Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

naar zee zwemmen

Gestart door Leeuwin, juli 14, 2010, 12:01:01 PM

Leeuwin

Het is overdag licht buiten.

Een vroegere vriendin en ik zwemmen samen in een plas. Het water beweegt normaal en heeft een normale kleur.

Via die plas willen we bij de zee komen. We weten echter niet zo goed de weg. Dan komen we bij een groot huis in een natuurrijke buurt. Alles is kleurrijk maar de kleur groen valt me het meest op. Een wat oudere vrouw komt op ons af. We stappen even uit het water en ik vraag haar hoe we naar de zee moeten zwemmen. Ze kijkt me aan, moet lachen en zegt: "je hebt kraaloogjes" en ze herhaalt dit wel een paar keer. Dan zegt ze dat we de derde inham van het meer moeten nemen om bij de zee te komen.

Mijn vroegere vriendin en ik gaan het water weer in, onmiddellijk richting zee zwemmend. Dan word ik wakker.

O ja, de kleur van dat huis is wit en de vrouw in kwestie had dik, ietwat golvend blond/ietwat rood haar en een zeer blanke huid.

Liefs van Leeuwin

Julia

Lieve Leeuwin,

Je wordt je bewust (overdag) van je innerlijke wereld (plas/meer) en de manier waarop je je emoties han(d)teert (zwemmen). Je huidige emotionele gemoedstoestand is zoals het moet zijn: normaal (normale beweging en normale kleur van de plas); je voelt je stabiel.

Je vroegere vriendin is een "vroeger" (oud) deel van jezelf, die je nu betrekt in deze spirituele groeiproces (via plas/meer naar de zee). Alhoewel ze met je (mee)zwemt, heeft ze verder geen rol in je droom. Jij leidt, zij volgt. Op welk "ouds" je vriending betrekking heeft weet ik niet. Misschien kun je aan die periode (dat je omgang met haar had) terugdenken....

Vanuit deze stabiele, veilige sfeer richt je je op je emoties (water = vrouwelijkheid en gevoel). Blijkbaar vind je het nodig om nog méér* kennis/wijsheid op te doen. *(De droom begint in een plas, en later heb je het over het 'meer'.)  Je zoekt naar iets 'groters', meer wijsheid, vrij van beperkingen, om de diepere emoties (zee) van je oude zelf en je huidige zelf te bekijken. Alleen, je weet wel waar je wilt zijn, maar je weet niet waar het is.

Waar en wanneer
is nu eigenlijk dat
hier en nu

Het huis is je hogere Zelf, want het is groot en de kleur is wit (spirituele zuiverheid en wijsheid).  
De kleurrijke en natuurrijke buurt waarin het huis staat benadrukt een zeer geschikte omgeving voor jouw innerlijke ervaringen, gedachten en gevoelens. De kleur groen valt je op en dat geeft aan dat je hier genezing, kracht, rust, veiligheid, kalmte en harmonie vindt. Dé ingredienten voor spirituele groei.
Dan stapt een oudere vrouw op jullie af. Zij is ook een deel van jouw persoonlijkheid, je vrouwelijke aspecten, waar je nog niet volledig inzicht in hebt. Je (her)kent haar niet, maar blijkbaar heb je er wel genoeg vertrouwen in om met je vriendin uit het water te stappen om de weg te vragen. Dit kun je symbolisch zien als dat je jezelf boven water haalt om het voortouw (en dus verantwoordelijkheid) voor jezelf (en het oude stukje zelf) te nemen. De oudere vrouw herkent jou wel, en ze is blij jou te zien. Ze lacht en dolt met je.
Ze herhaalt dat je kraaloogjes hebt (alsof ze weet (aan jou kan zien) wat je komt doen). Dan denk ik aan kleine, glanzende, donkere pretoogjes. Oogjes die uitstralen nieuwsgierig te zijn, verlangend naar (meer) weten. De vrouw verwijst jullie naar de derde inham van het meer. Ik denk dat de drie hier inhoudt dat jouw ideeen over vrijheid, innerlijke kracht, creativiteit, groei, energie en zelfontdekking zich vanaf dat punt zullen manifesteren. Jullie gaan terug het water in, onmiddellijk richting zee zwemmend. Naar de bron waar het ooit allemaal begon....

Lieve groet, Juul  :)

Julia

Citaat van: Julia op juli 29, 2010, 09:07:55 AMNaar de bron waar het ooit allemaal begon....

De bron die al in je zit....  :)

Leeuwin

Hé Juul,

Met je eerste alinea heb je alvast raak geschoten! Ik voel me inderdaad heel stabiel.

Wat dat vroegere deel van die vriendin is dat weet ik nog niet, moet ik nog eens over nadenken.

Wat kennis en wijsheid opdoen zit ik momenteel in een enorm groeiproces. Op een hele subtiele manier komt er informatie tot me en gebeuren er van die kleine, schijnbaar onbeduidende dingetjes, die achteraf helemaal niet zo toevallig zijn als ik er goed over nadenk.

Ik weet inderdaad wel wat ik wil maar niet waar het is. Dat kan weleens lastig zijn maar wel te verdragen hoor!

Ik beb de laatste tijd ook steeds meer het gevoel om weer bij mezelf thuis te komen ja. Het is raar gezegd maar steeds vaker word ik heimelijk verliefd op personen die (althans voor nu) onbereikbaar zijn. Als ik er verder over ga nadenken dat "swingen" ze op de een of andere manier met mijn ontwikkelingsproces mee.
Het heeft volgens mij met o.a vrijheid, innerlijke kracht, creativiteit en groei te maken. Ik ontmoet de laatste tijd ook vaak mensen die op de een of andere manier als wegwijzers fungeren. Bijvoorbeeld: ik heb pas iemand ontmoet die een afsprakenallergie heeft. Normaal gesproken zou ik zeggen: ben je daar niet een beetje te oud voor? Op de een of andere manier moet ik iets met haar uitwerken, dus reageer ik heel anders.

Liefs van Leeuwin

Julia

Citaat van: Leeuwin op juli 29, 2010, 12:37:43 PMWat dat vroegere deel van die vriendin is dat weet ik nog niet, moet ik nog eens over nadenken.

Misschien heb je een foto van jezelf uit die tijd. Dat kan helpen herinneren terug te halen. Het hoeft ook niet speciaal met (aspecten van) je vroegere vriendin te maken te hebben. Het kan ook betrekking hebben op die periode uit je leven. Hoe je op dat moment in het leven stond, of welke ontwikkelingen je doormaakte, of welke situaties/gebeurtenissen er toen speelden etc..

Citaat van: Leeuwin op juli 29, 2010, 12:37:43 PMIk weet inderdaad wel wat ik wil maar niet waar het is. Dat kan weleens lastig zijn maar wel te verdragen hoor!

Ja, maar wel vermoeiend als je er zulke stukken voor moet zwemmen, ha ha. Je hoeft niet zo ver te zoeken, het zit allemaal al in jouzelf. De vroegere vriendin, de oudere vrouw, de plas, het meer, de zee, het grote witte huis. Jij bent het allemaal. Als (bijvoorbeeld) een bepaald inzicht tot je komt, of je vraagt je iets af, let dan "gewoon" op je gevoel. Als het goed (prettig, vrolijk, liefdevol, warm e.d.) aanvoelt, kun je echt aannemen dat het van je zelf komt, dat het eigen is. (Kom je weer uit op "dat voelen"...).

Liefs van Sjuul

2w4ew

Leeuwin

Ik laat het weten wanneer er nieuwe dromen en/of ontwikkelingen zijn.

Liefs van Leeuwin