Rottende kiezen vallen uit

Gestart door mirakeltje, juni 08, 2010, 23:43:34 PM

mirakeltje

Ik droomde dat ik ergens in een wachtruimte was met veel bekenden, wie weet ik niet meer. Opeens lieten 2 kiezen (boven-links) uit en ze waren helemaal bruin-geel verkleurd, alsof ze verrot waren. In mijn droom realiseerde ik me dat het kronen waren (in werkelijkheid is één van die kiezen idd een kroon). Het was erg chaotisch om me heen, drukte en veel kleur. Ik stopte de kiezen weg omdat ik ze wilde bewaren voor de tandarts. Maar tegelijkertijd trok ik het me niet erg aan omdat er op dat moment belangrijkere dingen waren (wat weet ik ook niet meer, er moest alleen een heleboel geregeld worden). Ik dacht nog dat ik eraan moest denken mijn mond dicht te houden als ik zou moeten lachen...

Ik kan veel betekenissen vinden voor deze droom en ook wel een verband vinden. Mijn leven is momenteel hectisch, niet alles gaat nu zoals ik wil maar ik werk er hard aan om mijn doel te bereiken en het lijkt allemaal te gaan lukken. Het moment is alleen nog niet daar. Verder ben ik een enorme kletskous en maak vaak de zinnen van mijn vriend al af voordat hij is uitgesproken, iets wat hij zo nu en dan behoorlijk irritant vindt (en terecht!). Ik zit inderdaad in een overgangsfase; na een moeilijke periode heb ik mijn eigen bedrijf redelijk op de rails, geluk ik de liefde en the best is yet to come... Is dit de verklaring voor deze droom of is het een waarschuwing?

Kiwiwoman

Meestal is kiezen of tanden verliezen in een droom een teken, dat je letterlijk dingen gaat verliezen, zoals (om maar bij het fysieke te blijven) de kracht om bijv. een marathon te lopen! Haha

Dat het aan de linkerkant zit, vertelt, dat de rechter hemisfeer van je hersenen een stapje terug doet. Rechts is creatie, links is rede.

Misschien heb je hier iets aan?

(de voortgang van je bedrijf belangrijker te achten en daarmee enige mogelijkheid om je te ontspannen te verliezen?)

mirakeltje

Dank je voor je reactie!

Dat van links en rechts wist ik niet maar klinkt idd heel logisch.... ik werk veel en hard op het moment om mijn doel te bereiken, veel andere zaken heb ik uitgesteld tot het weer kan.... dus het klopt wat je zegt.

libram

Hallo Mirakeltje,

Het eerste wat bij mij naar bovenkomt als je in de wachtkamer zit is het volgende:
De wachtkamer is een ruimte waarin men zich terugtrekt . Afwachtend op wat komen gaat en terugkijkend naar hetgeen wat is gepasseerd en je hier gebracht heeft.. Het vermogen om de innerlijke kalmte en rust te bewaren is sterk ontwikkeld cq aanwezig. De kiezen zeggen mij dat er in de hectische tijd onderweg (2) zekerheden weggevallen zijn maar waarbij  de gevoelsmatige binding nog niet gescheiden is. Materie, Zekerheden zijn gekroond, worden even weggestoken, opnieuw bekeken naar hetgeen dat loont. De vele kleuren geven aan dat er groei vooruitgang in het verschiet zit en er ruimte ontstaat om hetgeen (van jou) is blijven liggen op te pakken (and then the best yet to come ….., komt vanzelf). Het is een verwerkingsdroom die aangeeft dat je in rustiger vaarwater terrecht komt waarbij niet de balance uit het oog verloren mag worden (Werk&Prive  - Hoofd&Hart â€" Gevoelens&Gedachten.

Dit is wat ik er van brouw, en oja,
lachen word ook wel gezien als een opluchting van de geest dat een lastige situatie voorbij is.
Met open mond wordt het wel luchtiger

Liefs,

Libram

mirakeltje

@Libram

Wat een mooie uitleg, ik kan me er helemaal in vinden. Mijn situatie komt erg overeen met wat je schrijft!