hulp bij uitleg kaartlegging

Gestart door mtd, juni 09, 2010, 19:26:35 PM

mtd

Beste medeforummers  ;)

Ik heb hier al een hele hoop informatie opgedaan, bedankt daarvoor!! Erg leuk forum en erg actief ook.

Ben al een tijdje bezig met het leren begrijpen van de rw tarot.
Vind het super leuk en interessant om te doen. Trek al langere tijd dagkaarten en doe kleine leggingen en ik wilde me nu eens wagen aan het keltische kruis met de vraag: blijven met partner en ik samen.
Het moeilijkst vind ik het om de kaarten te verwoorden. Ik begrijp ze wel maar kan het alleen in kernwoorden samenvatten en vind het moeilijk er een samenhangend geheel van te maken. Hebben jullie daar tips voor?

Hier de legging:

1 het oordeel
2 kelken 10
3 aas van staven
4 kelken 6
5 de gehangene
6 kelken 9
7 kelken 7
8 de hoge prieseres
9 aas van pentakels
10 zwaarden 4

Mijn beknopte uitleg:
1 geef gehoor aan je innerlijke impulsen
2 het gezinsgeluk en onbezordheid
3 verlangen/kracht die alles doordringd
4 de fijne tijd waarin ik ben opgegroeid
5 het accepteren van een offer/beproeving, daarna gaan er dingen veranderen
6 lichamelijk en geestelijk welzijn en tevredenheid
7 besluiteloosheid, moeilijke keuzes te maken
8 motiverend voor omgeving, intuitief en wijs
9 geestelijke groei, materieel/financieel succes
10 rust en meditatie

Graag zou ik jullie mening over deze legging horen en enkele tips hoe je het tot een samenhangend geheel kunt vormen. Ohja het viel me ook op dat ik wel behoorlijk wat kelken bij mijn trekking had zitten. Wat kan dat betekenen?. Pfff gelijk een heel verhaal om jullie mee lastig te vallen. En dat voor een kersverse nieuwkomer  ::)
Alvast bedankt voor de moeite!!!

grz vuurvliegje

star in the night air

Hoi vuurvliegje,

Tips: vooral het verhaal voor jezelf vertellen en ook proberen kaarten te linken met elkaar. Ook goed de positie benoemen en het in die context verwoorden. Zeker met het keltisch kruis kun je dan een eind komen. Ik doe een gooi;

Het gaat om een belangrijke fase in jullie relatie, centraal inderdaad wleke kant, wordt het compleet of ga je uit elkaar. Kruisend zie je dat bekers 10 aangeeft dat het diepe geluk in deze erg van belang is. Er zit onbewust veel passie en potentie in jullie relatie, maar om die aan het oppervlak te brengen moet je met een andere blik naar jullie relatie gaan kijken (gehangene). Want zeker met bekers 6 in het verleden (dubbel op) krijg ik het idee dat het geluk vooral in het verleden ligt en jullie met weemoed daar aan terug denken. Waarschijnlijk stel je je deze vraag niet voor niets. Bekers 9 geeft aan dat er echt wel geluk aanwezig is, maar dat stapje verder naar bekers 10 is nog niet aanwezig en dat kan wel eens voor spanning zorgen in jullie relatie. Bekers staan overigens voor emotie, liefde, gevoelens. Veel bekers kan wel een onbalans aangeven, mogelijk dat er erg emotioneel wordt gereageerd. Bekers 7 geeft aan dat jij wel verlangt naar meer, misschien naar een ideale situatie. Pas op dat het geen illusie is. Je partner is wat passief, maar onder het oppervlak zit er veel. Met een tweede aas als wildcard geeft aan dat waarschijnlijk de potentie vooral in passie voor zekerheid (en mogelijk financiele zekerheid) zit. Is dit zo, speelt zekerheid een grote rol in jullie relatie? Gelukkig zwaarden 4 zou ik zeggen, zwaarden zijn een mooi tegenwicht met alle bekers, echter met zwaarden 4 zou ik er niet van staan te kijken dat jullie een tijdje uit elkaar gaan, of in ieder geval geestelijk een afstand ontstaat.

Hopelijk kun je hier iets mee,

Liefs,
Star

mtd

hoi Star,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik herken er wel een hoop in moet ik zeggen.
Momenteel staat alles wat op lossen voeten wat betreft de relatie, over drie maanden gaan we starten met IVF nadat we al 5 jaar zelf geprobeerd hebben een kindje te krijgen. Natuurlijk zorgt dat voor spanningen in de relatie, het heeft er inderdaad voor gezorgd dat ik me geestelijk heb afgesloten voor mijn vriend omdat ik meer met mijn kinderwens bezig was dan hij en me daardoor onbegrepen voelde. Hier ben ik me gelukkig van bewust en ik doe erg mijn best me weer open te stellen en mijn vriend werkt ontzettend hard om mij het vertrouwen te geven dat ik me ook kan openen. Dus ook daar zat je weer goed.

We hebben een eigen zaak en financiele inkomsten zijn soms wat onzeker. Zeker in deze economische tijden is het soms hard aanpoten. gelukkig lijkt het allemaal een beetje de betere kant op te gaan dus we blijven knokken..

Heel erg bedankt! Poeh ik ga weer verder met mijn neus in de boeken want ik heb nog een hoop te leren  ;D
Tot gauw!