wie wil er een Blinde Vlek legging voor me verklaren?

Gestart door Marjolein, mei 13, 2010, 17:00:58 PM

Marjolein

Wie wil mij helpen? Ik heb voor de eerste keer een blinde vlek legging gedaan en vind het nogal heftig, de uitkomst. Tenminste zo lijkt het. En ik begrijp de blinde vlek ook helemaal niet, want ben daar juist heel veel mee bezig geweest....

1 = Schildknaap van Staven
2 = Koning van Pentakels
3 = Pentakels 10
4 = Zwaarden 10


klaproos1945

hoe vind jij zelf dat je bent  in het leven waar je zegt veel mee bezig bent geweest?
de blinde vlek vertelt je wat je je niet bewust bent  en eigenlijk automatisch doet zonder er bij na te denken wat maakt dat het vaak juist die dingen zijn die als men in een moeilijke periode komt eens goed onder de loep worden genomen om te kijken wat er nog van nodig is of wat eventueel kan worden los gelaten om het leven over een andere boeg te gooien
veel liefs van klaproos 1945

Leeuwin

Hoi Marjolein,

Schildknaap van Staven op deze plaats zegt mij dat je heel erg open staat voor wat er in jou en in de wereld om je heen gebeurt. Volgens mij heb je ook aardig wat vrienden. Ga je veel met mensen om die jonger zijn dan jij?

Koning van Pentakels op deze plaats zegt mij dat je een enorme doorzetter bent en een enorme uithoudingsvermogen als je iets wilt bereiken. Omdat je deze eigenschappen van jezelf onderschat kun je op anderen overkomen als een koppig iemand die moeite heeft met veranderingen. Er zit een betrouwbaar en sterk iemand in jou die jijzelf eens moet gaan waarderen. Het woord moeten is hier absoluut niet dominant bedoeld.

Pentakels 10 zegt mij dat je je goed bewust bent van de eigenschappen van Staven Schildknaap.

Zwaarden 10 als blinde vlek zegt mij dat je je niet bewust bent van de eigenschappen van Pentakels Koning. Daarom heb je de neiging om overal abrupt een eind aan te maken waardoor je nogal eens meemaakt dat iets schijnbaar onverwachts afgelopen is.
Raak vertrouwd met je vastberaden en vasthoudende kant, dan kun je ook de noodzakelijke ontwikkelingen doormaken.

Liefs van Leeuwin







Marjolein

Wat ontzettend lief, dank je wel. Het klopt zo heel goed. Ik ben wel bijna 60 maar voel me altijd jong en zie er ook zo uit. Tegelijk ben ik een steenbok en hierofant en de hele rest klopt ook.

Mijn verwarring is nu wel dat ik dacht dat de blinde vlek kaart nr 2 is. Ik heb dat van deze site
http://www.paganisme.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=39

Ik dacht dus dat
1 is wat ik zie en wat anderen zien
2= blinde vlek (dat zou dan dus de koning pentakels zijn) en daar had ik de moeite mee
3= wat ik niet zie, wat anderen zien
4= mijn geheimen, wat anderen niet zien, wat ik zie

Maar dat is blijkbaar niet juist??? ???

Ricca

Lieve Marjolein,

Van veel legpatronen bestaan verschillende varianten en daarom is het beter om, als je hier hulp bij een legging vraagt, ALTIJD de betekenis van de posities te vermelden. Ik raad je aan om je eerst wat meer in het legpatroon te verdiepen, want...

Citaat van: Marjolein1 = wat ik zie en wat anderen zien
2= blinde vlek
3= wat ik niet zie, wat anderen zien
4= mijn geheimen, wat anderen niet zien, wat ik zie

... wat jij hier beschrijft, kan niet kloppen. Jouw definitie van positie 3 (wat je zelf niet ziet, maar anderen wel) is nou precies de definitie van een blinde vlek. Maar op positie 2 heb je al een blinde vlek liggen...

Een betere omschrijving van de vier posities is deze (de nummers doen er niet zoveel toe):

1. Bewust (wat jij en anderen duidelijk zien)
2. Onbewust (wat jij en anderen niet zien)
3. Schaduw of geheim (wat je zelf wel ziet, maar liever verborgen houdt voor anderen)
4. Blinde vlek (wat je zelf niet ziet, maar wat anderen wél zien)

Mocht je nog een nieuwe legging willen doen, stel dan een duidelijke vraag en interpreteer de kaarten in het licht van de vraag én van de positie. Dus:

1. Ten aanzien van de vraag ben jij je ervan bewust dat jij... 
2. Wat je nog niet beseft, maar misschien wel aanvoelt, is dat jij...
3. Wat je wel beseft, maar probeert te verbergen, is dat jij... 
4. Wat je zelf niet ziet, maar wat anderen wel duidelijk zien, is dat jij...

Verwacht trouwens geen wonderen van een blinde-vlek-legging. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat iemand bij de blinde-vlekkaart een aha-erlebnis had. Er is altijd grote verwarring bij deze kaart en dat is eigenlijk inherent aan de blinde vlek. De blinde vlek is iets wat je zelf echt hélemaal niet ziet van jezelf. Dus ook een kaart zal niet snel een lampje doen branden...

Het is een mooie intentie om je ogen te willen openen, maar sluit ook de mogelijkheid niet uit dat er op het betreffende gebied helemaal geen blinde vlek is. Een kaart als de Zon kan dat aangeven.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love