Nieuws:

::: Hoofdmenu ::: Astrologie ::: Chin. astrologie :::  Tarot ::: Lenormand ::: Engelen ::: Orakels ::: Sjamanisme ::: Wicca ::: Numerologie ::: Bioritme ::: eCards ::: WebShop ::: Nieuwsbrief ::: Live consult :::

Hoofdmenu

Verschrikkelijke droom

Gestart door roro, mei 13, 2010, 08:56:05 AM

roro

Hai Hai mensen,

Ik droomde vannacht echt verschrikkelijk.

Mijn moeder belde me, mijn vader was uit de boog geslagen met de auto.
Moest huilen, ik zou naar huis gaan om op de honden te passen en me moeder wist niet hoe met mijn vader ging.

Verschrikkelijk hier kan ik echt niet tegen.

Wat betekent dit?

Liefs ro

Xuma

Hallo Roro,

kan je je droom wat uitgebreider, met alle details, en in de tegenwoordige tijd vertellen ?

XX Xuma
Just a closer walk with Thee...........

roro

Xuma,

Dit was mijn droom, als er meer was geweest had ik dat wel gedaan.

Groeten,

Ro

Xuma

Lieve Roro,

ik bedoel, wat vind je, wat voel je tijdens de droom ?
En welke links heeft je droom met de werkelijkheid ?
Bv. de honden.
Pas je in de werkelijkheid ook op ze ? Waarom en wanneer ?
Hoe duidelijker en meer gedetailleerd de droomvertelling, hoe groter de mogelijkheid tot een heldere duiding.
En de tegenwoordige tijd is belangrijk om de droom en jezelf in het hier en nu te plaatsen.
Maar whatever je keuze, even zo goed respect voor jou...

XX van Xuma

Just a closer walk with Thee...........

roro

Hi Xuma,

Als je het zo vertelt is het duidelijker knipoog.

Zoals ik al aangaf, moest ik huilen.
Wat ik voelde, niet veel maar anders had ik dat ook wel in het verhaal gezet, want ik weet dat hoe je gevoel ebrij ook wel erg belangrijk is.

Honden heb ik ook echt in het echt, en pas niet echt vaak op ze.
Bijna nooit, dat doet  in het 'echte' leven iemand anders.

Je hoeft niet aan te geven bij mij dat je respect heb haha, ik ga er vanuit dat ieder mens dat voor een ander heeft.
Dus dat zit wel goed.

Liefs Ro

Ricca

Lieve Ro,

Ik heb het gevoel dat je deze droom niet zo letterlijk moet nemen, maar symbolisch mag opvatten. Je had het eerder al eens over het verschil tussen verwerkingsdromen en voorspellende dromen - alsof er maar twee soorten dromen zijn... maar er zijn véééél meer soorten dromen hoor.

Eigenlijk bestaat de hele droom uit één telefoontje... Telefoontjes in dromen zijn meestal boodschappen van jezelf aan jezelf. Je hoort dan wel de stem van je moeder, maar dat kan ook de stem van je gevoel zijn, van je emoties of van je intuïtie. Het is dus wel belangrijk hoe die stem op jou overkomt en daar heb ik meteen al een vraag. Hoe klonk de stem van je moeder? Rustig of neutraal of overstuur? En weet je haar letterlijke woorden nog? En een andere vraag: wie begon er over het oppassen van de honden? Je moeder of jij? De details zijn zó belangrijk. Ik heb nog wel meer vragen, maar laat het hier voorlopig even bij.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

roro

Hi ricca,

Bedankt voor je reactie.

Ja ik weet ook dat het symbolisch( godzijdank) maar vond zo verschrikkelijk smile.
En het blijft toch wel even aan je knagen.

Ik begrijp dat details belangrijk zijn, als ik zoiets noteer is het eerste wat er gebeurde dat ik schrijf.
Ik hebz elf altijd dat ik later zoiets heb, owja dat was er ook nog.

Stem van mijn moeder was op zich rustig, zij vroeg aan mij of ik kan oppassen.

Maarre daarna had ik ook wederom zo een soort droom gehad alleen ging het toen, dat ik werd gebeld door iemand dat goede vriend was verongelukt, volgens mij maar hou me ten goede vriend van die gene.

liefs Ro

Ricca

Ja, die andere droom heb ik ook gelezen, maar eerst deze hè?
Als de stem van je moeder rustig klinkt, zal het waarschijnlijk de stem van je intuïtie zijn. Of de stem van je hart.

Ze vertelt dat je vader met zijn auto uit de bocht is gevlogen. Het is niet bekend hoe het ná het ongeluk met hem gaat, dus dat is voor de droom onbelangrijk. Het gaat er uitsluitend om dat hij uit de bocht is gevlogen, punt.

Als iemand uit de bocht vliegt, gaat hij veel te snel en heeft hij de noodzaak van een verandering van richting niet op tijd ingezien. Een auto is het voertuig van de wil, dus je zou ook kunnen zeggen dat hij zijn wil liet gelden terwijl hij eigenlijk meer meegaand had moeten zijn. Nu kun je je afvragen of dit werkelijk over je vader gaat of herken je er misschien iets van jezelf in? Ga jij ook wel eens te snel (en dan heb ik het niet over auto's) of ben je misschien ongeduldig met betrekking tot iets in je leven? Heb je iets te sterk gewild? Je vader komt zélf niet in de droom voor, dus ik denk wel dat het over jou gaat.

Je moeder vraagt je om op de honden te passen d.w.z trouw te zijn aan je ware zelf (honden zijn een symbool van trouw). Lees voor de symboliek van honden ook maar eens de medicijnkaart Hond:
http://www.starmanproductions.nl/medicijnkaarten/kaart14.html

Omdat je in de droom denkt dat het over je vader gaat, wordt je heel emotioneel en ga je meteen uit van het ergste. Ook na de droom blijft het nare gevoel aan je knagen en dat heeft natuurlijk ook een betekenis. De angst je vader misschien wel kwijt te zijn of te raken, is iets dat past in dromen over volwassen worden en op eigen benen staan. Als je de droom op deze manier bekijkt, is het meer een 'oei, ik groei' - droom.

Liefs,
Ricca
From Ricca with Love

roro

Hi Ricca,

Ja zoiets had ik zelf ook.

Alleen is het niet echt dat erna het gevoel lang bleef knagen, ik had het hier genoteerd en het was al heel erg snel verwerkt om maar te zeggen.
En ook toen ik wist wat ik had gedroomd, dacht ach dat is een angst is niet dat ook echt zo is.

Uhm ik ben al heeel lang zelfstandig en vind geweldig om juist te ontwikkelen ben niet bang om alleen te staan maar heb wel een goede band met mijn ouders.
Dus in zin van dat angst kan zijn, wel goed ja maar op zich is dat normaal toch of niet?  ;D
Dacht ik eerst tenminste.

Maar over ongeduldig zijn, dat is zeer zeker mij hahaha..

En over honden ja dat wist ik, betekenis ervan.
Onwijs bedankt ervoor, ga alsnog even kijken link altijd interessant.

Liefs Ro