mme lenormand: inzicht of voorspellend? En hoe selecteren jullie de kaarten?

Gestart door danoneke, juli 26, 2010, 14:32:45 PM

danoneke

beste forummers,

ook ik ben pas begonnen met het leggen van de kaarten...
Nu had ik als vraag gesteld hoe mijn relatie met een bepaalde jongen zou evolueren (ik ken hem nog maar pas en vroeg me af of er kans was op een vaste relatie).
Ik heb de legging met de 7 kaarten hiervoor gebruikt, en wat het antwoord betreft kwam eruit dat ik op een bericht van hem moest wachten, een oud zeer onder ogen zou moeten zien, maar dat er een langdurige relatie aankwam,... Al bij al zeer positieve kaarten dus...

Nu heb ik op diverse forums gelezen dat Lenormandkaarten geen toekomst voorspellen maar een inzicht geven in een situatie, je vertellen wat je eigenlijk al wist.
Wil dit dan gewoon zeggen dat ik erg hoop op een vaster relatie, maar niets over wat hij wil, of wil deze legging toch zeggen dat er een vaste relatie komt?

Biij tarot mag je blijkbaar geen ja-neen vragen stellen, wat dan weer bij Mme Lenormand wel kan (1 kaart en 3 kaart-leggingen).
Heb ik dit juist begrepen of ben ik verkeerd?

Verder vroeg ik me af hoe je de kaarten moet trekken, volgens een boek dat ik heb gekocht moet je ze schudden en dan gewoon de eerste kaarten nemen die boven of onedraan de stapel liggen, terwijl ik toch verkies om een waaier te maken, en de kaarten te trekken wara ik me persoonlijk tot voel aangetrokken...

Ik hoop echt dat er iemùand is die me hierbij kan helpen...

Ms.K

Zoals ik het begrijp kan het zijn dat bij verschillende leggingen, verschillende 'trek'-mogelijkheden zijn...

Bij de grote trekking (4 rijen, en de 4 laatste kaarten onderaan in het midden) heb ik begrepen dat je moet schudden, de kaarten in 3 stapeltjes moet splitsen, en dan de stapeltjes met je linker hand van links naar rechts op moet pakken en dus weer op elkaar leggen.

En dan leg je de kaarten, ik doe het altijd van boven naar beneden..

Maar bij kleine leggingen, heb je ook verschillende leggingen, maar maakt het niet uit wat je eigen manier is van kaarten selecteren... je mag dan ook in een waaier leggen, en kaarten uitkiezen.. maar als je eenmaal een routine hebt in kaarten leggen, moet je daar bij blijven omdat dat bij jou past, en je je daar dan het prettigst bij voelt. Tenzij anders vermeld zoals bij de grote legging...

Ik begin ook maar net, dus als ik het fout heb, dan mogen anderen me verbeteren...

Ik weet niet hoe het zit met toekomst vragen, volgens mij kan dat best... In leggingen heb je ook altijd verleden, heden (soms heden dat boven je hoofd hangt) en toekomst... Zou raar zijn als het alleen een situatie schets geeft.