Oproep(je)

Gestart door Lies, mei 20, 2010, 17:15:11 PM

klaproos1945

hoi liesje
eerst even je veel sterkte toewensen met je toets zet hem op meisje het komt allemaal goed!!!

DAn vind ik het leuk om vo joy de blindevlek in jou topic te plaatsen wat ik dus ook ga doen!!!

de steenbok zet ik in het violette licht en ik haal de duivel uit de verwaring van het verleden
in een hergeboorte van de engel van de nacht diep gewortelde levensboom die standvastige
waarde legt in het leven

veel liefs van klaproos 1945

klaproos1945

#46

                              de bron van een hergeboorte
                              neptunis als een water element
                              verbondenheid met de zon

                              de toewijding en verering van het diepe draagt
                              word het geheim van het element aarde prijs gegeven
                              de bekers worden gevuld met water leven in liefde

                              het levensap is de sacrale plechtigheid
                              vermermeng melk met meel en boter
                              en ik breng het manna naar boven

klaproos1945

      


             diep in mijn ziel was de verwarring onstaan
             ik was verslagen en in rouw gesluierd zo
             maakte ik in de ondewereld mijn dibuut

             hier gingen mijn krachten verloren
             tot de dag van vandaag ging ik verloren
             de hoop heeft mij gevonden als een

             zaadje met pit ga ik me weer verzoenen
             boven komen in een vorm van evenwicht
             in de schoonheid van harmonie helend als


             

klaproos1945




                           de algemie van de zon voor evver
                           in een klaproos word ik verbonden
                           als de goude lotus in de eeuwigheid

Lies

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes ...  ;D

Liefs Lisa
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

roro

Citaat van: Lies op mei 24, 2010, 21:37:19 PM
Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes ...  ;D

Liefs Lisa

Succes meid!

Leef met je mee!

Wist je dat als je loopt en leert echt beste is voor je hersenen je neemt zo beste in je op.
Ow en beste is sochtends leren.

Ongevraagde tips maar hoop dat ze welkom zijn smile.

liefs ro

Lies

Hoi Ro,

Alle tips zijn meer dan welkom! Fijn dat je mee leeft  :D

Liefs Lisa
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

snowdrop

Hallo Lisa,

Dankzij een vers toetsenbord kan ik eindelijk uitgebreid reageren op je legging. ;) Ik heb je nog net kunnen vertellen dat jouw interpretatie een schot in de roos was. Je kiest het gebied van liefde en relaties; dat doe je waarschijnlijk heel intuïtief, want je valt met de deur in huis. Ik heb inderdaad iets meegemaakt waardoor ik huiverig ben geworden voor een intieme relatie. Nog huiveriger dan ik al was, want die angst is er al zo lang ik me kan herinneren.

Niettemin ben ik meer dan dertig jaar met iemand samen geweest â€" maar die had zijn gevoel nog verder weggestopt dan ik. Wij zijn nu goede vrienden, al zijn we al zes, zeven jaar geen partners meer. In de loop van de jaren was onze relatie ongemerkt steeds verder uitgehold. En toen werd ik waanzinnig verliefd op iemand anders. Alles wat ik in mijn leven had gemist, heb ik in die man geprojecteerd. Ben inderdaad mezelf compleet verloren. Het was de herhaling van een oud patroon, maar wel heviger dan ooit tevoren. Ik voelde zo’n verbondenheid met hem dat ik gewoon niet kón geloven dat wij niet samen konden zijn (daar heb je je Zwaarden 2). Het heeft me jaren gekost om te leren loslaten, te leren accepteren dat ik me had vergist, dat hij een andere keuze maakte, dat ik in mijn eigen illusies had geleefd (daar is de Maan). Dat wil ik niet meer meemaken. Het was ontzettend pijnlijk.

En toch is het allemaal van onschatbare waarde geweest, want toen ik me nergens meer aan kon vastklampen, me nergens meer achter kon verschuilen, moest ik wel op zoek in mezelf. Ik heb intussen een heleboel geleerd, zeker ook over de liefde. Het beeld dat ik daarvan had was op z’n zachtst gezegd niet erg realistisch. Dat heb je allemaal haarscherp gezien, Lisa. Je hebt een ongelooflijke intuïtie!

Ik zei al dat ik een tijdje op deze legging heb lopen kauwen. Voor nog wat andere invalshoeken heb ik De Tarot als levensweg van Karen Hamaker erbij genomen; ik vind dat zelf een fijn boek. Dit is wat me verder nog inviel:
1. De Maan staat ook voor het ontdekken van de diepte in jezelf, de drijfveren van het onbewuste, en voor het verenigen van bewust en onbewust. Daar ben ik nogal mee bezig.
2. De Zegewagen zou kunnen staan voor het ego, dat me soms nog lelijk in de weg zit. Zelfoverschatting misschien, denken dat je er al bent (terwijl je net op weg bent). Of gewoon nog niet precies weten hoe je het allemaal moet aanpakken.
3. Zwaarden 2 is nou niet iets wat ik leuk vind aan mezelf. Maar als je het vervangt door: hier ben je erg bedreven in, dan klopt het wel. :P Eindeloos verstandelijk geredeneer; negatief denken; dingen niet (willen) zien zoals ze zijn; angst en/of onwil tegenover het leven; gemis aan betrokkenheid; je afzetten tegen dingen â€" en het jezelf onnodig moeilijk maken. ::)
4. De Geliefden. Misschien: ‘Hier ben je (nog) niet zo goed in.’ Door spiegeling in de buitenwereld jezelf leren kennen; je innerlijk verenigen met het onbekende deel van jezelf; onvoorwaardelijke keuze en betrokkenheid. En het kiezen van/leven met een partner ;D.
5. Ridder van Kelken: mijn talenten. Een zeker idealisme, het willen vechten voor een ideaal. En ook het (wat schuchter en aarzelend?) geven van liefde, al denk ik daarbij niet zozeer meer aan de prins op het witte paard maar probeer ik tot een meer universele vorm van liefde te komen. Liefde is een belangrijke drijfveer in mij.
6. Koning van Pentakels. Mijn verleiding: misschien het te veel blijven hangen in wat voor mij op dat moment aangenaam en gerieflijk is, het willen vasthouden aan een lekker leventje, een zekere luiheid of gemakzucht.
7. Het Oordeel. Mijn persoonlijke zoektocht. Deze kaart betekent heel veel voor mij: bevrijding (o.a. van het oordelen); vervulling; verbinding tussen bewust en onbewust; je deel voelen van een groter geheel; verbondenheid met zowel aarde als hemel; dankbaarheid voor het leven.
8. Matigheid. Mijn huidige engelbewaarder. Rust, kalmte, vrede, ontspanning. Innerlijke verandering waardoor je leert omgaan met problemen, beter kunt functioneren, een open benadering kunt hebben. Schept ruimte voor diepere gevoelens, liefde voor het leven en de medemens. Kan het mooier :D?

Lisa, dank je wel. En heel veel succes met je toets!  :-* van Snowdrop

Lies

#53
Hoi Klaproos,

Hier mijn blindevlek legging.

Dagkaart: Staven 9
Bewust: Ridder van Pentakels
Onbewust: Pentakels 5
Schaduw: Zwaarden 3 (zwaard 1 : Pentakels 9, zwaard 2: zwaarden 4, zwaard 3: De duivel)
Blindevlek: Bekers 4

Ik ben/ga ook nog druk met de kaartleggingen aan de slag! Ik probeer ze voor zaterdag er allemaal erop te hebben staan ... ik doe mijn best! ;D
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

klaproos1945

#54
hoi lisa

staven negen                               kracht maan in boogschutter
                           
schijven ridder                              ik bestendig mijn visie in moeder aarde
                                                met een open visie werken we aan een
                                                hernieuwde oogst

schijven vijf                                 zij zal gaan beseffen dat de liefde is gezaaid
schijven negen                             de zachte kracht hier van is de orde van de
                                                schoonheid in een volledig palet van liefde
                                                die de schoonheid zal brengen van het leven

                                                in zorgzaamheid gegeven door een moeder
                                                en haar innerlijke kind opgegroeid in samenwerkin

                                                 kunnen zij in vrede een zuiver leven
                                                 zien als een blauw witte roos
                                                 waar de onbewuste bron over
                                                 gaat in een heldere nacht

bekers vier                                    de weg van zuiver liefde kan men met zichzelf
                                                 in het reine komenen vertrouwen in de liefde van een ander

veel liefs van ma rog

       

Laure

#55
Citaat van: Lies op mei 25, 2010, 19:37:06 PM
Hoi Klaproos,

Hier mijn blindevlek legging.

Dagkaart: Staven 9
Bewust: Ridder van Pentakels
Onbewust: Pentakels 5
Schaduw: Zwaarden 3 (zwaard 1 : Pentakels 9, zwaard 2: zwaarden 4, zwaard 3: De duivel)
Blindevlek: Bekers 4

Ik ben/ga ook nog druk met de kaartleggingen aan de slag! Ik probeer ze voor zaterdag er allemaal erop te hebben staan ... ik doe mijn best! ;D

De kans  is groot dat ik verkeerd ben hoor (ben nl. nogal vooringenomen op het gebied van studie en heb ook niet zo'n band met m'n intuïtie), maar ik denk dat jouw blinde vlek legging zegt dat je een niet te lessen dorst hebt naar het spirituele en naar spirituele connecties (bvb. hier op het forum) en prikkels, waardoor je met tegenzin aan je schoolwerk begint. De "schaduwkaart" zou kunnen betekenen dat de verleiding groot is om je enkel bezig te houden met dat waar jij je nu heel goed bij voelt. Ik zou toch willen zeggen dat je het schoolwerk niet mag verwaarlozen lieve Lisa... en om te focussen op 1 ding tegelijk.
Nog eens: ik kan verkeerd zijn en met enig vooroordeel jouw legging geïnterpreteerd hebben!!!!!!!!!!!

Leeuwin

Hoe ging je toets Lies?

Leeuwin

Lies

Citaat van: Leeuwin op mei 26, 2010, 22:43:49 PM
Hoe ging je toets Lies?

Leeuwin

Hoi Leeuwin,

Ik heb mijn toets vrijdag! Dus morgen mijn laatste leerdag ... pff, ik ben zo in de stress
Ik heb er gelukkig wel een goed gevoel over  :)
Laat het snel vrijdagmiddag zijn! Kan ik weer verder met mijn leggingen enz. ;D

Liefs Lisa.
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.

Leeuwin

Ik duim vast voor je! :)

Leeuwin

Lies

Citaat van: Leeuwin op mei 26, 2010, 22:55:16 PM
Ik duim vast voor je! :)

Leeuwin

Ah dat vind ik echt heel lief! Dat doet mij goed Leeuwin!
Dankje!  :D

Liefs
Het denken moet leeg zijn om helder te kunnen zien.