Hoe interpreteer ik dit nou weer?

Gestart door Pindy, juli 09, 2010, 11:14:45 AM

Pindy

Er is een persoon in mijn leven met wie ik een haat en liefde verhouding heb. Hij besteedt nu veel energie aan om ons contact goed te krijgen. Aan de ene kant wil ik daar best in meegaan (ik ben niet rancuneus en liever met een persoon door 1 deur kunnen, dan altijd maar vechten) en aan de andere kant merk ik dat ik nu al wacht op het moment dat het mis gaat. Ik denk dat ik een klein beetje de hoop heb verloren op een normale verstandhouding met hem.

Nu heb ik de kaarten gelegd met de vraag hoe ik mij naar hem moet opstellen, maar ik kom niet uit de interpretaties (ben niet zo'n ster met omgekeerde kaarten, met normale kaarten eigenlijk ook niet)

1 - (waar gaat het om)                                   Schildknaap Zwaarden (omgekeerd)
2 - (verstand)                                               Ridder Pentakels
3 - (emotie)                                                  Duivel
4 - (houding tot nu toe)                                  Magiër (omgekeerd)
5 - (suggestie houding die ik aan kan nemen)      Aas Beker
6 - (suggestie emotioneel gedrag)                     Aas Pentakels (omgekeerd)
7 - (suggestie rationele instelling)                     Twee Zwaarden

Zoals ik het interpreteer, zou ik een sceptische houding aan moeten nemen met betrekking tot zijn bedoelingen. Wat denken jullie?

Leeuwin

1. Ik denk dat jouw vriend bepaalde dingen van jou niet goed begrijpt. Wil hij het niet of kan hij het niet begrijpen? Klopt het dat je enige bindingsangst hebt? Zorgt dit misschien voor misverstanden tussen jou en je viend? Als je echt iets met hem wilt heb je meer kans van slagen als je je wat minder afstandelijk zou opstellen en de controle enigszins uit handen zou geven.

2. Je bent goed in staat om de problemen van jou en je vriend van een afstand te bezien, dat is volgens mij het probleem niet. Vind je het moeilijk om je ware emoties naar hem te tonen?

3. Duidelijk is dus dat jullie in een machtsstrijd verwikkeld zijn en ook dat het noodzakelijk voor een goede raltie is om daar zo veel mogelijk mee af te rekenen.

4. Ik zie deze Magier als je ware aard niet durven laten zien waardoor je op de ander als een bedrieger kunt overkomen terwijl dat niet de bedoeling is.

5. Kelken Aas geeft aan om de controle uit handen te geven en met de stroom mee te gaan. Doe dingen niet alleen uit berekening maar ook uit onbaatzuchtigheid.

6. Weet dat jouw vriend zich ook kwetsbaar kan voelen in een relatie met jou waardoor hij een machtsstrijd met jou aangaat.

7. Gevoel en verstand zeggen bij jou ieder iets anders. Als je deze twee meer op een lijn krijgt dan kun je voor jezelf ook makkelijker bepalen wat je wilt of niet en durf je jezelf meer in alle openheid aan je partner te tonen.

Liefs van Leeuwin

Pindy

Poeh Leeuwin,

Ik schrik een beetje van jouw interpretaties. Mijn gevoel en verstand spreken elkaar idd tegen. Of eigenlijk weet ik niet of het wel mijn gevoel is of meer hoop.  

Deze persoon heeft namelijk in het verleden heel erg tegen mij gelogen (over meerdere dingen) en mij niet netjes behandeld. Ik begrijp waar dat vandaan komt en kan daar enigzins begrip voor opbrengen, maar ook weer niet. Hij wil graag een open gesprek hierover hebben om alles uit te praten, maar in het verleden heeft hij gezegd dat eerlijkheid in de communicatie het belangrijkste is voor hem en ondertussen loog hij keihard tegen mij.

Aan de ene kant wil ik dat gesprek met hem en hem in de ogen kunnen kijken of hij het meent. Aan de andere kant denk ik bij mijzelf "Waarom zoveel moeite doen en de kans lopen dat ik weer gekwetst word als blijkt dat hij toch weer gaat liegen?". Ik denk dat ik maar een paar nachten over moet gaan slapen en voor mijzelf bepalen wat ik met hem wil. Denk niet dat deze legging mij verder gaat helpen en dat ik het zelf moet doen.


star in the night air

Ik zal ook even een poging doen en voorla niet eerst leeuwin's interpretatie lezen, want dan ben ik weer erg beïnvloed door haar scherpe analyse ;D

1 - (waar gaat het om)                                   Schildknaap Zwaarden (omgekeerd)
2 - (verstand)                                               Ridder Pentakels
3 - (emotie)                                                  Duivel
4 - (houding tot nu toe)                                  Magiër (omgekeerd)
5 - (suggestie houding die ik aan kan nemen)      Aas Beker
6 - (suggestie emotioneel gedrag)                     Aas Pentakels (omgekeerd)
7 - (suggestie rationele instelling)                     Twee Zwaarden

Het gata om zijn woorden, beloftes, die hij niet waarmaakt. Je verstand zegt dat je het rustig aan moet doen, je wilt namelijk stabiliteit dus hij zal zich met daden moeten bewijzen. Je emotie schopt heel wat in de war, daar ligt die verleiding om hem snel te geloven. Zijn houding of die van jou, dat weet ik dan even niet, maar hij is wat manipulatief. Hij gebruikt zijn magie op de verkeerde manier. Je zou natuurlijk een liefdevolle houding aan kunnen nemen. Een omgekeerde munten aas voor emotionele houding; clueless! Probeer in balans te blijven voor nu.

Inderdaad een moeilijke legging voor advies, het zijn suggesties, en in principe kan alles voorgesteld worden. Misschien een idee om volgende keer te vragen om advies dat het beste voor jezelf is.

Liefs,
Star

Leeuwin

@Pindy,

Als jouw vriend liegt dan gaat hij niet alleen oneerlijk met zichzelf om maar geeft hij jou ook geen kans om jezelf te zijn. Als ik alles zo eens lees dan kan het zijn dat hij zijn eigen gedrag op jou (onbewust) projecteert. Dit geeft jou weer een onbehaaglijk gevoel.
Dat je begrip hebt voor zijn gedrag en de oorzaak ervan is mooi. Ook dat je met hem een gesprek wilt aangaan maar hij zal zelf zijn verantwoordelijkheid moeten nemen voor zijn gedrag naar jou toe.
Kan hij jou laten zijn wie je bent?

Zoals je zelf ook stelt: ga voor jezelf eens na wat je met hem wilt.

Heel veel sterke en liefs van Leeuwin


Pindy

Ohohohohoh, nu zijn eindelijk de kaarten mij duidelijk geworden!!! En ik heb helaas niet op de meest verantwoorde wijze gereageerd.....pfffft, jammer dat het muntje zo laat pas viel....

roro

hee Pindy,

Beter laat dan nooit.

Twijfel niet aan je twijfel.

Succes je weet wat het beste voor j ezelf is, luister naar je hart.

Liefs