3x ridder van bokalen

Gestart door chinook, juni 09, 2010, 22:21:54 PM

chinook

Goedenavond,

tijdens een tarotlegging viel een kaart tot 3 x toe op. Ridder van Bokalen viel tijdens het schudden op de grond, de tarotlegster had net zo een kaart (een halve, de bovenkant) een keer gevonden en in haar boek geplakt, en toen zij de door mij gekozen kaarten in het Keltisch kruis legde, verscheen de kaart op de derde plaats. Misschien doe ik er goed aan te melden dat de eerste kaart 'de gehangene' was, en de tweede kaart 'aas van zwaarden'.
Heb het topic 'ridder van bokalen' met aandacht gelezen, maar over het driemaal verschijnen van deze kaart kon ik niets vinden.

Kan iemand mij vertellen of hier iets bijzonders mee is?

vast bedankt!
liefs,
Chinook

Phoenix

Voor mijn gevoel haal je een paar dingen toch een beetje door elkaar. Je zegt dat hij drie keer opviel, maar de keer dat de legster hem ooit vond en in een boek plakte, telt voor mij niet mee in jouw geval. Wat is nl. het verband? Als een andere keer de Gehangene er bij haar uitviel met schudden, neemt ze dat toch ook niet mee in de uitleg voor jou. Tenzij er andere redenen voor zijn, zie ik dat niet als iets wat met jou te maken heeft, mogelijk wél met de legster zelf.
Jammer dat je zo weinig achtergrondinformatie geeft. BIjvoorbeeld: wat is jouw connectie met de legster? Stel het is je partner, dan zou ik eens kijken wat deze kaart jullie te vertellen heeft over jullie relatie. Dit kun je ook doen met een vriend/in.
Normaliter zegt een kaart die er met schudden uitvalt zeker wat over de legging, dus dat zou ik zeker meenemen. De betekenis in de legging is positioneel bepaald en een evt. verband met de uitvallende kaart dus ook.
Ik vind het wel typisch dat de legster deze kaart er weer ingestoken heeft. Ik weet eigenlijk niet zeker hoe anderen dat doen, maar als een kaart eruit valt, laat ik hem eruit. Ik heb een gevoel dat de boodschap (ook een uitleg van een ridder => boodschap) belangrijk is. Dat hij "genegeerd" werd door terug in het dek gestoken te worden en dus lekker kopppig gewoon wéér tevoorschijn kwam, op een bepaalde positie (om meer duidelijkheid over de aard te geven?). Ik zou die positie en betekenis kaart eens heel goed onder de loep nemen.
Op de een of andere manier voelt het alsof deze kaart ook voor de legster belangrijk is.

Phoenix

Leeuwin

Als er bij mij een kaart uitvalt dan laat ik hem er ook uit. Vaak blijkt dat deze uitvallende kaart belangrijke informatie bevat.

Groetjes van Leeuwin

chinook

Bedankt voor de reactie, het duurde even voor ik door had hoe te antwoorden  :-[

ik zoek contact met de legster, heb haar 1x eerder ontmoet en kan wel zeggen dat er een gevoel van herkenning was, een klik. De uitvallende kaart, ook op de bepaalde positie bevat belangrijke informatie, hoe moet ik dat zien in dit verband= pfft, zelfs een vraagteken lukt me niet.... Ze raapte de kaart op en keek welke het was, ze zei, grappig, deze kaart vond ik eens en heb het in mijn boek geplakt.

Misschien haal ik idd wel zaken door elkaar, de kaart viel hoe dan ook nogal op. Ik zal de uitleg printen en er nog eens naar kijken, wellicht zie ik dan iets wat ik daarvoor over het hoofd heb gezien. Heb pas 1x de kaart laten leggen, vorige keer heeft ze alleen kort mijn geboortedatum uitgewerkt. Ben niet zo thuis in de Tarot maar het trekt me enorm.

Groetjes,
Chinook

Phoenix

Hoe je dat moet zien. Tja, zonder te weten wat de positie was van die kaart, kun je daar ook weinig mee zo. Ik denk idd dat het goed is om nog eens met de legster hierover te praten.
Mij lijkt in ieder geval dat de boodschap van die ridder belangrijk is, er dus uitsteekt in de hele legging. Gezien de kaart eruit viel met schudden, is zijn boodschap van belangrijk voor de hele legging, een soort onderllggend iets zeg maar, of achterliggende boodschap.
Ik ga geen voorbeelden geven, want die blijven vaak onbewust toch in je hoofd hangen en daar ben je niet mee geholpen. Overleg gewoon nog eens met de legster, dat is in deze toch het beste denk ik.

Phoenix