Nummers in je droom

Gestart door roro, juni 12, 2010, 23:53:05 PM

Maria

Met jullie bedoel ik de mensen, die Wilders totaal verkeerd begrijpen. Het niet willen zien, dat hij waarschuwt! DAT bedoel ik!

roro

Laure

Hoi roro!!

Mjah wat ik bedoel met jouw dyslexie:
Is het bij dyslexie niet zo dat lettertjes binnen een woord schijnbaar verspringen/verwisselen van plaats?

Nu, dat was een nevengedachte hoor...
eigenlijk niet belangrijk maar door jou begon ik me gewoon af te vragen wat dyslexie juist doet in je gedachten: Misschien is het soms een gebrek, maar misschien is het soms ook net een gave om de dingen anders te zien dan anderen?

Rorootje ik heb het gevoel dat ik beter niet inga op het dromenforum, en het interpreteren overlaat aan meer ervaren droom-denkers...
Ik deed gewoon mee omdat ik graag wil deelnemen aan jouw groeiproces, zoals jij ook anderen bijstaat.
Ik ben superblij dat jij zei dat "ik het altijd goed bedoel", want dat is inderdaad zo.

Maar jouw dromen zijn voor gevorderden en dat ben ik nog niet in het droomdepartement!

Hey Maria, welkom op dit forum. Okay, je eerste boodschap heb ik begrepen, het is hier inderdaad geen politiek forum en ik zal er voortaan over zwijgen als jij dat ook doet! Ik nodig je uit om deel te nemen aan de andere gesprekken op dit forum en ben er zeker van dat je over niet-politieke topics ook zo vurig en gedreven kan praten!

liefde en licht,
doosje

roro

lieve doosje!

aaah op die manier haaha..
Het is bij mij meer met zinsopbouw,spelling en grammatica enso..

Zoals de wetenschap zegt, dat mensen met dyslexie meer met linkerhersenhelft denken dan met rechterhersenhelft en die samengang gaat niet gpoed ofzo...
Linker is meer gevoel etc en rechter is meer schrijven,lezen,rationeel als ik het allemala goed zeg..

Lieve doosje, bij mij mag jij altijd op verder gaan echt want ik vind dat je mij in ieder geval veel mooie inzichten geeft en vind altijd fijn om met jou te praten om maar zo te zeggen...
Ik wil dat je dat gewoon weet!

Dikke knuffel!

Liefs !!!!

Ro

Laure

Roro, dat maakt me echt blij  :D !!
Ik wil je echter niet verder van het pad afbrengen en wellicht was het palindromen-concept wat ver gezocht (ook al amuseerde ik me ermee en zag ik er waarheid in). Maar als ik ooit nog eens een ingeving krijg, spontaan uit de lucht gevallen, dan weet ik het zeker te zeggen!
Het kan altijd interessant zijn om erover na te denken, zoals je zegt, en het is ook gewoon fijn om te kletsen met elkaar, dat is volkomen wederzijds!

Veel heel liefs
doosje

------------------------------------------
Maria, toch nog even een niet-politieke kanttekening (aangezien onderwerpen als religie en liefde/angst perfect passen op dit spiritueel forum).
"Vrouwen hebben totaal geen waarde in islamitische kringen! Daar moet je angst voor hebben!"
Ik zou zo hopen dat er nu ook een Fatima zich opeens aanmeldt op dit forum om dit tegen te spreken! Maar daar twijfel ik aan, Fatima heeft wellicht een beetje angst voor Maria.
En daarom doe ik het in haar plaats, ik heb tenslotte jouw woorden getriggerd.
Ik ken erg veel Marokkanen (ik woon in Antwerpen, België). En wat jij zegt, is onwaar: 1. De islam is au fond geen vrouwonvriendelijke religie en 2. Ik moet absoluut géén angst hebben daarvoor.
Zo, nu heb jij woord gehad en ik wederwoord. We zullen het niet snel eens zijn, maar daar zijn meningen voor hé!

Een zéér beperkte bloemlezing van quotes over opinies:
- Difference of opinion is advantageous in religion. The several sects perform the office of a Censor - over each other. (Thomas Jefferson)
- We have no right to express an opinion until we know all of the answers. (Kurt Cobain)
- Opinion is the medium between knowledge and ignorance.  (Plato)
- Opinion has caused more trouble on this little earth than plagues or earthquakes.  (Voltaire)
- Everything we hear is an opinion, not a fact. Everything we see is a perspective, not the truth. (Marcus Aurelius)
- None are more unjust in their judgments of others than those who have a high opinion of themselves. (Charles Spurgeon)
- If all mankind minus one were of one opinion, mankind would be no more justified in silencing that one person than he, if he had the power, would be justified in silencing mankind. (John Stuart Mill)
- Fix reason firmly in her seat, and call to her tribunal every fact, every opinion. Question with boldness even the existence of a God; because, if there be one, he must more approve of the homage of reason, than that of blindfolded fear. (Thomas Jefferson)
- The discovery of truth is prevented more effectively, not by the false appearance things present and which mislead into error, not directly by weakness of the reasoning powers, but by preconceived opinion, by prejudice. (Arthur Schopenhauer)
- Opinion is like a pendulum and obeys the same law. If it goes past the centre of gravity on one side, it must go a like distance on the other; and it is only after a certain time that it finds the true point at which it can remain at rest.  (Arthur Schopenhauer)

Deze vond ik ook toepasselijk op onze discussie:
- We are so vain that we even care for the opinion of those we don't care for. (Marie von Ebner-Eschenbach)
En met de ....... die daarop volgt sluit ik af!

doosje
:-X

roro

lieve doosje,

Ik vond juist mooie dat je mij die inzicht liet zien en dat jij er in gelooft, ik ken het nietg en dat vind ik dan juist interessant!

Van iemand vn boven krijg ik antwoord alleen weet ik niet wat het allemaal is..

Anyway heel graag als je wil uitleggen or whatever..

Dikke knuffel

Leeuwin

Hoi Doosje,

Vrouwen hebben geen waarde in Islamitische kringen schrijf je.
Hoe er tegen vrouwen wordt aangekeken hangt zeer sterk af van welke tak van de Islam wordt aangehangen. Dan hangt het ook nog zeer sterk af van het land waaruit iemand komt. Ik ken zat Bosnische moslims die het namelijk niet in hun hoofd halen om vrouwen te slaan. Bij hen valt mij juist het diepe respect voor vrouwen op. Zo ook in delen van Midden,- en Zuid Afrika. Ook daar valt mij juist het respect voor vrouwen op.

Mij triggert het niet wat je zegt hoor :) ;) maar wil er gewoon even over praten. In sommige werelddelen hebben vrouwen binnen Islamitische kringen (ik hoop niet dat mijn formulering triggert) inderdaad weinig tot geen rechten. Mishandeling komt daar vaak voor.

Weet je Doosje, het is net zoals bij alle andere godsdiensten. Hoe interpreteer je een tekst en hoe ga je hiermee om. Als er ergens, waar ook ter wereld problemen zijn waar niemand iets aan kan doen dan wordt religie hier vaak bijgehaald. De religie is echter niet de oorzaak waardoor vrouwen mishandeld worden maar heeft een diepgaander reden.

Wat vind jij hiervan Doosje?

P.s anderen mogen ook reageren hoor :) ;) Liefs van Leeuwin

Laure

Ah Leeuwin, ik ben het 100% met je eens,
"islamitische vrouwen hebben geen rechten" was namelijk geen uitspraak van mij, maar van Maria!
En ik ging ertegen in!
Ik had niet goed geciteerd denk ik...

Laat dat duidelijk zijn aub ik wil niet dat iemand denkt dat ik onverdraagzaam ben!!

one love............

Leeuwin

Doosje, niet bang zijn!! Niemand zal jou van onverdraagzaamheid verdenken en ik al helemaal niet :D

Liefs van Leeuwin

Laure