Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Verdrinkende kraai

Gestart door mirakeltje, juli 12, 2010, 23:24:50 PM

mirakeltje

In mijn droom was ik in een soort van herenhuis waar het ontzettend, vol, stoffig en rommelig was. Ik zou daar wonen of langere tijd verblijven. Ik liep naar de tuin achter het huis waar een strak vormgegeven vijver was. Op dat moment zie ik een kraai een soort van duikvlucht maken en ik weet in mijn droom dat hij verlamd is. De kraai valt in de vijver en heel langzaam zie ik hem verdrinken. Ik overweeg nog de kraai uit het water te halen, maar ik durf niet. Ik sta ernaar te kijken en zie hoe de kraai berust en zich laat verdrinken.

Ik heb de nacht van deze droom erg veel en levendig gedroomd en kwam in allerlei verschillende huizen waar ik eerder over gedroomd heb. In een andere droom sta ik weer bij het water waar die kraai in drijft. Ik denk dat hij dood is en zie hoe twee krokodillen (die er in mijn droom uitzien als van die opblaasbare beesten) hem pakken en opeten. Op dat moment zie ik dat de kraai toch nog leeft maar dan is het al te laat.

Kan ik hier een betekenis achter zoeken of was het gewoon een hele rare droom?

Kiwiwoman

Een huis stelt meestal je leven voor. Opruimen dus  :)
Strak vormgegeven vijver is structuur.
Kraai is angst en die wordt geelimineerd.
De krokodillen zijn ook opruimers.

Je zult aan het werk moeten. Hahaha

Veel succes ermee!

Opti-Mystique

Citaat van: Hoyma op juli 13, 2010, 02:06:51 AM
...Strak vormgegeven vijver is structuur...

Ik denk dat de vijver staat voor het gevoelsleven; te strak afgebakend, gekunsteld en beperkt (vergeleken met water in de vrije natuur).
Geef je je gevoelsleven voldoende ruimte om zich te manifesteren?

hartelijke groet,
Dolf

mirakeltje

Bedankt voor jullie reacties. Dit is de tweede keer dat ik op dit forum een droom vertel en de tweede keer dat ik een reactie krijg die recht in de roos is...

Ik ben inderdaad aan het "opruimen" in mijn leven. Niet drastisch hoor, maar toch.
En wat Dolf zegt over het gevoelsleven klopt ook... ik heb ruim 2 jaar een relatie met een fantastische man waar ik heel blij mee ben maar die veel praktischer is ingesteld dan ik. Hierdoor kan ik niet altijd mijn eigen emoties kwijt.
Angst is mij ook niet vreemd, gelukkig niet in extreme vorm, maar omdat ik sinds korte tijd voor mijzelf begonnen ben, is dit wel een periode van onzekerheid: gaat het allemaal lukken? heb ik genoeg werk?

Fascinerend eigenlijk, hoe je dromen symboliek geven aan wat je bezighoudt....

Opti-Mystique

Bij de kraai komt het gevoel in mij op van de brutale vrijbuiter, misschien je ondernemersgeest. De economische omstandigheden (de krokodillen) en de angst die daar uit voortvloeit kan het lamgeslagen hebben (volgens jouw gevoel was de kraai verlamd). En angst is ook een emotie die bij het gevoelsleven hoort. Volstrekt logisch dat de kraai dan in de vijver belandt.

Angst heeft een beperkende werking, wat je terugziet in die strak vormgegeven vijver. Je geeft ook al aan dat je angst hebt om de kraai, je ondernemersgeest, uit de beperking van de angst (de vijver) te halen. Maar angst heeft enkel de waarde die je het zelf toekent. Ergens in jou zit de overtuiging dat de economische malaise teveel opgeblazen is (de krokodillen zijn niet van vlees en bloed, maar eerder opblaasbeesten). Je hebt niet voor niets besloten om in deze tijd toch voor jezelf te beginnen, je hebt er toch heil in gezien.

Je ondernemersgeest verdrinkt langzaam... maar wel zeker, als je niets doet. Dus het advies is om een manier te vinden om het te redden, het uit de angst te halen, en het weer de vrijheid te geven. Misschien door te focussen op je kwaliteiten die de aanleiding vormden om toch voor jezelf te beginnen, en je passie te doen in vertrouwen dat er voldoende werk voor je is? Leef en werk alsof het al zo is en je zult die werkelijkheid ontmoeten! :)

Met betrekking tot het gevoelsleven en de vijver: het viel mij nog te binnen dat vijverwater ook niet stroomt, er is dus geen beweging in het gevoelsleven. En stilstaand water gaat op de lange termijn stinken... ::)

Succes!

groet, Dolf

Xuma

Zoals Dolf al zegt: angst is een gevoel.
En een gevoel is er om gevoeld te worden.
Een gevoel is er ook om geaccepteerd te worden.
Geef jezelf de ruimte en de tijd om je angst te voelen, net zolang tot deze minder wordt en uiteindelijk zal verdwijnen.
Bovendien is het een manier om eventuele inzichten te verkrijgen over de diepere oorzaken van je angst.

Zodoende kun je na enige tijd op dezelfde wijze je vreugde en dankbaarheid voelen, wanneer je onderneming een eclatant succes is geworden.......  :D

Liefs van Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Opti-Mystique

Citaat van: Xuma op juli 13, 2010, 11:42:56 AM
...Bovendien is het een manier om eventuele inzichten te verkrijgen over de diepere oorzaken van je angst...

...en daarmee weer inzicht in de persoonlijke groeigebieden die je nu mag gaan ontwikkelen.

Mooie invalshoek van angst, Xuma!! :-*

Xuma

Just a closer walk with Thee...........