Pluto in Steenbok tot eind november 2024

Gestart door Xuma, mei 13, 2010, 10:48:39 AM

Xuma

Hallo Stargazers,

wat vinden jullie van deze stand ivm de huidige financiele crisis-toestand all over the world? (E.e.a.doet mij ook denken aan De omvallende Toren.)
Des te opvallender vanwege de tegenovergestelde situatie van schijnbare welvaart toen Pluto in Boogschutter verbleef gedurende de afgelopen plsmnus 15 jaar. (Jupiter versus Saturnus.)
De vernietiging en vervolgens transformatie van een verouderd, corrupt systeem ?  (Alsmede de zeer onevenredige verdeling van geld en goederen.)
Waarna het vernieuwde systeem zich mogelijkerwijs zal manifesteren rond 2024, wanneer Pluto zich in Waterman zal gaan voortbewegen ?

Benieuwd naar jullie reacties.
XX van Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

Ik heb het gevoel dat we nog heel wat voor de boeg hebben. Het grootste machtsmisbruik zal aan het licht komen en geld en goederen zullen op een eerlijkere manier verdeeld worden. Ook dit laatste zal consequenties hebben.
Dat houdt namelijk in dat sommige landen (of moet ik zeggen culturen) elders op de wereld zich (enigszins) moeten aanpassen. Althans.....van hogerhand. Ik sluit niet uit dat dit op grote conflicten uitdraait.
Ik hoop dat het vernieuwde systeem zich nog ver voor 2024 komt.

Als Pluto Waterman binnengaat dan blijft het vermoedelijk niet meer zo vrij als het nu is. De wetenschap en de computer zal een veel dominantere rol gaan spelen. Alle bestanden zullen dan aan elkaar gekoppeld zijn, privacy is weg. Ze zullen mensen gaan verplichten om bijvoorbeeld lid te worden van minimaal een club. Het soort club maakt dan niet uit. Voordeel hiervan is wel dat de grote eenzaamheid die er nu onder de mensen is wordt opgelost.

Groet van Leeuwin


Xuma

Lieve Leeuwin,

je lijkt een heel ander beeld te hebben van Waterman dan ik.
Voor mij symboliseert Waterman juist (even kort door de bocht) vrijheid, gelijkwaardigheid en broeder/zusterschap.
Wat jij beschrijft over vrijheid weg, gekoppelde bestanden en geen privacy link ik eerder aan Saturnus, die weliswaar de nachtheerser is van Waterman, als wachter op de drempel, die we dienen te passeren voordat we   in staat zijn Uranus (als heerser van Waterrman) te hanteren.

Pluto tr. staat momenteel tevens oppositie Kreeft, hetgeen aangeeft dat de crisis ook ingrijpende gevolgen zal hebben voor mensen persoonlijk vwb hun huis en haard.
Dit proces is momenteel ook gaande en zal nog verderstrekkende gevolgen hebben mijns inziens.
Daar Pluto tr. momenteel in het eerste decanaat vertoeft (van Stier, de genieter van aardse zaken) zullen waarschijnlijk steeds meer luxe zaken moeten worden ingeleverd door bepaalde groepen in de samenleving.
Dit gebeurt nu vooral tav de "middenklasse", maar uiteindelijk zal ook de nu vermogende klasse eraan moeten geloven vermoed ik; is het niet goedschiks, dan wel kwaadschiks. (Veel mensen zijn boos en worden steeds bozer op de vermogende en regerende klasse.)
Ik verwacht dat e.e.a. een langdurige periode in beslag zal nemen en dat het omvallen van oude systemen om plaats te maken voor nieuwe, rechtvaardiger systemen, zijn beslag zal krijgen wanneer Pluto tr. zich bevindt in het derde en eigen decanaat van Steenbok, daar deze o.a. bekend staat als vorm- en structuurgever.
Tenslotte zou mogelijkerwijs (en ik permiteer mezelf in dit opzicht hoop en vertrouwen), wanneer Pluto tr. Waterman binnengaat, de beschikbare middelen en goederen gelijkwaardiger en dus rechtvaardiger zullen zijn verdeeld, hetgeen vrijheid voor meer mensen zou impliceren......

XX van Xuma


Just a closer walk with Thee...........

Xuma

PS voor Leeuwin,

het is misschien interessant te memoreren, dat tijdens de opkomst van Hitler, gedurende de dertiger jaren-crisis
van de vorige eeuw, Pluto tr in Kreeft stond, implicerend oppositie Steenbok.
Een exact tegenovergestelde stand aan de huidige plaatsing van Pluto tr.
Terugblikkend naar deze periode, was toentertijd eveneens beider invloed, zowel van Kreeft als van Steenbok,  werkzaam in mijn ogen.
(De bittere armoede, de Wallstreet-crash etc.)
Wat vind je ?

Liefs van Xuma



Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

PS voor Xuma,

Ik heb inderdaad een iets ander beeld van Waterman. Weliswaar syboliseert dit teken vrijheid, gelijkheid en broederschap maar ik merk momenteel dat er steeds meer groepen tegenover elkaar komen te staan. Ik heb het gevoel dat er een aantal groepen of landen zijn die deze vrijheid en gelijkheid helemaal niet willen! En juist die overgang van Saturnus naar Uranus...ik ben zeer benieuwd hoe die overgang zal plaatsvinden.

Maar wat jij schrijft over de vermogende klasse en het omvallen van oude systemen, daar kan ik me heel goed in vinden. Eigenlijk in alles wat je schrijft in je tweede alinea.

Nu je de opkomst van Hitler aanhaalt: ondanks dat we zo voor de door mij reeds aangehaalde vrijheid en gelijkheid zijn bespeur ik een toename van etnische en godsdienstige groeperingen die tegenover elkaar komen te staan. Gelet op de periode van Hitler vind ik dit een doodenge ontwikkeling.  :'( Weliswaar kun je de omstandigheden en/of de tijdgeest van toen niet helemaal vergelijken met nu maar ik ben bang dat het principe toch hetzelfde blijft. Als er ellende is in de wereld waar niemand iets aan kan doen dan krijgen altijd bepaalde etnische en/of godsdienstige groeperingen de schuld. Dus nu het bezit anders verdeeld moet worden en de midden,-en hogereklasse daar op zijn zachts gezegd geen zin in heeft, ben ik bang dat dit weer gebeurt met mogelijk verstrekkende gevolgen, om het zo maar even te noemen. O wee, als het straks kwaadschiks moet!

Of Wallstreet weer crashed weet ik niet maar ik verwacht wel dat er meer banken failliet gaan. Dit, omdat ze hun rijke imago in stand willen houden en daardoor teveel uitgeven. Meer mensen zullen moeten verhuizen omdat ze in hun goede financiéle tijd een voor nu te hoge hypotheek hebben afgesloten. De koopkracht zal nog afnemen, zij het niet zo dramatisch zoals in 1930.
Ik krijg ook het gevoel dat mensen meer rekening gaan houden met het millieu al verwacht ik hierin in eerste instantie geen hele grote stappen. Ik voorzie ineens nog een paar millieu en/of natuurrampen. Klinkt misschien gek maar ik heb het gevoel dat (mede) hierdoor mensen weer wat nader tot elkaar komen waardoor het individualisme gaat afnemen. Al komt de dorpsmentaliteit van vroeger niet meer terug denk ik. De ontwikkeling voor een beter klimaat neemt toe.

Ecologie wordt op scholen een hoofdvak. Naast een leerprogramma krijgt de school een controlerender en/of sterker een opvoedende rol. Grootschaligheid van scholen neemt af waardoor die controlerende en/of opvoedende functie beter gehanteerd kan worden.
Ik verwacht ook nog wel een werkeloosheidsgolf maar daarnaast neemt het aantal mensen die voor zichzelf wil beginnen weer toe. Kortom, ik voel nogal wat veranderingen in de lucht hangen. Ben echt benieuwd naar jouw ideeén hierover. Ben erg blij om dit met jou te mogen delen!

Liefs van Leeuwin






Laure

en ik ben blij dit te mogen meelezen, interessante discussie dames, boeiend topic!
ik hoop eens mee te kunnen praten als ik wat meer weet xx

Leeuwin

Wat mij betreft welkom hoor Doosje.

Leeuwin

Xuma

Het deurke van
mijn huizeke
staat open dear dozeke;
op het tafelke
in mijn kamerke
staat een vazeke
met een
rood rozeke.

het stoeleke in
mijn huizeke
wacht welkom dear dozeke;
op het tafelke
in mijn kamerke
ligt een boekske
met een
wit rozeke.

Groetekes van Xuma(ke)
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

De vreugde van onze uitwisseling is geheel en al wederzijds lieve Leeuwin.
Wordt vervolgd....

Liefs van Xuma
Just a closer walk with Thee...........

Leeuwin

Ik ben zéér benieuwd Xuma.

Liefs van Leeuwin

Xuma

Wordt vervolgd voor Leeuwin,

Waterman symboliseert inderdaad ook groepen en groepsbewustzijn.
En voordat deze groepen in staat zijn in harmonie met elkaar te leven zullen er zeer waarschijnlijk, ingevolge de wetten van evolutie op deze planeet, nog vele conflicten en crisissen plaatsvinden.
Bovendien hebben we te maken met het uitgaande Vissentijdperk en het intredende Waterman-tijdperk hetgeen e.e.a. nog eens enorm zal bekrachtigen mijns inziens.
Oorlogen en aanverwante situaties hebben in mijn ogen voor een belangrijk deel te maken met het zondebok-complex: het collectief projecteren van de eigen onbewuste donkere kant van de ene groep op de andere: die zijn slecht, achterlijk, misdadig en wat dies meer zij.
Op micro-niveau geldt immers eveneens dat wij vaak de splinter in eigen oog niet zien maar die liever op de ander projecteren.

Ik vraag mij af wat de invloed zal zijn van het komende vierkant tussen Uranus en Pluto, dat aanvangt in juni 2011 en vol wordt eind 2012.
De Vernietiger en de Vernieuwer in conflict, dat moet bijna wel vuurwerk opleveren.
Alles wat oud is en zichzelf heeft overleefd zou kunnen omvallen ten gunste van veranderingen, maar vanwege de revolutionaire aard van Uranus, op een plotselinge en onverwachte wijze.
Pluto vertegenwoordigt de reeds lang aanwezige diepliggende krachten die hun tijd gehad hebben en Uranus zou in dit verband als lont in het kruidvat kunnen dienen...
Wat denk je ?

Liefs van Xu     
Just a closer walk with Thee...........

Xuma

Overigens, lieve Leeuwin,

blijven die twee jarenlang om elkander heendraaien : pas in 2017 wordt deze hoogst diepgravende relatie beëindigd.
Omstreeks september 2013 gaat Saturnus in Schorpioen enige tijd een triootje vormen met Pluto (heerser van Schorpioen) en Uranus.
Dientengevolge maakt Saturnus in die periode een inconjunctie met Uranus en een sextiel met Pluto.
Opnieuw mogelijke tekenen dat wij woelige tijden tegemoet gaan....

Graag je reactie Leeuwin en
liefs van Xu







Just a closer walk with Thee...........

Romira

Citaat van: Xuma op mei 26, 2010, 12:03:01 PM
Overigens, lieve Leeuwin,

blijven die twee jarenlang om elkander heendraaien : pas in 2017 wordt deze hoogst diepgravende relatie beëindigd.
Omstreeks september 2013 gaat Saturnus in Schorpioen enige tijd een triootje vormen met Pluto (heerser van Schorpioen) en Uranus.
Dientengevolge maakt Saturnus in die periode een inconjunctie met Uranus en een sextiel met Pluto.
Opnieuw mogelijke tekenen dat wij woelige tijden tegemoet gaan....

Graag je reactie Leeuwin en
liefs van Xu

Hallo Xuma ,
Ik denk dat alles al veel sneller gaat beginnen......
In juli gaat Saturnus namelijk de Weegschaal in en maakt dán al een T-vierkant met Pluto en Uranus.

Gr
Romira

Leeuwin

Hoi Xuma,

Wat je schrijft over het zondebokprincipe daar ben ik nou juist het meest bang voor! De grootste kloof zal ontstaan tussen het collectivisme en het individualisme. Hierin zit volgens mij bij beide culturen een onbewuste donkere kant. Beide kanten ondervinden namelijk groot gebrek aan aanpassings,- en inlevingsvermogen t.o.v elkaar.
Als op korte termijn de hele wereld wil meeprofiteren van de welvaart vraagt zo'n tegenstelling van beide kanten aanpassing. Als voorbeeld neem ik nou maar even het millieuprobleem. In alle welvaartsstaten zullen mensen moeten gaan consuminderen terwijl men in de arme delen weliswaar meer mag consumeren maar misschien wel gedwongen aan geboortebeperking moet gaan doen. Voor veel mensen in bijvoorbeeld het Midden-Oosten zijn kinderen een statussymbool. Geboortebeperking roept dus ongetwijfeld weerstand op en geeft mogelijk oorlog met het westen.
Oude wonden zullen bovendien weer opengereten worden. De Islam bijvoorbeeld is al dertien eeuwen met de westerse wereld in conflict. Stel dat er in bepaalde Islamitische landen enige aanpassing wordt gevraagd i.v.m het beleiden van hun godsdienst. Vooral als deze plicht tot aanpassing door het westen wordt opgelegd zal dat woede opwekken en misschien wel oorlog. En daar ben ik nou zo bang voor. Weet je wat hier het moeilijke aan is? Als een conflict lang duurt, zoals die dertien eeuwen, dan weten meestal geen van beide partijen meer waar het conflict in essentie over gaat behalve dan dat de een zich achteruit gezet voelt door de ander. Maar waarom is dan inmiddels niet meer zo duidelijk. Zie dan maar eens het probleem op te lossen als je de essentie niet weet. ::) :o

Op microniveau zie ik het aantal mensen met schulden steeds verder toenemen. Ik zie ook een toename van jaloezie op mensen die het in financieel opzicht (vermeend) beter hebben.
Agressie door willekeur zal steeds vaker voorkomen.
De privacy van mensen zal steeds vaker via de computer geschonden worden.

De medische wetenschap zal ook een steeds dominantere invloed op mensen hebben c.q krijgen.

De technologie zal zo ver rijken dat we allemaal ons kleine privévliegtuigje hebben i.p.v een auto. Ook meerdere grote uitvindingen op technologisch gebied. Saturnus inconjunct Uranus zegt mij dat we allemaal het gevoel hebben dat de vaste grond onder onze voeten is weggeslagen. Pluto geeft ons de kracht om door te zetten.

Ben heel benieuwd naar jouw reactie Xuma!


Liefs van Leeuwin

Xuma

Lieve Romira,

je hebt gelijk Romira; ook a.s. juli vormt zich een heftig trio tussen de 3 planeten; omdat de exactheid ervan van vrij korte duur is, heb ik deze stand niet vermeld.
Mag ik je uitnodigen deel te nemen aan onze gedachtenwisseling aangaande de tekenen des tijds ?
Heb je eventueel aanvullende inzichten hieromtrent ?

Liefs van Xu 
Just a closer walk with Thee...........