te veel on-line readings??

Gestart door Amarilis, juni 06, 2010, 22:33:21 PM

Amarilis

Hoi
Ik ben gloednieuw en zoek heel hard mijn weg in deze dingen. (zowel in leggingen als in mijn weg zoeken op de deze site :P)

Toch zit ik met een paar prangende vragen.

1) zoals ik hier kom te lezen is het blijkbaar niet zo'n goed idee om je eigen readings te doen. Klopt dit? Beïnvloed je inderdaad zelf zo sterk dat de legging niet meer kan kloppen?

2) ik schaam me een beetje voor deze vraag, maar ... wanneer ik een on-line reading heb gedaan, durf ik dat wel heel veel keer na elkaar doen en op verschillende sites. Uiteraard weet ik op den duur niet meer wat wel en niet te geloven. De ene keer is alles positief en de andere keer komen de dood en de duivel en de gehangene wel vaak naar voor.  Niet goed bezig, zeker?

Voorlopig kan ik weinig terug bieden, kan ik alleen maar komen "vragen". Kan dat/ mag dat?
Ik lees het wel.
Alvast bedankt.
Grtjs
Amarilis

bussie

he amerilis

Ik herken het zo,ben ook veel bezig met online readings,en zelf kaarten leggen.Hoop ook door dit forum
meer duidelijkheid te krijgen,,en dingen te leren.Ik voel me machtig aangetrokken tot deze wereld,en al die on line kaartjes trekken geven mij veel steun.En welke ik ook trek,ik haal er altijd wel iets uit.En dat vind ik het belangrijkste de rest komt vanzelf.En als je zo die berichtjes enz leest hier op het forum,geloof ik dat iedereen er open voor staat.Heb ook gevraagd of ze kaarten voor mij willen leggen en daar al reactie op gehad.Dus ik heb het idee dat beginners hier ook welkom zijn. :)

groetjes bussie

kristina1975

Hi Amarilis, bloemetje :D

Ik ben geen master of een senior met kaartenleggen, ook een groentje maar ik vind ze enorm interessant en ik vind het fijn om voor mezelf een rust moment te nemen waarbij ik ook vaak mijn engelen kaarten of Godinnenkaarten gebruik. Online leggingen doe ik via catharinaweb.nl, tarotweb.nl en de-lachende-booeddha.nl voor lenormand kaarten.

Wanneer ik emotioneel niet meer aan kan vraag ik aan een ander om voor mij kaarten te leggen en dat bespreek ik dan ook, maar ik bof door de lieve lieve lieve lieve personen die ik op deze site heb ontmoet en met wie ik dagelijks mail nu. In ieder geval

1) Jij mag zeker kaarten voor je eigen ik leggen, maar jij moet dan wel objectief zijn
2) Je moet je nooit dood schamen om een vraag, jij kunt het beter vragen zodat je kan leren toch?
Het is inderdaad niet goed om voor dezelfde vraag achter elkaar meerdere leggingen te doen. Ik vraag wel om steunkaarten of juist bevestiging wanneer ik extra bevestiging nodig heb en ene keer met mijn eigen kaarten ene keer via verschillende sites. Maar te veel maakt je alleen alles juist meer onhelder ;)

Succes en sterkte en welkom!
Liefs,
Kristina

Laure

Hoi

Ja iedereen moet ergens beginnen, toch?
En hoe meer zielen, hoe meer vreugde alsook wijsheid... ik kon ook eerst enkel "vragen" en nu voel ik me zeker genoeg om al eens iets te "geven".
Vragen staat vrij!

Ik ging vroeger ook het web af tot ik een legging kreeg die voldeed aan m'n wensen :)
De beste online Keltisch-kruis legging vind ik op kaartlegging.nl  en de beste Lenormand leggingen op de lachende boeddha.
Maar zelf een deck kopen is erg praktisch.

byebye
doosje

snowdrop

Citaat van: Kristina1975 op juni 06, 2010, 22:52:01 PM
Ik ben geen master of een senior met kaartenleggen

Hoi Kristina en Amarilis,
Er zitten hier op het forum een paar keien in het duiden van leggingen. Zelf voel ik me meestal niet zeker genoeg om dat voor een ander te doen, maar ik leg wel voor mezelf. Ook vaak online, hier bij CathWeb maar ook bij kaartlegging.nl (Keltisch kruis). Heb ook zo'n periode gehad dat ik almaar kaartjes trok  ::) Het schiet niet op om bij kaarten leggen of bij het werken met de I Tjing steeds dezelfde vraag te stellen tot er een gunstig antwoord komt; dan zit je jezelf voor de gek te houden. (De I Tjing straft dat trouwens meestal af, heb ik gemerkt.  ;D) Maar als je een kaart trekt om ergens meer inzicht in te krijgen en daarbij eerlijk bent voor jezelf, haal je er altijd wel wat uit, zoals Bussie al opmerkt.
Overigens wil de aanduiding 'master' en 'senior' bij iemands nick niets zeggen over hoe goed iemand is in kaartleggen. Het zegt iets over het aantal posts dat iemand heeft geplaatst.
Groet van Snowdrop

kristina1975

Hi Snowdrop,
Bedankt voor je uitleg over master en senior lids en je tip over kaartleggingen.nl :)

Liefs,
Kristina

Phoenix

Ik heb altijd begrepen dat de kaarten nooit liegen en dat het maar blijven trekken van kaarten/doen van leggingen een aardig disrespect voor de kaarten is. Als jij ze niet gelooft, waarom zouden ze dan antwoord geven?
Het gevolg is dus dat je idd niet meer weet wat en hoe en je kunt je dus eens serieus afvragen of je dit wel moet blijven doen. Ik herken het ook wel van de periode in mijn leven waarin ik enorm onzeker was. Dan wil je vastigheid, zekerheid, maar alleen zoals jij het wenst. Je wilt dan dus niet horen wat je niet leuk vindt, want dan word je nog onzekerder. Maar de vastigheid ligt toch in jezelf en het continu doen van leggingen tot je een antwoord krijgt wat je bevalt, helpt zeker niet mee om die vastigheid te vinden, het werkt eigenlijk juist tegen je: je bent erna in de war en weet helemaal niet meer wat en hoe.
Wil je nou toch eens een kaart trekken of legging doen op iets, doe het dan echt maar 1 keer. Niet meer dan 1 keer per maand op dezelfde vraag. Na een maand zou je bijv. kunnen vragen of de situatie veranderd is, hoe is de situatie nu? Dat kan, dan vraag je nl. nieuw inzicht in de situatie. Daarmee geef je niet de boodschap "ik geloof er geen **** van, dus vertel me iets wat ik leuk vind om te horen". Je geeft ermee aan dat je de eerste boodschap serieus hebt genomen en nu wilt weten of het is veranderd => ben ik gegroeid?
Weet je, veel van de inzichten die je kunt krijgen mbv tarot komen uit jezelf, uit je eigen intuitief weten. Door zo klakkeloos maar kaarten te trekken, geef je jezelf onbewust eigenlijk continu de boodschap "ik geloof/vertrouw mezelf niet". Daarmee maak je dus je situatie nog erger. Dus mijn advies: kap daarmee, acuut, en stel niet meer dan 1x p/mnd dezelfde vraag (da's eigenlijk al teveel als de situatie niet veranderd is).
Tip: Neem de kaarten, en dus jezelf, eens serieus, en schrijf de kaart/legging die je hebt gehad, op in een schrift of Word file. Voel je je wéér onzeker over de kwestie, ga dan die legging er weer bij pakken en kijk nog eens goed welke kaarten het zijn, wat zeggen ze jou op dat moment? Schrijf dat ook weer op. Op die manier neem je de kaarten serieus (de kaarten liegen NOOIT!) en jezelf en kun je toch je behoefte aan zekerheid weer even tot rust brengen. Je zult, als je dit serieus doet, ook meer gaan zien in een kaart, zodat je er ook echt weer iets nieuws uit haalt (verdieping). Zo zul je meer rust behouden, meer duidelijkheid krijgen en meer gaan vertrouwen, terwijl trekking na trekking exact het tegenovergestelde doet.
Oh ja, een hele goeie is om zelf een dek te kopen. Je gaat nl. niet zomaar 10 leggingen achter elkaar doen als je ze zelf moet leggen. Wat dat betreft is het doen van een online reading eigenlijk te makkelijk. Je klikt zo de een na de ander.

Succes

Phoenix