Zwarte hond en witte mummie

Gestart door roro, juni 15, 2010, 08:12:12 AM

roro

In mijn droom gebeurd dit:

ogen krijg ik niet open, ik roep mijn engelen om wakker te worden.
Maar ik word niet wakker.
Muren komt op me af, met mijn handen gaat de muur naar achteren maar ook zo weer naar voren.

Ik hoor andere stemmen: wakker worden wakker worden

Ik zie serieus een zwarte hond, met gemene tanden
Een enge gezicht en ook iemand in me kamer staan soort verkleed als een mummie(wit) het is een vrouw, en ik zeg weg jij ofzo.

Ik kan geen vlees meer zien( ik eet ook geen vlees meer, of alleen kosjer ), vind ook echt vies wanneer ik vlees zie, alsof het een hond is????

Dit was ongeveer, er gebeurde erg veel hahaa..

Denk iets van een verwerkingsdroom?
Had wel even gevoel dat er ook iets in mijn huis was, zag soms zwarte vlekken hier.

liefs ro

roro

ik heb echt gevoel gehad alsof ik aan uit treden was, maar in een soort badtrip ofzo?
Dit had ik denk echt laatste keer iets van half jaar geleden.

Ricca

Lieve Roro-haha,

Je wilt wakker worden, dus je weet in de droom dat je aan het dromen bent. :) Misschien heb je ook een voorgevoel van wat er komen gaat en probeer je daarom wakker te worden, om het vervolg van de droom te ontlopen? Ik heb het gevoel dat er in de droom nog iets voorafgegaan moet zijn aan dat moment waarop je wakker wilde worden, maar blijkbaar herinner je je dat niet meer. In ieder geval lukt het je niet om wakker te worden en ook je engelen maken je niet wakker, dus je kunt er wel op vertrouwen dat het goed of belangrijk of nodig is dat je de daarna volgende droom tóch krijgt.

De muren komen op je af, je duwt ze weg, maar ze komen terug... Er zit niets anders op dan je op dat ene begrensde gebied te focussen...

Je hoort andere stemmen die zeggen: wakker worden, wakker worden. Anstige stemmen in jezelf...

De zwarte hond met gemene tanden (=jouw angst) in combinatie met de mummie-vrouw in het wit (positief symbool van de dood = loslaten) is een signaal dat je een bepaalde angst mag loslaten. Om dat te kunnen doen, moet je die angst eerst onder ogen zien en toelaten/ervaren en de droom wil jou daarmee helpen. Het is ook een kans om iets verborgens in jezelf te ontwikkelen (bij iets wat in-gewikkeld is zoals een mummie is er altijd een kans op ont-wikkeling). Maar je stuurt de mummie-vrouw weg...

Daarna gaat het ineens over vlees eten. ::) Je kunt geen vlees meer zien en denkt zelfs aan hondenvlees. Dit is een vreemde wending van de droom. Alsof je al dromend naar een verklaring van de droom zoekt. Maar ik geloof dat je er niet helemaal uitkomt. :) Honden zijn zélf vleeseters, nou ja, alles-eters, dus zó verkeerd kan vlees eten toch niet zijn? Je bent het vast wel met me eens dat alle dieren in wezen goed zijn. Mensen ook. Je hóeft natuurlijk geen vlees te eten, maar het menselijke gebit is uitstekend geschikt om vlees te eten en daaraan kun je zien dat een stukje vlees echt niet slecht is voor een mens (mits het dier op je bordje een fijn leven heeft gehad). Veel meer daarover is te lezen in het topic DIEREN op het Algemene forum.

Er lijkt ook nog vaag iets anders in de droom te spelen. Een hond met gemene tanden kan gemeen bijten. Tegelijk is er een stuk hondenvlees waarin (eventueel) gebeten kan worden. De bijtende en de gebeten hond? Het hoort bij elkaar. Angst voor agressie in anderen of de angst om zelf agressief te zijn. Angst voor gemene opmerkingen van anderen of de angst om zelf gemeen te zijn. Dat is eigenlijk hetzelfde. Zegt dat je iets?

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

roro

heee lieve Ricca!

Thx for antwoorden!

Klopt helemaal dat ik een bepaalde angst heb en die is er uit gekomen.
Ik ben er nu zelf achter gekomen, was het simpewel weg even vergeten.
Dat ik hier ook om heb gevraagd aan mijn engelen.

Vlees eet ik zelf gewoon liever niet, omdat ziel in dier blijft dat geloof ik dan althans.
Als ik vlees eet is het kosjer en ik weet dat ik laatst nog vlees at en dat ik het zo erg vies vond.
Dat ik het niet meer kon eten, denk dat daar nog iets van was een verwerking zeg maar...

Ik vind goed dat je  zegt angst om gemeen te zijn tegen anderen, klopt helemaal.
Ik weet dat mijn woorden vaak iemand kan raken maar dat is juist niet de bedoeling en ik wil mensen geen pijn doen.
Maar laatst vdoor doosje, een tekst uit bijbel weet ik als je goed bedoeld hoe kan je dan kwaad bezig zijn kwam het op neer.

Erg mooi en heel erg bedankt ricca,

liefs