Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Zwarte rat

Gestart door queenviolet, juni 26, 2010, 01:16:24 AM

queenviolet

Ik heb gedroomd, dat iemand tegen me zei, dat er een grote zwarte rat door mijn huis liep en onder de trap in de kelder woonachtig was. Ik zat in de woonkamer, toen ik plotseling de grote zwarte rat zag, hij wandelde rustig door de kamer, stopte, keek naar mij en vervolgde zijn weg naar buiten. Ik ging achter hem aan. Buiten aangekomen, zag ik een man op een schommel staan. Hij had een mooi, net bruinig pak met een beetje glans aan.

Ik wist, dat de rat veranderd was in deze man. Dus hij was de rat. Ik begon meteen tegen hem te schelden. Ik zei dat hij op moest donderen. Hij moest uit mijn huis verdwijnen.
Hij antwoordde: ik ga niet weg, want ik woon onder je trap in de kelder. Maar het is mijn huis, want ik heb deze gekocht.
Ik zei: ja maar je loopt wel door mijn huis om er te komen en dat wil ik niet.
Hij werd boos en zei: het huis is niet van jou, maar van de woningbouwvereniging en hij liep weg.

Ik was heel boos en bang.

Dat was mijn droom. Graag uitleg, want het laat mij niet los.

Groetjes
Violet

roro

Haai Violet,

Ben geen expert met dromen maar heb het gelezen en dan vind ik het netjes om te antwoorden.
Mijn gevoel erover zegt: huis staat voor jou plek, jou domein om maar zo te zeggen en er is iets waardoor je onveilig voelt, wat maar niet weggaat.

Is er iemand die bij je komt die je liever weg wil hebben een mannelijk iemand?

Ik denk vaak dat dromen symbool staan voor het echte leven, is makkelijker soms dan het lijkt maar ja dat is makkelijk te zeggen haha weet ik alles van begrijp het soms ook niet smile.

En een rat staat vaak voor energieverlies, je gaat geen confrontatie aan, zwart is vaak een soort despressed kleur dat is mijn refrentie kader ermee.

Hoop je ergens mee geholpen te hebben.

Veel liefs Ro

Julia

Hallo Queenviolet,

Welkom op het forum  :)

"Iemand" is de stem uit je onderbewuste. Je onderbewuste vertelt je dat er in jezelf "negatieve" gevoelens (boosheid) in je onderbewustzijn (kelder) huizen. Het kan gaan om iets wat je in het verleden (verwijzing naar schommel = kindertijd) hebt meegemaakt of opgelegd hebt gekregen, waar je op dat moment niet mee om kon gaan. Gevoelens die je het liefst wegstopt en dus niet erkent. Dat nu uit het donkere (kelder) naar het licht (naar buiten) wil.
Jij bent niet gediend van de rat/man en vertelt hem op te zouten. Maar hij denkt daar anders over. Deze gevoelens horen namelijk wel bij jou (in jouw huis), want die plek in je onderbewuste heeft hij "gekocht"; zijn plekkie dus. Eigenlijk wil je dat hij helemaal niet tevoorschijn komt (door jouw huis wandelt). Maar ook daar denkt de rat/man anders over. Hij vindt dat jij het huis in bruikleen hebt (woningbouwvereniging), en daarom niet "de (huis)baas" bent.

De boze gevoelens, waar je liever niets mee te maken wilt hebben, kunnen je helpen meer over jezelf te begrijpen. Jouw boosheid is een deel van jezelf dat je niet kunt/wilt zien, maar wel bent. Door het buitensluiten of verdringen van de boosheid, accepteer je jezelf niet helemaal zoals je bent, en blijf je dealen met bepaalde problemen. Je vindt het eng om met dat deel van jezelf, de boosheid, te dealen. Het betekent namelijk dat je jezelf open en kwetsbaar moet opstellen. Wat meestal inhoudt dat je angstig bent om op de één of andere manier te worden gekwetst of bekritiseerd, of bang bent om niet aan een bepaalde norm te voldoen.

Lieve groet, Julia