Het Kruis legging

Gestart door mariolina, juni 03, 2010, 19:10:12 PM

mariolina

Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een Kruis legging gedaan voor mijzelf...graag wil ik weten of ik het goed interpreteer (want dat is natuurlijk lastig als je leggingen voor jezelf doet; je ziet dan wat je wilt zien...)

Mijn vraag heeft te maken met het feit dat ik nu in een soort tussen periode zit. Ik heb te horen gekregen dat ik over ruim 4 weken met een nieuwe baan kan beginnen, maar in de tussentijd zit ik nog met een uitkering thuis. Omdat ik al enkele maanden thuis zit, ben ik het nu helemaal zat en moet nu nog eens een maand wachten. Nu vroeg ik mij af hoe ik het beste deze 4 weken kan doorbrengen?

1. thema: Matigheid (er is nu een periode aangekomen dat er weer rust en harmonie moet komen, staat in mijn boekje, maar zelf vat ik het op als een beetje een saaie kaart....matigheid...niet veel bijzonders en dat klopt nu...)
2. wat de situatie heeft veroorzaakt: Dwaas (ik sta op de vooravond van iets nieuws, iets wat ik nog niet goed weet wat er komen zal)
3. advies: Magier (creeer een plan, zoek je doel in het leven op, bereid je nu voor...)
4. uitkomst: Hermit (terugtrekken??..zullen deze 4 weken eenzame weken worden???)

Wie o wie kan mij helpen met deze legging, want ik zou graag willen weten wat ik het beste kan doen deze aankomende tijd, mwant de kaarten zijn vrij onduidelijk??

groetjes Mariolina ???

Leeuwin

Hoi Mariolina,

Bij Matigheid heb ik het gevoel dat je je goed kunt voorbereiden op een nieuwe levensfase. Ik heb het idee dat er, behalve een nieuwe baan, nog andere positieve dingen kunnen komen. Misschien wel op het werk zelf. Misschien krijg je via je werk hele leuke contacten. Ik krijg het gevoel dat je je hierop moet voorbereiden.

2. Je gaat weer open staan voor nieuwe dingen, je wilt je leven weer opnieuw vorm geven.

3. Ik krijg bij de Magier het idee dat je je serieus voor je werk zult inzetten. Het advies wat ik nu krijg is: ga evenwichtig met autoriteit om. Stel je niet onderdanig op t.o.v je leidinggevende maar ook niet te dominant. Deze kaart zegt mij ook dat je een nieuw (levens) plan kunt maken.

4. Deze vier weken zul je zelf moeten doorkomen en je kunt je daardoor inderdaad eenzaam voelen. Maar....door deze eenzaamheid kun je je beter voorbereiden op de nieuwe periode in je leven. Deze weken leren je om op jezelf te vertrouwen en je niet altijd iets aan te trekken van de mening van een ander.


Liefs van Leeuwin

mariolina

dank je Leeuwin...

Ja, geduld is niet echt mijn ding...

Phoenix

1. thema: Matigheid (er is nu een periode aangekomen dat er weer rust en harmonie moet komen, staat in mijn boekje, maar zelf vat ik het op als een beetje een saaie kaart....matigheid...niet veel bijzonders en dat klopt nu...)
2. wat de situatie heeft veroorzaakt: Dwaas (ik sta op de vooravond van iets nieuws, iets wat ik nog niet goed weet wat er komen zal)
3. advies: Magier (creeer een plan, zoek je doel in het leven op, bereid je nu voor...)
4. uitkomst: Hermit (terugtrekken??..zullen deze 4 weken eenzame weken worden???)

1 Matigheid: De balans weer hervinden tussen o.a. lichaam en geest, waardoor en waarna je weer verder kunt op je pad. Dit hoeft absoluut niet saai te zijn! Gewoon een paar weken lekker thuis zijn, waarbij je even een beetje bij kunt slapen, genieten in de zon overdag, wat in de tuin werken, dingen laten bezinken enz. kan enorm verkwikkend zijn en zeker niet saai!
In het kader van de andere kaarten zou ik eigenlijk zeggen: even pas op de plaats maken, bezinnen, hoe nu verder, wat nu. (Da's dus zeker al niet saai, kan zelfs frustrerend zijn, maar gezien de engel op de kaart en zijn serene uitdrukking, denk ik dat dat wel mee zal vallen :) )
2 Dwaas: de vraag zie ik als "wat is de oorzaak van de situatie?". Mijn uitleg is dan: Zonder duidelijke richting leven. Een beetje de "ik zie het wel" houding. Dat kan ook prima zijn, als fase, maar toch niet als blijvende situatie (da's een mening, hihi) Deze kaart sluit eigenlijk heel goed aan bij de advies kaart!

3 Advies is dus niet zomaar in het "loze"  te leven, maar bewust te gaan kijken naar wat je kunt en hebt. Inderdaad dus een soort plan trekken. Heb je mogelijk de houding van "Ach, ik doe wel wat ze van me vragen", verander dat dan eens in "Ik ben heel goed in ... en dat vind ik ook heel leuk! Daar wil ik mee gaan werken!" Dus bewuster kiezen en een plan trekken van wat jij nu eigenlijk wilt. Ik zie daarin eigenlijk ook een stukje verantwoordelijkheid nemen in. ALs je zomaar in het "loze", het wilde weg leeft, neem je ook geen verantwoordelijkheid. Je vindt alles wel best, wat eigenlijk inhoudt dat je geen beslissingen hoeft te maken (wat dus verantwoordelijkheid nemen voor jezelf is. Dat kan spannend zijn, want als het niet goed verloopt ben jij dus zelf ook verantwoordelijk.)

4 Heremiet is niet persé eenzaam zijn. De man op de kaart kijkt nou niet bepaald verdrietig en eenzaam zie ik toch als iets wat niet als leuk wordt ervaren. Het is ook je innerlijk verkennen en licht op je pad laten schijnen/vinden. Hierdoor krijg je dus uiteindelijk weer meer richting in wat je wilt/kunt doen met jezelf en je leven. Sluit in die zin dus weer helemaal aan bij de voorgaande kaarten.

Geen idee of je hier wat mee kunt of in herkent, maar dit is wat ik eruit haal.

Phoenix

Laure

Hey Phoenix

goh vind ik een hele goeie verklaring van de legging!

niiiiice!