Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Auto zoek

Gestart door MarcelK65, juni 09, 2010, 19:29:12 PM

MarcelK65

Ik moest mij haasten om 8 uur wordt ik opgehaald door mijn overleden Opa. Om op tijd te zijn heb ik ergens mijn auto in de buurt geparkeerd. Ik weet dat het ik uiteindelijk om 9 uur aanwezig moet zijn. Het is namelijk 3 kwartier rijden. Het is kwart over 8. Ik ben het wachten beu.

Dus ik bel mijn Opa op. Opa waar ben je, ik wacht op je maar ik zie je nog niet. Mijn Opa verontschuldigd zich. Oh , ik ben nu ergens anders en kan je niet komen ophalen. Ik sluit het telefoontje af. Ik moet mijn haasten, als ik opschiet, kan ik net op tijd zijn. Dus ik wil naar mijn auto toe lopen. Maar waar heb ik hem geparkeerd? Nu ja wat dom, ik kan mij helemaal niet herinneren waar ik deze heb geparkeerd. Ergens voor een garage. Moedeloos loop ik heen en weer, en daar kom ik een bekende van mijn werk tegen. Hij is een autospotter en noteert de kentekens van auto’s.

Hij laat mij deze lijst zien. Samen speuren we naar mijn kenteken. En ja hoor, hij staat op deze lijst. Alleen weet hij ook niet meer, waar deze auto geparkeerd stond. Ik kan niet aan de indruk ontrekken dat hij dronken is, wat een alcohol lucht.

Maar ik ben blij dat ik er niet alleen voor sta. Hij weet nog wel hoe hij gelopen is. Dus dat wordt meelopen. We lopen een tijdje, dus zonder mijn auto terug te vinden en zien een stel kinderen spelen met GOGO’s   
Ik kom in gesprek met ze, ze vertellen hoe leuk dit is, als je het binnenhuis doet is het nog leuker. Je gaat naar zolder toe, en dan zoek je een elektriciteit buis op, Je gooit dan een aantal GOGO’s in deze buis, liefs een aantal meer, want onderweg raken er toch een aantal zoek. En dan ren je naar beneden. Je luistert goed, en dan, ja  dan hoor je ze komen, ze komen ratelend naar beneden, en beneden komen er dan een aantal GOGO’s  eruit. Leuk hoor.

Ik bedank ze voor het leuke gesprek, We moeten verder, ik wil mijn auto vinden, maar ik kom te laat op mijn afspraak. Als ik nu een half uurtje te laat kom, dat kan dat nog wel. De kinderen willen me helpen, en helpen me zoeken.  Ik loop vooruit. Rechts om, langs water, dit komt mij niet bekend voor, water er was toch geen water in de buurt waar ik mijn auto heb geparkeerd of wel?
Opeens een gil, Ik heb hem gevonden. Blij loop ik in de richting van het geluid.  Ja hoor, daar staat mijn auto, maar vreemd. Hij staat met twee wielen op een enorm opgerold kleed. Je ziet de auto behoorlijk scheef staan. Hé, hoe kan het zijn dat ik dat gemist heb.
05:50 De wekker gaat. Ik wordt wakker, maar deze droom blijft mij bij.

Julia

#1
Hallo MarcelK en  :) welkom op het forum!

Ik heb wat vraagjes over je droom.

Kun je je nog herinneren waarvoor en bij wie je 9 uur aanwezig wil zijn?
Is het 9 uur in de ochtend?
Kun je je een belangrijke gebeurtenis op 8, 9 jarig leeftijd m.b.t. je Opa herinneren?
Wat vind je bijzonder of opvallend of kenmerkend aan je Opa en aan je collega?

Lieve groet, Julia

MarcelK65

Julia, bedankt voor je reactie  :D


Kenmerkend aan mijn Opa was, dat hij voor mij een rots in de branding was. Hij was de enige persoon in het gezin, waar ik steun aan had. Hij zorgde ervoor dat ik "bleef leven" gedurende mijn mishandelingen. Als ik mijn Opa niet had gehad, had ik alleen mijzelf om te overleven.

We moesten ergens in Utrecht zijn, maar voor zover ik weet heeft dat geen betekenis voor mij.

Als ik mijn opa zo voor mij zie, als held, zie ik de collega als persiflage van mijn moeder. In plaats van ruikend naar alcohol, zou dat in haar geval urine moeten zijn. Maar dan kan ik de collega zien, als iemand die mij door het leven leidt.

Zelf heb ik mijn jeugd verdrongen, het  komt gelukkig weer terug, zodat ik weer echt kan voelen. Een aantal paragnosten hebben gezegd, dat er iets op 8 jarige leeftijd iets belangrijks is geberud. Ze hebben mij niet vermeld wat.

Marcel

Julia

Hé Mars65,

Bedankt voor je antwoorden.
Ben nog even aan het ploeteren met je droom  :).
Om enigszins wat handvatten te hebben, een richting op te gaan, heb ik nog een vraagje: de auto, stond hij met z'n voor- of achterwielen (of met z'n linkerkant-of rechterkantwielen) op het kleed?

Groeten, Juul



Ricca

#4
Hallo Marcel,

Alvast een voorschotje op de uitleg van Julia. Als Utrecht geen persoonlijke betekenis voor je heeft, kun je het best naar de betekenis van het woord kijken.

Vroeger waren rivieren voor reizigers een behoorlijk obstakel dat niet overal overwonnen kon worden. Men zocht dus een plaats waar men de rivier kon oversteken. De naam die de Romeinen aan zo'n plaats gaven, is Trajectum. De Nederlandse vorm daarvan is Tricht (en Trecht). De plaats die bij zo'n oversteek lag, kreeg meestal ook de naam van de rivier. Zo ontstond de naam Mosa (Mosa = Maas) trajectum, ofwel: Maastricht. Over het algemeen gaat deze uitleg op bij de meeste plaatsen die eindigen op tricht of trecht (Duivendrecht, Loosdrecht, Utrecht). Het oude woord drecht betekent veer, dus ook een oversteekpunt.

Bij de U van Utrecht kun je ook nog aan een U-bocht of ommekeer denken.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

MarcelK65

#5
Beste Juul,
Hij stond met zijn linkerkant op het Kleed. (dus linker voorwiel + achter)
Alvast bedankt voor het spitten :D

Groetjes
Marcel

Julia

#6
Lieve Marcel,

Je droom zegt iets over hoe jij momenteel in het leven staat en in hoeverre je controle over je leven hebt. Of liever gezegd: denkt te hebben.....
Alhoewel je van te voren goed nadenkt en voorbereidt "ergens" te komen, kom je niet vooruit. Je bent zo gehaast, gedreven en nog een keer gehaast om op tijd te zijn (lees: jezelf in te dekken en te behoeden voor een eventuele "fout"), dat je het belangrijkste vergeet (je niet her-innert): je eigen persoonlijke ruimte, jouw identiteit (auto). In plaat van op je gevoel te vertrouwen, beredeneer je heel wat af.....

Ik denk dat je over je Opa droomt omdat hij je iets wil laten inzien. Dat je niet goed(=mis) handelt. Gezien de bijzondere band die je met hem had, geloof ik echt dat hij je hier in wilt helpen. Je droom speelt zich af tussen 8 en 9 uur, en ik denk dat dat verwijst naar je jeugd; toen je 8, 9 jaar was (vandaar mijn vraag). In die periode kon je je het niet permiteren om "fouten" te maken. Want een fout, of even niet opletten kostte je je kop. Dus door "e.e.a." voor te zijn, alert te zijn, kon je (soms) vervelende verrassingen voor zijn en creeerde je op jouw kindermanier enigszins veiligheid en zekerheid voor jezelf. (En in die modus sta je nog steeds.)
Nu je volwassen bent, laat je Opa je zien dat het niet erg is én niet nodig is, om soms niet aan een bepaalde verwachting (de afspraak) te voldoen. Dat je je aan 'n situatie ook kunt overgeven. Dat doet hij namelijk ook. Hij had wel met jou afgesproken, maar hij was gewoon "even ergens anders". Hij reageert wat losser, ongedwongen, vrijer. Je wordt niet boos op hem. Dus waarom zou een ander wel boos op jou worden als je iets niet kunt nakomen of ergens niet aan kunt voldoen?

O.k., Oop komt dus niet en gefocused als je bent, besluit je alleen naar de afspraak te gaan. Je kunt je alleen niet meer herinneren waar je je auto gezet hebt. Moedeloos, de wanhoop nabij, loop je heen en weer. Je worstelt echt met de (tijds)druk die je jezelf oplegt. Je moet het van je zelf.
Dan kom je een collega tegen waar je veel waarde en geloof aan hecht, ook al komt hij niet nuchter (verstandig) genoeg (alcohollucht) op je over.... Je collega staat symbool voor het deel in jou dat "know-how" heeft. In staat is jouw ware kenmerk (kenteken) te herkennen en te vinden (te spotten). Je komt in ieder geval op de spot-lijst voor (je bent gezien, dus aanwezig), alleen het zegt nog steeds niets over waar je auto (zelf) staat.

Een stel kinderen die voor jouw speelse kant staan, speelt met gogo's en je raakt in gesprek met ze. Ze leggen hun leuke spel uit (je kunt ook op een ontspannen manier je tijd te verdrijven;  gogo's = C1000 geen fratsen!), en geven je eigenlijk de tip dat het spel binnenshuis (je innerlijke (spel)leiding) leuker is. Ze wijzen je erop dat je op zolder, in je bewuste geest, moet beginnen. Daar liggen vroegere ervaringen en herinneringen en symboliseren ook je toen opgedane overtuigingen en gedragspatronenen.
Jij luistert beleefd en geinteresseerd, maar de drang om op tijd te komen is groter dan het spelletje meespelen; anders kom je te laat...... (je bent immers zo gewend dat er dan iets zwaait...). Integendeel, de tijd die je kwijt bent om te luisteren, compenseer je door je te bedenken dat als je een half uurtje te laat bent, het nog wel kan. Je loopt vooruit, rechtsom (je bent nog steeds lekker rationeel bezig) maar de omgeving komt je heel niet bekend voor. Met dit deel van jezelf ben je dus niet vertrouwd! Je herkent het water (je emoties) ook niet. Je bewustzijn heeft dit ergens "geparkeerd", en je kunt er (nog) niet bij.

Opeens een kreet. De kinderen hebben hem gevonden? Jij bent blij en tegelijktijd verbaasd. Want, wat vreemd, de auto (jijzelf) staat scheef. Scheef als in "verkeerd" of "niet in de goede richting". De auto is met zijn linkerkant op het tapijt gezet, oftewel je gevoelskant wordt weer ter sprake gebracht. Alsof je niet stevig genoeg met twee benen (wielen) op de grond staat. Hoe kun je dat nou gemist hebben? Nu heb je je auto, kun je nog niet weg! De noodzaak om je richting /motivatie te veranderen wordt hier nogmaals benadrukt, dan kun je bij Ricca's U van Utrecht omkeren! Utecht is (voor mij) het centrum van ons land. En in jouw centrum moet je zijn. Aan U 't Recht.......  

Lieve groet van Julia  :)

Wat mij ook opviel, maar dat hoeft natuurlijk niets over jou te zeggen, dat je je auto zoekt op kenteken. Je kijkt niet naar de kleur. Misschien wil je geen kleur bekennen? Ik citeer van Wikipedia: "Een inwoner van Utrecht laat zich liever Utrechter dan Utrechtenaar noemen[3][4] (vgl. Hagenees voor Hagenaar). Dit als gevolg van de zogeheten Utrechtse homoseksuelenaffaire: achter de Dom was er in de achttiende eeuw een geheime ontmoetingsplaats van homoseksuelen (voor wie tussen de kerk en de toren ook een gedenksteen ligt). Toen dit aan het licht kwam en de slachtoffers ter dood veroordeeld werden, werd Utrechtenaar een scheldwoord voor homoseksueel.

MarcelK65

Julia,

:-* Bedankt voor je tijd en jouw energie  ;)
Da's een hele uitleg. Je antwoord past precies in mijn situatie.
Nogmaals Bedankt voor de heldere uitleg

Liefs Marcel


Julia

Graag en met plezier gedaan  :)!! Ja het is inderdaad een hele uitleg; ik ben nogal lang van stof ( ;D;)).

Citaat van: MarcelK65 op juni 09, 2010, 19:29:12 PMNu ja wat dom, ik kan mij helemaal niet herinneren waar ik deze heb geparkeerd.

Enneh...., ik vind je helemaal niet dom (Dom-Stad = Utrecht).

Als je met zoveel goede intenties, kracht, liefde, doorzettingsvermogen en incasseringsvermogen in het leven hebt gestaan als jij, verdien je van mij alle respect van de wereld. Zonder dat ik je ken. Punt.
Jouw Opa, jouw lichtpuntje, is heel belangrijk voor je geweest. De Lieve Schat bracht jou vreugde en gaf je het gevoel "gezien en gehoord" te worden. Maar voor de rest heb je het toch maar mooi zelf gedaan. Chapeau!

Maar..., Nu is het tijd voor MarcelK65. Je mag al je goede intenties, kracht, liefde en doorzettingsvermogen aanwenden om je geheel naar eigen wensen te laten inspireren en te motiveren (i.p.v. je angsten en obsessies). In alle ongedwongenheid en vrijheid.
Het gaat om Nu; het gaat om jou. Om JOUW leven.

Probeer van "moeten" mogen te maken. Free your life, the rest will follow.....
't Klinkt zo makkelijk, maar is het niet altijd. Als je bereid bent "ergens" voor te gaan, en je er daadwerkelijk moeite voor doet om tot stand te brengen wat JIJ wilt (i.p.v. wat je denkt wat een ander van jouw verwacht), zul je ongetwijfeld offers maken. Maar het is het waard. Jij bent het waard. Vind jij je het zelf waard?

Lieve groet van Juul  :)

MarcelK65

 ;D
Lieve Julia,

Bedankt voor jouw inspirerende woorden.

Goetjes,
Marcel