Hulp bij Het Geheim vd Priesteres legging

Gestart door mariolina, mei 17, 2010, 22:13:45 PM

mariolina

Hoi allemaal,

Ik heb een legging gedaan (Geheim vd Priesteres) voor een vriendin, die momenteel werkeloos thuis zit en de toekomst niet zonnig in ziet omdat het allemaal tegenzit en ik heb bij het interpreteren wat probleempjes...misschien is er iemand die mee kan denken hierover.

situatie:
1. schildknaap staven (zij verlangt naar een nieuwe kans, mogelijkheid, misschien wel avontuur)
2. 2 staven (dit overschaduwt een beetje de eerste kaart omdat ze niet precies weet wat ze wil)

thema
3. 3 zwaarden (veel teleurstellingen meegemaakt)

toenemende invloed
4. ster(mooie kaart, mijns inziens kan ze de toekomst zonnig tegemoet zien, er is perspectief)
verminderde invloed
5. 3 bekers (deze kaart vind ik heel lastig - moet ze minder vreugde hebben, minder tevredenheid????) ???

onbewust
6. koningin staven (onbewust is zij een vitale vrouw die groeiende is, figuurlijk ...) MOEILIJK ook deze uitleg
bewust
7. 4 staven (ook lastig te interpretterren. Ze is dus bewust dat ze zekerheid moet hebben of harmonie moet hebben..ik weet eigenlijk niet goed hoe ik deze kaart moet interpreteren, zeker omdat kaart 5 minder invloed 3 bekers is...tegenstrijdig vind ik dit??

resultaat eventueel voor de nabije toekomst
8. koningin zwaarden (zal ze een beslissing omgrent haar toekomst met haar verstand moeten nemen???)

Kortom ik vind de eerste 3 kaarten duidelijk te interpreteren, maar de rest vind ik heellastig...zeker omdat het geen major arcana kaarten zijn.

iemand enig idee, zodat ik ervan kan keren??
groetjes Mariolina

Mikal

Hoi Mariolina,

Zoals ik het zie:
Je vriendin wil dus graag iets nieuws ondernemen (schildknaap) maar is richtingloos (staven 2). Het zijn beide energieke kaarten maar doordat ze nu niet weet waar ze haar energie op moet richten - welk werk, hoe dat aan te pakken (schildknaap + staven 2) maakt dat ze de toekomst somber in ziet (zwaarden 3).

De invloed die toe gaat nemen is dat ze bij zichzelf nagaat wat ze nu eigenlijk wil, ze neemt de tijd om haar toekomstplannen te scheppen (de ster). Bij het maken van deze plannen kan ze trouwens haar energie goed gebruiken, door te voelen door welke plannen ze enthousiast en gedreven raakt (doordat de schildknaap + de koningin van staven op tafel liggen mist de ridder van staven. Die energie, wilskracht en gedrevenheid waar ze genoeg van heeft maar nu niet uit de verf komen door overschaduwende gedachten, zou ze juist goed kunnen gebruiken om uit te vogelen wat en hoe ze het wil).

De plannen die ze gaat maken gaan een iets andere vorm krijgen dan ze tot dusver heeft gedaan. Richtte ze eerst haar wensen vooral op wat ze leuk vond en wat haar voldoening en plezier in het leven gaf (bekers 3, de afnemende invloed), nu is ze meer gericht op zekerheid en veiligheid. Ze wil iets stevigs opbouwen wat betreft werk waar ze van op aan kan (staven 4). Wellicht heeft dit ook te maken met de mensen om haar heen: partner/ gezin/ vrienden?

Wat onbewust is is dat ze alles in zich heeft om goed door deze periode heen te komen. Ze bezit een boel mooie karaktereigenschappen die ze in kan zetten zodat ze het weer zonnig kan gaan zien (koningin van staven).  Houdt de schildknaap zijn staaf nog voor zijn ogen, de koningin heeft de staaf nog wel vast maar haar blik is op de toekomst gericht die er veelbelovend uitziet. Kortom: het komt meer dan goed, hier mag ze op vertrouwen (koningin + ster). Tevens krijg ik het idee dat deze periode even nodig is om onbewuste wensen waar te kunnen maken zodat jou vriendin er iets veel mooiers voor terug krijgt wat op dit moment beter in haar leven past, dan hoe het daarvoor was (ook koningin). De koningin van zwaarden toont tenslotte aan dat ze route heeft bepaald en dat ze ideeën krijgt hoe haar weg te bereiken.

Staven 2 + 4 ligt op tafel wat staven 3 ook een ontbrekende kaart maakt. Als advies kun je haar meegeven dat ze ook buiten haar vertrouwde omgeving kan gaan kijken/onderzoeken naar ander werk of hoe haar leven vorm te geven.
Oh, ik zie ineens dat er ook geen pentagrammen liggen, het mist dus aan grond onder haar voeten. Met al die energie kaarten op tafel zou je haar ook aan kunnen raden dat ze het wat rustiger aan kan doen, niet teveel en te snel willen maar rustig te tijd nemen om zo het één en ander grondig uit te kunnen zoeken voor zichzelf. Ze zou ook het financieële aspect bij het zoeken naar nieuw werk niet uit het oog moeten verliezen want hier kan ze in al haar gedrevenheid aan voorbij gaan anders.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is en je wat verder op weg helpt. Dit is mijn interpretatie en hoeft dus niet hetzelfde als die van jou te zijn.
Succes ermee!

Liefs

mariolina

Beste Mikal,

dank je voor de uitvoerige interpretatie, mijn vriendin herkende veel hierin...
..ze vraagt zich nog wel af wat ze nu echter moet doen om erachter te komen welke kant ze op wil gaan?
(...gewoon afwachten en hopen dat haar blik ergens opvalt doet ze al lang en is nu ongeduldig.De angst van haar om in het kringetje te blijven waarin ze nu zit is heel groot..dus is ze moeilijk te overtuigen).

Enig idee voor een andere legging hierover, of is dat ook te zien concreet in de legging die ik voor haar heb gedaan?

Groetjes

Mikal

Waar ik gelijk aan moet denken bij de vraag wat ze dan precies moet doen is haar wensen zo concreet en duidelijk mogelijk op papier zetten. Er bestaan daar vast wel hulpmiddelen/modellen voor maar ik kan zo snel niet iets bedenken.
Stel jezelf vragen en schrijf ze op op papier om zo steeds duidelijker te krijgen wat je nou precies wil. Ik zit te denken aan vragen als: wat wilde je als kind altijd worden, wat vond je als kind leuk en speelde je graag mee. Wat vind je nu leuk om te doen? Wat geeft je het meeste voldoening in je leven. Maak een prioriteitenlijstje van kwaliteiten die jij belangrijk vind in je leven. En heel belangrijk: hoe zie jij jezelf over 5 jaar, hoe zie jij jezelf over 10 jaar. Wat wil je dan allemaal bereikt hebben? Zo kun je je voorstellen welke stappen dan nu moet zetten om dat te kunnen bereiken.
En als je dan een voorstelling maakt van waar jou droombaan aan moet voldoen, wat komt er dan in je op zo concreet mogelijk? Tip: lees het topic gedachtekracht op je gemak, ik denk dat je daar veel aan kunt hebben.

En wat uit de legging naar voren kwam: heb vertrouwen, kijk buiten de gebaande wegen en sta daar open voor en neem rustig de tijd om uit te vogelen wat je wil (hoe moeilijk dat ook is). Ik denk niet dat nog een legging nodig zal zijn. Ik ben er nooit zo'n voorstander voor om er een paar achter elkaar te doen. Maar je zou kunnen denken aan een talentenlegging, hoe die precies gaat zou ik ook moeten googlen want dat weet ik zo niet. Of gewoon 1 kaart trekken met de vraag wat ze moet doen om richting te bepalen bij haar beroepskeuze. Uit 1 kaart kun je ook ontzettend veel informatie halen als je je er helemaal in verdiept.

Nogmaals succes!!
Liefs

mariolina

dank je wel voor het goede advies, Mikal