maar in de stavenwereld van de economie is introspectie niet het sterkste punt...

Alles bij elkaar lijkt het bijna een mirakel dat de Keizerin verschijnt. Toch doet ze dat en dat is zeker een reden om moed te houden. Het fundament van de legging (Bekers twee omgekeerd en Zwaarden Aas omgekeerd) is zwak, maar er bestaan ook nog wonderen. En van Pentakels Koningin weet ik dat zij in wonderen gelooft. :) Het verschijnen van de Keizerin is bijna geheel op het conto van de sterk met haar verwante Pentakels Koningin te schrijven.

Het advies van de kaarten luidt: Ga er vast van uit dat er iets goeds zal gebeuren, ongeacht wat er de afgelopen tijd aan de hand was. Voel in jezelf het rustige vertrouwen van Pentakels Koningin. Als je van anderen iets wilt, bijvoorbeeld wat meer inschikkelijkheid, herinner je dan de keren dat je zélf rekening hield met anderen, hen niet wilde benadelen of het vel over de oren halen. Gun jezelf alles wat je wenst, waardeer je eigen integriteit in alles wat je doet en sta jezelf toe te dromen zonder beperkingen. Dan kan de overvloed van de Keizerin niet uitblijven.

Ik wens je veel succes!
Liefs van Ricca
From Ricca with Love

Ramayogi

Ricca, bedankt voor je prachtige duiding. Het is een uitstekende weergave van m'n/onze omstandigheden hier. We leven bij de dag en ik heb er inderdaad alles aan gedaan om ons bedrijf weer ten goede te keren. Jarenlang gaat het prima en dan ópeens'lijkt het of alles wat je doet een negatief uitpakt. En dat laatste oms op de gekste manieren. Jarenlang konden we doen wat we wilden en lukte bijna alles, maar de laatste jaren is het echt knokken. Uiteraard ben ik er van overtuigd dat alles wat je 'denkt' tot realisatie komt. Oftewel m'n jarenlange focus op alle negatieve zaken hebben die zaken mede versterkt. Met name mijn angst vroeger voor verlies van zekerheden. Het hele bestaan, geopenbaard in de waaktoestand, is immers een tot objectvorm verworden mindset, inclusief alles wat er bij wordt gevoeld en ervaren: gooi het ermaar bij.
Dat is echter nog niet zolang veranderd bij me. De kern is blij, in rust en als ik m'n ogen sluit komen sfeerbeelden op van prachtige plekken waar ik ooit ben geweest of ooit hoop naar toe kunnen reizen. De negatieve aansporing is dus in de bron al verdwenen. Alleen de wereld van objecten is nog niet meeveranderd.

De kracht van de koningin gebruik ik inderdaad voor een activiteit die ons snel uit deze omstandigheden kan halen. Het plotselinge tegemoetkomen van de Keizerin is iets dat ik al heel lang weet en de laatste tijd ook in mijn eigen leggingen bevestig zie. Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn levensomstandigheden binnenkort een plotselinge verandering ten goede zal maken. Welhaast van de een op de andere dag, als't ware.
Nomaals bedankt voor de prachtige duiding, die me weer veel vertrouwen geeft in de toekomst!

Rama))

Ricca

Iets dat de situatie misschien wel van de ene dag op de andere ten goede zal veranderen... Klinkt bijzonder intrigerend, maar ik zal niet proberen je bedrijfsgeheimen te ontfutselen. ;D
Nogmaals veel succes.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love