de deur legging, wie kan mij hier iets over vertellen?

Gestart door Nymphea, juli 11, 2010, 11:55:32 AM

Nymphea

Ik heb zojuist de deur legging gedaan zoals deze beschreven staat op Catharinaweb bij de legpatronen.
11 kaarten en de uitkomst was als volgt:

1 (naam van de deur, hier draait het om) KONINGIN ZWAARDEN
2 (sleutelgat, wat zit er achter de deur) RIDDER VAN KELKEN
3( slot, dit houdt het vooralsnog gesloten) KELKEN 2
4 (Klink om de deur te openen) DE GELIEFDEN
5 (wat je bij de deur kan brengen) DE DUIVEL
6 (wat je achter de deur verwacht aan te treffen) GERECHTIGHEID
7 (Instelling ten opzichte van de deur) STAVEN 7
8 (wat zit er feitelijk achter de deur) PENTAKELS 6
9 (waar vindt je de deur) DE MAGIER
10(wat gebeurt er als de de deur opent) PAGE VAN KELKEN
11(sleutel die op het slot past) DE STER.

Met name de Duivel en Gerechtigheid begrijp ik niet. Ook Pentakels 6 is voor mijn gevoel vreemd.
Wat denken jullie van mijn legging?

Leeuwin

Hoi Mymthea,

1.Zo aan de naam van de deur te zien gaat het hier om het opgeven van je onafhankelijkheid en je open te stellen voor de liefde en/of een relatie.

2. Als jij je toegankelijker maakt, zul je een nieuwe liefde ontmoeten.

3. Bij innige nabijheid heb je het gevoel dat je jezelf verliest. Daarom blijf je graag onafhankelijk.

4. Je zult een aantal keren verliefd worden. Dit dient als spiegel voor je ziel. Die spiegel laat zien wat je nodig hebt. Het kan zijn dat je tussen twee partners moet gaan kiezen.

5. Kan het zijn dat vaak op egocentrische/egoistische types valt die volledig voor zichzelf leven en (nog) niet rijp zijn voor een volwassen relatie? Door je (onbewuste) angst voor nabijheid trek je dit aan. Zie ook kaart 4. Zolang je dit patroon niet doorziet word je weer bij de deur terug gebracht.

6. Deze kaart geeft voor mijn gevoel een soort van strengheid aan. Ben jij bang om veroordeeld te worden en vind je het daarom moeilijk om je te binden?

7. Al oordelen mensen nog zo snel over je, blijf bij je standpunt of blijf hoe je bent want daar heb je het volste recht toe. Jij bent namelijk oké zoals je bent.

8. Feitelijk zit er een heel zorgzaam type achter deze deur die graag in de meest lettelijke zin met liefde geeft.

9. Doe een beroep op je wilskracht en je ondernemende inslag. Ga op je gevoel af en beredeneer niet alles. Het komt toch zoals het moet komen.

10. Bij de deuropening geef je je aan dromen over en word je verliefd.

11. Zelfvertrouwen!!!

Liefs van Leeuwin

Nymphea

Beste Leeuwin,
Bedankt dat je er naar hebt willen kijken! Ik kan zeker wat met je antwoord. Het klopt wel in grote lijnen (ik vind het zo wonderlijk dat de tarot zo mooi je eigen innerlijk weten spiegelt). Het is waar dat ik vaak verliefd wordt op mannen die onvolwassen in het leven staan inderdaad. En wat de Ster betreft; ik zal meer zelfvertrouwen hebben in mijn eigen weten en kunnen.
Oja, en op nummer 8, dat zorgzame type achter de deur, slaat dat op mijzelf of de ander?
Ik heb deze legging gedaan met een bepaalde persoon in mijn gedachten. Nu is het zo dat ik bij hem heel erg vaak De Geliefden er tussen heb zitten (getrokken uit 78 kaarten). Weet jij wat dat wil zeggen?

Leeuwin

Hoi Nymphea,

Dat zorgzame, dat slaat in hoofdzaak op jou maar ook dat hetgeen je geeft op wat voor een manier dan ook terug krijgt.
De Geliefden staat voor de keus van het hart. Als ik deze kaart met de hele legging in verband breng dan kan ik met grote zekerheid zeggen dat je voor die persoon kiest. Zeker als je die kaart ook nog vaak trekt.

Als je meer vertrouwen krijgt in je eigen kunnen dan zul je ook mannen aantrekken die een stuk volwassener in het leven staan. Volg je ster (De Ster) dus.

De Geliefden kan ook staan voor de keus tussen twee opties maar dat is nu niet het geval voor zover ik weet.

Liefs van Leeuwin

Nymphea

Dank je Leeuwin. Dat is duidelijk.  Ik heb in combinatie met de persoon om wie het hier gaat, ook al heel vaak Schildknaap van bokalen getrokken. Zegt dat nog iets?

Leeuwin

Hoi Mymphea,

Als jij vaak Schildknaap van Bokalen trekt i.v.m hem dan ben je dus verliefd ;D Het duidt tevens op een zeer groot invoelingsvermogen wat hem betreft. Heb je vaak, als het hem betreft, voorgevoelens (gehad?)

Liefs van Leeuwin

Nymphea

Hoi Leeuwin,
ik zal het je sterker vertellen; ik heb wel eens voorspellende dromen over hem gehad.  Ik heb het gevoel dat we "een lijntje" hebben.

Leeuwin

Hoi Nymphea,

Wat ik hier lees is inderdaad mooi en sterk, het lijntje tussen jullie duidelijk voelbaar.
Wanneer maakt hij zich dan uit de voeten? In welke situatie weet hij zich geen houding te geven? Wie weet begint hij voor jou ook meer te voelen dan vriendschap maar vindt hij dit nog eng of misschien weet hij zich er geen raad mee.

Liefs van Leeuwin

Nymphea

Hallo Leeuwin,
Soms treffen we elkaar ergens (bij toeval) en na even gekletst te hebben zie ik dan dat hij zich ongemakkelijk begint te voelen en dan gaat hij snel. Terwijl ik wel het gevoel heb dat hij het leuk vindt om met me te praten. Ik betrap hem er ook vaak op dat hij naar me zit te kijken. Dan kijkt hij snel weg als hij ziet dat ik het doorheb. Als we samen praten voel ik ook een bepaalde energie tussen ons, alsof we even niet op de wereld zijn, zo voelt dat. Maar ik kan wat dat betreft alleen voor mezelf spreken. Ik droom ook erg vaak over hem (al jaren) en we zijn beiden erg geinteresseerd in het spirituele. Dat is vaak onderwerp van gesprek (en ook wel hetgeen dat ons bindt) mits er geen andere mensen bij zijn want dan voelen we ons beiden wat geremd om ons daarover uit te spreken.
Ik ben in de afgelopen winter begonnen met het me eigen maken van de tarot en tot mijn grote verbazing heb ik in leggingen die over hem gingen, al heel vaak De Geliefden getrokken.

Oja, en bij het lezen van de uitleg van de verschillende kaarten hier op het forum door Ricca, kwam ik dit tegen bij Schildknaap Kelken:
"in sommige gevallen kun je Bekers Schildknaap opvatten als iemand die zijn gevoelens onderzoekt, maar de blauwe hoed en de aanwezigheid van de vis maken duidelijk dat hij eigenlijk iets waarneemt dat uit het onbewuste komt". Ook draagt deze page een blauw hoofddeksel wat zou wijzen op een spirituele inslag....ik geloof toch dat dat wel aardig klopt allemaal!

Leeuwin

Ik krijg het gevoel dat de verliefdheid uiteindelijk wel wederzijds wordt maar dat hij nog niet zover is hierin als jij. Hoe moeilijk het ook is: het zal nog enig geduld van je vergen om hem zover te "krijgen". De uitleg van Ricca is hierbij zeer treffend.
Het feit al dat jullie beiden geremder zijn als anderen erbij zijn zegt mij ook dat jullie iets bijzonders hebben.

Liefs van leeuwin

Leeuwin

Hoi Nymphea,

Jij weet je houding t.o.v hem héél mooi te beschrijven. Jouw inzicht in hem ervaar ik wederom als zeer goed. Ik heb het idee dat je zo nog een (hele) tijd met hem doorgaat en dan ineens....... :) hebben jullie een relatie en dan gaat alles opeens heel snel. Maar dit is mijn gevoel maar hoor!
Je bent weleens uitgelachen en je ervaart vaak dat mensen in je omgeving weinig begrip is voor jou/jullie spiritualiteit. Kan het zijn dat jij/jullie misschien met mensen omgaan die (te veel) op een andere golflengte zitten dan jullie?
Hij is in ieder geval wel open tegen je en dat is een goede basis voor een relatie. Sta hiervoor open, doe je al :)

Liefs van Leeuwin

Leeuwin

Hoi Nymphea,

Ik zal absoluut niet aanraden om je vrienden te laten vallen! Ik heb het recht niet om voor jou te bepalen met wie jij wel of niet moet omgaan. Je geeft aan dat jij het niet delen van spirituele interesse enigszins als een gemis ervaart.
Is het dan misschien beter dat je vrienden voor erbij zoekt maar dan mensen die wél op jouw golflengte zitten?

Liefs van Leeuwin

Nymphea

Nee, vrienden laten vallen doe ik zeker niet, want met die vrienden heb ik toch een heel leuk contact. Ik heb me wel aangesloten bij een spirituele werkgroep die eens per 2 weken bij elkaar komt om over allerlei onderwerpen te praten, dus daar zal ik ook nieuwe mensen leren kennen die meer op mijn golflengte zitten.
Nog een vraagje; de Hogepriesteres is ook al vaak gevallen in leggingen die over hem en mij gingen. Betekent dat dat de relatie meer in het spirituele zal ontwikkelen?

Leeuwin

Hoi Nymphea,

De Hogepriesteres kan het uitblijven van een liefdesrelatie voorstellen. Misschien blijft jullie contact wel bij de Schildknaap van Kelken hangen, gezien het feit dat je die kaart ook nogal eens getrokken hebt. Met zekerheid durf ik dat echter niet te stellen.
De Hogepriesteres geeft namelijk ook aan dat je veranderingen ondergaat op het bewustzijnsvlak. Voorgevoelens en dromen komen in deze periode veel vaker voor. Tijdens dat proces kan er een hoop veranderen. Wat ik wel zeker weet, is dat jullie contact zich spiritueel zal ontwikkelen. Dat je dit contact met hem hebt zal zeker zijn kosmische reden(en) hebben.

Het kan ook zijn dat je uiteindelijk iemand bij die spirituele werkgroep ontmoet waarmee je uiteindelijk wel een relatie krijgt. Of via hen iemand ontmoet. Maar nogmaals: gelet op De Hogepriesteres is het nu nog afwachten. Soms is geduld hebben moeilijk hé? :P :D

Liefs van Leeuwin

Nymphea

Wederom bedankt. Ik wacht het gewoon rustig af. Dat ons contact zich spiritueel gaat ontwikkelen, daar ben ik al heel erg blij om. Ik geloof ook dat er een kosmische reden achter ons contact zit. Ik heb het gevoel dat we elkaar al veel langer kennen dan alleen uit dit leven.