Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Op zoek naar jas

Gestart door Xuma, mei 30, 2010, 12:08:04 PM

Xuma

Terug naar de jasdroom lieve Ricca:

(de tweelidige betekenis van aanpassen die je beschrijft is trouwens een pracht-vondst.)

Ik ben er inmiddels achter dat hetgeen mij vooral nog aan de verdwijnende groep bindt mijn zelfbeeld is, de manier waarop ik over mezelf denk hoe ik naar mezelf kijk.
(Zie de laatste droom.)

Ik ben via mijn familie behoorlijk gemangeld geworden in de periode die door het meisje wordt vertegenwoordigd en ik ben me er ook van bewust dat er veel negatiefs op mij/haar geprojecteerd is destijds.

Liefs van Xuma

Just a closer walk with Thee...........

Ricca

Ja, de opvallende jas en het verlangen om gezien te worden. :)

Ik had ook nog een inval. :) De jas in de droom is niet jouw maat, maar misschien wel precies de maat van het meisje. Je probeert de jas zelf aan te trekken, alsof je je onbewust met het meisje identificeert en niet beseft dat zij slechts een déél van jou is, niet je hele zelf. En eigenlijk is dat precies wat er vaak gebeurt als je in het waakleven met de gevoelens van een innerlijk kind te maken krijgt. Maar je merkt ook dat je volwassen zelf is al lang een maatje groter gegroeid is. :)

Wordt vervolgd...

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Xuma

Klinkt heel aannemelijk lieve Ricca.
Maar daar ik vaker met dit bijltje heb gehakt realiseer ik me wel dat het hier over een deel van mezelf gaat.
Het identificeren ermee is tijdelijk nodig om het uiteindelijke inzicht te verwerven.

Mooi vind ik wel dat de laatste droom lijkt aan te geven, dat ik er niet aan zal ontkomen om, hoe inadequaat (=onbeschermd) ook, voor publiek mijn eigen lied te zingen.

Een inval over gezien worden: het gaat er niet meer om hoe en of ik gezien wil worden , maar over het belang van hoe ik mezelf zie en zal gaan zien, want zolang mijn zelfbeeld overeenkomt met hoe de oude groep mij ziet, zal ik eraan gebonden blijven. (Ik schrijf met opzet niet: VERbonden)

Liefs en dankjewel van Xu

Xuma

Nog een binnenvallende vraag:

wat denk je Ricca, zou de groep (mij vooralsnog onbekende) geschoolde zangers de nieuwe groep kunnen symboliseren ?

Xu

Opti-Mystique

Citaat van: Xuma op juni 14, 2010, 17:05:46 PM
...Het identificeren ermee is tijdelijk nodig om het uiteindelijke inzicht te verwerven...

Naast inzicht is het helen en vervolgens integreren van dit deel ook nodig om uiteindelijk rust te verwerven. De kracht en talenten van een afgesplitst innerlijk deel zijn vooralsnog onbereikbaar voor de volwassen persoonlijkheid. Het afgesplitste deel heeft een eigen programma dat tot stand gekomen is in de situatie waarin het deel zich afsplitste; inzicht daarin is een gedeeltelijke catharsis, maar emotionele ontlading en renovatie maken het helingsproces compleet.

Dolf

Xuma

Vervolg voor Ricca:

voor wat bet reft mijn laatste inval over de groep mannen hetvolgende:

het is vaker voorgekomen dat ik eerst een droom kreeg die het oude symboliseerde en een paar nachten later de droom waarin het nieuwe werd aangegeven, of ook: niet zus en later: maar zo.
Datzelfde gevoel begin ik nu ook te krijgen met de jasjes-droom waatin de oude groep verdwijnt en het aanstaande optreden met (misschien) de nieuwe groep.
En ik ben inderdaad geen geschoold zanger, maar ik heb wel het gevoel intensief, langdurig en grondig te zijn getraind en geschoold door het leven zelf....
Ik kan mij ineens herinneren dat een collega mij vroeg wat voor carriere ik in gedachten had ivm mijn werk en dat ik antwoordde mijn werkelijke carriere is het werk aan mezelf.

See you later,
Xu                                                  

Xuma

Don't worry, lieve Dolf, wat je zegt is waar en mij bekend.

Ricca

Citaat van: Xuma op juni 14, 2010, 17:25:33 PM
...zou de groep geschoolde zangers de nieuwe groep kunnen symboliseren ?

Misschien. Mij valt vooral het aantal zangers op. Drie is een getal van groei. :)

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

Xuma

In de droom is geen sprake van een bepaald aantal.
Het is en voelt als een groep (als entiteit) met een onbestemd aantal mensen, mannen in dit geval.
Het woord en gevoel van groep voelt hier belangrijk, niet het aantal mensen.
Bovendien beschouw ik 3 mensen niet bepalld als een groep, het is eerder aan aantal in de orde van zeg 12, 22, 33 of misschien wel meer.

Liefs van Xu

Xuma

Ik heb een toenemend gevoel dat ik in de goede richting zit vwb de nieuwe groep, daar ik het in de contex kan plaatsen van de fase waarin ik momenteel verkeer.
De laatste jaren bevond ik me in een overgangsfase nadat ik een ingrijpende beslissing had genomen.
Veel losgelaten en de daarbij behorende pijn ervaren.
Verscheidene mensen uit het verre verleden bv, die ineens contact met mij zochten, waarmee ik nog iets ouds had te verwerken in de vorm van verdriet of kwaadheid, waardoor ik deze emoties alsnog kon her-beleven.
Ik denk dat de oude groep klaar is.
Het jasje kan ook staan voor de fratsen die ik in het verleden uithaalde om erbij te horen vanwege de pijn er niet bij te horen enerzijds, zonder anderzijds mezelf daarbij te verloochenen.
De pijn van er niet bijhoren wordt gesymboliseerd door Cheiron conjunct Venus in het zevende huis die bovendien ook nog een vierkant maakt met Uranus. (Zie bericht aan Romira in Astrologie-forum)
Daar de bewegende Pluto bezig is daar gedurende geruime tijd een driehoek (symbool van harmonie en completie)op te maken, voelt dat voor mij als nog een aanwijzing van de gevoelde richting.

In de nieuwe groep draag ik geen jas of jasje, ik zoek er ook niet naar en dat hoeft ook niet , want dat soort bescherming is daar niet van node.  Ik kan daar
mezelf zijn, zonder te hoeven vrezen voor de afwijzing, afkeuring en de stempel van het anders en vreemdzijn
van de oude groep.
In deze droom mag ik ook de angst voelen van het nieuwe, ik mag mijn stagefright ervaren, maar ik ontkom er niet aan om net als de anderen mijn solo te zingen.
Hier wordt voor mijn gevoel ook heel mooi het basisbegrip van wat een groep inhoudt uitgedrukt: een geheel, een entiteit, bestaande uit en gevormd door de diversiteit, de uniciteit van elk groepslid. (Elk lid van de groep zingt een solo, zingt zijn eigen lied.)

Ik voel me steeds lichter, blijer , verwachtingsvol naar het nieuwe, waarvan ik echter niet weet hoe en wanneer het zich zal aandienen.
Want ik blijf een levenslange leerling van het leven... :D

Liefs voor jou Ricca van Xuma

Xuma

En een groep op zich maakt weer deel uit van alles wat ademt en bestaat.
Elke groep is een deel van het grote geheel, van de allesomvattende Eenheid....

Xuma

Lieve Ricca,

ik heb besloten bovenstaande dromen en droomduidingen voorlopig te laten rusten cq los te laten en me nu open te stellen voor eventuele manifestaties hiermomtrent.
Ik ben voornemens om, mochten er nieuwe, verbandhoudende ontwikkelingen zijn, er verder over te berichten.
Want het is voor mij heel inspirerend geweest mijn dromen op deze wijze aan jou te vertellen; soms kwamen er al spontaan inzichten terwijl ik ze hier opschreef.
Doordat je spaarzaam reageerde voelde ik me helemaal vrij en had ik tegelijkertijd het gevoel dat je liefdevol meekeek.....

Grote dank van Xuma   :-*

Laure

hey Xuxu,

ja de resterende inzichten zullen nog komen op hun tijd.

Ik heb ook een tijdje geleden een droom-sequentie gehad die uiteindelijk erg louterend gewerkt heeft dankzij de liefdevolle aandacht van Julia en Ricca.
Ik weet hoe je je voelt!!
Sindsdien (sinds ik inzicht heb in dat deel van mezelf dat door de dromen werd belicht) neem ik 3 trappen tegelijk in m'n evolutie. Voor jou vast hetzelfde!

Ja toen ik jouw droom las was het eerste en enige wat me opviel die jas en het feit dat ik een jas aandoen associeer met niet thuis zijn (bij jezelf)... het eerste dat ik doe als ik lekker thuis ben is m'n jas uitdoen.

Ik vroeg me ook af waarom je droomt over zangers, en niet over een toneelstukje ofzo... Niet dat ik daar het antwoord op heb, maar zou ook clue kunnen zijn.

Ook begrijp ik niet waarom je zegt dat je worstelt met je vrouwelijkheid of wat je ermee bedoelt. Je komt alleszins erg vrouwelijk over.

Ken je de Zon uit de Tarot? Dat kindje dat lekker in zijn blootje op het paard zit en absoluut geen jasje aanhoeft?
Dit wordt jij weldra! En dat zeggen jouw dromen ook, dankzij deze dromen heb je volop naar binnen kunnen kijken, dat oorspronkelijk kind in jou ontdekt en de wens van dat kind om zijn eigen creativiteit (het zingen) te ontdekken.
En nu ga je je zoals je zegt "openstellen voor manifestaties" en idd als jij je openstelt geef je de vrijheid aan dat kind en kan het losbreken.
Dat kindje heeft trouwens geen geslacht (denk ik).

Doosje

Laure

he tuurlijk Xuma, no prob!
doosje

Ricca

Lieve Xuma,

Ik heb zeker met liefde meegelezen. :) Met het getal 3 zat ik er naast, dat was onzorgvuldig van mij, maar ik had even aan de drie tenoren gedacht. Vandaar...

Er bestaat een uitspraak: "Van het concert des levens heeft niemand een program"... Nou, mooi wel! :P We drómen het program en dan kan de werkelijkheid volgen. Ik wens je veel geluk en hoor het graag als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Liefs,
Ricca

Er is een groter plan
waar je alleen toe kunt bijdragen
door te zijn wie je bent,
door je best te doen,
door je hogere waarheid te volgen,
door je hart te volgen
en door het lied te zingen dat
in harmonie voelt
met je wezen.
From Ricca with Love